Jump to content

gt 97 doładowanie 1.4 , temp oleju 150 C


karolwa
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem (na razie) szczęśliwym posiadaczem Gtka z 97r :)

 

Posiadam trzy zegary (temp, oleju, boost, cisnienie oleju) VDO

Przy normalnej jeździe temp oleju oscyluje przy 120-130st natomiast przy mocniejszym ok 150 st.

pojechałem do mechanika i stwierdził że może tak być, bo mam czujnik w korku oleju, czy oby na pewno??

Kolejną sprawą jest doładowanie, na postoju jest ok -0,9 a przy max wciśniętym pedale ok 1,4 , czy ktoś może mi powiedzieć czy mam się obawiać tych wartości czy raczej to normalne??

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

można tak? Dobrze wtedy wskazuje?

Ucieszył bym się gdyby nie było w Twojej odpowiedzi pytajników..:)

 

-- 11 paź 2010, o 22:00 --

 

1,4 bara to nie jest normalne

 

 

wiem wiem, tylko dlaczego? :( czego szukać? albo do kogo jechac? (woj śląskie) ?

Link to comment
Share on other sites

natomiast przy mocniejszym ok 150 st.

 

Lepiej już zmień/wymień ten olej

 

Taka temp. nie jest normalna, lepiej żebyś do takich temp. nie doprowadzał bo może się zdarzyć coś takiego :P

 

I tak jak piszą chłopaki, zmień mechanika i generalnie masz coś popsute :roll:

 

albo do kogo jechac? (woj śląskie) ?

 

Tam akurat masz pod nosem speców, ale...eh nie będę tłumaczył :mrgreen: masz PW :D

Link to comment
Share on other sites

jesli silnik jeszcze zyje to zacznij od sprawdzenia wskazan zegarow :wink: najlepiej u kogos kto podlaczy Ci zegar doladowania inny...

temperatura oleju tez jakas mega wysoka... gdzie masz ten czujnik ? chyba w podkladce pod filtrem bo raczej nie w korku od wlewu ?

Link to comment
Share on other sites

Lepiej już zmień/wymień ten olej

Zmieniony pare dni temu na Motula

Tam akurat masz pod nosem speców, ale...eh nie będę tłumaczył :mrgreen: masz PW :D

No może nie tak pod nosem ale dzięki za PW :D

gdzie masz ten czujnik ? chyba w podkladce pod filtrem bo raczej nie w korku od wlewu ?

Podobno w KORKU w misce...?:(

Link to comment
Share on other sites

ja bym sugerował że te czujniki masz źle popodpinane, boost też dziwne ma wskazania, jedz do kogoś kto zna markę i na to wszystko popatrzy własnym okiem. Na forum dowiesz się tylko tyle że jest źle bo jest. Nic więcej ci nikt nie pomoże w diagnozie bo się po prostu nie da. Nie powiesz o jednej małej rzeczy bo nawet nie wpadniesz na to że to ważne, a może być to powodem wszystkich problemów.

 

Jedź do porządnego mechanika !!

Link to comment
Share on other sites

ciśnienie 0.9 na niskich obrotach to raczej nie możliwe :!:

 

Tutaj to dokładnie nie wiadomo, czy mowa o podciśnieniu czy o doładowaniu ?

Generalnie - albo silnik szrot albo źle podpięte czujniki...albo jedno i drugie. Czujnik temp. oleju najlepiej zamontować w jednym z trzech miejsc :

1) brok - od frontu nad rozrządem (magistrala oleju) ,

2) lewa głowica (ta kierowcy :-) ) z tyłu (tu pewności nie mam, czy w gt97 jest ta dziura czy jej nie ma :-) ),

3) blok - na górze po prawej stronie, pod dolotem.

 

Zakładając, że temperatura przy korku spustowym jest relatywnie najniższa, to zakres temp. oleju norm. 120-130C a w szczytach 150C to jest DRAMAT ! Ładowanie 1,4 br to również szybka i prosta droga do remontu głównego (no chyba, że masz jakąś ukrytą świnię bądź standalona).

 

Uważaj na auto, nie pałuj na razie i podjedź do kogoś, kto ogarnia Subaraki. Na Śląsku masz pierdylion fajnych miejsc, poczynając od ASO (MTS Dzierżoniów - wiem, wiem to Dolny Śląsk), kończąc na Katowicach (nie-ASO) i Edwinie w Nowym Sączy (Carfit).

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

ciśnienie 0.9 na niskich obrotach to raczej nie możliwe :!:

-0.9 :P

karolwa, nie słyszysz że turbina ładuje 0,5 bara więcej niż normalnie? Bo powinna chodzić głośniej. Jak masz tam TD04 to dla niej to ciśnienie jest zabójcze, dla seryjnego silnika z resztą też.

 

P.S Trzeba było kupić mojego... on nie ma takich problemów :P

 

-- 12 paź 2010, o 07:34 --

 

Tutaj to dokładnie nie wiadomo, czy mowa o podciśnieniu czy o doładowaniu ?

