Skocz do zawartości

Zakup Subaru Impreza Wrx 2002 2.0


MAJESTICAR156

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam kupić Subarkę, a dokładniej wóz taki jak w tytule wątku. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest naprawdę z tymi imprezkami jako posiadacz auta potocznie uważanego za awaryjne śmiem twierdzić(Alfa), że to co wypisują o nich nie którzy przyprawia o gęsią skórkę...pękające tłoki... ogólnie wysypujące sie silniki o przebiegach ledwo 70 tys... Czy jest sens zakupu auta o np takim przebiegu ? Z czym się liczyć na start? Co w takim aucie można poprawić aby jeździć spokojnie? Na co zwracać uwagę przy zakupie( jakieś szczególne wady dla marki)? Jeśli czymś kogoś obraziłem lub napisałem coś w sposób nie jasny to sorry. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Prawidłowo uzytkowane i serwisowane są raczej bezawaryjne. Oczywiście jak każde urządzenie nawet najlepsze może się popsuć i tyle. Natomiast auta wykorzystywane do jazdy sportowej (upalane) to zupełnie inna para kaloszy i to jest chyba zrozumiałe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem WRX'01 i sprzedałem z przebiegiem 137tyś i nic mu nie dolegało. W sprawnym 2.0 nic z tłokami się nie dzieje. Słabszym punktem są panewki, ale to najczęsciej wynik zaniedbań typu słaby, rzadko wymieniany olej, lub po prostu jest go mało. Nie ma sensu zakuwać tego silnika do mocy rzędu 260 koni. Później to i tak skrzynia 5MT jest ograniczeniem, ale w seryjnych lub lekko mapowanych autach używanych do normalnej nie sportowej jazdy ta skrzynia jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od pół roku mam wrx'01 i nie miałem z nim dotąd żadnych problemów (po za wypadającą półośką ale już problemie). Też słyszałem o panewkach, więc staram się wymieniać olej na czas. Moje auto ma w tej chwili około 120 tys.km i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy auta pochodzące z USA są godne uwagi? Są gorzej wykonane tzn słabsze jeżeli chodzi o wytrzymałość mam tu na myśli w głównej mierze 2.5?

WRX z 2.5 tp dopiero od 2005r i STi od 2004 jeżeli chodzi o US

 

Jezeli chodzi o WRX'02 z US to ma słabsze hamulce niż EU - poza tym reszta to drobiazgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne hamulce, inne fotele (bez zintegrowanych zagłówków), inne światła przednie, brak przeciwmgielnego z tyłu. Plusem jest tempomat :D i szeroka dostępność generycznych map do tego silnika (zamiast robić remap za 3000zł, możesz sobie wgrać gotową mapę za $50 np z XPT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W końcu znalazłem interesujący mnie wątek. :D:D

Ja również przymierzam się do zakupu WRX-a(Bug). Po przesiadce z wolnossaka(125PS) różnica będzie zauważalna? Czy jeżdżąc normalnie, bez szaleństw WRX-em można być spokojnym o "choroby typowe" dla tego modelu? Czy WRX w porównaniu do N/A podczas normalnej, spokojnej eksploatacji jest bardziej narażony na róznego typu awarie?

Z góry dzięki za odpowiedzi :!: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem interesujący mnie wątek. :D:D

Po przesiadce z wolnossaka(125PS) różnica będzie zauważalna?

 

Stary, banan ci nie zejdzie z gęby :D

 

Jak znajdziesz zadbany, serwisowany egzemplarz, to nie będzie bardziej awaryjny niż inne auta w podobnym wieku. Chyba że będziesz upalał - wtedy wiadomo wszystko się bardziej zużywa (tarcze, klocki, piasty, sprzęgło, skrzynia itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie oleje polecacie dla tej marki?

 

Motul 300v, Millers XFS(taniej), CFS(lepiej). Do normalnej jazdy 5W-40.

 

W sprawnym 2.0 nic z tłokami się nie dzieje.

 

Nie wiem czy mój silnik jest niesprawny, ale na zimnym tłucze się jak cholera.

