Jump to content

sposob na brak filtra w 4EAT


ppmarian

Recommended Posts

podczas wymiany oleju w automatycznej skrzyni okazalo sie ze moj US MY'08 nie ma zewnetrznego filtra oleju w skrzyni. w miejscu filtra jest zaslepka. po krotkim przegladaniu ruskiej strony z czescimi odnalazlem brakujacy element [15211] aby mozna bylo zamontowac filtr.

 

4_S11_154_01.gif

 

jako ze i tak mialem po 200km znowu zmieniac olej (zeszlo 6L z 9L) to poczekam 1 tydzien (ASO obiecalo ze tyle to potrwa) i dodatkowo zaloze filtr oleju. koszt tej "mufy" to 16zł

Link to comment
Share on other sites

Ooo to jest słuszna koncepcja :D A filtr kosztowny jest? Symbol jakiś ktoś ma?

Też nie mam filtra nawet kiedyś pisałem na forum bo mnie to mocno zastanawiało.

Link to comment
Share on other sites

Taka zwykła puszka powinna kosztować ok. 20 zł.

 

Ale nie kosztuje :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

PS. Przekładając sprawę w najprostszy, możliwy sposób - filtr do oleju silnikowego ok. 40 PLN i wystarcza na ok. 10.000 km, - filtr do automatu przejedzie minimum 30.000 km. Wnioski nasuwają się same.

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow,

 

nie ASO a moj mechanik :)

 

pobawil sie lewarkiem (przod, tyl, prawo lewo) i zeszlo 6L

 

 

premier,

 

filtr w ASO 109zł - zamiennkow brak (wyglada jak do silnika ale podobno nie warto oszczedzac...)

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow,

 

nie ASO a moj mechanik :)

 

pobawil sie lewarkiem (przod, tyl, prawo lewo) i zeszlo 6L

 

 

premier,

 

filtr w ASO 109zł - zamiennkow brak (wyglada jak do silnika ale podobno nie warto oszczedzac...)

solidny mechanik - pogratulować :shock:

Ale mnie zmotywowałeś... właśnie skończyłem dynamiczną robić - z płukanką... :roll:

post-6233-135184424045_thumb.jpg

Nie ma jak sobie ATF i filterek wymienić przed zimą... :mrgreen:

Top1 MV (z dodatkiem czerwonego Lubegarda tym razem...) o niebo lepiej od poprzednika Millersa SPIII który solidnie szarpał przy zmianach i na to już nie miałem sposobu (lepkość 6cSt jednak za niska :!: ) - drgania konwertera dodatkiem Lubegarda opanowałem w Millersie... ale teraz na Top1 MV zmian przełożeń nie czuć - a jak Twój Gulf :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma jak sobie ATF i filterek wymienić przed zimą...

 

 

jak tylko przykdzie z ASO "mufa" do filtra to tez biore sie do roboty z oliwami:

 

skrzynia 6L Gulf Multi Vehicle ATF

dyfry 2L (1.2L + 0.8L) Gulf Syngear 75W-90

silnik 4.5L GULF formula G

 

a jak Twój Gulf

 

jestem baaaaaaaaaaardzo zadowolony :

 

- na zimnym pracuje super plynnie (na starym oleju przy pierwszym zalaczeniu 3 i 4biegu bylo wyczuwalne szarpniecie)

 

- lock trzyma duzo "mocnej"

 

-- 13 lis 2010, o 20:43 --

 

właśnie skończyłem dynamiczną robić

 

 

Twoja maszyna? :wink:

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow napisał(a):

a jak Twój Gulf

 

 

jestem baaaaaaaaaaardzo zadowolony :

 

- na zimnym pracuje super plynnie (na starym oleju przy pierwszym zalaczeniu 3 i 4biegu bylo wyczuwalne szarpniecie)

 

- lock trzyma duzo "mocnej"

 

GIT :mrgreen:

 

Twoja maszyna?

