Jump to content

Buspas a Carpool Lane?


faldżip

Buspas?  

25 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Helou!

Mieszkam na obrzezach Warszawy i jezdze codziennie Łazienkowska i przyznam, ze buspas, to nie jest moj ulubiony pomysl, bo czym bym nie jechal (samochod, czy autobus) to i tak jest dluzej. Ale... czy trzeba go likwidowac? Buspasem moga jezdzic tez taxowki, wiec mozeby dodac funkcjonalnosc Carpool Lane do tego buspasa? Co to takiego Carpool Lane? A no pas, ktorym moga jezdzic samochody, z np. przynajmniej dwoma osobami na pokladzie. Mysle, ze to dobry pomysl, ze ludzie z takiego osiedla jak moje spokojnie mogliby sie dogadywac z sasiadami znajomymi, ze np. w tym tygodniu jedna osoba jezdzi a w drugim druga. Oczywiscie dla tej co jest pasazerem, to w ciagu dnia pozostaje tylko komunikacja miejska ale nie wszyscy potrzebuja sie przemieszczac w ciagu dnia, albo nie przeszkadza to im za bardzo. Z rozmowy z jednym znajomym Polakiem z USA wynika, ze mandat za nieprzestrzeganie zasad Carpool Lane bywa masakrycznie wysoki (cos mowil ok 1000$ :shock: ) - u nas moze byc nizszy ale tez nie 100zeta tylko np. 500 i wtedy nie mam nic przeciwko Policji, ktora stalaby co 100m i lapala "cfaniakow" co pedza buspasem/carpool lane i wbijaja ci sie przed maske na chama, jak widza radiowoz. Mysle, ze to by zmusilo troche ludzi, do szukania kogos do podwiezienia, samochodow byloby mniej, byloby oszczedniej (albo sie skladamy na wache albo jezdzimy na zmiane) a i nie trzeba by bylo tluc sie tym rozpadajacymi busami.

 

Co Wy na to?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sa tylko dwa 'ale' nie pasujace do tej ukladanki:

 

1. HOV Lane to jest zazwyczaj skrajny lewy pas na... co najmniej 3-4 pasmowej autostradzie,

2. Autostradzie... to jest slowo kluczowe.

 

W miescie gdzie masz duzo zjazdow/rozjazdow moze byc co najwyzej 'fire lane'.

 

Moze i na 3 pasmowej polskiej drodze/ulicy znalazloby sie kilku ludzi, ktorzy by sie na to zdecydowali, ale jesli takie HOV mialoby 1-2km to gdzies wystapiloby 'waskie gardlo' (vide wjazdy/zjazdy), albo tez 'przytkaloby sie' na koncu tego pasa. Bo gdzies by sie on konczyl. To nie freeway gdzie HOV lane ma duuuuuzo mil dlugosci. :wink:

Link to comment
Share on other sites

No tak, ale wszystkie te 'ale' dotycza takze buspasa, ktory korkuje sie na wjazdach i ktory jest pasem 'zabranym' z normalnego ruchu a nie dodanym (tylko na kawalku trasy siekierkowskiej jest buspas oddzielony pasem zieleni od pozostalych (3 do 4) pasow).

A skoro juz jest to niech bedzie i HOV Lanem. Takie jest moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

W Polsce to nie przejdzie, ponieważ nie mamy zdolności do takich wspólnych działań. Naszym samochodem wolimy jeździć sami. A jeśli chodzi o buspasy, to jeśli już muszą byc, to powinny byc one dobudowane oddzielnie, a nie domalowane wszędzie gdzie się da, tak jak zrobiła to HGW. :evil: Jest to temat rzeka, ludzie jeżdzący autobusami nie będą chcieli z tego zrezygnowac i na nic arguemnty, że średnia prędkośc jazdy w W-wie drastycznie zmalała. Oni jadą szybciej i jest fajnie. Inni stoją, do tego buspasy na łazienkowskiej są cholernie niebezpieczne. :!: Jako użytkownik miejskiej komunikacji (może odrobine rzadziej) i samochodu uważam, że buspasy to zło i trzeba je wymazac z krajobrazu Warszawy. Dlatego będe głosował na JKM, on jedyny ma trzeźwy pogląd na tą sprawę. Niestety dla niektórych jego słowa są za trudne w zrozumieniu i uważają go za dziwaka i wariata.

