llkuba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 52 minuty temu, Tsunetomo napisał: Dokładnie. Mi kiedyś Pan @chojny dał bana za sformułowanie: " kawaleria ...." gdzie w miejsca pierwszej i piątej kropki znalazły się litery, argumentując, że "bluzg to bluzg, nawet wykropkowany" Taki jest regulamin . Wszyscy są na Plejadach. Prosty rachunek 31*1,6 = około 50 tys.km 55*1,6 w przybliżeniu wychodzi 88 tys km. Więc 88-50 = 38 tys. km to i tak długo wytrzymał silnik bez wymiany oleju i sprawdzania stanu. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Godzinę temu, mly96 napisał: a to serio w instrukcji jest napisane, że co tankowanie trzeba sprawdzić olej? W peżocie 1.6 HDi jest napisane, że na 1000 km auto może spalić 5 litrów oleju silnikowego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Te STi mogło miec nawet przebieg 40 tys. km na torze. Mój znajomy naprawia silniki z dużo mniejszym przebiegiem bo były tak dobrze eksploatowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 5 minut temu, llkuba napisał: W peżocie 1.6 HDi jest napisane, że na 1000 km auto może spalić 5 litrów oleju silnikowego. O Peugeot 1.6 HDI nie słyszałem, ale u ojca w Audi A6 2.8 instrukcja mówi jasno, że auto może spalić 1l oleju silnikowego / 1000 przejechanych kilometrów, co i tak wg mnie jest dużą wartością jak na zwykłe, cywilne auto . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 3 minuty temu, llkuba napisał: W peżocie 1.6 HDi jest napisane, że na 1000 km auto może spalić 5 litrów oleju silnikowego. Powaznie? Jak zobaczylem w moto BMW 0,2/1000 km to sie przerazilem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Tak było napisane w instrukcji Peżo Partner . A w instrukcji Yarisa napisali, że telefon komórkowy może mieć zły wpływ na pracę systemu ABS . 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 (edytowane) 4 minuty temu, tremba napisał: Powaznie? Jak zobaczylem w moto BMW 0,2/1000 km to sie przerazilem... To był pierwszy Partner 1.6 HDi z tego co pamiętam auto do wymiany oleju miało kilka dolewek. Edytowane 22 Czerwca 2019 przez llkuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Nie wiem co jest ale rav4 I generacji ktora uzytkowalem kilka lat nigdy nie wziela nic-oczywiscie w granicy mojej percepcji. Czy wspolczesne silniki sa jakos szczegolnie zaprojektowane na wyzysk klienta przy serwisie? Rozumiem ze duze turbo z racji konstrukcji moze wziac, ale to co sie teraz dzieje to to troche nie halo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 STI 08, Lanos. Spaliło tłok i urwało korbowód. Silnik do śmieci. Kiepska benzyna, zapchało wtrysk. Awaria pod Sofią, 90 km/h, 27 stopni na zewnątrz. Czyli zero do przyczyn. Przed cholernym tankowaniem, obleciałem całą Hiszpanię z trasami po drodze, nawet nie czknął. Poleciał trzeci. Teraz mam nowy silnik, zakuty i też nie mam gwarancji, że przy złym paliwie wydoli. Ale będzie się starał. Po autostradach niemieckich, 200 -230 kmh, wziął 0,2 na 3000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 8 godzin temu, llkuba napisał: To był pierwszy Partner 1.6 HDi z tego co pamiętam auto do wymiany oleju miało kilka dolewek. Przy takim (ewentualnym) zużyciu to wymiany ale tylko filtra 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 9 godzin temu, llkuba napisał: W peżocie 1.6 HDi jest napisane, że na 1000 km auto może spalić 5 litrów oleju silnikowego. Pewnie wiedzą jak się nie swoimi dostawczakami jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 2 godziny temu, 133699 napisał: Przy takim (ewentualnym) zużyciu to wymiany ale tylko filtra Auto było nowe z salonu. Serwis sobie poradził z tym problemem wlewając gęściejszy olej. Samochód nada palił olej ale od wymiany do wymiany była już jedna dolewka. Partner został sprzedany z przebiegiem 240 tys. km beż żadnej awarii . Godzinę temu, aflinta napisał: Pewnie wiedzą jak się nie swoimi dostawczakami jeździ Firmówki mają ciężki żywot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 22.06.2019 o 01:26, MICHAL POL84 napisał: ... Diagnostyka wykazala że mam tylko 1.5 litra oleju w silniku ! Nie było oczywiście smarowania i wszystko się ze sobą pospawalo tłoki, głowica i cała reszta , turbo pekniete wszystko na zlom , jedno pytanie czemu nie zapaliła się żadna kontrolka z ciśnienia oleju! ... Pyta nie tylko co z kontrolkami w samochodzie... Naprawiam ten samochód i sprzedaję ten złom bo nie warto się zastanawiać czy nowy silnik nie padnie po 55 tyś mill jak podobno często bywa w USA czytałem na forach jest takich problemów pełno A subaru umywa ręce i nie widzi problemu... pozdrawiam i pamiętajcie o Kurwa sprawdzeniu oleju za każdym razem gdy tankuje się samochod bo te jebane kontrolki nic ci nie pomogą bo się nie zapalają!!! Subaru a raczej silnik jest dość archaiczną konstrukcją i nie ma czujnika poziomu oleju który zasygnalizuje niski stan. Kontrolka ciśnienia zaświeci się gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,5 bar więc jeżeli przy wyższych obrotach powinieneś mieć ciśnienie np. 3 bar a z powodu niskiego stanu lub pękniętego smoka ciśnienie wyniesie 1 bar to silnik się zaciera a kontrolka się nie zaświeci. Rada