Skocz do zawartości

Padające silniki 2.5T - jaka prawda?


drq

Rekomendowane odpowiedzi

Warto wspomnieć o pękających smokach w 2,5T, u mnie niedawno przy rutynowej kontroli wyszło przypadkiem że pęka i udało się wymienić na taki niepękający zanim się urwał....fart 100-lecia :mrgreen:

 

podobno jedyna przewaga wrx-a nad sti (nie wiem jak w innych rocznikach poza 06) to lepsza miska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakucie i spięcie szpilkami ARP rozwiazuje wiele priorytetowych problemow - nie chcialbym strzelać, ale to będzie cirka ok 15tys pln - no ale jak juz sobie motor zakujesz to Ci skrzynia nie pozwoli poszaleć, a to bedzie kolejne 15tys pln aby powalić ta przeszkodę.......
Ale chyba nie mówisz o skrzyni 6MT z STI?

 

 

Kruk nie łapię teraz, czy to ironia czy nie, czy to tanio czy też nie tanio - ja przekladalem skrzynie, być może "delikatnie" uprościlem" kalkulacje, oczywiście dochodzi jeszcze" pare" innych rzeczy, ale jest to juz indywidualna kalkulacja kazdego z serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi kasę tylko o stwierdzenie: "jak juz sobie motor zakujesz to Ci skrzynia nie pozwoli poszaleć" - nie wiem o którą skrzynię Ci dokładnie chodzi? Zero ironii :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla i dalej nie odpowiedziałeś mi na pytanie o jaką Ci skrzynię chodziło - 5MT? 6MT?

 

 

"kolega" załozyciel tematu chce/chciał kupić wrx-a, po ewentualnym zakupie takowego i zakuciu go, zakladam iz wrzucając w silnik naście tysięcy, nie ograniczy się, do pozostawienia go w seryjnym setupie, tylko pójdzie w kierunku podnoszenia mocy i osiągów - czyli kolejnym "problemem" do przeskoczenia jest skrzynia 5mt...

 

Kruk, ile nM wytrzyma 5mt? I jak to się ma do mozliwosci zakutego silnika - serio pytam bez uszczypliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla i dalej nie odpowiedziałeś mi na pytanie o jaką Ci skrzynię chodziło - 5MT? 6MT?

 

 

"kolega" załozyciel tematu chce/chciał kupić wrx-a, po ewentualnym zakupie takowego i zakuciu go, zakladam iz wrzucając w silnik naście tysięcy, nie ograniczy się, do pozostawienia go w seryjnym setupie, tylko pójdzie w kierunku podnoszenia mocy i osiągów - czyli kolejnym "problemem" do przeskoczenia jest skrzynia 5mt...

 

Kruk, ile nM wytrzyma 5mt? I jak to się ma do mozliwosci zakutego silnika - serio pytam bez uszczypliwosci.

wytrzyma dużo.........ale krotko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - całkiem inny silnik, ale wiara w "boską niezawodność Subaru" kolejny raz wystawiona na próbę...

 

Ja nie kupuje tego auta by jezdzic spokojnie do 4000rpm. Wtedy kupiłbym pewnie Forestera 2.0d. Chcę sobie dynamiczniej pojedzić, nie koniecznie kręcąc go do 6k (bo od 3500 juz sie fajnie zbiera), ale też raz na czas na tor do Kielc mam ochote podjechać.

 

Wiesz - you play, you pay. Nie ma nic za darmo.

 

Zastanawia mnie:

* jeśli już uszczelke diabli wezmą - jakiego rzędu koszxty wtedy trzeba liczyć? Docieram do rozbieżnych opinii między 3,5 a 15 tys zł...

* czy zakucie tłoków (a może inna pompa etc.) faktycznie rozwiązuje problem? jakie to koszty?

 

Sama uszczelka jakieś 700 PLN, szpilki ARP (bo nie ma sensu spinać serią) 900 PLN plus wyjęcie silnika i włożenie z powrotem - to w zależności od warsztatu. 15 tys. to za to samo z zakuciem silnika (tłoki, korby, panewki + robota

 

Zakucie z jednej strony rozwiązuje problem, z drugiej stwarza nowe :mrgreen:. Jeśli chcesz się czuć spokojnie, zrób to, co wcześniej pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wspomnieć o pękających smokach w 2,5T, u mnie niedawno przy rutynowej kontroli wyszło przypadkiem że pęka i udało się wymienić na taki niepękający zanim się urwał....fart 100-lecia :mrgreen:

 

Polecam to rozwiązanie:

 

http://www.killerbmotorsport.com/index_ ... Pickup.htm

 

:mrgreen:

 

Przy okazji można sobie przejrzeć działająca na wyobraźnie galerię pękniętych smoków olejowych - wszystko z zasobów użytkowników forum NASIOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge sie mylic, ale ten WRX to byl chyba z 2002 albo z 2003 i mial przejechane kilkadziesiat tysiecy km a skrzynia padla rok temu?

Miał przejechane kilkedziesiąt tysięcy ale nie wiadomo, która skrzynia już tam siedziała. Owszem padła rok temu, a parę tygodni później następna(mocniejsza bo od WRXa 06 jeżeli się nie mylę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...