 

http://www.youtube.com/watch?v=F9aR48uw ... r_embedded

Link to comment
Share on other sites

HOV LANE dziala tylko w okreslonych godzinach o najwiekszym natezeniu ruchu czyli dojazd i powrot do pracy. Okreslaja to godziny na znakach.Poza tymi godzinami mozna pomykac samemu.(zakaz poruszania sie comercial vehicle )

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie sama idea buspasa w PL (a konkretniej jej egzekucja - żeby komuś coś zabrać i nic nie dać w zamian) jest do bani.

Jeżeli już musi być (a pewnie musi, bo niedługo wyboru i trzeba się przypodobać), to niech zwiększy się ilość uprawnionych do korzystania.

 

3 osoby w aucie osobowym brzmi OK.

 

Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze kilka miesięcy temu karetki wracające z interwencji (czyli jadące nie na sygnale), nie mogły poruszać się buspasem. A smutni panowie ze Straży W. robili fotki i wysyłali... :-/

 

pzdr,

Link to comment
Share on other sites

3 osoby w aucie osobowym brzmi OK.

Ja to bym dal nawet 2, to i tak na trasie Łazienkowskiej 1/100 mogl wtedy jechac buspasem... Jak tak patrze co rano, to przeciez tam ze swieca szukac samochodu, w ktorym jest wiecej niz jedna osoba. Ja jezdze zazwyczaj z ojcem a czesto i z bratem wiec jest nas 2-3 w samochodzie. Na serio mysle, ze uprawnienie do poruszania buspasem samochodo z przynajmniej dwoma osobami i rzeczywiste egzekwowanie tego przepisu moze by wreszcie dalo do myslenia naszym obywatelom, ze skoro maja 4,5 osobowe samochody, to dlaczego ich nie wykorzystuja? I przez to miasto sie napelnia samochodami do granic mozliwosci (a czasem i poza :P) w duzej mierze zupelnie niepotrzebnie.

 

-- 27 paź 2010, o 14:43 --

 

A no i tu moznaby brac przyklad z roznej masci robotnikow z okolic Warszawy, ktorzy jezdza rozklekotanymi polonezami ale przynajmniej 4 ich tam siedzie :P

Link to comment
Share on other sites

A no i tu moznaby brac przyklad z roznej masci robotnikow z okolic Warszawy, ktorzy jezdza rozklekotanymi polonezami ale przynajmniej 4 ich tam siedzie :P

 

Oby nie więcej :roll:

Link to comment
Share on other sites

okej, ja bym sie wcale nie zmartwil jakby byly zlikwidowane, ale skoro juz sa, to mozna by chociaz troche sprobowac wykorzystac je prospolecznie. A to ile zabierasz osob nie do konca jest tylko i wylacznie Twoja sprawa, bo jesli kazda zabrana przez Ciebie osoba oznacza jeden samochod w korku mniej, to dotyczy to wszystkich stojacych w tym korku. Jezeli prawie kazdy zabralby jedna osobe i to oznaczaloby jeden samochod mniej, to moze do pracy jechalbym godzine a nie poltorej, czyli pol godziny traconego bezsensownie zycia mniej kazdego dnia!

Link to comment
Share on other sites

faldżip, czy aby nie za dużo tych nakazów mamy, żeby tworzyć jeszcze kolejne idiotyczne. Bus-pasy powinny być zlikwidowane, a to ile zabieram osób do samochodu powinno być tylko i wyłącznie moją sprawą!!!

 

Amen! Skoro ludzie jeżdżą samochodami, to widocznie mają taką potrzebę, dlatego trzeba robić ułatwienia, a nie utrudnienia dla samochodów. I czemu niby ktoś, kto jedzie autobusem ma być uprzywilejowany wobec kierowcy? W imię czego? Do tego jeszcze można dołożyć bzdurne pomysły ograniczania ruchu samochodowego w centrum. Czy to tak trudno zauważyć, że centrum miasta pełni funkcję użytkową, przyjeżdża się tu do pracy i do załatwiania spraw a nie bezcelowego snucia się po deptakach czy pedałowania tam i nazad.

Link to comment
Share on other sites

Skoro ludzie jeżdżą samochodami, to widocznie mają taką potrzebę, dlatego trzeba robić ułatwienia, a nie utrudnienia dla samochodów.

No I masz ulatwienia. Jedziesz utwardzona droga z wiecej niz jednym pasem. Czego wiecej oczekujesz? Prywatnego pasa? O tym wlasnie jest ten watek. HOV Lane to wlasnie taki ‘prywatny pas’. :wink:

 

I czemu niby ktoś, kto jedzie autobusem ma być uprzywilejowany wobec kierowcy?

