Skocz do zawartości

Zużyte amortyzatory po 48 tkm w Forester MY08


Ajem77

Rekomendowane odpowiedzi

poprzedni właściciel jeździł głównie do krajów Europy Zach. i Płd.

 

No ale jakoś przez dziurawe drogi w Polsce musiał się przeciskać do granicy. Może przeciskał się tymi bardziej dziurawymi niż powinien.

 

W moim aucie amortyzatory starczyły na 97k km. Teraz mam nowy zestaw nie OEM i cieszę się z tego bo te OEM były beznadziejne. Moim zdaniem los się do Ajem'a77 uśmiechnął bo dużo wcześniej będzie mógł wymienić sobie zawieszenie (amortyzatory i sprężyny) w aucie na dużo lepsze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gdybym ja użytkował to auto od początku i miałbym podobny problem - zareagowałbym tak samo.

Kupowałeś pojazd używany myślac, że jest w stanie technicznym niczym prosto zjeżdżający z taśmy produkcyjnej? Sugestywnie,Ten poprzedni właścicel Twojego pojazdu to miał niezłe wyczcie czasu, bądź co bądź ślepo wierząc w historię eksploatacji pojazdu ostatecznie to Ty wozisz się z problemem. Wiara to jednak czyni cuda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja użytkował to auto od początku i miałbym podobny problem - zareagowałbym tak samo.

Kupowałeś pojazd używany myślac, że jest w stanie technicznym niczym prosto zjeżdżający z taśmy produkcyjnej? Sugestywnie,Ten poprzedni właścicel Twojego pojazdu to miał niezłe wyczcie czasu, bądź co bądź ślepo wierząc w historię eksploatacji pojazdu ostatecznie to Ty wozisz się z problemem. Wiara to jednak czyni cuda :mrgreen:

Kupowałem pojazd po 48 tkm z myślą, że ASO stwierdzi wszystkie usterki, stan zawieszenia, a nie tylko wymieni olej i filtry...Nikt o zdrowych zmysłach nie machnie ręką na niezrozumiałą sytuację, w której pracownicy ASO zamiast podejść profesjonalnie do zgłaszanego problemu mówią "ten typ tak ma" lub "amortyzatory są w dobrym stanie". Nie po to oddaję odpłatnie pojazd do sprawdzenia, by ASO wraz z SIP'em mnie zbywali. Kupiłem auto ze świadomością ew. napraw. Inna sprawa, że amortyzatory zużyły się nienaturalnie szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto już ok. 100kkm ma wynik 70%

 

ja mam 110kkm i mam 81% na przodzie i niewiele mnej na kolejnym tyle

 

tak mam dobrze :D

 

Kupiłem auto z przebiegiem 48 tkm. Już wtedy zgłosiłem problem w ASO.

 

to wszystko jasne, pewnie przebieg z 90kkm. Dożo osób tak robi jak chcą pojeździć. Kupują auto, robią 30kkkm potem cofka na 15 i na przegląd. Robią to przed każdym przeglądem. Znam takie praktyki. I jest śliczna książka serwisowa. z minimalnym przebiegiem

 

co do amorów to trzba trafić, to jest mój 6 kpl i są absolutnie najlepsze ze wszystkich jakie miałem

 

pisałem maile do podwykonawcy tokico i 0 odp. więc naplułem w kopertę i planowałem do nich wysłać ee raz wyrażeniem zdań co o nich myśle w wersji angielskiej japońskiej dzięki google translate. Nawet nie odpisali "wal się wieśniaku" ale była za długa kolejka na poczcie :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Markus bis

Kolego, czy samochod masz od nowosci i jest jeszcze gwaracji? :lol: Może Twój Fortek Turbo, jest kupiony z drugiej lub trzeciej ręki i jest po przejsciach ? :D

Serwis Point Łodzi jest to dotyczczas jeden z lepszych w centralnej Polsce, widzialem na ich parkingu rejestracje Subaryn z Warszawy, Poznania a nawet z Rzeszowa. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czy samochod masz od nowosci i jest jeszcze gwaracji? :lol: Może Twój Fortek Turbo, jest kupiony z drugiej lub trzeciej ręki i jest po przejsciach ? :D

