spawalniczy Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Przebieg 32 kkm. Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny. Po pierwsze - mniej więcej 5-10 s po uruchomieniu silnika zaczyna lekko nieregularnie wibrować na wolnych obrotach. W czasie ruszania z małą ilością gazu też wibruje. Po drugie w czasie przyspieszania głównie na drugim i trzecim biegu pomiędzy 2000 a 3000 obr/min czuć lekkie szarpnięcia - tak, jakby silnikowi na chwilę zabrakło paliwa. Nie są to jakieś duże kangury - jednak jest to odczuwalne i denerwujące (kto miał kiedyś poloneza, ten wie o co chodzi). Na ciepło jest dużo lepiej, jednak czasami szarpnięcia pomiędzy 2000 a 3000 obr/min są odczuwalne. Dziś zatankowałem prawie pusty zbiornik do pełna - objawy nie ustąpiły, więc to raczej nie wina paliwa. Miał ktoś taką przypadłość? P.S. Czytając poprzednie wątki - wyłączenie klimatyzacji nie ma wpływu na zachowanie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychukk Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 ja mam coś takiego w moim (przebieg 14kkm) ale szczerze powiedziawszy olalem to ciepłym moczem. liczę na to, że jeszcze jakoś bez wiekszych kosztów objeżdże 14 miesiecy odliczając tylko czas do ukończeia leasingu i chce zapomnieć o japońskiej motoryzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny Czy zawsze masz taki objaw? U mnie jeszcze w Mondeo tdci pojawiały się wibracje od czasu do czasu po 100kkm zdjagnozowane jako typowe zjawisko dla diesli, denerwuje ale trzeba z tym żyć. Objaw występował podczas pracy silnika na zimno, oraz po dłuższej jeździe w trasie i np zatrzymaniu na światłach kiedy przejeżdżałem przez jakieś miasto. (auto nie było wposażone w filtr cząstek stałych, więc na pewno nie było to wypalanie.) Czy złgosiłeś usterkę w ASO? Jeżli występuje sporadycznie to wątpię czy sobie z tym poradzą. Jeżli problem występuje zawsze to znaczy, że dzieje się coś złego. Tego typu "świerszczyki", słaba kultura pracy silnika, dymienie, obciachowy dzwięk, spowodowały, że pomimo bezawaryjnej eksploatacji oraz niskiego spalania diesli zdecydowanie przesiadłem się na zaturbioną benzynę. Myslę, że każdy powinien zakosztować diesla z jego przywarami aby potem pokornie powrócić do tego co najlepsze czyli dobrej turbo benzyny lub jakiejś V-8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 ja tez mam takie objawy-nierowna praca na biegu jalowym i jakby brak mocy na 2 i 3 biegu,gasl i nierowno pracowal,w aso wgrali jeszcze raz program i wszystko ustapilo,wiec moze to kwestia oprogramowania???dodatkowo swiecila sie kontrolka check engine i trakcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Zjawisko występuje przy każdym odpaleniu na zimno. Umówiłem się w przyszłym tygodniu do ASO - zobaczymy co wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Też to mam, przebieg 57.000. Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem.. Chociaż obawiam się, że ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zauważyłem, że od kilku dni zjawisko jest dużo mniej odczuwalne. Od kilku dni temperatury na zewnątrz są też zdecydowanie wyższe niż dotychczas. Ciekawe, czy ma to jakiś związek. W poniedziałek zostawiam samochód w ASO. Dam znać, jak wygląda sytuacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Ja tak mam od jakiegoś czasu, bez względu na temperaturę otoczenia. Za bardzo się tym nie przejmowałem, chociaż ostatnio zaczyna mnie to drażnić... Czekam na diagnozę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyli Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 W moim OBK silnik pracuje nierówno po zapaleniu zawsze wtedy, kiedy za krótko przytrzymam rozrusznik. Mam wrażenie, że silnik pali tylko na dwa gary bo chodzi przez chwilę jak traktor i sam gaśnie. Wystarczy, że rozrusznik kręci o pół sekundy dłużej i silnik rusz prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 a czekacie, panowie, aż zgaśnie kontrolka świec żarowych przed kręceniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zawsze czekam. Eksperymentalnie nawet podgrzewałem dwa razy, żeby zobaczyć, czy jest jakaś różnica - nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Nie mam diesla wiec nie wiem czy to, ale moze komus pomoze. "A new Subaru boxer diesel trying to calibrate after ~250 km, but A/C compressor (the wheel that starts and stops spinning) interferes. Doesn't sound pretty but it is normal. Automatic calibration only happens with a warm engine at idle, if you want it to complete calibration: turn off A/C and do not rev the engine. If A/C is turned off the calibration takes about a minute and doesn't happen again for another 1000 km." Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji. mh,szczegolnie jak kalibracja przebiega na swiatlach zlbo w korku-juz widze mine ludzi stojacych za takim autem :roll: pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Kalibracja rzeczywiście czasami występuje, jednak jest to bardzo charakterystyczne zjawisko i na pewno nierówna praca o której pisałem na wstępie kalibracją nie jest. Poza tym z tego co wiem kalibracja występuje tylko na rozgrzanym silniku a ja mam problem na zimnym. Co ciekawe - od mniej więcej tygodnia zjawisko samo ustąpiło. W związku z tym na razie nie pojechałem do ASO. Zobaczymy co będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 a moze za to zjawisko est odpowiedzialny EGR???Ten zaworek czesto ulega zatkaniu i wowczas sa problemy tego rodzaju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się