To sie nazywa idea mass transit. Jesli ktos jest sklonny nie zaklocac zycia innym poprzez zajmowanie 8 m2 przestrzeni publicznej swym autem dostaje nagrode jaka jest szybsze przemieszczenie sie z punktu A do B.

Do tego jeszcze można dołożyć bzdurne pomysły ograniczania ruchu samochodowego w centrum.

Hehe… Nie tylko Wlosi, ale I turysci sa wdzieczni Benito za wybudowanie ‘austostrady’ przez srodek Forum Romanum. :mrgreen:

Czy to tak trudno zauważyć, że centrum miasta pełni funkcję użytkową, przyjeżdża się tu do pracy i do załatwiania spraw a nie bezcelowego snucia się po deptakach czy pedałowania tam i nazad.

 

I dlatego centrum Frankfurt a.M. jest tak mile I przyjazne ludziom po 18:00. 8)

Poza tym, Panie kolego, miasta I ich centra nie sa z gumy. Nawet chocbys wybudowal 20 pasmowe autostrady, a pod nimi parking to I tak to sie zakorkuje predzej niz pozniej. :wink:

Link to comment
Share on other sites

To sie nazywa idea mass transit. Jesli ktos jest sklonny nie zaklocac zycia innym poprzez zajmowanie 8 m2 przestrzeni publicznej swym autem dostaje nagrode jaka jest szybsze przemieszczenie sie z punktu A do B.

No a z HOVem jest podobnie - jesli dwie osoby sa sklonne nie zajmowac 16m2 tylko 8m2 przestrzeni publicznej, to jada "szybszym" pasem.

 

Poza tym duzej liczbie osob samochod jest potrzebny tylko do dojazdu do pracy na 9.00 i powrotu o 17.00. A jak ktos ma akurat wolne i chce tylko cos zalatwic w trakcie dnia, to juz sie w centrum nie zmiesci, chocby jezdzil Smartem :P

Link to comment
Share on other sites

To sie nazywa idea mass transit. Jesli ktos jest sklonny nie zaklocac zycia innym poprzez zajmowanie 8 m2 przestrzeni publicznej swym autem dostaje nagrode jaka jest szybsze przemieszczenie sie z punktu A do B.

Ha ha dobre. Przecież komonikacją miejską jezdżą ludzie którzy nie mają samochodów. Z reguły są to ludzie biedniejsi, mniej operatywni i zwykłe nieroby. Mało tego że jeżdżą komunikacją po uprzewilejowanych pasach to jeszcze za pieniadze tych, którzy stoją w korkach! Powtórzę chory system!!!

Link to comment
Share on other sites

Wpuściłeś Korwina za klawiature? :lol:

 

Z tymi nierobami mogłbyś sobie odpuścic. Wątpie żeby nierobowi chciało sięo 8 rano jechac pełnym autobusem, no właśnie gdzie skoro nie pracuje?

 

Co do reszty się zgadzam, operujmy tylko innym językiem. Nie rozumiem z jakiej racji mam płacic takie wysokie ceny paliwa, w których jest podatek drogowy i stać w korku, a inni za 1,20 pln jadą sobie płynnie.

Link to comment
Share on other sites

Przecież komonikacją miejską jezdżą ludzie którzy nie mają samochodów. Z reguły są to ludzie biedniejsi, mniej operatywni i zwykłe nieroby. Mało tego że jeżdżą komunikacją po uprzewilejowanych pasach to jeszcze za pieniadze tych, którzy stoją w korkach! Powtórzę chory system!!!

 

 

Kolejny co zrobił chyba najazd na sklep z dopalaczami i wciągnał naraz miesięczny zapas. Bez kitu, skąd ci ludzie się biorą :roll:

Link to comment
Share on other sites

Z reguły są to ludzie biedniejsi, mniej operatywni i zwykłe nieroby.

Powiedz to 75% studentom z mojego semestru, ktorzy pracuja (czesto na caly etat) ciagna studia i zarabiaja od prawie sredniej do dwoch srednich krajowych... I jezdza komunikacja miejska! A to nieroby jedne!

Link to comment
Share on other sites

Ha ha dobre. Przecież komonikacją miejską jezdżą ludzie którzy nie mają samochodów. Z reguły są to ludzie biedniejsi, mniej operatywni i zwykłe nieroby. Mało tego że jeżdżą komunikacją po uprzewilejowanych pasach to jeszcze za pieniadze tych, którzy stoją w korkach! Powtórzę chory system!!!

 

 

Przekażę mojej lepszej połowie. Wiedziałem, że te jej argumenty: że szybciej, że taniej, że nie trzeba się martwić o parkowanie itp to zwykła ściema. Ona po prostu jest mało operatywnym nierobem, do tego biednym :idea: i dlatego zostawia auto w garażu, a do biura w centrum jeździ komunikacją :idea:

 

Brawo za taką mentalność i dzięki, że mi otworzyłeś oczy :?

