Skocz do zawartości

japa

Użytkownik
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O japa

  • Urodziny 12.09.1975

Profile Information

  • Skąd
    Księstwo Cieszyńskie
  • Auto
    Legacy BG 2.2

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia japa

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  2. japa

    Tanie hamowanie?

    Zwykłe tarcze Brembo to pieniądze wyrzucone w błoto. Założyłem kiedyś przez głupotę do Turboantyka - szybko się zwichrowały a hamowanie z różańcem w ręku. Z cywilnych tarcz polecam ATE lub OEM. Temat wałkowany zresztą nieraz. Jeśli chodzi o zacisk pod 294 mm to pasuje Tokico z Forestera XT lub WRX US. Do zdobycia za jakieś 300 zł. U mnie hamuje taki set z tarczą OEM + klocki OMP. Ja miałem oryginalnie tarcze 266 mm także różnica jak nietrudno się domyśleć kolosalna. Mankamentem jest przesiadka na 16-ki, co w zimie jest minusem jeśli jeździ się po dziurach. Można oczywiście kupić BRAID-y 15-ki za 2,5 kzł . Odnośnie Ferodo Premier - OMP po rozgrzaniu biją na głowę Premiery. Pylenie jest i owszem.
  3. Ja montowałem do mojego Calsonica z Legacy I '1991 - wpadł mi łapy prawie za free. Kompresor dostał nowe uszczelnienia i chodzi bez zarzutu.
  4. W styczniu robiłem konwersję. Cena części w ASO Bielsko-B ok. 3400 zł. Wpadł mi w ręce nieco skorodowany zestaw-leżak Exedy do Imprezy FJK2019 : koło sztywne + tarcza + docisk. Do tego łożysko Sachs 3151 861 002 + nowe śruby z ASO. Całość wyszła 2000 z hakiem. Odradzam sprzęgło Valeo, które było fabrycznie montowane z kołem dwumasowym. Powodem wymiany było m.in. peknięcie jednej ze sprężyn docisku Valeo po przebiegu 120 kkm. Blaszka utknęła pod sąsiednią sprężynką no i zmiana biegów tylko przy wyłączonym silniku. Polecam zakup nowej gumy na łapę wyciskową, często się rozlatuje ze starości i czasem nieszczęśliwie może tam coś wpaść. Cena w ASO koło 100 pln. Co do kupna używanego koła, to przynajmniej dobrze byłoby go widzieć przed zakupem, tak by nie kupić z mikropęknięciami i przegrzaną, mocno odbarwioną powierzchnią współpracy. Do wymiany oczywiście w używce podparcie wałka - 6202.
  5. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  6. Compomotive pewnie wejdzie tylko kosztuje odpowiednio... Jeśli chodzi o felgi OE Subaru to z Forestera wchodzą 15''-tki, ale luzu jest 0 mm - farba zacisku ścierała się z lakierem felgi, można by nieco podszlifować zacisk, ale ostatecznie zdecydowałem się na drugi komplet 16''-tek pięcioramiennych z GT-eka;
  7. Halo. Czy wie ktoś jaka felga 15'' podejdzie na zacisk przedni dwutłoczkowy Tokico współpracujący z tarczą 294 mm ? Dodam, że dawcą do mojego Legacy był WRX US spec; Obecnie jeżdżę na 16-tkach z GT-eka, ale na zimę zdała by się 15-tka. Pzdr.
  8. hej wiecie może jaki rozmiar tarczy kryje się pod felgami tego auta? szukam felg 15" na zimę, a wybór lichy --> założyłem dwutłoczkowy zacisk Tokico + tarczę 294 mm pzdr.
  9. japa

    termostat w Legacy II

    Na połączeniu dolnego węża chłodnicy z silnikiem;
  10. Po zdjęciu tapicerki drzwi: -podłączyć przełącznik szyby, opuścić szybę, do momentu gdy ukażą się 2 śruby M6 mocujące szybę do szyny; odkręcić 2 nakrętki M6 -odkręcić 2 prostokątne dociski górne (M6) -poluzować ogranicznik prowadnicy pionowej -zdjąć uszczelkę drzwi powyżej klamki - odsłoni się szczelina w drzwiach -NIE zdejmować listwy/uszczelki zewnętrznej szyby - będzie do wyrzucenia -odchylić szybę tak, by zeszła ze szpilek szyny, podnieść do góry -gdy wysuną się z prowadnic okrągłe ślizgi, wysunąć szybę równolegle do płaszczyzny listwy/uszczelki zewn. szyby poprzez szczelinę pod uszczelką drzwi
  11. Ja wymieniałem w Legacy --> nie OBK; Co to znaczy wymiana na zwykłe przewody? W Twoim aucie są po prostu zwykłe przewody... Możesz oczywiście zamówić oryginały, ale ja kupiłem miedziany przewód w na metry, zakułem końcówki i wymieniłem tylne przewody, kształtując je według oryginałów; Zbiornik paliwa faktycznie trzeba zdjąć, ale nie całe zawieszenie... Początkowo wygląda to strasznie, ale wprawne ręce dają radę bez problemu... W związku, że robiłem w/w operację własnymi rękami, koszt wyniósł ca 100 zł Pzdr.
  12. japa

    Stukająca kość...?

    przerabiałem ostatnio ten temat; jeżeli chodzi o stukanie zużytej poduszki tylnej górnej, to odgłos jest słyszalny tak jakby wewnątrz auta, rejon nawiewów centralnych; jeśli lokalizujesz odgłosy z przodu auta, to raczej coś innego; u mnie najbardziej dawała w kość na wstecznym biegu :roll: montaż/demontaż poza warsztatem jak najbardziej możliwy; doraźnie kość odwróciłem - częściowe pęknięcia; stuki ustały, ale trzeba kupić nową;
  13. japa

    wymiana amortyzatorow

    podbijam zapytanie kolegi Kirka o sprężyny do Legacy
  14. jeżdże tam średnio co 2tyg.; z cieszyna 8h przez pragę, rozvadow,regensburg, jak nie ma korków na 93/9; a z mandatami u czechów ciężko, tyle, że 9/10 bierze w łapę; można też wracać przez deggendorf 92, regen, bayerisch eisenstein, klatovy, plzen, praha... polecam dla lubiących mocniejsze wrażenia - serpentyny i piękne widoki :shock:
  15. hmmm...; metody te są mi nieobce, krecenie kołem nienapędzanym daje 100% pewności, krecenie kołem napędzanym idzie licho (duże opory)... a propos to podczas skretów w łożysku koła zmienia się obciążenie i zużyte łożysko zmienia dzwięki w każdym razie dziękuję za zainteresowanie i udać sie muszę najpierw na kanał :I
×
×
  • Dodaj nową pozycję...