dla Ciebie jeżeli podstawowe czynności jakie powinieneś zrobić przy aucie Cię przerastają kup bmw które zasygnalizuje i zaprosi do ASO nawet w celu uzupełnienia płynu do spryskiwaczy. I jeszcze jedno. Jeżeli było tylko 1,5 litra oleju to nie schładzał się i pewnie temp. była na poziomie 140 st. C co sprawia że olej już ma tendencję to zrywania filmu olejowego i traci parametry smarne. Lekkość kinetyczna oleju w takich warunkach/ temp drastycznie spada. Edytowane 23 Czerwca 2019 przez Polak821 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 16 godzin temu, Tsunetomo napisał: Jeśli naprawdę masz takie auto z uszkodzonym silnikiem, to cytując klasyka "dychę dam" i nie męcz się @Oktan sorry za powtórny plagiat, ale może kolega się zdecyduje to poproszę żebyś wstawił nowy silnik i drugą dychę dam No i namówił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 W dniu 22.06.2019 o 22:39, Jacek Domżalski napisał: Tak. W instrukcji jest napisane żeby co tankowanie sprawdzać poziom oleju Kurka to wczoraj musiałrm 3 razy sprawdzić . Dobra, dziś nadrobie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 22.06.2019 o 18:21, llkuba napisał: @chojny, @BartZ, @Aga, @Urabus pewnie dobrze się bawicie ale proszę o reakcję. Pierwsze słowo jest niedopuszczalne. Polecam opcję "zgłoś", to działa dużo lepiej niż przywoływanie nas w postach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 A nie zastanawialiście się nad takim wątkiem w przypadku padający, doładowanych silników Subaru: Może w nich też jest problem ze źle zkatalogowanymi filtrami, (z resztą mam wrażenie, że większość części do Subaru jest słabo zkatalogowana w TecDoc-ach moze po części, to też jest przyczyną obrotowej panewki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ewelina Rokitnicka Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 główną przyczyną jest pewnie ekstremalna eksploatacja... Ja kupiłam wrx 2002, ze szwajcarii, od 70-letniej kobiety, z przebiegiem 270 (serwis od początku do końca), i silnik chodzi jak zegarek (szwajcarski). Zero brania oleju, idealna kompresja, myślę, że przy normalnym traktowaniu przeleci drugie tyle. A nie samochód od małolata, który pałuje non stop, często bez oleju, i na zimno, to i 20 tys km będzie zużyty. Trudno, żeby nie był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 54 minuty temu, Ewelina Rokitnicka napisał: Ja kupiłam wrx 2002 Tu rozmowa o silniku 2,5 a Ty masz 2,0 a one konstrukcyjnie trochę się różnią i dotykają je inne problemy . Co nie zmienia faktu, że nawet na 2,0 ten przebieg bez remontu jest naprawdę rewelacyjnym wynikiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Godzinę temu, Ewelina Rokitnicka napisał: Zero brania oleju, idealna kompresja Problem silnika 2.0 to panewki , nie znasz dnia ani godziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, Ewelina Rokitnicka napisał: od 70-letniej kobiety, z przebiegiem 270 JA bym się tego bał, babuszka mogła zamulać a to gorsze niż pałowanie, niskie ciśnienie oleju na niskich obrotach i wysoki bieg powiedzmy to bardzo duże obciążenie na panewki, większe niż duży boost na wysokich obrotach.. takie moje zdanie, poza tym kilka silników z aut ''serwisowanych od a do z" rozbierałem i nie było to miłe doznanie jaki syf tam panował.. ale to nie jest regułą, sam mam szwajcara obecnie z przebiegiem 70kk i ma sie świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ewelina Rokitnicka Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 (edytowane) Tak, pewnie lepiej kupić od 30 latka, palowany na wysokich obrotach Jakoś Twoja teoria nie sprawdza się od 270kkm w tym konkretnym przypadku, oczywiście Edytowane 17 Lipca 2019 przez Ewelina Rokitnicka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Zasadniczo wszystko rozbija się o olej i jego kondycję, 2.5 ma cienkie ściany cylindra, i nie oddaje na czas temperatury do płynu chłodniczego. W ten sposób powstają lokalne ośrodki wyższej temperatury, co degraduje właściwości oleju. A jak połączymy to z większym wykorbieniem, co za tym idzie, większą prędkością liniową panewki korbowodowej, to mamy efekt dlaczego czasem sobie paneweczka zastuka. Osobnym problemem jest UPG, ale to można rozwiązać przez szpilki i kompozytową uszczelkę (jak w starym legasiu, albo imprezie gt w 2.0) ciężka do dostania, ale warto poszukać, bo interwał UPG potrafi wydłużyć dwukrotnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 3 minuty temu, st981777 napisał: Osobnym problemem jest UPG, ale to można rozwiązać przez szpilki i kompozytową uszczelkę (jak w starym legasiu, albo imprezie gt w 2.0) ciężka do dostania, ale warto poszukać, bo interwał UPG potrafi wydłużyć dwukrotnie. Dokładnie mam to samo zdanie, uszczelkę taką robisz na zamówienie, dajesz mocne okucie i wówczas to działa lepiej niż najlepsza "metalowa" uszczelka. 1 godzinę temu, Ewelina Rokitnicka napisał: Tak, pewnie lepiej kupić od 30 latka, palowany na wysokich obrotach Jakoś Twoja teoria nie sprawdza się od 270kkm w tym konkretnym przypadku, oczywiście Tak napisałem moja droga 9 godzin temu, Oktan napisał: to nie jest regułą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się