 

 

 

A wracając do tematu, sam jeżdżę do pracy samochodem i sam się denerwuję na korki, ale uważam, że buspasy są niestety koniecznością. Nie ma możliwości wybudowania wszędzie 5 pasowych autostrad, więc korki zawsze będą. Jedynym rozwiązaniem jest promowanie transportu publicznego poprzez właśnie buspasy czy inne podobne rozwiązania, np: uprzywilejowana sygnalizacja świetlna. Oczywiście potrzebne jest też np. poprawienie jakości usług przez przewoźników, tak, aby czasem i jakiś super operatywny kawior nie wstydził sie wsiąść do autobusu :twisted:

To czy te buspasy mogłyby być wykorzystane jeszcze w inny sposób to jest do rozważenia. Tak samo jak pomysł tworzenia specjalnych pasów "pod prąd" na jezdniach od centrum w godzinach rannych i do centrum w godzinach wieczornych.

Link to comment
Share on other sites

Przekażę mojej lepszej połowie. Wiedziałem, że te jej argumenty: że szybciej, że taniej, że nie trzeba się martwić o parkowanie itp to zwykła ściema. Ona po prostu jest mało operatywnym nierobem, do tego biednym :idea: i dlatego zostawia auto w garażu, a do biura w centrum jeździ komunikacją :idea:

Skoro lubi jeździć KM proszę bardzo. Tylko nie wiem dlaczego mają być uprzywilejowani.

Kolejny co zrobił chyba najazd na sklep z dopalaczami i wciągnał naraz miesięczny zapas.

Nawet jeśli, to Ty pewnie chciał byś mi tego zabronić.

Powiedz to 75% studentom z mojego semestru, ktorzy pracuja (czesto na caly etat) ciagna studia i zarabiaja od prawie sredniej do dwoch srednich krajowych... I jezdza komunikacja miejska! A to nieroby jedne!

Jeśli tyle zarabiają to mogą kupić auto. Powtarzam nie rozumiem dlaczego maja być uprzywilejowani korzystając z KM.

A może jest tak, że korki poprzez bus-pasy są tworzone celowo. Większe korki :arrow: większe spalanie :arrow: większe spalanie :arrow: większe tankowanie :arrow: większe wpływy do...

Link to comment
Share on other sites

(…)

Skoro lubi jeździć KM proszę bardzo. Tylko nie wiem dlaczego mają być uprzywilejowani.

Dlatego, ze jeden autobus przeliczajac ‘na osobe’ zajmuje mniej miejsca niz (odpowiednio liczbe osob przewozace) sto samochodow. Ergo ‘efektywnosc przewozowa’ autobusu jest kilkadziestiat razy wieksza niz pojedynczego auta osobowego. Jest to bardzo wazne we wspolczesnych zatloczonych miastach.

Nie chcialbym zabrzmiec zbyt obcesowo, ale ty tego nie rozumiesz, nie chcesz zrozumiec czy tylko udajesz?

 

(…)

Jeśli tyle zarabiają to mogą kupić auto.

Czy zakup auta to obowiazek? Rozumiem' date=' ze nie miesci ci sie w glowie, ze ktos nie potrzebuje/nie chce posiadac auta?

A może jest tak, że korki poprzez bus-pasy są tworzone celowo. Większe korki :arrow: większe spalanie :arrow: większe spalanie :arrow: większe tankowanie :arrow: większe wpływy do...

Bus pas :arrow: zacheta do korzystania z MPK :arrow: mniej aut osobowych na ulicy :arrow: ‘mniejsze spalanie :arrow: mniejsze tankowanie :arrow: mniejsze wpływy do...’

 

Potrzebujesz obrazka?

Link to comment
Share on other sites

Możecie posprzedawać samochody, zostawiać je w garażu czy pod domem i jeździć komunikacją zbiorową (powinna być tylko prywatna). Nikt tego nie zabrania. Natomiast ja nie zgadzam się na uprzywilejowanie jeżdżących takim środkiem transportu.

Link to comment
Share on other sites

Możecie posprzedawać samochody, zostawiać je w garażu czy pod domem i jeździć komunikacją zbiorową (powinna być tylko prywatna). Nikt tego nie zabrania. Natomiast ja nie zgadzam się na uprzywilejowanie jeżdżących takim środkiem transportu.

 

A po drogach jeździsz tylko prywatnych :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...