Skocz do zawartości

Zapytanie o le Gacka 95 -97


japa

Rekomendowane odpowiedzi

Hi wszystkim!

Chodzi mi po głowie kupno Legacy kombi 95-97 2.2 manual i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy aby nie ma w nich jakichś "knifów" podnoszących ciśnienie właścicielowi, szczególnie po przebiegu > 200 kkm, generalnie auta w dobrej cenie mają właśnie taki przebieg; wiem, że 200 kkm dla Japończyka to śmiech, sam miałem 5 Corolli e9 - e10, teraz przesiadłem się na czterołaza, w każdym razie zapytać nie grzech; autem tym chciałbym okazyjnie ciągać ca 2 tonowe przyczepy

2.Czy wyczuwalna jest rzeczywiście znacząco różnica między 2.0 a 2.2 ? Niestety większość interesujących maszyn z motorem 2.2 to automaty, a ten wariant odpada

3.Czy pchać się w regulowany prześwit?

4.Czy są problemy z gazyfikacją?

5.No i na końcu średnie zużycie paliwa przy relatywnie ciężkim bucie...

 

Gdyby ktoś miał chwilę czasu i coś skrobnął, to byłbym wdzięczny

Pozdrawiam Subarowców, fanów siatkówki i tyskiego piva!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autem tym chciałbym okazyjnie ciągać ca 2 tonowe przyczepy

 

Nie wiem jak będzie u Ciebie ale u mnie hak wbity do dowodu ma o ile pamiętam 1600-1700 kg. Do 2000 jeszcze mu brakuje. Nie wiem czy można autem osobowym ciągnąć przyczepę cięższą od dopuszczalnej masy całkowitej auta.

 

2.Czy wyczuwalna jest rzeczywiście znacząco różnica między 2.0 a 2.2 ? Niestety większość interesujących maszyn z motorem 2.2 to automaty, a ten wariant odpada

 

Podobno niewiele większe spalanie, ale za to żwaszy, ale jak automat to osiągi w okolicach manualnego 2.0. Automat ma jednak taką zaletę, że bardziej oszczędza silnik, co przy wizji ciągnięcia przyczep może być pewną zaletą, no i sprzęgła palić nie będziesz :)

 

3.Czy pchać się w regulowany prześwit?

 

Jak masz wybór to raczej nie. Bo awaria jednego amorka może kosztować całkiem sporo. W takim wypadku opłacalne jest wtedy zamiast naprawy, wymiana zawiasu na standardowy. Oczywiście tak długo jak regulacja prześwitu działa - to jest to fajna funkcja :)

 

4.Czy są problemy z gazyfikacją?

 

Silników N/A raczej nie. Sam mam zagazowanego i sobie chwalę. To co trzeba wziąć pod uwagę to:

 

a) Zakładać instalację IV generacji (wtrysk sekwencyjny gazu) mimo, że droższa

B) zrobić to w warsztacie godnym polecenia i który już dłubał przy Subaru (z pozytywnym skutkiem)

c) Pojemność zbiornika mieszczącego się w kole zapasowym to 45 litrów, z czego realnie wypalisz około 33-34 co daje zasięg około 200-300 km zależnie od stylu jazdy i terenu.

 

5.No i na końcu średnie zużycie paliwa przy relatywnie ciężkim bucie...

 

Z tym bywa różnie :) 2.0 na beznynie palił mniej więcej tak:

Benzyna:

12/100 - miasto

9,5/100 - trasa

LPG:

14-15/100 miasto

11/100 trasa

17/100 - autostrada Wrocław - Gliwice w 1h czyli jakieś 160-170 km/h:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki!

 

O ile wiem to dopuszczalna masa przyczepy hamowanej jest dla Legacy 1,8 t, ale jakbyś mógł to spojrzyj w dowód albo brief;

Zależy mi właśnie na tej masie bo mało jest aut osobowych za te pieniądze, które mogą ciągnąć coś większego - omega 1,7 t, a6 1,8 t - niestety tymi autami nie da się jeżdzić, a poza tym chyba tylko camry ew. jakieś volvo;

 

zużycie ok

moje 1.8 wciąga z klimą 12-13 l gazu na podcisnieniowej instalacji Autronic, Pb ca 10 l, z twojego opisu wynika, że trzeba liczyć zużycie średnie ca 15 l LPG

 

Zastanawiam się czemu tak odradzasz podciśnieniowe LPG; oczywiście dyskusja o różnicach między IV gen. jest zbędna; chodzi jak zwykle o koszt...

Faktem jest,że moja impreza przy depnięciu na gaz <2000 rpm kichała w ssący jak wściekła; po fanaberiach fachowców o elektryce i sprawdzeniu samodiagnostyki po prostu wyremontowałem głowice- puszczało przez zawory ssące ( przebieg 245 kkm); Po ok 5 kkm od remontu zdarzyło się to chyba 3 razy; 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem to dopuszczalna masa przyczepy hamowanej jest dla Legacy 1,8 t, ale jakbyś mógł to spojrzyj w dowód albo brief;

 

No niestety, w niemieckich papierach jest 1,6t dla hamowanej i 0,5t dla niehamowanej.

Nie wiem tylko czy zalezy to od konstrukcji haka, czy od homologacji pojazdu czy też może od jakichś innych przepisów (być może właśnie ta nieszczęsna masa całkowita).

 

Zastanawiam się czemu tak odradzasz podciśnieniowe LPG; oczywiście dyskusja o różnicach między IV gen. jest zbędna; chodzi jak zwykle o koszt...

