Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Ale cos mi sie wydaje ze za bardzo uwierzyles w slynne "klient nasz pan".

a skąd biorą się pieniądze na pensje w FHI?

gdybym wolał Opla albo Wieśwagena, to bym już którymś z nich jeździł, ale ponieważ kolejnym autem może być ponownie Subaru, to dla samego siebie chciałbym udoskonalić ofertę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja lubię swojego klekota mimo, że wystawił mi już raz kopyta nadal się nim telepie i nadal mi sprawia wiele frajdy i będzie mi szkoda, go sprzedawać za parę miesięcy bo się już przyzwyczaiłem do tego AWD ale cóż pewnie jak będę miał Opla to opiszę swoje spostrzeżenia żeby wszystko było jasne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy naprawde wybierasz samochod dlatego ze ma lusterka fotochromy?

Ja nie bede nikogo przekonywal czy ruszajace sie reflektory to taki wazny element.

Jedynie wyrazilem swoje zdziwienie. Dla mnie inne rzeczy sa istotne.

 

 

 

Może nie wybieram (bo pewnie jeździłbym innym), ale fajnie by było, żeby można było przy kupnie dokupić takie opcje, jakie się chce, a nie takie, jaki dają. (dla mnie zupełnie niepotrzebnym bajerem jest szyberdach - wolałbym właśnie zamiast niego inne dodatki)

 

Z mojego doswiadczenia to niestety u wszystkich jest tak "dziwnie" ze sa porobione pakiety.

 

Np. jak chcesz cieplo w pupke to i za pare innych rzeczy trzeba zaplacic ktorych nie chcesz, bo sa w zimowym pakiecie.

 

Albo jak chcesz skore to i za nawigacje trzeba zaplacic (to jest korelacja z powietrza dla przykladu).

(Dla mnie tez szyber dach to malo przydatna sprawa...... )

Kto i na jakiej zasadzie decyduje? Nie mam pojecia i szkoda mi zdrowia by sie o to bic.

Z innej strony to rozumiem ze bylo by troche skomplikowane zamawiac w fabryce auto z tym co chce dany klient.

 

Ale domyslam sie ze jak by kupowac auto za banke to Ci zaloza kazda klamke inna jesli bedziesz mial taki kaprys.

 

OK, mozna sobie powiedziec; szkoda ze nie ma w ofercie lusterka fotochrom, ale nie trzeba zaraz nad tym tak rozpaczac i wymyslac historii typu;

- Subaru sie tragicznie mocno nagrzewa na sloncu...... bo to juz jest bzdura i dziecinada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak regulacji lusterek zewnętrznych razem z pamięcią fotela

 

To to juz bylo w starej omedze z 99' i nie tylko zewnetrzne ale i nawet wewnetrzne bylo ustawiane z pamiecia dla 3 kierowcow i to w moodelu Ellite ze srednim silnikiem 2,5 V6... ponoc w MV6 to juz tylko jeszcze wodotryski dodawali :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba zaraz nad tym tak rozpaczac i wymyslac historii typu;

- Subaru sie tragicznie mocno nagrzewa na sloncu...... bo to juz jest bzdura i dziecinada...

nie będę się odnosił do sposobu pisania "forumowego niesiołowskiego", ale do mojej subiektywnej opinii nt. nagrzewania się wnętrza - otóż nie przypominam sobie, żebym w którymś aucie na przestrzeni ostatnich 10 lat miał takie kłopoty z obniżeniem temperatury, jak w OBK przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 st. C - podczas jazdy bardzo nagrzewa się wnętrze przez przednią i boczne szyby, a klimatyzacja nie nadąża ze schładzaniem - zresztą zupełnie podobnie jest w Forku mojej żony :wink:

 

-- 19 kwi 2012, o 06:36 --

 

Ale domyslam sie ze jak by kupowac auto za banke to Ci zaloza kazda klamke inna jesli bedziesz mial taki kaprys.

jeżeli nic Ci nie jest potrzebne w samochodzie, to dlaczego wybrałeś akurat Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lat miał takie kłopoty z obniżeniem temperatury, jak w OBK przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 st. C - podczas jazdy bardzo nagrzewa się wnętrze przez przednią i boczne szyby, a klimatyzacja nie nadąża ze schładzaniem - zresztą zupełnie podobnie jest w Forku mojej żony :wink:

 

Mnie się wydaje że to problem związany z niefortunnym (na warunki polskie) umiejscowieniem czujnika nasłonecznienia - często znajduje się w cieniu nalepki z numerem rejestracyjnym. Jeśli chodzi o chłodzenie to nie zauważyłem problemu - możliwe że upał był za mały.

