maxkow Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Mam od niedawna Forestera 99r Turbo S i mam dziwny objaw , a mianowicie jak silnik jest zimny nie chce sie wkręcać na obroty , i słychać jakby nie chciał palic na ktorys cylinder , jak sie troche rozgrzeje zaczyna sie wkręcać na obroty i przy wyższych obrotach mam wrażenie ze juz chodzi na wszystkie cylindry , ale na wolnych obrotach jest nadal wrazenie , jakby nie chciał chodzić na wszystkie cylindry . Sam silnik chodzi bardzo ładnie nie slychac w nim żadnych niepokojących dźwięków , i jak sie rozgrzeje wkreca sie bardzo dobrze na obroty. Bylem u mechanika i zasugerowałem ze mogą byc to kable lub swiece , poniewaz ich nie wymienialem i nie wiem ile maja przejechane . Mechanik za to zasugerował , ze takie objawy moga byc przyczyna wypalonego zaworu , czy wy rowniez przychylacie sie do tej opini ?? Czy macie jakies inne sugestje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Może być sporo przyczyn. Masz LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkow Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Nie posiadam instalacji LPG :? Z dodatkowych informacji podam ze auto ma przebieg 150tys,km(napewno nie krecony) i posiada AT skrzynie biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zleć sprawdzenie ciśnienia sprężania. Wyjaśni ewentualne wypalenie zaworu no i przy okazji będzie wiadomo czy nie trzeba zrobić luzów zaworowych. Osobiście stawiam na jakieś problemy z układem zapłonowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Bylem u mechanika i zasugerowałem ze mogą byc to kable lub swiece , poniewaz ich nie wymienialem i nie wiem ile maja przejechane . Mechanik za to zasugerował , ze takie objawy moga byc przyczyna wypalonego zaworu , czy wy rowniez przychylacie sie do tej opini ?? Czy macie jakies inne sugestje.Naprawę takich objawów zaczyna się od podstaw, kable, świece a później można gdybać.Tym bardziej że ich nie wymieniałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkow Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dzisiaj zakupie swiece i kable i dam znac jak temat dalej sie rozwija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 miałem podobne problemy świece i kable załatwiły sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Nie wiem czy to podpasi, ale... Niedźwiedź miał onegdaj problemy z nierówną pracą silnika w S-turbo, zaczął grzebać i efekt był taki, że wymienił i wyczyścił co się dało , a pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkow Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Wymienione swiece , na nowe , kable OK lecz auto nadal nie chodzi BartZ a czy jakby byl uszkodzony czujnik połozenia wałka rorzadu to wyswietlał by sie CHECK ?? Bo tu nic sie nie wyswietla a komputer nie pokazuje błedow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcx Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Nie wiem czy to podpasi, ale...Niedźwiedź miał onegdaj problemy z nierówną pracą silnika w S-turbo, zaczął grzebać i efekt był taki, że wymienił i wyczyścił co się dało , a pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu... Czujnik położenia WAŁU! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 mcx, objawy mogą być podobne zarówno przy walniętym jednym jak i drugim czujniku... Jak u Ciebie po wymianie? BartZ a czy jakby byl uszkodzony czujnik połozenia wałka rorzadu to wyswietlał by sie CHECK ?? Bo tu nic sie nie wyswietla a komputer nie pokazuje błedow. u mnie nie wywalało błędu. Ja bym sprawdził jeszcze szczelność dolotu i przepływomierz. ps. po moich historiach z wymianami wszystkiego - został mi sprawny ECU gdyby ktoś potrzebował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcx Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 ja sladami Niedźwiedzia zrobiłe w kolejnośći: -wymiana przwodów WN -wymiana świec - tu się poprawiło - obroty na jałowym -wymina czujnika położenia wałka rozrządu - bez zmian - wymiana czujnika położenia WAŁU w końcu zaczął ładni i równo przyspieszać chociaż zrobiłem może ze 200km - solenoid turbiny - bez zmian wczoraj zrobiłem: -silniczek krokowy -wyczyściłem przepustnicę -wyczyściłem przepływkę Pasre innych jeszcze pierdól przy okazji porobione ale nie ma to wpływu na zachowanie jak opisujesz maxkow Co do błędów to mi też nic nie