Serwis Point Łodzi jest to dotyczczas jeden z lepszych w centralnej Polsce, widzialem na ich parkingu rejestracje Subaryn z Warszawy, Poznania a nawet z Rzeszowa. :lol:

 

Markus bis - gdyby był tak dobry, to stan zawieszenia określiliby podczas pierwszej mojej wizyty u nich. Nie zrobili tego podczas pierwszej, ani drugiej, ani trzeciej wizyty. Nawet nie mają odpowiedniej maszyny do tego, by sprawdzić stan amortyzatorów samopoziomujących (korzystają z zaprzyjaźnionego serwisu Peugeot).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Markus bis
Markus bis - gdyby był tak dobry, to stan zawieszenia określiliby podczas pierwszej mojej wizyty u nich. Nie zrobili tego podczas pierwszej, ani drugiej, ani trzeciej wizyty. Nawet nie mają odpowiedniej maszyny do tego, by sprawdzić stan amortyzatorów samopoziomujących (korzystają z zaprzyjaźnionego serwisu Peugeot).

 

Jaki zaprzyjazniony serwis, tam jest Podstawowa stacja kontroli technicznej ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie mają odpowiedniej maszyny do tego, by sprawdzić stan amortyzatorów samopoziomujących (korzystają z zaprzyjaźnionego serwisu Peugeot).

 

a od kiedy to istnieją specjalne maszyny do sprawdzania amortyzatorów samopoziomujących? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie można sprawdzić skuteczności działania amortyzatorów bez ich wymontowania !!

Wiem ponieważ pracuje dla (nie U) jednej z firm która dostarcza amortyzatory na rynek OE (pierwsza zabudowa) dla AUDI BMW MERCEDESA VOLVO koncernu PSA FORDA a nawet Ferrari (kto z Krakowa to się domyśli). Nie jest to możliwe. Nawiasem mówiąc 48 K uważam za przebieg normalny (względnie dobry) w naszych warunkach drogowych.

 

PS Szanowna Dyrekcjo - Kayaba - jako dostawca amortyzatorów na OE do Subaru uznaje takie reklamacje zgodnie z udzieloną gwarancją nawet z Polski !!

 

Użytkuję dwa Subaru MY08 i MY10 obydwa diesle, kupione w polskiej sieci Subaru. Rzeczywiście mają różnie zestrojone zawieszenia.

 

PS- 2 (OT) Wadliwe sprzęgła to bzdura wszech czasów. Trzeba choć w minimalnym stopniu zrozumieć zasady działania S-AWD.

 

Wszystkim niezadowolonym polecam (oczywiście po upływie gwarancji ) Bilstaina. W żadnym razie nowe Kayaby 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim niezadowolonym polecam (oczywiście po upływie gwarancji ) Bilstaina. W żadnym razie nowe Kayaby 8)

 

A dla czego niby nie Kayaba? Od lat korzystam z tych amortyzatorów w różnych markach aut i jeszcze nigdy nie miałem problemów. Może czegoś nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie mają odpowiedniej maszyny do tego, by sprawdzić stan amortyzatorów samopoziomujących (korzystają z zaprzyjaźnionego serwisu Peugeot).

 

a od kiedy to istnieją specjalne maszyny do sprawdzania amortyzatorów samopoziomujących? :roll:

 

Wg SIP (poniżej cytat) istnieją:

 

"Faktem jest, że większość stosowanych w Polsce maszyn do badania amortyzatorów nie jest przystosowanych do sprawdzania amortyzatorów samopoziomujących(...)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie można sprawdzić skuteczności działania amortyzatorów bez ich wymontowania !!

Wiem ponieważ pracuje dla (nie U) jednej z firm która dostarcza amortyzatory na rynek OE (pierwsza zabudowa) dla AUDI BMW MERCEDESA VOLVO koncernu PSA FORDA a nawet Ferrari (kto z Krakowa to się domyśli). Nie jest to możliwe.

