Skocz do zawartości

Wyświetlacz spalania raz działa a raz nie? legacy 04


omen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 10 miesięcy temu...

Dzień dobry. 

 

Może odgrzewane stare kotlety ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Otóż od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Legacy IV z 03 r. Oczywiście w dniu zakupu wyświetlacz działał i pięknie wskazywał informacje, ale jak dojechałem do domu to już nici z pięknego informowania mnie :( A więc wymontowałem wyświetlacz, oddałem do osoby która sprawdziła mi ścieżki na płytce, poprawiła wszystkie luty i powiedziała że powinno działać. A więc szczęśliwy podpinam i..... nic. Więc zastanawiam się czy jest może jakiś bezpiecznik od tego wyświetlacza albo czy mam sprawdzać wiązkę z przewodami i szukać braku połączenia. Zaznaczę jeszcze, że oczywiście przycisk zmniejszenia jasności podświetlania działa bez problemu ale nie ma informacji na wyświetlaczu. :(( Ratunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze moje informacje sa niescisle bo naprawialem to 2 lata temu. Jesli ten kto naprawial nie wylutowal wyswietlaczs to nie naprawil go. Z tego co pamietam robi sie zimny lut na jednym z rezystorow pod wyswietlaczem wlasnie. Mi naprawa zajela ok 30minut z wymontowaniem i powtornym montazem. Przeszukaj forum jest dokladna instrukcja.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dracula napisał:

Moze moje informacje sa niescisle bo naprawialem to 2 lata temu. Jesli ten kto naprawial nie wylutowal wyswietlaczs to nie naprawil go. Z tego co pamietam robi sie zimny lut na jednym z rezystorow pod wyswietlaczem wlasnie. Mi naprawa zajela ok 30minut z wymontowaniem i powtornym montazem. Przeszukaj forum jest dokladna instrukcja.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka
 

Wyświetlacz został wylutowany i ponownie wlutowany ale nic to nie dało.... Co prawda zamówiłem już nowy wyświetlacz ale bez przycisku oświetlenia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Nowystarysubarak napisał:

Wyświetlacz został wylutowany i ponownie wlutowany ale nic to nie dało.... Co prawda zamówiłem już nowy wyświetlacz ale bez przycisku oświetlenia... 

85201AG030?

https://partsouq.com/en/search/all?q=85201AG030

https://www.ebay.co.uk/itm/85201AG030-Subaru-Auto-clock-assy-ec-New-Genuine-OEM-Part-/133170140666

Jak będziesz chciał go wyrzucić, to wyślij do mnie. ;)

Zobaczę, czy da się go bardziej zepsuć...

 

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz został wylutowany i ponownie wlutowany ale nic to nie dało.... Co prawda zamówiłem już nowy wyświetlacz ale bez przycisku oświetlenia... 
Ale pod wyświetlaczem jest jakiś rezystor. To że ktoś wylutowal sam wyświetlacz to nic nie da. Trzeba poprawić luty pod nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety cała płytka została przelutowana, faktycznie rezystor też, cały wyświetlacz wyjęty i wszystko sprawdzone miernikiem i według elektryka wszystko jest już dobrze. Ale po podpięciu pod kostkę nadal nic. Dlatego zastanawiam się czy może jakiś bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą albo uszkodzone kabelki bo tego nie sprawdzałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Nowystarysubarak napisał:

Niestety cała płytka została przelutowana, faktycznie rezystor też, cały wyświetlacz wyjęty i wszystko sprawdzone miernikiem i według elektryka wszystko jest już dobrze. Ale po podpięciu pod kostkę nadal nic. Dlatego zastanawiam się czy może jakiś bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą albo uszkodzone kabelki bo tego nie sprawdzałem. 

 

clock.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Nowystarysubarak napisał:

Fizycznie powinien pasować, ale...

Jest to model z poliftowej wersji, stąd brak przycisku "BRIGHT" - da się z tym żyć.

Z numeru wynika, że jest to model z wersji UK, więc wyświetla w jednostkach UK...

Jak przyjdzie, przed montażem obejrzyj go pod światło...

Może jednak będziesz miał odrobinę szczęścia i zobaczysz taki widok... :)

DSC_14531.thumb.jpg.50b25aac247daf9bdae4e8ebcc273892.jpg

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W zegarku nie ma dużo części więc domorosły elektronik powinien sobie bez problemu poradzić z przelutowaniem całego zegara, grunt to nie żałować kalafonii i musi być OK.

Jeżeli włożysz zegarek z UK to poza godziną i temperaturą nic sensownego nie odczytasz, wskazania zużycia paliwa i przebieg jest "porąbany", nie idzie się przestawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem swój zegar.

Podepnij "- " akumulatora do pinu 6 (to ten osobny pin w górnym lewym rogu, miernikiem możesz sprawdzić minus na kondensatorze i ten pin - ma miernik piszczeć)

a "+" akumulatora do pinu 9 i 10 (to dwa skrajne z drugiej strony w tym samym rzędzie), po podaniu plusa do tych pinów ma się włączyć zegarek "1:00"

zegarek.jpg

Edytowane przez Mirek 67
błąd przy dodawaniu zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do naprawy zegara, co do zasady - napięcie na siatce lampy fluorescencyjnej powinno mieć około 30V (może być trochę niższe, to zależy od lampy), ale jak nie będzie tego napięcia to się nie zaświeci. Na płytce jest przetwornica napięcia dla siatki, może tu masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...