 

-- 19 kwi 2012, o 06:53 --

 

Czy może ktoś wymieniał żarówkę świateł pozycyjnych (lewa strona)? Trzeba wyciągać akumulator czy wystarczy poluzować i odchylić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane katalogowe są porównywalne, gdyż nie da się ukryć, że wymiary wnętrza można dokładnie pomierzyć, tylko trzeba zapytać co dokładnie było mierzone. Jeździłem równolegle A4 B8 kombi i Legacy MY08 i np. narty 181 cm, które w Legacy mieszczą się prościutko za fotelem kierowcy, w A4 B8 się nie zmieściły (musiały być położone po przekątnej). Za kierownicą A4, wydawało mi się nawet ciaśniej niż w LEG, z tyłu chyba podobnie.

 

Jako prosty test, proponuję porównanie grubości drzwi Outback oraz A4.

Cóż powiedzieć... . Wychodzi na to, że poczucie ciasnoty w A4 nie jest jednak tylko złudzeniem, pomimo tego, że katalogowo ten samochód jest szerszy, ma większy rozstaw osi i kół od OBK ... .

 

A co tu jest do rozumienia? Ktoś lubi Subaru, chce Subaru, kupuje Subaru, wydaje na to 150 tysi i to jest takie dziwne, ze moze mu brakowac kilku rzeczy, które są dostępne w innych, często bardziej pospolitych markach?

Owszem. Też uwazam, że oficjalne forum producenta/importera to doskonałe miejsce wymiany poglądów na temat m.in. możliwości (lub krytyki jej braku) doposażenia w gadżety zgodnie z idywidualnymi potrzebami kupujących nowe samochody.

Jednak z drugiej strony brak adaptacyjnych ksenonów czy samościemniającego lusterka to jeszcze żadna podstawa do porównań Outbacka z Insignią, a jeżeli ktoś tego nie rozumie to znaczy, że jest równie przypadkowym klientem Subaru jak i Opla 8) i powinien poszukać sobie takiej marki, która stworzy mu większe możliwości zindywidualizowanej konfiguracji nowo kupowanego samochodu (taką możliwość stwarza np. Audi) ... .

 

nie przypominam sobie, żebym w którymś aucie na przestrzeni ostatnich 10 lat miał takie kłopoty z obniżeniem temperatury, jak w OBK przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 st. C - podczas jazdy bardzo nagrzewa się wnętrze przez przednią i boczne szyby, a klimatyzacja nie nadąża ze schładzaniem - zresztą zupełnie podobnie jest w Forku mojej żony

 

Po pierwsze (przynajmniej jak dla mnie) największą zaletą klimatroników (na tle klimy "manualnej") jest tak ułożone oprogramowanie sterowników, żeby zabezpieczało pasażerów przed niebywale niebezpiecznym "szokiem termicznym" prowadzącym nie tylko do przeziębień ale czasem nawet do ostrego zapalanie płuc i innych poważnych oraz bolesnych powikłań zdrowotnych ... . Dlatego (przynajmniej w moim przekonaniu) powolne schładzanie wnętrza jest celowe i bardzo słuszne i trzeba się cieszyć z tej "przewagi" nad systemami działającymi jedynie w trybie "zerojedynkowym" ... .

Jeżeli ktoś wbrew "rozsądkowi zdrowotnemu" :) chce zamienić Subaru w zamrażarkę to niech korzysta z ustawienia na minimum - prawdopodobnie w tej pozycji nie ma już progresywnej regulacji temperatury i klima "idzie na pełny gwizdek".

 

Zresztą tak samo (dla własnego dobra) powinniśmy pamiętać o odpowiednio wcześniejszym wyłączeniu klimy przed zakończeniem podrózy ... .