Czy ta firma z Krakowa to delphi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie,

1. sprawdzenie amortyzatora bez zdejmowania jest niemozliwe - u mnie uciekal tyl, po wyjeciu amortyzatora skladal sie on pod wplywem grawitacji. Na szarpakach mialem ponad 80%

2. amortyzator sie zuzywa - szybciej lub wolniej w zaleznosci od warunkow zewnetrznych, uzytkowania itp. Koniec, kropka. AGX mi padl po wyjezdzie z salonu - i to usterka. Po 40kkm juz trudno winic producenta o ten konkretny egzemplarz.

 

Wymien i po sprawie, to nie jest majatek.

 

Przez tyl mojego forestera przeszly 4 zestawy amortyzatorow.

 

Jaki sens ma uzalanie sie ? Gin jak mezczyzna.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim niezadowolonym polecam (oczywiście po upływie gwarancji ) Bilstaina. W żadnym razie nowe Kayaby 8)

 

A dla czego niby nie Kayaba? Od lat korzystam z tych amortyzatorów w różnych markach aut i jeszcze nigdy nie miałem problemów. Może czegoś nie wiem.

 

Problem polega na tym, że większość producentów w tym Kayaba produkuje "inne" amortyzatory na rynek aftermarketowy. Co znaczy inne? Nie koniecznie taka sama konstrukcja i zastosowane materiały.

 

Fakt są zdecydowanie gorsi producenci od Kayaby :)

 

Zgadzam się z Dyrekcją - urządzeń do skutecznego badania amortyzatorów zamontowanych w samochodzie (w tym samopoziomujących) brak !!

 

-- Śr sie 18, 2010 12:07 am --

 

Panowie nie można sprawdzić skuteczności działania amortyzatorów bez ich wymontowania !!

Wiem ponieważ pracuje dla (nie U) jednej z firm która dostarcza amortyzatory na rynek OE (pierwsza zabudowa) dla AUDI BMW MERCEDESA VOLVO koncernu PSA FORDA a nawet Ferrari (kto z Krakowa to się domyśli). Nie jest to możliwe.

Czy ta firma z Krakowa to delphi?

 

Już nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że większość producentów w tym Kayaba produkuje "inne" amortyzatory na rynek aftermarketowy. Co znaczy inne? Nie koniecznie taka sama konstrukcja i zastosowane materiały.

 

Twierdzisz, że KYB, jeśli robi amortyzatory dla producenta aut (OE) i na aftermarket, to są one z dwóch różnych linii?

Różniące się między sobą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem pojazd po 48 tkm z myślą, że ASO stwierdzi wszystkie usterki, stan zawieszenia

 

Ajem77, musiałeś kupić ładnie wychuśtanego Forestera, poniewaz ten zawias co jest w Foresterze, (a jestem pewny ze w mojej imprezie jest ten sam zawias) jest wręcz pancerny, do pewnych granic oczywiście.

 

Mnie sie zdażały takie sytuacje ze jak wpadłem jedną dzióre, zmieniałem zbieżność samochodu a nastepnie gdy wpadałem w kolejna dzióre drugim kołem, przywracałem do ustawień fabrycznych :mrgreen: Oczywiście to nie było umyślne albo coś w tym stylu, ale wracając do meritum, ostatnio z ciekawości pojechałem na "ścierzke zdrowia", z myślą ..."no, 90k przebiegu, zawias juz wyhuśtany to może jakiego Teina wrzuce." ... i amortyzatory wykazały 90% skuteczności tłumienia przód i 80% tył, co dlamnie osobiście było szokiem, taki wynik po 3 latach jazdy :!: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta firma z Krakowa to delphi?

 

Już nie :)

Czyli FA Krosno lub BWI? Mój brat nadal pracuje w Krk, dlatego jakoś to skojarzyłem, tylko że on robi rzeczy związane z wnętrzem auta (kolumna kierownicy, przełączniki itd). Jak przyjrzał się Subaru to stwierdził, że to taka trochę epoka kamienia łupanego :wink: Delphi miało w swojej ofercie amortyzatory Magna Ride, był to chyba highendowy produkt?

Twierdzisz, że KYB, jeśli robi amortyzatory dla producenta aut (OE) i na aftermarket, to są one z dwóch różnych linii?

Różniące się między sobą?

To pewnie nie koniec ciekawostek z frontu inżynierów projektujących komponenty do aut :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...