Skocz do zawartości

Diesel - nierówna praca


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg 32 kkm. Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny. Po pierwsze - mniej więcej 5-10 s po uruchomieniu silnika zaczyna lekko nieregularnie wibrować na wolnych obrotach. W czasie ruszania z małą ilością gazu też wibruje. Po drugie w czasie przyspieszania głównie na drugim i trzecim biegu pomiędzy 2000 a 3000 obr/min czuć lekkie szarpnięcia - tak, jakby silnikowi na chwilę zabrakło paliwa. Nie są to jakieś duże kangury - jednak jest to odczuwalne i denerwujące (kto miał kiedyś poloneza, ten wie o co chodzi). Na ciepło jest dużo lepiej, jednak czasami szarpnięcia pomiędzy 2000 a 3000 obr/min są odczuwalne. Dziś zatankowałem prawie pusty zbiornik do pełna - objawy nie ustąpiły, więc to raczej nie wina paliwa. Miał ktoś taką przypadłość? P.S. Czytając poprzednie wątki - wyłączenie klimatyzacji nie ma wpływu na zachowanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam coś takiego w moim (przebieg 14kkm) ale szczerze powiedziawszy olalem to ciepłym moczem. liczę na to, że jeszcze jakoś bez wiekszych kosztów objeżdże 14 miesiecy odliczając tylko czas do ukończeia leasingu i chce zapomnieć o japońskiej motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny

 

Czy zawsze masz taki objaw?

 

U mnie jeszcze w Mondeo tdci pojawiały się wibracje od czasu do czasu po 100kkm zdjagnozowane jako typowe zjawisko dla diesli, denerwuje ale trzeba z tym żyć. Objaw występował podczas pracy silnika na zimno, oraz po dłuższej jeździe w trasie i np zatrzymaniu na światłach kiedy przejeżdżałem przez jakieś miasto. (auto nie było wposażone w filtr cząstek stałych, więc na pewno nie było to wypalanie.) Czy złgosiłeś usterkę w ASO? Jeżli występuje sporadycznie to wątpię czy sobie z tym poradzą. Jeżli problem występuje zawsze to znaczy, że dzieje się coś złego. Tego typu "świerszczyki", słaba kultura pracy silnika, dymienie, obciachowy dzwięk, spowodowały, że pomimo bezawaryjnej eksploatacji oraz niskiego spalania diesli zdecydowanie przesiadłem się na zaturbioną benzynę. Myslę, że każdy powinien zakosztować diesla z jego przywarami aby potem pokornie powrócić do tego co najlepsze czyli dobrej turbo benzyny lub jakiejś V-8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam takie objawy-nierowna praca na biegu jalowym i jakby brak mocy na 2 i 3 biegu,gasl i nierowno pracowal,w aso wgrali jeszcze raz program i wszystko ustapilo,wiec moze to kwestia oprogramowania???dodatkowo swiecila sie kontrolka check engine i trakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zauważyłem, że od kilku dni zjawisko jest dużo mniej odczuwalne. Od kilku dni temperatury na zewnątrz są też zdecydowanie wyższe niż dotychczas. Ciekawe, czy ma to jakiś związek. W poniedziałek zostawiam samochód w ASO. Dam znać, jak wygląda sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK silnik pracuje nierówno po zapaleniu zawsze wtedy, kiedy za krótko przytrzymam rozrusznik. Mam wrażenie, że silnik pali tylko na dwa gary bo chodzi przez chwilę jak traktor i sam gaśnie. Wystarczy, że rozrusznik kręci o pół sekundy dłużej i silnik rusz prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam diesla wiec nie wiem czy to, ale moze komus pomoze.

 

 

"A new Subaru boxer diesel trying to calibrate after ~250 km, but A/C compressor (the wheel that starts and stops spinning) interferes. Doesn't sound pretty but it is normal.

 

Automatic calibration only happens with a warm engine at idle, if you want it to complete calibration: turn off A/C and do not rev the engine.

 

If A/C is turned off the calibration takes about a minute and doesn't happen again for another 1000 km."

 

Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji.

 

 

mh,szczegolnie jak kalibracja przebiega na swiatlach zlbo w korku-juz widze mine ludzi stojacych za takim autem :mrgreen::mrgreen: :roll: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym?

 

Kalibracja rzeczywiście czasami występuje, jednak jest to bardzo charakterystyczne zjawisko i na pewno nierówna praca o której pisałem na wstępie kalibracją nie jest. Poza tym z tego co wiem kalibracja występuje tylko na rozgrzanym silniku a ja mam problem na zimnym. Co ciekawe - od mniej więcej tygodnia zjawisko samo ustąpiło. W związku z tym na razie nie pojechałem do ASO. Zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...