Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

jak rozumiem to nie dolewacie oleju między przeglądami co 15k km.

A sprawdzacie olej w tym okresie ? Fizycznie jest nie możliwe żeby diesel nie brał oleju.

Pytanie tylko ile. Między wskazaniem Full => Min. wchodzi ok. 0.6 l.

Innymi słowy według was boxer diesel nie spalił więcej niż 0.6l oleju w trakcie przebiegu 15k km. idealny silnik.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy według was boxer diesel nie spalił więcej niż 0.6l oleju w trakcie przebiegu 15k km. idealny silnik.....

BD jest drugim silnikiem, do którego muszę dolewać olej między przeglądami, więc są lepsze :wink:

ja sprawdzam olej co jakieś 3 - 5 tys. km i zauważyłem, że mój silnik bierze jakieś 0,5 - 0,8 l na 10 tys. km, co wg mnie jest wynikiem dobrym :lol:

bardzo dużo zależy od sposobu dotarcia silnika, sposobu jazdy, rodzaju i jakości oleju, jakości paliwa, sposobu użytkowania w ujemnych temperaturach, przebiegów w mieście itd.

dla mnie ten diesel to najlepszy motor w klasie ok. 2 litrów pojemności!!!

przynajmniej z tych kilku, którymi jeździłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wygląda u was zużywanie oleju?

 

Przejechałam około 8 000 km (głownie trasy, trochę autostrady, niewiele jazdy miejskiej)- poziom oleju mierzony zawsze dokładnie 5 minut po zgaszeniu silnika...Dolana już porcjami zapasowa butelka quazara, rozpoczęta kolejna...

Nie zmieniałam oleju po 5 000 km, ale właśnie myślę o tym, żeby wymienić przed pierwszym przeglądem...

wyślij mi 100ml tego oleju do analizy to będziesz wiedziała czy warto na nim jeździć :wink: do wątku olejowego wklejałem już UOA (wyniki analizy oleju wykonanej w Blackstone-Labs) z SBD po 6kkm - konsultowałem je z nimi, różnymi serwisami i wszyscy twierdzą, że nie wypadły dobrze i że należy to jak najszybciej wylać i powtórzyć analizę na kolejnym oleju aby mieć jaśniejszy obraz sytuacji nt. silnika bo mieszanka fabryczna zawiera wiele składników, których normalnie w oleju nie ma i nie powinno być. Ja uważam że jest to olej na przechowanie, rozruch i zgrubne dotarcie - jak wiele olejów fabrycznych w innych markach.

ps. SIP również dostał te wyniki ode mnie ale milczy... :| a swoją drogą to Quazar C3 to olej o diametralnie innej budowie chemicznej od oleju fabrycznego (choć w tym przypadku nie mam pewności czy gorszej :idea: ) ale wg mnie szkoda fundować takie mieszanki nowemu silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym wskazaniem to dziwna sprawa. bagnet jest tak zabrudzony olejem, ze ja ni grom nie moge rozroznic czy jest 1 mm powyzej czy ponizej gornej dziurki :?

P.S.

Swoja droga ja jezdzilem 15 tkm na fabrycznym i nie bral a i teraz tez nic nie bierze. Ale to pierwszy silnikk, ktory ksiazkowo dotarlem. No i ma ta zalete, ze nie trzeba go "palowac".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pomiar na mm w SBD to przesada - 5 min. po wyłączeniu silnika nie musi oznaczać, że olej zawsze będzie miał tę samą temp bo to ma prawo zależeć od tego ile się przejechało, jak i jaka jest temp zewn konkretnego dnia itp itd a jeśli temp oleju będzie różna w dniach pomiaru to mają prawo być inne wskazania o te mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy według was boxer diesel nie spalił więcej niż 0.6l oleju w trakcie przebiegu 15k km. idealny silnik.....

BD jest drugim silnikiem, do którego muszę dolewać olej między przeglądami, więc są lepsze :wink:

ja sprawdzam olej co jakieś 3 - 5 tys. km i zauważyłem, że mój silnik bierze jakieś 0,5 - 0,8 l na 10 tys. km, co wg mnie jest wynikiem dobrym :lol:

bardzo dużo zależy od sposobu dotarcia silnika, sposobu jazdy, rodzaju i jakości oleju, jakości paliwa, sposobu użytkowania w ujemnych temperaturach, przebiegów w mieście itd.

dla mnie ten diesel to najlepszy motor w klasie ok. 2 litrów pojemności!!!

przynajmniej z tych kilku, którymi jeździłem...

