Jump to content

przełożenie silnika skrzyni i napędów z STI IV -> GT MY98


diuk

Recommended Posts

hej, szanowni forumowicze

 

krótko i zwięźle:

 

czy silnik, skrzynia i napędy przejdą z STI ver IV do seryjnego GT MY98 w kombiku?

 

konkretnie z tego:

 

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C16270686

 

a jeśli nie to może z jakiegoś GC8 94-96 ?

 

czy zawias trzeba/można/nie można przełożyć? jeśli trzeba/można czy układ kierowniczy seryjny będzie z tym współpracował?

 

wiem, że wątków zapewne już w tym temacie było sporo, ale widmo zmiany silnika paraliżuje moje zdolności wyszukiwawcze.

 

pozdrawiam i dzięki za rzeczowe odpowiedzi. mogą być linki.

Link to comment
Share on other sites

biorąc pod uwagę czarny scenariusz - będę musiał znaleźć jakiś używany silnik (jeśli się okaże, że mojego nie opłaca się robić) do tego na pewno mam do roboty sprzęgło.

 

a skoro mam już i tak szukać silnika to czemu by nie coś mocniejszego? ale mając na uwadze piętę achillesową - seryjną skrzynię - na pewno mocniejszego silnika nie przełożę bez skrzyni no i napędów zaprojektowanych pod większe momenty skręcające. przy okazji - podobno lepsza (mocniejsza skrzynia) no i szpera z przodu, gdzie w gietku szpery przedniej brak. według mnie silnik, skrzynia i napędy to komplet, który trzeba przekładać albo cały, albo nic z tych rzeczy. czy dobrze rozumuję?

Link to comment
Share on other sites

no w sumie dobrze :) ja do swojego Type-r przełożyłem też komplet silnik skrzynia dyfer z new age, tak więc dobrze rozumujesz hmm ale może właśnie warto pomyśleć o 6mt i silnik z new age eh wiem wiem koszta większe ale ja bym się bał takiego STI z 98 roku ale to może dlatego że jak ja takiego kupiłem to po 1,5 miesiąca silnik mi odmówił posłuszeństwa mimo że nic na to nie wskazywało eh po prostu one są katowane no co tu dużo mówić .

Link to comment
Share on other sites

tak wszystko będzie pasować,ale pamiętaj że twój model to GT a tu masz WRX STI JDM więc nawet po przekładce jeśli zmienisz tylko silnik,skrzynię,dyfer to twoje auto dalej będzie jeżdzić jak GT a nie jak STI,Jeśli kupisz cały samochód i chciałbyś potem odzyskać trochę kasy na sprzedaży części to ja rezerwuję grill,dzięki i pozdro

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, że żeby to jeździło jak STI musiałbym przełożyć zawias z piastami, kołami i hamulcami i skombinować skądś krótszą przekładnię kierowniczą? czy zawias jest się w stanie przełożyć? punkty mocowań wahaczy, amortyzatorów i stabilizatorów poprzecznych mogą się różnić? komputer oczywiście domyślnie przekładam razem z silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

punkty mocowań wahaczy, amortyzatorów i stabilizatorów poprzecznych mogą się różnić?

Budy GC, bez względu na to czy to 1.6, 1.8 2.0 GT, STi czy RA są takie same. Więc wszystko będzie pasowało

Link to comment
Share on other sites

Budy GC, bez względu na to czy to 1.6, 1.8 2.0 GT, STi czy RA są takie same. Więc wszystko będzie pasowało

 

dzięki adaś, a jakieś różnice sedan/kombi?

 

-- 29 lis 2010, o 23:34 --

 

pomijając te oczywiste różnice rzucające się w oczy ;)

Link to comment
Share on other sites

tak wszystko będzie pasować,ale pamiętaj że twój model to GT a tu masz WRX STI JDM więc nawet po przekładce jeśli zmienisz tylko silnik,skrzynię,dyfer to twoje auto dalej będzie jeżdzić jak GT a nie jak STI

 

moglbys rozwinac te mysl? jakie sa jeszcze kluczowe roznice miedzy GT a WRX STI oprocz silnika, skrzyni i reszty napedow?

Link to comment
Share on other sites

Zawias w gc8 sti jest w sumie praktycznie chyba taki sam jak w gt - nie liczac aluminiowych wahaczy, zapewne innych seryjnie amortyzatorow (jakby to mialo znaczenie po minimum 10 latach ;))

Takze nie dramatyzowalbym - jedno co warto zmienic w my98 GT to hamulce, zwlaszcza przednie :).

Link to comment
Share on other sites

jak już wyżej wspomniano wahacze,zawias (będzie pasował do kombi),komp i należy pamietać że JDM-y w którymś roczniku wymagaja mapowania na mniej oktanowe paliwo,(tu chyba AMI wystąpi do tablicy :)) ,no i fajny gadżet w postaci składanych elekt. lusterek :roll:,ja bym brał całe auto ze względu że sam se wszystko spokojnie i bez łoma wymontujesz a resztę części sprzedał bym na zminimalizowanie kosztów,np;gril mi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...