MichaPL Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Czesc Panowie i Panie, Jestem nowy w rodzinie subaru jedno pytanie do wtajemniczonych. Naczytalem sie sporo o problemach z uszczelkami pod glowica w tych silnikach. Czy jest to dolegliwosc starszych modeli? Czy subaru cos robil zeby ten problem nie wystepowal zbyt czesto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Dzieńdobry tu się witamy: viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread o tych problemach na ogół dyskutują ci, którzy w życiu nie siedzieli w takim aucie.... psują się jak każde inne auto, jak siądzie do auta jełop i je katuje nie patrząc na płyny i temperaturę nie jest tak strasznie, trzeba uważać na czystość chłodnicy, kontrolować temperaturę i reagować natychmiast na ewentualne niepokojące oznaki, i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Czesc Panowie i Panie,Czy jest to dolegliwosc starszych modeli? Czy subaru cos robil zeby ten problem nie wystepowal zbyt czesto? Tak, problem dotyczyl starszego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 dokładnie rocznika 1997-98, bo chyba tylko w tych latach motor 2,5 z dużymi głowicami (4 koła rozrządu) zastapił w Legacy i OBK motor 2,2L, który był wzorcem niezawodności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 dziekuje za odpowiedz ;-) jak sie dogadam z facetem to byc moze juz niedlugo bede pelnoprawnym czlonkiem rodziny subarakow ;-) Powiem szczerze ze mam pewne obawy bo bedzie to pierwszy subarak a ja zupelnie nie znam tego "gatunku" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 to napisz, skąd jesteś, a na pewno ktoś z okolicy, kto już ma Subaru i je jakoś ogarnia, pomoże Ci przy zakupie , Forum chętnie pomaga nowym posiadaczom najlepszej marki na świecie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 pytanie do tych ktorzy przesiedli sie z innej marki do Subaru .Czy Subaru w tym wypadku Legacy jest znacznie drozszy w utrzymaniu w porownaniu do innych marek jak Toyota, Citroen czy FORD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 MichaPL, mowa o aucie używanym czy nowym ?? Co do używek to wiele zależy jaki egzemplarz kupisz. Jeśli generalnie nie ma jakichś wad ukrytych związanych z niedbaniem o pojazd to koszta są porównywalne. Tylko pewne specyficzne części bądź okresowe wymiany mogą być droższe niż w innych markach (np.: wymiana rozrządu). Jednak z doświadczenia wiem, że nawet nieco większa kwota wydana raz w roku na przegląd zwraca się w postaci ogólnej bezawaryjności. Jedyne czego auto wymaga to traktowania z sercem, nie pałowania na zimno, studzeniu po ostrzejszej jeździe (nawet w przypadku N/A) oraz dbania o podstawowe parametry (płyny, filtry, inne elementy eksploatacyjne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Chodzi o uzywany Legacy i powiem ze im dluzej szukam samochodu tym mniej wiem jaki bym kupil ;- (. Sluchajcie jak i gdzie mozna sprawdzic numer VIN subarakow czy serwisy w POlsce sa w stanie sprwadzic samochody sprowadzone z zagranicy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Chodzi o uzywany Legacy i powiem ze im dluzej szukam samochodu tym mniej wiem jaki bym kupil ;-(. Sluchajcie jak i gdzie mozna sprawdzic numer VIN subarakow czy serwisy w POlsce sa w stanie sprwadzic samochody sprowadzone z zagranicy?? nie są w stanie jesli chodzi o serwisowanie , nie ma centralnego rejestru jak np. w grupie VAG czy Mercedes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 pytanie do tych ktorzy przesiedli sie z innej marki do Subaru .Czy Subaru w tym wypadku Legacy jest znacznie drozszy w utrzymaniu w porownaniu do innych marek jak Toyota, Citroen czy FORD? Niecały rok temu spełniłem swoje marzenie i przesiadłem się z Hondy do Outbacka. Fakt, że kupiłem go zaraz po zmianie rozrządu (był kupiony w Polsce, pełna historia z ASO). Jak dotąd koszty utrzymania są co najmniej porównywalne, a mam wrażenie że nawet mniejsze, niż w Accordzie. A przyjemność z jazdy oraz inne zalety wynikające z posiadania samochodu tej marki - bezcenne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Jedyne czego auto wymaga to traktowania z sercem, nie pałowania na zimno, studzeniu po ostrzejszej jeździe (nawet w przypadku N/A) oraz dbania o podstawowe parametry (płyny, filtry, inne elementy eksploatacyjne). Studzenia N/A po ostrzejszej jeździe? Czy może ktoś rozwinąć temat? Jak do tej pory myślałem, że ta czynność tyczy się tylko turbo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 I dobrze myślałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Jest takie przekonanie, przynajmniej wśród niektórych, że każdy motor, nizależnie od producenta i gatunku po ostrej jeździe powinien sobie chwilkę odsapnąć na jałowym, żeby płyn chłodzący mógł się przewinąć przez chłodnicę i wystudzić nieco mocno rozgrzaną jednostkę. Podobnie też niektórzy twierdzą, że nie powinno się wyłączać silnika jeśli chodzi wentylator chłodnicy. IMSO w jednostkach N/A można sobie chyba odpuścić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Mimo wszystko ja jednak tak robię, co mi szkodzi poczekać minutę czy dwie, a mam n/a. Póżniej jak kupię turbo to nawyki zostaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Ale problem studzenia wynika z tego, że turbina jak jest bardzo mocno rozgrzana i po wyłączeniu silnika zatrzymuje się przepływ oleju przez nią, co może doprowadzić do jego spalenia w niej i tym samym szybszego zużycia łożysk turbo. Temperatury jakie po upalaniu panują w seryjnym aucie wolnossącym w bloku silnika (bo nic w sumie innego tam nie chłodzimy) są niskie w porównaniu do tego co jest w turbinie i takie studzenie można sobie darować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Ale problem studzenia wynika z tego, że turbina jak jest bardzo mocno rozgrzana i po wyłączeniu silnika zatrzymuje się przepływ oleju przez nią, co może doprowadzić do jego spalenia w niej i tym samym szybszego zużycia łożysk turbo... Nawet "nie może" a doprowadza :wink: Olej odparowuje w mgnieniu oka i ośka turbiny, która zaiwania 100000rpm po prostu się "upala" co w skrajnym przypadku może doprowadzić do zatarcia i po turbince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 a ja dbam o swojego dziadka 2.0 n/a bo go kocham i po ostrej jezdzie zawsze daje odsapnac, ba nawet po normalnej, o! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 a ja dbam o swojego dziadka 2.0 n/a bo go kocham i po ostrej jezdzie zawsze daje odsapnac, ba nawet po normalnej, o! Bardzo ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 a jaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się