Jump to content

japa

Użytkownik
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About japa

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..
  • Birthday 09/12/1975

Profile Information

  • Skąd
    Księstwo Cieszyńskie
  • Auto
    Legacy BG 2.2

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. japa

    Tanie hamowanie?

    Zwykłe tarcze Brembo to pieniądze wyrzucone w błoto. Założyłem kiedyś przez głupotę do Turboantyka - szybko się zwichrowały a hamowanie z różańcem w ręku. Z cywilnych tarcz polecam ATE lub OEM. Temat wałkowany zresztą nieraz. Jeśli chodzi o zacisk pod 294 mm to pasuje Tokico z Forestera XT lub WRX US. Do zdobycia za jakieś 300 zł. U mnie hamuje taki set z tarczą OEM + klocki OMP. Ja miałem oryginalnie tarcze 266 mm także różnica jak nietrudno się domyśleć kolosalna. Mankamentem jest przesiadka na 16-ki, co w zimie jest minusem jeśli jeździ się po dziurach. Można oczywiście kupić BRAID-y 15-ki za 2,5 kzł . Odnośnie Ferodo Premier - OMP po rozgrzaniu biją na głowę Premiery. Pylenie jest i owszem.
  2. Ja montowałem do mojego Calsonica z Legacy I '1991 - wpadł mi łapy prawie za free. Kompresor dostał nowe uszczelnienia i chodzi bez zarzutu.
  3. W styczniu robiłem konwersję. Cena części w ASO Bielsko-B ok. 3400 zł. Wpadł mi w ręce nieco skorodowany zestaw-leżak Exedy do Imprezy FJK2019 : koło sztywne + tarcza + docisk. Do tego łożysko Sachs 3151 861 002 + nowe śruby z ASO. Całość wyszła 2000 z hakiem. Odradzam sprzęgło Valeo, które było fabrycznie montowane z kołem dwumasowym. Powodem wymiany było m.in. peknięcie jednej ze sprężyn docisku Valeo po przebiegu 120 kkm. Blaszka utknęła pod sąsiednią sprężynką no i zmiana biegów tylko przy wyłączonym silniku. Polecam zakup nowej gumy na łapę wyciskową, często się rozlatuje ze starości i czasem nieszczęśliwie może tam coś wpaść. Cena w ASO koło 100 pln. Co do kupna używanego koła, to przynajmniej dobrze byłoby go widzieć przed zakupem, tak by nie kupić z mikropęknięciami i przegrzaną, mocno odbarwioną powierzchnią współpracy. Do wymiany oczywiście w używce podparcie wałka - 6202.
  4. Compomotive pewnie wejdzie tylko kosztuje odpowiednio... Jeśli chodzi o felgi OE Subaru to z Forestera wchodzą 15''-tki, ale luzu jest 0 mm - farba zacisku ścierała się z lakierem felgi, można by nieco podszlifować zacisk, ale ostatecznie zdecydowałem się na drugi komplet 16''-tek pięcioramiennych z GT-eka;
  5. Halo. Czy wie ktoś jaka felga 15'' podejdzie na zacisk przedni dwutłoczkowy Tokico współpracujący z tarczą 294 mm ? Dodam, że dawcą do mojego Legacy był WRX US spec; Obecnie jeżdżę na 16-tkach z GT-eka, ale na zimę zdała by się 15-tka. Pzdr.
  6. hej wiecie może jaki rozmiar tarczy kryje się pod felgami tego auta? szukam felg 15" na zimę, a wybór lichy --> założyłem dwutłoczkowy zacisk Tokico + tarczę 294 mm pzdr.
  7. Na połączeniu dolnego węża chłodnicy z silnikiem;
  8. Po zdjęciu tapicerki drzwi: -podłączyć przełącznik szyby, opuścić szybę, do momentu gdy ukażą się 2 śruby M6 mocujące szybę do szyny; odkręcić 2 nakrętki M6 -odkręcić 2 prostokątne dociski górne (M6) -poluzować ogranicznik prowadnicy pionowej -zdjąć uszczelkę drzwi powyżej klamki - odsłoni się szczelina w drzwiach -NIE zdejmować listwy/uszczelki zewnętrznej szyby - będzie do wyrzucenia -odchylić szybę tak, by zeszła ze szpilek szyny, podnieść do góry -gdy wysuną się z prowadnic okrągłe ślizgi, wysunąć szybę równolegle do płaszczyzny listwy/uszczelki zewn. szyby poprzez szczelinę pod uszczelką drzwi
  9. Ja wymieniałem w Legacy --> nie OBK; Co to znaczy wymiana na zwykłe przewody? W Twoim aucie są po prostu zwykłe przewody... Możesz oczywiście zamówić oryginały, ale ja kupiłem miedziany przewód w na metry, zakułem końcówki i wymieniłem tylne przewody, kształtując je według oryginałów; Zbiornik paliwa faktycznie trzeba zdjąć, ale nie całe zawieszenie... Początkowo wygląda to strasznie, ale wprawne ręce dają radę bez problemu... W związku, że robiłem w/w operację własnymi rękami, koszt wyniósł ca 100 zł Pzdr.
  10. przerabiałem ostatnio ten temat; jeżeli chodzi o stukanie zużytej poduszki tylnej górnej, to odgłos jest słyszalny tak jakby wewnątrz auta, rejon nawiewów centralnych; jeśli lokalizujesz odgłosy z przodu auta, to raczej coś innego; u mnie najbardziej dawała w kość na wstecznym biegu :roll: montaż/demontaż poza warsztatem jak najbardziej możliwy; doraźnie kość odwróciłem - częściowe pęknięcia; stuki ustały, ale trzeba kupić nową;
  11. japa

    wymiana amortyzatorow

    podbijam zapytanie kolegi Kirka o sprężyny do Legacy
  12. hmmm...; metody te są mi nieobce, krecenie kołem nienapędzanym daje 100% pewności, krecenie kołem napędzanym idzie licho (duże opory)... a propos to podczas skretów w łożysku koła zmienia się obciążenie i zużyte łożysko zmienia dzwięki w każdym razie dziękuję za zainteresowanie i udać sie muszę najpierw na kanał :I
  13. japa

    Przewody zapłonowe

    włożyłem przewody JC do mojej imprezy i pierwsze wrażenia były takie - wynająć nianię, która będzie je trzymać żeby nie spadły z cewki; cena 100 PLN, ocena 2,5; na pewno mają też inną rezystancję od oryginałów
  14. Hi! Przymierzam się do odmłodzenia świeżego zakupu, czyli Legacy '94-> 2,2 manual; Jeśli ktoś mógłby mi doradzić jak zlokalizować rzężenie dochodzące z tylnej osi, byłoby super; pomijam już fakt, że auto kręci się na całkiem młodych oponach kumho... W każdym razie odgłosy są zależne od obciążenia silnika, przy przyśpieszaniu cichną, przy hamowaniu silnikiem - B52; podczas wymuszania skrętów odgłosy zmieniają się, generalnie wygląda to na prawe tylne łożysko koła, ale mogę się mylić... miał ktoś może do czynienia z amortyzatorami Magnum? Znajomy sprzedawca oferuje dobrą cenę, a KYB made in Spain - to nie brzmi zachęcająco; Magnum - 260 PLN, KYB - 370 PLN Pozdrawiam!
  15. jeśli nie stanowiłoby to wielkiego kłopotu lolek to prosiłbym o kosztorys Kayaby na przód i tył + tylne sprężynki do Legacy'94 kombi 2,2 manual; pozdrawiam[/b]
×
×
  • Create New...