Skocz do zawartości

A/T - czyli co zrobić gdy...


OBK H6

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu jest użytkowników A/T którzy, pewnie tak jak ja na początku, uważa automat za coś co uwalnia lewą nogę od machania sprzęgłem i nic więcej nie różni go od zwykłej skrzyni - ja juz zmieniłem zdanie, ale ciągle pojawiają się nowe pytania ;-)

Wątek ten puszczam dla tych co chcą coś wiecej się o tej skrzyni dowiedzieć, lub zadać pytanie nawet najbardziej oczywiste

 

...i ja mam właśnie takie

Wczoraj jadąc około 60kmh podczas przełączania się na gaz auto zgasło... no i właśnie co zrobić wtedy gdy ma się A/T a auto jedzie z dużą prędkością (60 kmh to nie toczące się auto na parkingu)

W manualu wiadomo - kazdy dusi sprzęgło i tyle. Ja zrobiłem tak: Auto zgasło w pozycji D i dalej się kulało swoją prędkością. Po lekkim zwolnieniu przełożyłem na N i poczekałem aż się zatrzyma aby przełaczyć na P.

Odpaliłem i ruszyłem dalej.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze, bo już nie raz spotkałem się z opinią, żeby w czasie jazdy na N nie przełączać

 

Jeżeli ktoś ma radę - co w takiej sytuacji począć - dla mnie i dla innych będzie to cenna info

 

PZDR

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja gdy miałem problem z przepływomierzem i też mi gasł, robiłem tak:

1.Auto gaśnie.

2.Zrzucam z D na N - od razu.*

3.Odpalam - żeby wróciło wspomaganie i hamulce.

4.Bezpiecznie się zatrzymuje i przełączam z N na D.

 

*wiadomo przy pozycji D nie można przekręcić stacyjki.

 

 

Wydaje mi się, że robiłem dobrze 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zrobiłem dobrze, bo już nie raz spotkałem się z opinią, żeby w czasie jazdy na N nie przełączać

Nigdzie w instrukcji nie ma takich zaleceń. Gdyby to było niedozwolone, to tak jak przy przełączaniu z 3 > 2 trzeba by było wcisnąć przycisk blokady. A tymczasem spokojnie podczas jazdy można przełączać bez problemu pozycje N > D > 3 i z powrotem.

 

" N (Neutral)

This position is for restarting a stalled engine.

In this position the wheels and transmission are not locked. In this

position, the transmission is neutral; the vehicle will roll freely, even on

the slightest incline unless the parking brake or brakes are on."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim wozie macham dźwignią z D->3->2->1 i na odwrót i nic się ze skrzynią nie dzieje...

W razie, gdy zgaśnie na D, to tak jak kolega powyżej wrzucić na N->odpalić i powrócić na D. Nic skrzyni się nie stanie, a na pewno mniej ją zaboli niż toczenie się na wyłączonym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze na pewno - wyluzować z D

drugie - odpalić na N

trzecie - przełączyć z powrotem na D, ew. dodając gazu, żeby zmniejszyć szok obrotowy

 

Wiele lat temu jadąc A/T zachciało mi się jechać na luzie zakopianką, tam, gdzie jest z górki, potem są zakręty 180 stopni. Przełączyłem na N i zgasło, chyba nie miałem większego stracha w samochodzie jak wtedy, brak wspomagania na hamulcach :evil: jadąc z góry. Od wtedy oduczyłem się jazdy na luzie w A/T :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gourmet - nigdy, przenigdy nie wyrzuca się na luz w automacie w czasie jazdy. Krótkotrwałe przerzucenie nie szkodzi (chociaż jest nie zalecane ze względu na smarowanie skrzyni) ale jazda z górki na N - never.

Jeśli chcesz jechać wybiegiem to wystarczy pozycja D. Automat i tak w tej pozycji nie hamuje silnikiem.

Nawiązując do tematu ostatnio przerzuciłem z D na N w czasie jazdy bo myślałem że jadę na 3 i nie spojrzałem na wyświetlacz.

Zatrzymałem przełączyłem na D i jazda. W ruchu pewnie też by skrzyni nie rozerwało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem :mrgreen: , to było w czasach, kiedy zakopianka z podwójnymi pasami kończyła się tuż za Myślenicami, a ja miałem wszystkie włosy na głowie. :wink:

Dużo zależy od samej skrzyni A/T, jedną katuję już 14 lat i ma się cały czas dobrze, w tym czasie przeżyła multum eksperymentów :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wrzuciłem najpierw na N - odpaliłem z kluczyka i z powrotem na D (cały czas jadąc ok 50 kmh) i pojechałem dalej, ale że dalej po chwili znowu zgasł to na N, zatrzymałem się i odpaliłem na postoju.

Pierwszy przypadek pewnie dałem ciała, ale drugi już raczej właściwie z tego co czytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos sie orientuje jak AT ruszyć bardzo dynamicznie?

 

W instrukcji jest napisane tak:

"WARNING

Do not shift from the “P” or “N” position into the “D”, “3”, “2”,

“1” or “R” position while depressing the accelerator pedal. This

may cause the vehicle to jump forward or backward."

 

Rozumiem, że może ostro ruszyć, ale nic nie napisali o tym czy to jest zdrowe dla skrzyni. Boje się sprawdzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre ruszanie w automacie polega na wciśnięciu gazu do dechy.....i to wszystko.

Trzymanie na gazie i dopiero włączenie biegu? Powodzenia :mrgreen:

W sportowych Mercedesach i Porsche jest tryb Race Start ale w Subaru go nie widziałem. 8)

"WARNING

Do not shift from the “P” or “N” position into the “D”, “3”, “2”,

“1” or “R” position while depressing the accelerator pedal. This

may cause the vehicle to jump forward or backward." - to instrukcja dla Amerykanów którzy wszystko muszą mieć napisane.

Dla mnie to "oczywista oczywistość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i za którym razem już się nie udało...

Na jakiej podstawie to piszesz? Jakieś testy? wyniki? Gdybym miał testować i próbować zepsuć to nie zadał bym tu pytania. Dziękuję za błyskotliwe odpowiedzi. Urban legend słyszałem ale wolałbym przeczytać coś fachowego.

Nikt nie testował ale każdy wie że się psuje.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i za którym razem już się nie udało...

Na jakiej podstawie to piszesz? Jakieś testy? wyniki? Gdybym miał testować i próbować zepsuć to nie zadał bym tu pytania. Dziękuję za błyskotliwe odpowiedzi. Urban legend słyszałem ale wolałbym przeczytać coś fachowego.

Nikt nie testował ale każdy wie że się psuje.. :roll:

ASB nie jest do takich zabaw - przynajmniej nie te seryjne bo są i sportowe ale mocno zmodyfikowane. Dokładnie to co opisujesz słyszałem w jednym z serwisów ASB - tak ponoć można zepsuć skrzynię a prawdziwi fachowcy od ASB początkującym zalecają nawet trzymać na D + hamulec na światłach zamiast zrzucać na N kiedy auto stoi a potem gaz (nie jedzie bo na N choć już zielone) i wtedy wrzutka na D przy wysokich obrotach (bo klaksony wokół) - skrzynia ma prawo zrobić coś głupiego wtedy (na podstawie sygnałów z czujników) bo to nie jest jej normalne użytkowanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...