 

a) Wygoda - bo wszystko dzieje się automagicznie :)

B) Nie śmierdzi - dzięki czemu nie narażam się na zlotach i forumowach spotach innym bardziej ortodoksyjnym subarofilom - szczególnie forumowej "mamusi" :)

c) Nie mruga mi chceck engine

d) Nie zmieniły się osiągi na benzynie - bo nikt nie cudował z dolotem powietrza

e) Osiągi na gazie są praktycznie takie same jak na benzynie - nawet podczas przyspiszania nie czuć kiedy przełącza się z benzyny na gaz.

f) Instalacja znacznie bardziej elegancka w montażu przez co nikt nie łapie się za głowę jak maskę otwiera :)

g) Jak na razie niezawodna w 100% a zrobiła przez ostatnie pół roku ponad 20 tys km, również w gorącej Chorwacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instalka jest dosyć profesjonalnie zrobiona; check engine świeciło tylko jak przed remoncikiem pierdulnęło w dolot i spadł przewód powietrzny - odczyt przpływomierza;

zmulenie jest i owszem, trzeba po prostu jeżdzić >4000rpm; jesli chodzi o smród to niewyczuwalny

 

Z tą masą przyczepy to chyba zależy od haka; w dwóch ogłoszeniach pisali mi Niemcy o 1.8 t; normalny hak jest do 50 kg nacisku ale w Legackach zdarzają się też 75 kg

 

A tak z innej beczki to jak obsługujecie filter powietrza?

Ja mam k&n fabrycznego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha...

Ja mam wkład K&N, niewymienialny; na fabrycznej naklejce widnieje po angielsku: serwisować co 50kkm, nie wyrzucać etc...

Chciałem wiedzieć co fachowcy na to...

Ja wymyłem w benzynie i nasączyłem olejem; wiem, że można kupić zestaw preparatów mycie + nasączanie, nie wiem co praktyka pokazuje i czy z tym olejem nie przegiąłem - przydławienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymyłem w benzynie i nasączyłem olejem; wiem, że można kupić zestaw preparatów mycie + nasączanie, nie wiem co praktyka pokazuje i czy z tym olejem nie przegiąłem - przydławienie

 

 

W benzynie??? wiesz co - mozesz ta wkłądkę wyrzucić i kupićnową. Do tego jest specjalny szampon i bodajże jets napisane wszędzie żeby absolutnie nie myć w benzynie. Olejek jest tez specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie napisane jest tylko czyścić preparatem K&N, z braku takowego widząc nieliche zanieczyszczenie umyłem w benzynie, poza tym, że jest czysty to wizualnie nic się nie zmieniło;

jesli chodzi o olej to użyłem specjalnego oleju do nitownic pneumatycznych :)

nie upieram się też, że nie kupię nowego...

 

jaki preparat poleciłbyś mądra głowo i za ile ?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japa, Czesć Worry :!: Jacek Powiem Ci w tajemnicy,ze jest jedno niezłe Legacy 2.0 1996 z reduktorem i z gazem z Włoch w Kraku. No i moze mój pójdzie kiedyś pod młotek ale to później. Jak szukasz młodszego to się odezwij- chyba, ze juz masz cos na oku.

No i nareszcie trafiłeś na forum.

Pozdrawiam.

Piotr -księstwo Chybie :!: :D

Tfu automat, a jak będziesz hamował lewą noga w zakrecie w koło koscioła :wink: Z przyczepą oczywiście :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi wszystkim!

Chodzi mi po głowie kupno Legacy kombi 95-97 2.2 manual i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy aby nie ma w nich jakichś "knifów" podnoszących ciśnienie właścicielowi, szczególnie po przebiegu > 200 kkm, generalnie auta w dobrej cenie mają właśnie taki przebieg; wiem, że 200 kkm dla Japończyka to śmiech, sam miałem 5 Corolli e9 - e10, teraz przesiadłem się na czterołaza, w każdym razie zapytać nie grzech; autem tym chciałbym okazyjnie ciągać ca 2 tonowe przyczepy

2.Czy wyczuwalna jest rzeczywiście znacząco różnica między 2.0 a 2.2 ? Niestety większość interesujących maszyn z motorem 2.2 to automaty, a ten wariant odpada

3.Czy pchać się w regulowany prześwit?

4.Czy są problemy z gazyfikacją?

5.No i na końcu średnie zużycie paliwa przy relatywnie ciężkim bucie...

 

Gdyby ktoś miał chwilę czasu i coś skrobnął, to byłbym wdzięczny

Pozdrawiam Subarowców, fanów siatkówki i tyskiego piva!

 

Moj Legacy to co prawda automat, ale 2,2 i z pneumatycznym zawieszeniem....a wiec odpowiedzi:

1. Nie ma specjalnych slabych punktow, u mnie najslabsze sa tarcze hamulcowe, 2 komplety na 150 tkm.

2. Roznica jest wyczowalna, mialem 2,0 manual a teraz 2,2 automat, jest cichszy i szybszy.

3. Zawieszenie pneumatyczne jest bardzo komfortowe i wygodne, ile wytrzyma nie wiem, ale gdy padnie to kupie nowe kolumny pneumatyczne, nie chce z tego rezygnowac.

4. Wole benzyne

5. To zalezy... miasto delikatnie to 11, na ostro 14,5 litra, trasa delikatnie ( do 140 i plynnie) to niecale 9, ostrzej ( 160-190) to 11 litrow.

Max. ciezar przyczepy w papieracz to 1915 kg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...