I tak od 70 tyś km :mrgreen:

Piston Slap, czyli "esencja" SUBARU. Oczywiście lepiej nie mieć dlatego posłuchaj silnika na zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem interesujący mnie wątek. :D:D

Po przesiadce z wolnossaka(125PS) różnica będzie zauważalna?

 

Stary, banan ci nie zejdzie z gęby :D

 

Jak znajdziesz zadbany, serwisowany egzemplarz, to nie będzie bardziej awaryjny niż inne auta w podobnym wieku. Chyba że będziesz upalał - wtedy wiadomo wszystko się bardziej zużywa (tarcze, klocki, piasty, sprzęgło, skrzynia itd).

 

Wtedy będzie Pan zadowolony, oj będzie :) a jak jeszcze trafi się egzemplarz po dobrej bezpiecznej mapce.. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan "zejdzie" jak zawita w serwisie. :) Kupując imprezę, od razu załóż ze była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem.

Nikt Ci nie sprzeda "igły" za tzw. okazję. Dofinansowane auto musi kosztować, a wież mi opcja:

- "tańsze auto i coś tam sobie sam naprawię" jest zawsze droższa od "tyle za takie auto ?one chodzą po xyz!"

 

Pozdrawiam

MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując imprezę, od razu załóż ze była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem.

Nikt Ci nie sprzeda "igły"

 

Powiedzmy, że ten egzemplarz jest za 40000pln, ma przejechane ok.110tkm i jeździł nim pan z 1941 roku. To akurat wszystko prawda co piszę. Obawiać się, czy nie? oczywiscie ww. Pan ma go od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując imprezę, od razu załóż ze była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem.

Nikt Ci nie sprzeda "igły"

 

Powiedzmy, że ten egzemplarz jest za 40000pln, ma przejechane ok.110tkm i jeździł nim pan z 1941 roku. To akurat wszystko prawda co piszę. Obawiać się, czy nie? oczywiscie ww. Pan ma go od nowości.

 

Zapas kasy zawsze trzeba mieć na "specjalne okazje". To auto ma już parę lat.

Jedź do serwisu niech sprawdzą auto, jeśli nie będą mieli specjalnie uwag, sądzę ze możesz kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując imprezę, od razu załóż ze była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem.

 

Przecież przeznaczeniem WRX-a nie było nigdy upalanie - to domena zarezerwowana dla STI.

Proponuję wyjazd za granicę i zapoznanie się z profilem np. niemieckiego czy angielskiego posiadacza WRX-a: mnóstwo kobiet, panów w średnim wieku itp.

Tylko u nas w kraju mało kogo jest stać na STI i dlatego katuje się WRX-y - stąd te legendy o awaryjności.

 

-- 27 wrz 2011, o 22:01 --

 

Według mnie Impreza WRX w której regularnie wymienia się i co ważniejsze kontroluje olej to bardzo mało awaryjne auto.

Porównując ją do samochodów francuskich - gdzie cały czas coś jest nie tak, w Imprezie można się zanudzić. Japończycy to nie naród narwańców - jak coś już robią - to się nad tym wcześniej zastanawiają. Polecam samochody japońskie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując imprezę, od razu załóż ze była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem.

 

Przecież przeznaczeniem WRX-a nie było nigdy upalanie - to domena zarezerwowana dla STI.

Proponuję wyjazd za granicę i zapoznanie się z profilem np. niemieckiego czy angielskiego posiadacza WRX-a: mnóstwo kobiet, panów w średnim wieku itp.

Tylko u nas w kraju mało kogo jest stać na STI i dlatego katuje się WRX-y - stąd te legendy o awaryjności.

 

Każdym autkiem można fajnie pojechać, tylko trzeba mieć jakieś granice. Są różne granice wytrzymałości podzespołów i trzeba o tym pamiętać.

Można wykończyć wszystko i to dosyć szybko, nawet STI jak ktoś będzie głupio użytkował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wyjazd za granicę i zapoznanie się z profilem np. niemieckiego czy angielskiego posiadacza WRX-a: mnóstwo kobiet, panów w średnim wieku itp.

 

A jakie to ma znaczenie, ważny jest stan auta? Takim hasłem można było się kierować 15 lat temu, teraz zapomnij.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...