spawalniczy Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Przebieg 32 kkm. Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny. Po pierwsze - mniej więcej 5-10 s po uruchomieniu silnika zaczyna lekko nieregularnie wibrować na wolnych obrotach. W czasie ruszania z małą ilością gazu też wibruje. Po drugie w czasie przyspieszania głównie na drugim i trzecim biegu pomiędzy 2000 a 3000 obr/min czuć lekkie szarpnięcia - tak, jakby silnikowi na chwilę zabrakło paliwa. Nie są to jakieś duże kangury - jednak jest to odczuwalne i denerwujące (kto miał kiedyś poloneza, ten wie o co chodzi). Na ciepło jest dużo lepiej, jednak czasami szarpnięcia pomiędzy 2000 a 3000 obr/min są odczuwalne. Dziś zatankowałem prawie pusty zbiornik do pełna - objawy nie ustąpiły, więc to raczej nie wina paliwa. Miał ktoś taką przypadłość? P.S. Czytając poprzednie wątki - wyłączenie klimatyzacji nie ma wpływu na zachowanie silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychukk Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 ja mam coś takiego w moim (przebieg 14kkm) ale szczerze powiedziawszy olalem to ciepłym moczem. liczę na to, że jeszcze jakoś bez wiekszych kosztów objeżdże 14 miesiecy odliczając tylko czas do ukończeia leasingu i chce zapomnieć o japońskiej motoryzacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
plejadek Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Zauważyłem dziwne objawy, występują zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest zupełnie zimny Czy zawsze masz taki objaw? U mnie jeszcze w Mondeo tdci pojawiały się wibracje od czasu do czasu po 100kkm zdjagnozowane jako typowe zjawisko dla diesli, denerwuje ale trzeba z tym żyć. Objaw występował podczas pracy silnika na zimno, oraz po dłuższej jeździe w trasie i np zatrzymaniu na światłach kiedy przejeżdżałem przez jakieś miasto. (auto nie było wposażone w filtr cząstek stałych, więc na pewno nie było to wypalanie.) Czy złgosiłeś usterkę w ASO? Jeżli występuje sporadycznie to wątpię czy sobie z tym poradzą. Jeżli problem występuje zawsze to znaczy, że dzieje się coś złego. Tego typu "świerszczyki", słaba kultura pracy silnika, dymienie, obciachowy dzwięk, spowodowały, że pomimo bezawaryjnej eksploatacji oraz niskiego spalania diesli zdecydowanie przesiadłem się na zaturbioną benzynę. Myslę, że każdy powinien zakosztować diesla z jego przywarami aby potem pokornie powrócić do tego co najlepsze czyli dobrej turbo benzyny lub jakiejś V-8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 ja tez mam takie objawy-nierowna praca na biegu jalowym i jakby brak mocy na 2 i 3 biegu,gasl i nierowno pracowal,w aso wgrali jeszcze raz program i wszystko ustapilo,wiec moze to kwestia oprogramowania???dodatkowo swiecila sie kontrolka check engine i trakcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Zjawisko występuje przy każdym odpaleniu na zimno. Umówiłem się w przyszłym tygodniu do ASO - zobaczymy co wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zed Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Też to mam, przebieg 57.000. Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem.. Chociaż obawiam się, że ten typ tak ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 Zauważyłem, że od kilku dni zjawisko jest dużo mniej odczuwalne. Od kilku dni temperatury na zewnątrz są też zdecydowanie wyższe niż dotychczas. Ciekawe, czy ma to jakiś związek. W poniedziałek zostawiam samochód w ASO. Dam znać, jak wygląda sytuacja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zed Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Ja tak mam od jakiegoś czasu, bez względu na temperaturę otoczenia. Za bardzo się tym nie przejmowałem, chociaż ostatnio zaczyna mnie to drażnić... Czekam na diagnozę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 W moim OBK silnik pracuje nierówno po zapaleniu zawsze wtedy, kiedy za krótko przytrzymam rozrusznik. Mam wrażenie, że silnik pali tylko na dwa gary bo chodzi przez chwilę jak traktor i sam gaśnie. Wystarczy, że rozrusznik kręci o pół sekundy dłużej i silnik rusz prawidłowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 a czekacie, panowie, aż zgaśnie kontrolka świec żarowych przed kręceniem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 16, 2010 Author Share Posted June 16, 2010 Zawsze czekam. Eksperymentalnie nawet podgrzewałem dwa razy, żeby zobaczyć, czy jest jakaś różnica - nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Nie mam diesla wiec nie wiem czy to, ale moze komus pomoze. "A new Subaru boxer diesel trying to calibrate after ~250 km, but A/C compressor (the wheel that starts and stops spinning) interferes. Doesn't sound pretty but it is normal. Automatic calibration only happens with a warm engine at idle, if you want it to complete calibration: turn off A/C and do not rev the engine. If A/C is turned off the calibration takes about a minute and doesn't happen again for another 1000 km." Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Wylaczyc klimatyzacje, nie wciskac gazy przez okolo 1 minute, pozwolic na dokonczenie kalibracji. mh,szczegolnie jak kalibracja przebiega na swiatlach zlbo w korku-juz widze mine ludzi stojacych za takim autem :roll: pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 17, 2010 Author Share Posted June 17, 2010 Wiec, moze u was poprostu nastepuje kalibracja i stad te dzwieki na biegu jałowym? Kalibracja rzeczywiście czasami występuje, jednak jest to bardzo charakterystyczne zjawisko i na pewno nierówna praca o której pisałem na wstępie kalibracją nie jest. Poza tym z tego co wiem kalibracja występuje tylko na rozgrzanym silniku a ja mam problem na zimnym. Co ciekawe - od mniej więcej tygodnia zjawisko samo ustąpiło. W związku z tym na razie nie pojechałem do ASO. Zobaczymy co będzie dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 a moze za to zjawisko est odpowiedzialny EGR???Ten zaworek czesto ulega zatkaniu i wowczas sa problemy tego rodzaju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now