pożyczona - niestety w komplecie z Beką nie dostalem... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma jak sobie ATF i filterek wymienić przed zimą... :mrgreen:

Top1 MV (z dodatkiem czerwonego Lubegarda tym razem...) o niebo lepiej od poprzednika Millersa SPIII który solidnie szarpał przy zmianach i na to już nie miałem sposobu (lepkość 6cSt jednak za niska :!: ) - drgania konwertera dodatkiem Lubegarda opanowałem w Millersie... ale teraz na Top1 MV zmian przełożeń nie czuć - a jak Twój Gulf :idea: :?:

 

 

wlyszkow , sorry ale ja już nie wiem , czy mam brac Twoje posty serio czy sobie jaja robisz :shock: . Gdziekolwiek jest temat oleju nawet w McDonald's to jesteś :wink: . Ja rozumiem że jest to Twój konik, ale świat na olejach sie kończy , i tak serio masz coraz mniej u mnie punktów typu szacun, bo stajesz sie bardzo mało wiarygodny, a robisz sie sprzedawcą rainbowa czy innego avona :roll:

Link to comment
Share on other sites

świat na olejach sie kończy

zgadza się - AT i ATFy to mój drugi konik :mrgreen: z racji posiadania Tribeki bo pracuję w branży mało związanej z motoryzacją (poza posiadaniem floty kilkuset aut) a tym bardziej handlem olejami itp. (jak pewnie większość Forumowiczów :shock: co nie stoi nikomu na przeszkodzie posiadania ciekawego hobby, robienia testów itd. - tak uważam - nie jest to zabronione ani pisanie o tym na Forum SIPu) :roll: Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego akurat Tobie tak to przeszkadza :?

 

ps. maszynkę polecam - jest już kilka w PL i świetnie się sprawdzają a może niedługo zrobię test Motula Multi ATFa w Tribece bo parametry ma zbliżone do Top1 ATF MV - jeśli kupię w równie atrakcyjnej cenie :idea: ww. Gulfa też mam na liście do testów.. a ppmarian ma do niego dostęp w dobrej cenie więc kto wie.. :wink: Jeśli Ty masz doświadczenia i opinię o tej maszynie lub danym ATFie to napisz :idea:

 

FYI: O niezadowoleniu z ATFu Millersa posiadającego aprobatę Subaru zawiadomiłem jakiś czas temu DIFF bezpośrednio (mam w nimi dobry kontakt, który oboje DIFF i ja sobie cenimy - takie odnoszę wrażenie) a oni sprawę przekazali do Tech'u w UK - możesz sprawdzić - masz przecież z nimi kontrakt.

 

A z ppmarian kwestie ATFów omawiamy nie od dziś - stąd moja obecność w tym wątku, a Twoja :?

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow, nie przejmuj sie

 

masz super zakrecone hobby i tylko sie z tego cieszyc

 

niektorz buduja potworki subaru z mocami +400KM co dla mnie mnie prywatnie jest totalnym bezsensem, ale nie komentuje tego szeroko bo szanuje kazde hobby byle tylko nie szkodzilo innemu.

 

P.S. na GULFA ATF MV mam cene 26.5zł/L 8)

Link to comment
Share on other sites

Przy cenie 12 zł za szt. można wymieniać razem z wymianą w silniku :D

Pewnie tak tylko zawsze trochę ATFu poleci... generanie jest pewne ryzyko kiedy lepiej zbierający filtr (silnikowy) się przytka w AT - może szkody narobić..

Jednak gdybym miał robić 2-3 wymiany statyczne co kilkaset km to zdecydowanie bym używał silnikowych (wyższa skuteczność i niższa cena :idea: ) a dopiero jako ostatni włożyłbym OEM AT - na długo i bezpiecznie :idea:

Link to comment
Share on other sites

Filtron OP 595 pasuje jako filtr zewnętrzny do skrzyni 4EAT -ja stosuję więc sprawdziłem, ale do silnika też

 

a jak często go wymieniasz w AT

 

przy każdej wymianie ATF co 50 tyś.km

 

-- 15 lis 2010, o 19:26 --

 

jak będę miał chwilę czasu to zrobię Wam zdjęcia oryginalnego filtra skrzyni 4EAT i Filtrona OP 595 i zobaczycie że prawie się nie różnią

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(z dodatkiem czerwonego Lubegarda tym razem...