-0,9 to raczej podciśnienie choć standard to ok. -0.7

Link to comment
Share on other sites

ciśnienie 0.9 na niskich obrotach to raczej nie możliwe :!:

Tutaj to dokładnie nie wiadomo, czy mowa o podciśnieniu czy o doładowaniu ?

Napisał, że -0.9, więc podciśnienie. To też zdaje mi się sporo. Ja mam około -0.6/0.7 na jałowych.

EDIT: ariel był szybszy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Hogi napisał(a):1,4 bara to nie jest normalne

 

 

 

 

wiem wiem, tylko dlaczego? :( czego szukać? albo do kogo jechac? (woj śląskie) ?

 

na śląsku to nikogo nie znam, ale niech Ci sprawdzą aktuator.

U mnie też TD04 latała na 1,4 bara i nie dało się zejść niżej... długo nie pożyła.

 

tak czy inaczej nie jest to normalne i po moich doświadczeniach radzę to szybko ogarnąć.

 

Tak z ciekawości zapytam - jak AFR? seryjne ECU w MY97 nie da się mapować, a przy takim doładowaniu to raczej mieszanka nie będzie odpowiednia...

ciekawe jak u Ciebie ten problem jakiś magik rozwiązał... :roll:

Link to comment
Share on other sites

seryjne ECU w MY97 nie da się mapować, a przy takim doładowaniu to raczej mieszanka nie będzie odpowiednia...

ciekawe jak u Ciebie ten problem jakiś magik rozwiązał...

 

Tak, jak napisałem, może siedzieć jakaś cichociemna świnia bądź inne ustrojstwa typu standalone. Rezime - albo AFR albo EGT byłoby wskazane pobadać. Nie mówiąc już o tym, że bez korekty zapłonu, stuki przy 1,4 br mogą być gigantyczne a stąd już bardzo niedaleko do zabójczego spalania detonacyjnego.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. karolwa a sprawdź czy tam jakieś magiczne (rozkręcone) MBC nie siedzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Tak, jak napisałem, może siedzieć jakaś cichociemna świnia bądź inne ustrojstwa typu standalone. Rezime - albo AFR albo EGT byłoby wskazane pobadać. Nie mówiąc już o tym, że bez korekty zapłonu, stuki przy 1,4 br mogą być gigantyczne a stąd już bardzo niedaleko do zabójczego spalania detonacyjnego.

u mnie na czas czekania na stand alone była świnia, żeby dolać paliwa.

A samo ECU nie było seryjne tylko miało wlutowana płytkę z 2 epromami, ale nikt nie potrafi tego u nas ogarnąć, a kilku już próbowało ;)

Nie wiem jak inne ustrojstwa, ale SMT nie ma możliwości poprawienia zapłonu - i stąd u mnie EGT leciało pod niebo.

 

karolwa, skąd w ogóle to auto?

wiesz co tam było robione?

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
seryjne ECU w MY97

Seryjnego się nie da ale może było zmienione, ty miałaś chyba 2 x po 8bit z tego co pamiętam :mrgreen:

dokładnie :mrgreen:

potem seria+SMT

a teraz Apexi i mam w końcu święty spokój :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
a teraz Apexi i mam w końcu święty spokój :P

Ile dałaś za Apexi ? :wink:

:arrow: PW

 

I to jest to o co Polska walczyła, dobry wybór :idea: 8)

 

:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

150 oleju w gtekowym silniku? to nie moze byc prawda :mrgreen:

 

podcisnienie na wolnych chyba powinno byc w okolicach -0,8bara. Jesli macie -0,6 to pewnie na zegarach ktore pokazuja podcisnienie w mmHg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za pomoc, moje podejrzenia zostały potwierdzone :/ muszę wybłagać urlop i lecieć do ....ASO :)

 

 

karolwa, skąd w ogóle to auto?

wiesz co tam było robione?

 

 

samochód kupiłem niedawno (ok 1,5 mc temu), był świeżo sprowadzony z Włoch..

 

-0.9 :P

karolwa, nie słyszysz że turbina ładuje 0,5 bara więcej niż normalnie? Bo powinna chodzić głośniej. Jak masz tam TD04 to dla niej to ciśnienie jest zabójcze, dla seryjnego silnika z resztą też.

 

P.S Trzeba było kupić mojego... on nie ma takich problemów :P

 

Jedyne co słyszę to wydech.. ]:->

 

Uwierz mi chciałem kupić Twojego, ale niedawno zmieniłem stan cywilny, i musiałem myśleć przyszłościowo i musiałem kupić COMBI :((

 

 

 

Tak, jak napisałem, może siedzieć jakaś cichociemna świnia bądź inne ustrojstwa typu standalone. Rezime - albo AFR albo EGT byłoby wskazane pobadać. Nie mówiąc już o tym, że bez korekty zapłonu, stuki przy 1,4 br mogą być gigantyczne a stąd już bardzo niedaleko do zabójczego spalania detonacyjnego.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. karolwa a sprawdź czy tam jakieś magiczne (rozkręcone) MBC nie siedzi.

 

 

Patrzyłem i nic nie mogłem dojrzeć...ale obawiam się że moja wiedza na temat subaru może nie być na tyle wystarczająca żeby zauważyć cokolwiek..:((

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...