 

Po drugie nigdy tego nie sprawdzałem w swoim aucie ale sądzę (z dużym prawdopodobieństwem), że układ klimatyzacji (sprężarka, wydajność, etc.) w naszych Subaru to "system" Denso, który spotykamy w niemalże identycznej konfiguracji w Toyotach, Hondach ... ale też np. w Audi (przynajmniej kiedyś bo teraz bardziej lubią Bosch'a i Zexel'a).

 

Pozdrawiam, P.

 

-- Cz kwi 19, 2012 10:19 am --

 

Na marginesie - wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli chodzi o samościemniające się lusterko wewnetrzne to juz parę razy oglądałem skutki rozszczelnienia się takiego urządzenia (oczywiście dawno po gwarancji).

Masakra. Płyn wyciekający z takich lusterek wyżera wszystko co znajdzie się na jego drodze - aż po panele klimatyzacji, wyświetlacze radiowe i nawigacyjne i tak dalej ... . Poza tym funkcja p.oslepieniowa w różnych warunkach działa z różną - nieraz mocno opóźnioną czułością ... . Także do wszystkiego warto podchodzić z odpowiednim dystansem i ja akurat bardzo lubię swoje Subaru za to, że słuzy do jeżdżenia i nie cierpi na przerost zbędnego gadżeciarstwa ... (np. w Audi do szewskiej pasji doprowadzał mnie dymek z mechanzmu elektrycznej regulacji ustawienia kierownicy) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie najbardziej "podnieca" w SUBARU to ze jest ich stosunkowo mało, a własciciele bardziej racjonalni i kulturalni

 

tych insigni mam juz po uszy -taka 5 minutowa lanserka- ktora minie szybciej niz sie wydaje... ave łopel

 

 

Pytanie,czy wszystkie twoje samochody,które miałeś do tej pory to były Subaru ?

Jeśli tak,to miałeś rację.

Jeśli nie,to jesteś teraz bardziej racjonalny i kulturalny. :D

ps.racjonalny raczej byłem wcześniej ale kulturalny jestem dopiero od 2 lat (zakup outbacka) :wink:

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z drugiej strony brak adaptacyjnych ksenonów czy samościemniającego lusterka to jeszcze żadna podstawa do porównań Outbacka z Insignią, a jeżeli ktoś tego nie rozumie to znaczy, że jest równie przypadkowym klientem Subaru jak i Opla 8) i powinien poszukać sobie takiej marki, która stworzy mu większe możliwości zindywidualizowanej konfiguracji nowo kupowanego samochodu (taką możliwość stwarza np. Audi) ... .

w 100% się zgadzam :)

gdybym był fanem Opla, to siedziałbym teraz na ich forum, a nie tutaj :wink:

myślałem, że nasza dyskusja będzie zmierzać w innym kierunku i przybierze bardziej filozoficzno-emocjonalny wymiar :wink:

otóż ja wcale jeszcze nie jestem przekonany, czy Subaru jest tą jedyną, wymarzoną marką i poszukuję z jednej strony potwierdzenia swojej decyzji, z drugiej próbuję za pośrednictwem forum przekazać swoje / nasze uwagi (wierzę naiwnie, że ktoś z SIP to czyta :wink: ), a z trzeciej usiłuję zrozumieć, skąd biorą się różnice np. w cenach samochodów :wink:

nic nie robię ze złej woli i nad niczym nie rozpaczam - informuję o swoich odczuciach, potrzebach, obserwacjach...

od wielu lat mam kontakt z produktami, których ceny rynkowe potrafią się różnić nawet 20-stokrotnie, więc codziennie mam do czynienia z różnicami cen :wink: "swoje" produkty rozumiem :wink: duże różnice wynikają często z jakości, ale największe są efektem pozycji marki, zbudowanej poprzez szereg działań marketingowych...

dlaczego Opel jest aż o tyle tańszy od Subaru, albo Subaru aż o tyle tańsze od Audi, nie potrafię do końca zrozumieć :(

osobiście mam wrażenie, że jest tu też dużo elementów marketingu, połączonych z naszymi emocjami :wink:

jeżeli potrzebą kierowcy jest tylko jechać, to może wystarczy Dacia, ale jeżeli mamy jeszcze cały szereg innych potrzeb (bezpieczeństwo, prestiż, komfort itd.), to szukamy czegoś więcej :wink:

moje pierwsze auto nie miało zagłówków, klimatyzacji, regulacji wysokości fotela itd. o biksenonach nawet nie wspomnę :wink: ale było pierwsze, sporo w nim przeżyłem i zawsze będę miło wspominał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak mialby sie przesiasc teraz do Malucha(moje pierwsze) to chyba tylko za kare :mrgreen:

 

Fakt ze jak ja kupowalem to chcialem miec harman/kardon i do niego nie przewiduja radia z navi... Ciekawe dlaczego nie mam teraz telewizora z przodu jako uzuupelnienie dosc fajnego naglosnienia :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czasem nasze wymagania co do samochodu rosą

 

W moim przypadku to nie tylko wymagania :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po prostu bym sie do niego nie zmiescil... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba zaraz nad tym tak rozpaczac i wymyslac historii typu;

- Subaru sie tragicznie mocno nagrzewa na sloncu...... bo to juz jest bzdura i dziecinada...

nie będę się odnosił do sposobu pisania "forumowego niesiołowskiego", ale do mojej subiektywnej opinii nt. nagrzewania się wnętrza - otóż nie przypominam sobie, żebym w którymś aucie na przestrzeni ostatnich 10 lat miał takie kłopoty z obniżeniem temperatury, jak w OBK przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 st. C - podczas jazdy bardzo nagrzewa się wnętrze przez przednią i boczne szyby, a klimatyzacja nie nadąża ze schładzaniem - zresztą zupełnie podobnie jest w Forku mojej żony :wink:

 

-- 19 kwi 2012, o 06:36 --

 

Ale domyslam sie ze jak by kupowac auto za banke to Ci zaloza kazda klamke inna jesli bedziesz mial taki kaprys.

jeżeli nic Ci nie jest potrzebne w samochodzie, to dlaczego wybrałeś akurat Subaru?

 

Przepraszam, ale starasz sie mnie obrazic czy moze sprowokowac?

A moze poklepac po plecach? Jedno jest pewne, powinienes sie zastanowic nas swoim mocno demagogicznym sposobem pisania.

 

Tak sie sklada ze moja zona tez ma Forestera i z klimatyzacja problemow nie ma.

Moze za czesto serwisujesz swoja klimatyzacje i na zdrowie jej to nie wychodzi.

(Zanim ktos zacznie wywody o koniecznosci serwisowania klimatyzacji nich sobie przygotuje cos na poparcie. Najlepiej cos z instrukcji serwisowej)

 

Sugerowales ze Subaru powinno zadbac o "poprawienie cholerycznego nagrzewania się wnętrza latem"

Znaczylo by to ze inne samochody sie nie nagrzewaja tak jak Subaru?

 

Dlaczego sugerujesz ze nic nie jest mi potrzebne w samochodzie? Gdzie i kiedy tak napisalem?

Do jakiego "polityka" mozna by porownac te demagogie/pomowienie? (przepraszam ze ide w te strone ale wina jest po stronie Xanadu)

 

Dla mnie samochod jest do jazdy a nie demonstrowania statusu czy tez budowania "image".

Okazalo sie ze jest najtanszy i najwygodniejszy/najwiekszy z samochodow ktore bralem pod uwage.

Pisalem o tym szerzej kilka miesiecy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie samochod jest do jazdy a nie demonstrowania statusu czy tez budowania "image".

Okazalo sie ze jest najtanszy i najwygodniejszy/najwiekszy z samochodow ktore bralem pod uwage.

Pisalem o tym szerzej kilka miesiecy temu.

 

 

Zgadzam się z Tobą w 100 %.

pozdr.

Ps.pierwszy mój własny ( za własne ciężko zatyrane pieniądze) "samochód" to był Fiat 126 p.

Wtedy (1985 r.) jako młody chłopak mogłem spokojnie zademonstrować status i budować image. :oops::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ze ide w te strone ale wina jest po stronie Xanadu

oto kilka Twoich cytatów z niniejszego wątku i niech inni rozsądzą, kto kogo prowokuje:

Ty tego nie potrafisz…

sam jesteś impertynent…

tracisz grunt merytorycznie…

nerwy Cie już poniosły…

nie potrafisz niczego udowodnić…

nie potrafisz niczego udokumentować…

masz zero osobistego doświadczenia…

jest dla minie technicznym zerem…

jasne było od dawna ze masz mizerne pojecie o tym jak samochód jest zbudowany…

przepisz jeszcze parę razy to co ja napisałem…

może ktoś uwierzy ze sam to wymyśliłeś...

