Jump to content

Quickshift


Piotor

Recommended Posts

Być może ten temat już był omawiany, ale wrodzone lenistwo nie pozwoliło mi kopać w najgłębszych czeluściach tej skarbnicy wiedzy jaką jest forum.

Jedną z niewielu rzeczy jakie mnie naprawdę irytują w WRX 05 jest nieprecyzyjna praca i długi skok lewarka zmiany biegów w moim samochodzie. Dziś miałem okazję przez chwilę pojeździć STi USspec 2004 i wprost nie mogłem uwieżyć, że w Imprezach można zmieniać normalnie biegi :shock: . Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to "troszkę" inne auto niż moje, ale od razu na myśl mi przyszedł Quickshift widziany w sklepie Subaru. Czy warto? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ostatnio miałem okazje przejechac się WRX MY05 OGS'a i miałem wrażenie (może to tylko wrażenie),że w MY05 są dłuższe skoki lewarka w stosunkach do MY02

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio miałem okazje przejechac się WRX MY05 OGS'a i miałem wrażenie (może to tylko wrażenie),że w MY05 są dłuższe skoki lewarka w stosunkach do MY02

Ale czy miałeś wrażenie, że przy zmianie z 1 na 2, lub tym bardziej z 2 na 3, czujesz jakbyś machał kijem w wiadrze?

Link to comment
Share on other sites

Ale czy miałeś wrażenie, że przy zmianie z 1 na 2, lub tym bardziej z 2 na 3, czujesz jakbyś machał kijem w wiadrze?

 

Tak, jadąc ŻUKsztajnem z 3 biegowym wiadrem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio miałem okazje przejechac się WRX MY05 OGS'a i miałem wrażenie (może to tylko wrażenie),że w MY05 są dłuższe skoki lewarka w stosunkach do MY02

Ale czy miałeś wrażenie, że przy zmianie z 1 na 2, lub tym bardziej z 2 na 3, czujesz jakbyś machał kijem w wiadrze?

Aż tak tragicznie nie było!!! :) (piekne porównanie).Raczej bym nic nie dłubał! Jechalem krótki odcinek i chyba nie zdążyłem zmienić na 3. Wydawało mi się, że skoki w stosunku do mojego auta są dłuższe!

Link to comment
Share on other sites

Aż tak tragicznie nie było!!! :) (piekne porównanie).Raczej bym nic nie dłubał!

No może trochę przesadziłem z "porównaniem" :) . Zapewne nie zaprzątał bym sobie tym głowy gdybym nie zauważył dziś, że jednak "można inaczej" :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Aż tak tragicznie nie było!!! :) (piekne porównanie).Raczej bym nic nie dłubał!

No może trochę przesadziłem z "porównaniem" :) . Zapewne nie zaprzątał bym sobie tym głowy gdybym nie zauważył dziś, że jednak "można inaczej" :wink: .

Niech OGS się wypowie. On jechał taki sam fragment moim autem....nawet więcej:),bo gdzieś mi porwał kluczyki w knajpie!

Link to comment
Share on other sites

Być może ten temat już był omawiany, ale wrodzone lenistwo nie pozwoliło mi kopać w najgłębszych czeluściach tej skarbnicy wiedzy jaką jest forum.

Jedną z niewielu rzeczy jakie mnie naprawdę irytują w WRX 05 jest nieprecyzyjna praca i długi skok lewarka zmiany biegów w moim samochodzie. Dziś miałem okazję przez chwilę pojeździć STi USspec 2004 i wprost nie mogłem uwieżyć, że w Imprezach można zmieniać normalnie biegi :shock: . Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to "troszkę" inne auto niż moje, ale od razu na myśl mi przyszedł Quickshift widziany w sklepie Subaru. Czy warto? :)

 

 

To są dwie kompletnie różne skrzynie ta w STi jest super, 5MT jesy mocno przeciętna, żeby nie powiedizeć marna. Quickshift może zwiększyć precyzję i skrócić skok, ale zwiększy siłę potrzebną do zmiany biegów i jak nie będziesz tego robił z wyczuciem to szybciej zdemolujesz skrzynię.

