Skocz do zawartości

Co zrobić, aby subaru impreza wrx 2001 stał się nadsterowny


maciej777

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

A jak cała sprawa sprawdzi się na śniegu ? Wg mojej logiki, na śnieg to na przód dał bym niskie ciśnienie (aby lamela trzymała i gryzła śnieg) a tył bym nabił do oporu (tak z ciekawości: ile wytrzyma opona Psi ? ) i logicznie rzecz biorąc powinno być nadsterownie ?

 

Jeszcze temat kątów.... na zimę żeby się nie spinać wyjeżdzadjącym przodem na ośnieżonych winklach, mam foreścine bez T i chciał bym aby zimą dawała mi satysfakcję z jazdy po serpentynach bieszczadzkich ? Ktoś ruszał kąty w forku ? tak na faze na snieg... bo mocy na asfalcie całkowity brak więc po zimie kąt bym dał na oem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 lat później...

Słyszałem że Anti- lift można zrobić z tulei z forestera czy to prawda ? Ktoś coś wie na ten temat?

Co można zrobić aby auto nie było nadsterowne? Ale nie chcę aby auta zbytnio narzucało tyłem, porostu chciałbym aby skręcało jak należy i nie zaskakiwało mnie tym ,że albo nie skręca albo leci nieprzewidywalni bokiem. Jaki stabilizator polecacie na tył a jaki na przód. Co da mi szpera na tyle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje z Forka I są bardzo podobne wymiarami do tych z zestawu ALK. Ja mam taki "zestaw ALK":
- tylny stabilizator 22mm Whiteline

- tuleje przednich wahaczy z Forka 1

- geometria przód: zbieżność 0, pochylenie max negatyw na jaki pozwala regulacja w fabrycznym zawiasie

- geometria tył: rozbieżność sumaryczna 2mm; szkoda, że nie ma reg. pochylenia :(

- ciśnienie w zimnych kołach: przód 2,3; tył 1,9

 

Czy działa jeszcze nie wiem bo tyle co wymieniłem tuleje, a mam jeszcze do wymiany manszetę z tyłu i półoś z przodu więc jeszcze nie jeżdziłem na tych "parametrach"  :OO:  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ursusraketa, Na razie możesz dać tylko stab grubszy (tylny) .  I pomanewruj geometrią-(zbieżność z tyłu lekko rozbieżnie, negatyw z przodu) i ciśnieniami(tu nie za dużo ,bo szkoda visco). Dystanse odpuść. Szpery są fajne , ale dobór, i eksperymenty z ustawieniem to długa zabawa.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co da szpera z przodu a co z tyłu?

Szpera z tyłu zwiększa chęć do zamiatania tyłem w zakręcie, szpera z przodu poprawia wyjście z zakrętu... ale utrudnia samo skręcenie. Przydatna bardziej w ośce niż AWD.

 

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest grubszy stabilizator na tył i DCCD. Wtedy nadsterowność i podsterowność świetnie reguluje się potencjometrem między fotelami ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był montowany również z tyłu w nowszych STI http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1562247

Bardzo niedoceniany chociaż nigdy na nim nie jeździłem. Na płytce to i owszem.

Wisko to rzecz jasna tylko do wyjechania z zaspy ale suretrack jest bardzo ciekawy.

Niektórzy sprawdzają jego spięcie ok. 20 Nm i twierdzą że nie spina jak płytka, ale w surtracku spięcia nie reguluje się płytkami tylko ustawia ją producent kątem ramp i w ogóle nie ma mowy o spięciu wstępnym.

Zarówno suretrack jak i płytka są typem torque sensitive natomiast wisko działa na różnicy prędkości kół.

 

Występował nawet w wersji R160. Niektóre źródła podają że ponoć type RA mogą go mieć zamiast płytki.

 

http://www.dmrally.com/car.html

Edytowane przez 4mamut
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...