 

 

tu też się zgadzam - najlepszy diesel o pojemności 2,0

 

co do oleju to dolałem przed pierwszym przeglądem ok. 0,5 litra.

Na SJS spotakałem kolesia który przy przebiegu 5 tys dolała 2 litry na 1000 km - ale mówił że jechał 170-190 przez Niemcy do Włoch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyślij mi 100ml tego oleju do analizy to będziesz wiedziała czy warto na nim jeździć :wink: do wątku olejowego wklejałem już UOA (wyniki analizy oleju wykonanej w Blackstone-Labs) z SBD po 6kkm - konsultowałem je z nimi, różnymi serwisami i wszyscy twierdzą, że nie wypadły dobrze i że należy to jak najszybciej wylać i powtórzyć analizę na kolejnym oleju aby mieć jaśniejszy obraz sytuacji nt. silnika bo mieszanka fabryczna zawiera wiele składników, których normalnie w oleju nie ma i nie powinno być. Ja uważam że jest to olej na przechowanie, rozruch i zgrubne dotarcie - jak wiele olejów fabrycznych w innych markach.

ps. SIP również dostał te wyniki ode mnie ale milczy... :| a swoją drogą to Quazar C3 to olej o diametralnie innej budowie chemicznej od oleju fabrycznego (choć w tym przypadku nie mam pewności czy gorszej :idea: ) ale wg mnie szkoda fundować takie mieszanki nowemu silnikowi.

 

Ja bardzo chętnie wymienię na inny olej niż Lotos (prześledziłam wszystkie twoje wpisy "olejowe" i wzięłam je sobie do serca :-)

W ASO w Poznaniu mają jednak tylko Castrol i Lotos...

Muszę poszukać w innych ASO w czasie wyjazdów po Polsce...(chociaż wymiana oleju chyba w ASO odbywać się nie musi? Czy na gwarancji musi?)

 

-- 10 maja 2011, o 11:16 --

 

to pierwszy silnikk, ktory ksiazkowo dotarlem

a co mówi manual nt. docierania SBD :idea: :?:

 

chyba max. 2/3 przez pierwsze 1000 km.

 

Przy odbieraniu samochodu pan z serwisu poinstruował mnie, że pierwszy tysiąc nie przekraczać 2,5 tys obr, kolejny nie przekraczać 3,5 ...

 

-- 10 maja 2011, o 11:18 --

 

Kawa po poznańsku :

 

"Kochanie jaką ci zrobić z pół łyżeczki czy słabą" bez urazy :-)

 

I do tego, jako bombonierkę - kostkę cukru :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji nic nie znalazlem. troche poczytalem w necie i metoda ktora wydawala mi sie najbardziej sensowna

pierwsze 1000 km max 2000 u/min

potem do 4000 tkm max do 3000 u/min. Czesto biegi zmieniac i starac sie nie jezdzic ze stalymi obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak:

Pierwsza wymiana oleju / 5000 w tym czasie dolewka 0,5l

Aktualnie mam 12000 - była kolejna dolewka 0,5l.

Stan oleju utrzymuję "do górnej dziurki" ale sprawdzam po nocnym postoju - rano.

Jeżdżę na Quazarze dość przepisowo, sporadycznie 200km/h (to mój max wg navi) w celu przewietrzenia ;)

Docieranie tak jak haubi65.

 

Subiektywnie:

zauważyłem, że silnik ciszej pracuje na paliwach Shell V-Power ale... jest słabszy. Głośny ale za to mocniejszy jest na Lotosie i Orlenie.

Optymalnie wypada tu BP - zwykły diesel; ciche i silnik dość mocny. Tak to wygląda w mojej okolicy.

Ponadto, w zależności od stacji paliw, komputerowi bardziej lub mnie udaje się podać spalanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji nic nie znalazlem. troche poczytalem w necie i metoda ktora wydawala mi sie najbardziej sensowna

pierwsze 1000 km max 2000 u/min

potem do 4000 tkm max do 3000 u/min. Czesto biegi zmieniac i starac sie nie jezdzic ze stalymi obrotami.

brzmi rozsądnie - ja bym tylko jeszcze wymianiał oleje na koniec każdego cyklu ale to już pewnie moje zboczenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo chętnie wymienię na inny olej niż Lotos (prześledziłam wszystkie twoje wpisy "olejowe" i wzięłam je sobie do serca

W ASO w Poznaniu mają jednak tylko Castrol i Lotos...

