Jump to content

Legacy 2004 2.5 bez turbo


MichaPL
 Share

Recommended Posts

Czesc Panowie i Panie,

Jestem nowy w rodzinie subaru jedno pytanie do wtajemniczonych. Naczytalem sie sporo o problemach z uszczelkami pod glowica w tych silnikach.

Czy jest to dolegliwosc starszych modeli? Czy subaru cos robil zeby ten problem nie wystepowal zbyt czesto?

Link to comment
Share on other sites

Dzieńdobry :)

 

tu się witamy:

 

viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

 

 

 

o tych problemach na ogół dyskutują ci, którzy w życiu nie siedzieli w takim aucie....

 

psują się jak każde inne auto, jak siądzie do auta jełop i je katuje nie patrząc na płyny i temperaturę

 

nie jest tak strasznie, trzeba uważać na czystość chłodnicy, kontrolować temperaturę i reagować natychmiast na ewentualne niepokojące oznaki, i tyle

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz ;-) jak sie dogadam z facetem to byc moze juz niedlugo bede pelnoprawnym czlonkiem rodziny subarakow ;-)

Powiem szczerze ze mam pewne obawy bo bedzie to pierwszy subarak a ja zupelnie nie znam tego "gatunku"

Link to comment
Share on other sites

MichaPL, mowa o aucie używanym czy nowym ??

 

Co do używek to wiele zależy jaki egzemplarz kupisz. Jeśli generalnie nie ma jakichś wad ukrytych związanych z niedbaniem o pojazd to koszta są porównywalne. Tylko pewne specyficzne części bądź okresowe wymiany mogą być droższe niż w innych markach (np.: wymiana rozrządu). Jednak z doświadczenia wiem, że nawet nieco większa kwota wydana raz w roku na przegląd zwraca się w postaci ogólnej bezawaryjności. Jedyne czego auto wymaga to traktowania z sercem, nie pałowania na zimno, studzeniu po ostrzejszej jeździe (nawet w przypadku N/A) oraz dbania o podstawowe parametry (płyny, filtry, inne elementy eksploatacyjne). :)

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o uzywany Legacy i powiem ze im dluzej szukam samochodu tym mniej wiem jaki bym kupil ;-

(. Sluchajcie jak i gdzie mozna sprawdzic numer VIN subarakow czy serwisy w POlsce sa w stanie sprwadzic samochody sprowadzone z zagranicy??

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o uzywany Legacy i powiem ze im dluzej szukam samochodu tym mniej wiem jaki bym kupil ;-

(. Sluchajcie jak i gdzie mozna sprawdzic numer VIN subarakow czy serwisy w POlsce sa w stanie sprwadzic samochody sprowadzone z zagranicy??

 

nie są w stanie jesli chodzi o serwisowanie , nie ma centralnego rejestru jak np. w grupie VAG czy Mercedes

Link to comment
Share on other sites

pytanie do tych ktorzy przesiedli sie z innej marki do Subaru .Czy Subaru w tym wypadku Legacy jest znacznie drozszy w utrzymaniu w porownaniu do innych marek jak Toyota, Citroen czy FORD?

Niecały rok temu spełniłem swoje marzenie i przesiadłem się z Hondy do Outbacka. Fakt, że kupiłem go zaraz po zmianie rozrządu (był kupiony w Polsce, pełna historia z ASO). Jak dotąd koszty utrzymania są co najmniej porównywalne, a mam wrażenie że nawet mniejsze, niż w Accordzie. A przyjemność z jazdy oraz inne zalety wynikające z posiadania samochodu tej marki - bezcenne :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jedyne czego auto wymaga to traktowania z sercem, nie pałowania na zimno, studzeniu po ostrzejszej jeździe (nawet w przypadku N/A) oraz dbania o podstawowe parametry (płyny, filtry, inne elementy eksploatacyjne). :)

 

Studzenia N/A po ostrzejszej jeździe? :idea: Czy może ktoś rozwinąć temat? Jak do tej pory myślałem, że ta czynność tyczy się tylko turbo... :idea:

Link to comment
Share on other sites

Jest takie przekonanie, przynajmniej wśród niektórych, że każdy motor, nizależnie od producenta i gatunku po ostrej jeździe powinien sobie chwilkę odsapnąć na jałowym, żeby płyn chłodzący mógł się przewinąć przez chłodnicę i wystudzić nieco mocno rozgrzaną jednostkę. Podobnie też niektórzy twierdzą, że nie powinno się wyłączać silnika jeśli chodzi wentylator chłodnicy.

IMSO w jednostkach N/A można sobie chyba odpuścić :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ale problem studzenia wynika z tego, że turbina jak jest bardzo mocno rozgrzana i po wyłączeniu silnika zatrzymuje się przepływ oleju przez nią, co może doprowadzić do jego spalenia w niej i tym samym szybszego zużycia łożysk turbo. Temperatury jakie po upalaniu panują w seryjnym aucie wolnossącym w bloku silnika (bo nic w sumie innego tam nie chłodzimy) są niskie w porównaniu do tego co jest w turbinie i takie studzenie można sobie darować.

Link to comment
Share on other sites

Ale problem studzenia wynika z tego, że turbina jak jest bardzo mocno rozgrzana i po wyłączeniu silnika zatrzymuje się przepływ oleju przez nią, co może doprowadzić do jego spalenia w niej i tym samym szybszego zużycia łożysk turbo...

Nawet "nie może" a doprowadza :wink: Olej odparowuje w mgnieniu oka i ośka turbiny, która zaiwania 100000rpm po prostu się "upala" co w skrajnym przypadku może doprowadzić do zatarcia i po turbince :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...