michael7s Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 jaka płyta pod silnik jest lepsza? kevlarowa (aramidowa) czy aluminiowa? cenowo są podobne. i czy mniejsza czy duża? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 jaka płyta pod silnik jest lepsza? kevlarowa (aramidowa) czy aluminiowa?cenowo są podobne. i czy mniejsza czy duża? ja mam alu (taka srednia, z 4T) Uploaded with ImageShack.us jest b. mocna, ale problem z ta plyta jest taki, ze nie chroni zbyt dobrze od syfu (nie zakrywa bokow, plus ma takie dziurki wentylacyjne - pod miska olejowa), co przeklada sie na przyspieszona korozje moiski olejowej... aramidowa/kewlarowa powinna lepiej chronic przed syfem, jest lzejsza i pewnie tak samo odporna na uszkodzenia... teraz pewnie wybralbym nie-alu plyte :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ile taka alu waży ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ile taka alu waży ?? nie jest jakas radykalnie ciezka, jakies 5kg (moze troszke wiecej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ile taka alu waży ?? nie jest jakas radykalnie ciezka, jakies 5kg (moze troszke wiecej) a ile waży w złotówkach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael7s Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 w 4t alu 850zl aramidowe mozna kupić podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ja też zastanawiam sie nad płyta pod silnik. Moim zdaniem alu bedzie wytrzymalsza i dłużej posłuzy. Do kewlarowych nie mam jakoś przekonania... chociaz nigdy nie miałem takowej. Na boki ,myslałem żeby zrobić plastikowe lub gumewe osłonki żeby nie dostawało sie za durzo syfu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Koledzy, juz gdzies byl temat o plytach, jest nawet na Forum zdolny majster co je ladnie struga (i pod dyfer tez). Nie wydaje mi sie zeby prawdziwa plyta z kompozytu kevlaru byla w cenie alu. Powinna zaczynac sie slizgiem przed zderzakiem (tak zagieta do gory), chronic silnik i skrzynie biegow. Grubosc ze stopu lekkiego to 6 - 8mm. Od samej plyty wazniejsze sa jej mocowania. Trzeba zrobic porzadne lapy dospawane do budy, a na pewno nie wolno wiercic otworow np. w wahaczach czy podluznicy. Trzeba zachowac minimum kilka cm przestrzeni pomiedzy plyta a miska, silnikiem, skrzynia, zeby poprawic chlodzenie i na wypadek zagniecenia takiej plyty. Czasami w te wolna przestrzen daje sie (przykleja do plyty) twarda gume, oczywiscie termo i olejo odporna. Jest szansa ze pochlonie troche energii gdy plyta dotrze do miski. Niezlym ale drogim pomyslem jest zaglebienie srubunkow w plycie - czyli trzeba wyciac w plycie otwory i wyspawac takie 'kielichy' od gory, tak zeby auto przeslizgujac sie plyta po przeszkodzie nie zaczepilo lbem sruby. Ew. dac sruby imbus/torx z okraglymi lbami. Jesli ochrona ma byc profi, to nie kupowalbym sklepowych blaszek, tylko dal to kompetentnemu czlowiekowi do zrobienia (mam nadzieje ze tak wlasnie dzieje sie z Legacem, hehehe). Najlepiej odstawic auto do dobrego serwisu off-roadowego, tylko trzy razy im powiedziec ze masa tez ma znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael7s Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 ja znalazlem takie (do evo i imprez) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 michael7s, to jest wersja ultralight , a co za tym idzie nie gwarantuje wysokiej ochrony. Ale do normalnego uzytku jak najbardziej. Taka jeszcze wazna informacja - zwklaszcza dla takiej plyty z przetloczeniami. Trzeba je czyscic, np. przy okazji przegladu. Na takiej plycie zbiera sie syf zmieszany z olejem i... moze zapalic. Cybel jakis czas temu gasil takiego delikwenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael7s Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 jest jeszcze http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-8229 ... EVO-9.html a jakiś namiar na alternatywe do tych dwóch ww.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ja mam aluminiową z 4T. Jest bardzo gruba i wytrzymała. Poza tym pasuję idealnie- ma wzmocnienia przy otworach montażowych. Jak sie potargujesz to mozna coś z ceny zjechac :wink: iśrubki też dostaniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ja mam aluminiową z 4T. Jest bardzo gruba i wytrzymała.Poza tym pasuję idealnie- ma wzmocnienia przy otworach montażowych. Jak sie potargujesz to mozna coś z ceny zjechac :wink: iśrubki też dostaniesz ech, zadnych srubek nie dostalem (a kupowalem tam cale dwie plyty) wychodzi na to, ze nie umiem targowac sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Koledzy, juz gdzies byl temat o plytach Jest tu viewtopic.php?f=22&t=117763 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 grzegorzp, z ust mi to wyjales. Plyta sie przydaje. Kiedys w nocy bawiac sie autem wjechalem w remontowana uliczke. Cwaniaki, zeby im kierowcy nie jezdzili usypali w poprzek drogi wal z piachu. Szybka decyzja i PELNA LYCHA Poszedl 'jak po palcu' acz dlugo wymywalem karcherem wiadra piachu ktore ze soba zabralem. michael7s, gdzie widziales taka plyte aramidowa? Bo te z 4T do do evuni sa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ?? W CC rajdowym miałem całą pełną alu i wiele razy uratowała mi życie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ?? Według mnie płyta nie musi mieć otworów wentylacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael7s Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 michael7s, gdzie widziales taka plyte aramidowa? Bo te z 4T do do evuni sa. topendpower ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Ja mam płytę stąd. Niby plug&play, ale w rzeczywistości sporo do tego brakuje - wgłębienia na śruby przesunięte o kilka(naście) cm w stosunku do fabrycznych otworów. Tylne wgłębienie przypada akurat w miejscu, gdzie jest przykręcony kształtownik pod skrzynią, co powoduje bardzo znaczne odstawanie płyty. Muszę przed zimą wyciąć fleksem te wszystkie wgłębienia, żeby docisnąć płytę do silnika i nie mieć pod samochodem szufli nagarniającej śnieg przy cofaniu. Samo wykonanie jak na mój gust ok, waży też rozsądnie (przy 6mm grubości). Nie taranowałem nią jeszcze żadnych większych kamieni, więc o wytrzymałości mogę powiedzieć tylko tyle, że napier%$$@ z buta nie robi na niej najmniejszego wrażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 mzy, jakbys mieszkal blizej to bym ja pozyczyl i zrobil z niej na chwile kopyto Szkoda. A podpowiedzcie mi czy od dołu płyta musi miec jakies nawierty wentylacyjne czy może być cała"pełna" ?? Moze byc pelna. Powietrze zasysane jest przodem (przez chlodnice) i gora przed podszybiem (jak ktos ma TMIC) a wylatuje za plyta. Moze sie nawet okazac ze plyta przyspieszy przeplyw powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 mzy, jakbys mieszkal blizej to bym ja pozyczyl i zrobil z niej na chwile kopyto Szkoda. Miałeś szansę w Toruniu na IIIP, bo specjalnie na tą okazję na szybko organizowałem tą płytę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej777 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 mam kawałek płyty aluminiowej na sprzedaż :8mm pa11, rozmiar 40x40x100 w centymetrach. zainteresowanych na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 mam kawałek płyty aluminiowej na sprzedaż :8mm pa11, rozmiar 40x40x100 w centymetrach. To raczej blok aluminium, a nie płyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Za to nie do zdarcia mzy, jak daleko ona siega? Cala skrzynia i przegub walu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej777 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 jaki blok? płyta 8mm mam taką założoną bardzo duża wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się