Muszę poszukać w innych ASO w czasie wyjazdów po Polsce...(chociaż wymiana oleju chyba w ASO odbywać się nie musi? Czy na gwarancji musi?)

Gdyby cena Quazara była bardziej adekwatna to na początek i częstsze wymiany pewnie byłby wystarczający ale nie chce mi się wierzyć, że jest aż tak dobry, żeby aż tyyyyle kosztować :idea: ale może jakieś UOA wykaże, że się mylę :idea: przydałoby się zbadać... - jeśli ktokolwiek ma Quazara C3 w SBD z przebiegiem min. 6kkm to niech podeśle 100ml do analizy :idea: zobaczymy jak się spisuje (jak trzyma lepkość i jak radzi sobie z ON) + co w nim siedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie jest nie możliwe żeby diesel nie brał oleju.

 

Dlaczego?

Z jakiegos prawa fizyki/mechaniki to wyplywa?

 

 

bo to normalny silnik jest a do tego wysokoprężny Subaru. :mrgreen:

Dalej nie rozumiem.

 

"Normalny" silnik bierze olej, a nie normalny nie bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Normalny" silnik bierze olej, a nie normalny nie bierze?

pierścienie z gumy nie są - ślad/film olejowy zawsze zostanie i tak ma być aby silnik się nie zatarł a to co pozostaje na ściankach zostaje spalone - jak tutaj na obrazku:

http://courses.washington.edu/engr100/S ... 0Rings.htm

Jeśli po kilku kkm masz dokładnie ten sam poziom oleju to jest spore prawdopodobieństwo, że masz w nim % paliwa - dlatego wtedy po odcinku dynamicznej jazdy lub trasie (kiedy olej się porządnie wygrzeje) - szybko tego oleju ubędzie a de facto najpierw odparuje paliwo z oleju (przykładowo 2% - całkiem naturalne w SBD użytkowanym w mieście to ~ 100ml :wink:) a swoją drogą olej podczas swojej pracy (zwłaszcza wysilonej) ma naturalną tendencję do parowania co mierzone jest testem Noacka - tu są pewne różnice w zależności od jakości oleju - utrata masy (poprzez odparowanie lekkich frakcji oleju) może być od kilku do nawet 13-15% (w zależności od norm jakości które dany olej spełnia). Tę tendencję do ubywania oleju dodatkowo napędza obecność paliwa, które obniża temp zapłonu oleju i zwiększa jego parowanie a dodatkowo obniża lepkość co może podwyższać konsumpcję oleju podczas naturalnej pracy silnika.

Lepkość oleju fabrycznego SBD, którego UOA po 6kkm wkleiłem do wątku olejowego, spadła z 5W-30 do SAE 20 (tego 5W przy odparowaniu i taaakim zabrudzeniu nie jestem pewien.. :roll: ) - częściowo pewnie przez obecność paliwa w nim a częściowo podczas jego pracy na skutek ścinania w zaturbionym silniku - stąd pewnie a manualu napisano, że na lato można rozważyć zalanie oleju o wyższej smarności czy jakoś tak :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydałoby się zbadać... - jeśli ktokolwiek ma Quazara C3 w SBD z przebiegiem min. 6kkm to niech podeśle 100ml do analizy :idea: zobaczymy jak się spisuje (jak trzyma lepkość i jak radzi sobie z ON) + co w nim siedzi :wink:

 

Było blisko :-) Chciałam się umówić na wymianę oleju z Lotosa na Motula po 8 tysiącach (i poprosić o małą dawkę na pamiątkę :D ) -ale jak się okazuje, nie tak łatwo dostać się do serwisu Kopra:-) Najbliższe terminy na poniedziałek, a ja w Wa-wie tylko do jutra:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie. :D

Słyszałeś o silniku, który nie zużywa oleju ? Wszystko kwestia ile.

 

Aaaa, to zaczynamy rozmawiac :)

Nie tylko jest kwestia ile, ale tez jak zdefiniujemy "zuzywanie" oleju.

