Jump to content

Foreste Turbo S 99r dziwny objaw??


maxkow

Recommended Posts

Mam od niedawna Forestera 99r Turbo S i mam dziwny objaw , a mianowicie jak silnik jest zimny nie chce sie wkręcać na obroty , i słychać jakby nie chciał palic na ktorys cylinder , jak sie troche rozgrzeje zaczyna sie wkręcać na obroty i przy wyższych obrotach mam wrażenie ze juz chodzi na wszystkie cylindry , ale na wolnych obrotach jest nadal wrazenie , jakby nie chciał chodzić na wszystkie cylindry . Sam silnik chodzi bardzo ładnie nie slychac w nim żadnych niepokojących dźwięków , i jak sie rozgrzeje wkreca sie bardzo dobrze na obroty. Bylem u mechanika i zasugerowałem ze mogą byc to kable lub swiece , poniewaz ich nie wymienialem i nie wiem ile maja przejechane . Mechanik za to zasugerował , ze takie objawy moga byc przyczyna wypalonego zaworu , czy wy rowniez przychylacie sie do tej opini ?? Czy macie jakies inne sugestje.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zleć sprawdzenie ciśnienia sprężania. Wyjaśni ewentualne wypalenie zaworu no i przy okazji będzie wiadomo czy nie trzeba zrobić luzów zaworowych.

 

Osobiście stawiam na jakieś problemy z układem zapłonowym.

Link to comment
Share on other sites

Bylem u mechanika i zasugerowałem ze mogą byc to kable lub swiece , poniewaz ich nie wymienialem i nie wiem ile maja przejechane . Mechanik za to zasugerował , ze takie objawy moga byc przyczyna wypalonego zaworu , czy wy rowniez przychylacie sie do tej opini ?? Czy macie jakies inne sugestje.
Naprawę takich objawów zaczyna się od podstaw, kable, świece a później można gdybać.Tym bardziej że ich nie wymieniałeś.
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to podpasi, ale...

Niedźwiedź miał onegdaj problemy z nierówną pracą silnika w S-turbo, zaczął grzebać i efekt był taki, że wymienił i wyczyścił co się dało :twisted: , a pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu...

Link to comment
Share on other sites

Wymienione swiece , na nowe , kable OK lecz auto nadal nie chodzi :cry: BartZ a czy jakby byl uszkodzony czujnik połozenia wałka rorzadu to wyswietlał by sie CHECK ?? Bo tu nic sie nie wyswietla a komputer nie pokazuje błedow.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to podpasi, ale...

Niedźwiedź miał onegdaj problemy z nierówną pracą silnika w S-turbo, zaczął grzebać i efekt był taki, że wymienił i wyczyścił co się dało :twisted: , a pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu...

 

 

Czujnik położenia WAŁU!

Link to comment
Share on other sites

mcx, objawy mogą być podobne zarówno przy walniętym jednym jak i drugim czujniku...

Jak u Ciebie po wymianie?

 

BartZ a czy jakby byl uszkodzony czujnik połozenia wałka rorzadu to wyswietlał by sie CHECK ?? Bo tu nic sie nie wyswietla a komputer nie pokazuje błedow.

u mnie nie wywalało błędu.

 

Ja bym sprawdził jeszcze szczelność dolotu i przepływomierz.

 

ps. po moich historiach z wymianami wszystkiego - został mi sprawny ECU gdyby ktoś potrzebował :D

Link to comment
Share on other sites

ja sladami Niedźwiedzia zrobiłe w kolejnośći:

 

-wymiana przwodów WN

-wymiana świec - tu się poprawiło - obroty na jałowym

-wymina czujnika położenia wałka rozrządu - bez zmian

- wymiana czujnika położenia WAŁU w końcu zaczął ładni i równo przyspieszać :) chociaż zrobiłem może ze 200km

- solenoid turbiny - bez zmian

 

wczoraj zrobiłem:

-silniczek krokowy

-wyczyściłem przepustnicę

-wyczyściłem przepływkę

 

Pasre innych jeszcze pierdól przy okazji porobione ale nie ma to wpływu na zachowanie jak opisujesz maxkow

 

Co do błędów to mi też nic nie pokazywał...jedynie błąd odnośnie krokowca....

 

aha czujnik położenia WAŁU założyłem od WRXa - czerwony bodajże i działa:)

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście miałem problemy z pływaniem wolnych obrotów, do tego stopnia, że potrafił się sam zgasić.