 

Czy o ten dodatek chodzi?

 

http://allegro.onet.pl/lubegard-m-v-atf ... 44434.html

 

P.S. na GULFA ATF MV mam cene 26.5zł/L 8)

 

A mozna dostać info (moze byc na PW) gdzie go kupic za taka cene. . .

 

Ja zaplacilem w ASO za 4l ATF OEM 260 zl, i teraz kwestia na przyszlosc czy ten GULF ATF MV bedzie pasowal do mojej skrzyni 4EAT?

 

jako ze i tak mialem po 200km znowu zmieniac olej (zeszlo 6L z 9L)

 

Te 3L to zostal w skrzyni jakis inny olej czy rowniez GULF bo czytalem wiele opinni na tym forum, ze kategorycznie nie mozna mieszac oleju z innym wiec sam juz teraz glupieje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Czy o ten dodatek chodzi?

 

http://allegro.onet.pl/lubegard-m-v-atf ... 44434.html

ten jest do Fordów ja obecnie zastosowałem ten:

http://midparts.com.pl/pl/p/Lube-gard-z ... a-LXE/1019

ale musiałem go jeszcze trochę ulepszyć i wg mnie najlepszy sprawdzony efekt (na ATF innym niż OEM = na ATFach wymagających mniejszej lub większej modyfikacji tarcia dla Subaru) najmniejszym nakładem sił/środków daje wersja Platinum (on zastepuje wersję czarną - która kiedyś oficjalnie w CH uzyskała aprobatę Subaru - Platinum jest ulepszoną i nowoczesniejszą wersją czarnego):

http://midparts.com.pl/pl/p/LubeGard-Platinium/2687

 

ww. czerwony ja bym stosował do ATFu OEM (oraz tych tańszych posiadających aprobatę Subaru ATF-HP) aby wydłużyć przydatność/trwałość i zapobiegać zanieczyszczeniu AT (głównie kasety..) a gdzie poprawa tarcia nie jest konieczna - zbyt duża ilość dodatków obniżających tarcie spowoduje ślizganie i spadek osiągów.

 

-- 6 sty 2011, o 14:32 --

 

Ja zaplacilem w ASO za 4l ATF OEM 260 zl, i teraz kwestia na przyszlosc czy ten GULF ATF MV bedzie pasowal do mojej skrzyni 4EAT?

to na min. 15k mil masz spokój i nie kombinuj :wink: a 4EAT nie jest aż tak wrażliwa na wymiany ATFu więc może da radę :idea: :roll: jak u ppmariana

 

-- 4 lut 2011, o 20:48 --

 

No i Gulf ATF MV zalany dynamicznie po płukance, przelałem ok 15L + nowy filtr AT, kasowanie pamięci AT i nauka jazdy AT na SSM... jutro pierwsze jazdy testowe... :wink:

 

-- 9 lut 2011, o 16:38 --

 

ppmarian, przyznaję szczerze i uczciwie, że Gulf ATF MV w mojej 5EAT spisuje się lepiej od Top1 ATF MV którego wcześniej testowałem 5kkm (nawet po zastosowaniu dodatków Lubegarda Top1 wymięka przy tym Gulfie a Gulf jak na razie bez dodatków bo i nie widzę potrzeby :idea: ). Jeszcze sprawdzę go na ostro ale jak dotąd wszystkie moje testy specyficznych zachowań 5EAT zdaje pozytywnie, bez drgań, szarpnięć itd :roll: . Co syntetyk to syntetyk jednak... :o

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...