pokazywał...jedynie błąd odnośnie krokowca.... aha czujnik położenia WAŁU założyłem od WRXa - czerwony bodajże i działa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ja osobiście miałem problemy z pływaniem wolnych obrotów, do tego stopnia, że potrafił się sam zgasić. Świece - nic, przewody - nic, czyszczenie przepustnicy z silniczkiem wolnych obrotów - bardzo niewiele, czyszczenie przepływki - problem z głowy dzięki Niedźwiedziowi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ja się tak zastanawiam czy te przepływki by nie żyły więcej jak by stosować zwykłe filtry, a nie te czerwone nasączane :? Bo po mojemu to olej z filtra osadza się na przepławce :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ja się tak zastanawiam czy te przepływki by nie żyły więcej jak by stosować zwykłe filtry, a nie te czerwone nasączane :? Bo po mojemu to olej z filtra osadza się na przepławce :? Teraz mam zwykły, nie wiem jak było za poprzedniego właściciela, nawet nie widziałem tego filtra :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkow Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 no i chyba mam problem o ile auto na poczatku chciało jeszcze odpalac tak ostanio juz wogle nie miało ochoty odpalic , elektryk miał podłaczyc sie pod kompa i posprawdzać bledy , auto było zimne bo cała noc stało pod chmurka i rano juz nie odpaliło , niby łapało ale juz nie chciało wkrecac sie na obroty. Elektryk stwierdził ze zmierzy cisnienie na cylindrach i tu jest problem na jednym wyszło 5 na drugim 5,5 bar wiecej juz nie sprawdzalismy , chyba czas na remont . Zobaczymy co mechanik powie , mam pytanie bo musze auto dociagnac jakos do mechanika czy moge go ciagnac jak mam AT ?? Myslałem zeby zaciagnac go do mechanika jak skrzynia ma połozenie N , ale nie jestem pewien czy dobrze robie , nie chciałbym jeszcze miec do remontu skrzyni biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Ja bym go wziął na lawetę :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 no i chyba mam problem o ile auto na poczatku chciało jeszcze odpalac tak ostanio juz wogle nie miało ochoty odpalic , elektryk miał podłaczyc sie pod kompa i posprawdzać bledy , auto było zimne bo cała noc stało pod chmurka i rano juz nie odpaliło , niby łapało ale juz nie chciało wkrecac sie na obroty. Elektryk stwierdził ze zmierzy cisnienie na cylindrach i tu jest problem na jednym wyszło 5 na drugim 5,5 bar wiecej juz nie sprawdzalismy , chyba czas na remont . Zobaczymy co mechanik powie , mam pytanie bo musze auto dociagnac jakos do mechanika czy moge go ciagnac jak mam AT ?? Myslałem zeby zaciagnac go do mechanika jak skrzynia ma połozenie N , ale nie jestem pewien czy dobrze robie , nie chciałbym jeszcze miec do remontu skrzyni biegow. Tak z ciekawości, jaki masz przebieg i historię auta (oleje, ewentualne modyfikacje itd. ) :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkow Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 No i okazuje sie ze czeka mnie remont silnika , uszkodzona panewka i wypalony zawor , w zwiazku z tym postanowliem ze trzeba zrobic remont subarki , ktos wie gdzie mozna nabyc w dobrej cenie klamoty do forestera ?? Była jeszcze opcja zeby wsadzic uzywany silnik od innego Forestera Turbo S ale nie ma tej chwili nic ciekawego na sprzedaz , a po drugie nigdy nie wiadomo co sie kupi , a jak zrobie remont to wiadomo ze jakis czas pewnie posmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 u mnie taki remont w ostatecznosci zakonczyl sie zalozeniem nowego silnika - bo po rozebraniu okazalo sie ze nie ma sensu remontowac. Nie wiem jaki masz budzet przygotowany- ale porzadny remont troche kosztuje - masz tez mozliwosc wlozenia uzywanego silnika - w razie czego napisz mi PW - co kosztuje sporo mniej - ale masz nadal uzywany motor, ktory troche przejechal - ale jeszcze powinien troche wytrzymac - w zaleznosci od przebiegu i jego stanu. Z opisu widze ze jestes z Poznania - masz na miejscu speców od Subaru - nie musiałbys ciagac subaraka daleko laweta, a jak nie to juz w zaleznosci gdzie Ci wygodniej - /w porządku alfabetycznym wymienię/ Dzierżoniów, Katowice, Lublin, Nowy Sącz, Warszawa PS - nie ciągnij skrzyni AT na N - bo bedzie Cie czekal tez remont tego podzespolu - tylko laweta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się