Świece - nic, przewody - nic, czyszczenie przepustnicy z silniczkiem wolnych obrotów - bardzo niewiele, czyszczenie przepływki - problem z głowy :mrgreen:

dzięki Niedźwiedziowi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja się tak zastanawiam czy te przepływki by nie żyły więcej jak by stosować zwykłe filtry, a nie te czerwone nasączane :?

Bo po mojemu to olej z filtra osadza się na przepławce :?

Teraz mam zwykły, nie wiem jak było za poprzedniego właściciela, nawet nie widziałem tego filtra :wink:

Link to comment
Share on other sites

no i chyba mam problem o ile auto na poczatku chciało jeszcze odpalac tak ostanio juz wogle nie miało ochoty odpalic , elektryk miał podłaczyc sie pod kompa i posprawdzać bledy , auto było zimne bo cała noc stało pod chmurka i rano juz nie odpaliło , niby łapało ale juz nie chciało wkrecac sie na obroty. Elektryk stwierdził ze zmierzy cisnienie na cylindrach i tu jest problem na jednym wyszło 5 na drugim 5,5 bar wiecej juz nie sprawdzalismy , chyba czas na remont . Zobaczymy co mechanik powie , mam pytanie bo musze auto dociagnac jakos do mechanika czy moge go ciagnac jak mam AT ?? Myslałem zeby zaciagnac go do mechanika jak skrzynia ma połozenie N , ale nie jestem pewien czy dobrze robie , nie chciałbym jeszcze miec do remontu skrzyni biegow.

Link to comment
Share on other sites

no i chyba mam problem o ile auto na poczatku chciało jeszcze odpalac tak ostanio juz wogle nie miało ochoty odpalic , elektryk miał podłaczyc sie pod kompa i posprawdzać bledy , auto było zimne bo cała noc stało pod chmurka i rano juz nie odpaliło , niby łapało ale juz nie chciało wkrecac sie na obroty. Elektryk stwierdził ze zmierzy cisnienie na cylindrach i tu jest problem na jednym wyszło 5 na drugim 5,5 bar wiecej juz nie sprawdzalismy , chyba czas na remont . Zobaczymy co mechanik powie , mam pytanie bo musze auto dociagnac jakos do mechanika czy moge go ciagnac jak mam AT ?? Myslałem zeby zaciagnac go do mechanika jak skrzynia ma połozenie N , ale nie jestem pewien czy dobrze robie , nie chciałbym jeszcze miec do remontu skrzyni biegow.

 

 

Tak z ciekawości, jaki masz przebieg i historię auta (oleje, ewentualne modyfikacje itd. ) :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No i okazuje sie ze czeka mnie remont silnika , uszkodzona panewka i wypalony zawor , w zwiazku z tym postanowliem ze trzeba zrobic remont subarki , ktos wie gdzie mozna nabyc w dobrej cenie klamoty do forestera ?? Była jeszcze opcja zeby wsadzic uzywany silnik od innego Forestera Turbo S ale nie ma tej chwili nic ciekawego na sprzedaz , a po drugie nigdy nie wiadomo co sie kupi , a jak zrobie remont to wiadomo ze jakis czas pewnie posmiga.

Link to comment
Share on other sites

u mnie taki remont w ostatecznosci zakonczyl sie zalozeniem nowego silnika - bo po rozebraniu okazalo sie ze nie ma sensu remontowac.

 

Nie wiem jaki masz budzet przygotowany- ale porzadny remont troche kosztuje - masz tez mozliwosc wlozenia uzywanego silnika - w razie czego napisz mi PW - co kosztuje sporo mniej - ale masz nadal uzywany motor, ktory troche przejechal - ale jeszcze powinien troche wytrzymac - w zaleznosci od przebiegu i jego stanu.

 

Z opisu widze ze jestes z Poznania - masz na miejscu speców od Subaru - nie musiałbys ciagac subaraka daleko laweta, a jak nie to juz w zaleznosci gdzie Ci wygodniej - /w porządku alfabetycznym wymienię/ Dzierżoniów, Katowice, Lublin, Nowy Sącz, Warszawa

 

PS - nie ciągnij skrzyni AT na N - bo bedzie Cie czekal tez remont tego podzespolu - tylko laweta

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...