odetchnij na 100% i zaniechaj nadinterpretacji…

to już jest bzdura i dziecinada…

wystarczy zdjąć końskie okulary…

widzę ze na żaglowcach tez się nie znasz…

hipokryzja pierwszej wody…

nie uważało się na lekcjach fizyki…

wychodzi ze adwersarz nie ma racji, czuje się pokonany i robi z siebie ofiarę…

takie wywody doskonale zastępują ubaw jaki miałem na rożnego rodzaju zajęciach…

widzę wręcz szczątkową przyswajalność jakiejkolwiek krytyki…

trzeba tylko chwalić i utwierdzać w przekonaniu o wszechmocy byle patałacha…

i słusznie, skoro nie masz argumentów…

idiotyczne jest twierdzenie…

mnie się to nie podoba i nie uważam takiego sposobu traktowania kolegów z forum za właściwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak mialby sie przesiasc teraz do Malucha(moje pierwsze) to chyba tylko za kare :mrgreen:

 

Fakt ze jak ja kupowalem to chcialem miec harman/kardon i do niego nie przewiduja radia z navi... Ciekawe dlaczego nie mam teraz telewizora z przodu jako uzuupelnienie dosc fajnego naglosnienia :idea: :?:

 

 

masz na myśli Subaru ? W Eu są wersje z McIntoshe'm + Navi. harman-Kardon to chyba w Audi i Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli Subaru ? W Eu są wersje z McIntoshe'm + Navi. harman-Kardon to chyba w Audi i Volvo.

Harman Kardon w BMW (jako Logic7), Mercedes-Benz oraz Land Rover. W Audi Bose, a obecnie Bang Olufsen. Olufsen jest także spotykany w BMW (seria 6) oraz w MB AMG.

 

W Subaru spotyka się najczęściej filtr do kawy z dopiętym mikro-magnesem ;) Trzeba jednak przyznać, że wprowadzenie McIntosha to świetna wiadomość, gdyż jest to sprzęt wysokiej klasy, choć w Europie mało znany.

 

Źródło: Harman Kardon Automotive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak przyznać, że wprowadzenie McIntosha to świetna wiadomość, gdyż jest to sprzęt wysokiej klasy, choć w Europie mało znany.

z tego co mi wiadomo, to McIntosh ma taki sobie wybór głośników samochodowych...

jakie głośniki są stosowane w zestawach do Subaru? system z przodu i dwudrożne z tyłu? czy jest sub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak przyznać, że wprowadzenie McIntosha to świetna wiadomość, gdyż jest to sprzęt wysokiej klasy, choć w Europie mało znany.

z tego co mi wiadomo, to McIntosh ma taki sobie wybór głośników samochodowych...

jakie głośniki są stosowane w zestawach do Subaru? system z przodu i dwudrożne z tyłu? czy jest sub?

 

 

10 głośników + sub. tak przynajmniej podają katalogi. Słyszałem w LGT i jak dla mnie brzmi super. Z tym, że jak żaden audiofil jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 głośników + sub. tak przynajmniej podają katalogi

trzeba byłoby dotrzeć do schematu, gdzie głośniki są zamontowane i jakie są zakresy częstotliwości...

ciekawe czyj sub zastosowali i gdzie jest zamontowany?

W przypadku nagłośnienia samochodu istnieje tyle czynników wpływających na efekt końcowy, że jedyną efektywną metodą oceny jest odsłuch.

 

jakie głośniki są stosowane w zestawach do Subaru? system z przodu i dwudrożne z tyłu? czy jest sub?

Konia z rzędem temu, kto odróżni muzykę w różnych systemach dźwięku przestrzennego w Bang&Olufsenie. Dla mnie te wszelkie systemy przestrzenne w samochodach to "pic na wodę, fotomontaż". Jak można uzyskać sensownie słyszalną przestrzenność w kubaturze 6m3?

 

Dobrze zestrojony 2-drożny zestaw oparty o 5 głośników pozwala cieszyć się b.wysokiej klasy dźwiękiem. A jeżeli ktoś chce jakości audiofilskiej, to w aucie jest to nieosiągalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...