Kazdy silnik zuzywa olej.

Gdyby nie zuzywal to nie trzeba by wymieniac :P

 

Czy slyszalem o takim co nie "zuzywa"? Jasne.

Mialem takie w przeszlosci, mam taki teraz.

Zona ma taki :)

 

Ale dobrze, ustalmy definicje "zuzywania".

 

-- Śr maja 11, 2011 3:42 pm --

 

"Normalny" silnik bierze olej, a nie normalny nie bierze?

pierścienie z gumy nie są - ślad/film olejowy zawsze zostanie i tak ma być aby silnik się nie zatarł a to co pozostaje na ściankach zostaje spalone

 

W brew pozorom metalowymi pierscieniami mozna uszczelnic lepiej niz gumowymi :)

Ale nie o to idzie.

 

Jasne ze proces smarowania polega na zostawianiu filmu olejowego na sciankach cylindra.

Tylko teraz wracamy do pytania Adama, ILE?

Dla mnie, jesli w okresie miedzy wymianami nie musze (nie ma potrzeby) dolewac oleju, to znaczy ze silnik oleju nie "zuzywa".

 

Jesli jakis olej paruje tak bardzo ze trzeba go dolewac to jest jakis parszywy tluszcz a nie olej silnikowy.

Paliwo cieknace do oleju? Ja myslalem ze rozmawiamy o sprawnych silnikach a nie o zlomie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie, jesli w okresie miedzy wymianami nie musze (nie ma potrzeby) dolewac oleju, to znaczy ze silnik oleju nie "zuzywa".

olej zużywa się nie tylko wtedy kiedy go ubywa - przepracowanie (czas pracy, przebieg) oraz konsumpcja (ubytki) oleju to nie to samo choć często razem występują. :idea: :wink:

 

Ja hołdowałem kiedyś zasadzie, że nie dokupowałem oleju - kiedy się kończyły resztki na dolewki to planowałem wymianę na nowy ale przy SBD może się tak nie dać bo wiele zależy od DPFa - ilości procesów wypalania (wtedy zawsze więcej ON dostaje się do oleju co robi jemu mniejszą lub większą krzywdę w zależności od jakości oleju) a to z kolei zależy chyba dość istotnie od stylu jazdy (miasto czy trasa) oraz jakości ON (poprawności jego spalania oraz czystości wtrysków) - wyniki testów profi dodatków do ON na dieselach w PL (w tym SBD) wykazują, że diesel potrafi o wiele lepiej pracować na uszlachetnionym ON (nawet kiedy dodatki były stosowane do tych najdroższych ON :idea: ).

 

Wg mnie 1/2 OCI czyli 7,5kkm bez dolewania to sukces dla SBD.

 

Nie mam jeszcze tylu wyników UOA aby w 100% to potwierdzić ale obawiam się, że w PL (na ON krajowej jakości) nie da się robić 15kkm na SBD bezpiecznie dla silnika i DPFa na oleju 5W-30 C3 - o zaniżonym TBN bez "wspomagania" dodatkami. W US UOA na TDI na olejach 5W-30 504/507 wyglądają słabo przy przebiegach ~5k mil (8kkm) - spore zużycie silnika a olej praktycznie bez ochrony antykwasowej - to generuje korozję i podwyższone zużycie. Przy przebiegach diesela (najnowsze roczniki ekologiczne z DPFami) 9-10k mil czyli nasze ~15kkm kwaśność oleju (TAN) jest już 3x wyższa od TBN oleju a przy TAN=TBN (TAN rośnie z czasem a TBN spada) należy bezwzględnie zmienić olej.

 

Jeśli chcecie to służę pomocą aby bezinteresownie/niedrogo to sprawdzić na kilku UOA - najlepiej na silnikach które przynajmniej już 3 olej mają zalany.

 

Trzeba wykonać 2 analizy najlepiej tego samego oleju przy 7,5 i 15kkm (jeśli ktoś tyle jeździ). Jeśli znajdą się chętni to proszę na PW - podeślę buteleczki i napiszę dokładnie co i jak. W tym tygodniu wysyłam dodatkowe 2 próbki olejów po 7-8kkm z SBD więc przynajmniej 2 próbki o przebiegach rzędu 12-15kkm by się pilnie przydały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...