Link to comment
Share on other sites

Mnie sie wydaje, ze akurat skrzynia w MY02 i MY05 jest podobna i tutaj bym sie nie przyczepil... natomiast w MY02 nie slychac tak nieszczesnego dyfru/skrzyni, ktora wyje niemilosiernie w MY05... poza tym zawieszenie... nie wiem czemu ale odnioslem wrazenie, ze w MY02 lepiej wybiera... tzn jest jakby mieksze/cichsze... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam orginalnego Quickshifta od nowosci i nie mam problemow ze skrzynia biegow, roznica jest spora bo kumpel, ktory ma WRX'a bez tego od razu poczol ze cos jest inaczej. Czasem sa problemy z wchodzeniem wstecznego, bardzo dobrze sie zmienia biegi bez sprzegla.

Co do tego czy warto, to przy takiej cenie (~600$) ja bym postawil na aftermarket

http://www.oakos.com/Merchant2/merchant ... y_Code=500

Link to comment
Share on other sites

To są dwie kompletnie różne skrzynie ta w STi jest super, 5MT jesy mocno przeciętna, żeby nie powiedizeć marna. Quickshift może zwiększyć precyzję i skrócić skok, ale zwiększy siłę potrzebną do zmiany biegów i jak nie będziesz tego robił z wyczuciem to szybciej zdemolujesz skrzynię.

 

Inne są? Na Boga, nie bywałe :twisted:

 

Jakoś nie słyszałem od użytkowników piątek, że wychodzą nagminnie i walą głową w beton z rozpaczy nad skrzyniami. :wink:

 

Jak się nie umie używać to się zabije i STI i Volvo F12 itp. Jak się umie i nie kręci mocy za wielkich to działa, to samo do shifta. Użytkownicy jakoś nie płączą nad tym, a jak wyjmuję to z powodu zbyt mechanicznej/twardej pracy. Innych powodow rozsądnych nie słyszałem.

 

Dla ciekawskich podam, że seria np 2 bieg piątki wytrzymuje 330Nm, a znam ludzi co z 350 jeżdżą i po 80 tys piątki wytrzymują pomimo porzadnego upalania.

 

Wszysto dla myślących ludzi.

Link to comment
Share on other sites

To moze ja cos jeszcze. Moj byly WRX mial 350Nm i w takiej specyfikacji zrobil okolo 30kkm. Ze skrzynia nie bylo zadnego problemu. Byl zalozony tez quickshift MRT, ale dosc prosty. Bylem troche zawiedziony jego dzialaniem, bo o ile bieg 2,4 i R ulegly rewelacyjnemu skroceniu drog prowadzenia, o tyle biegi 1,3,5 dzialaly tak samo.

Link to comment
Share on other sites

IWAN - piątka jest fatalna w porównaniu do nowoczesnych skrzyń, choćby do właśnie szóstki. Jak nie widzisz różnicy to ja już nic nie poradzę. Oczywiście to nie stanowi jakiejś poważnej przeszkody w szybkiej jeździe ale to jednak nie to. Sam żyję ze znacznie gorzej pracującą skrzynią bez większych problemów, ale nie mam nowoczesnego japońskiego samochodu sportowego ;-)

Link to comment
Share on other sites

IWAN - piątka jest fatalna w porównaniu do nowoczesnych skrzyń, choćby do właśnie szóstki. Jak nie widzisz różnicy to ja już nic nie poradzę. Oczywiście to nie stanowi jakiejś poważnej przeszkody w szybkiej jeździe ale to jednak nie to.

 

Ale ja nie pisałem o STI, ani o skrzyniach nowoczesnych...czy mógłbyś być tak miły i czytać co się pisze, a jeśli zdecydujesz się odpowiedzieć to niech to się trzyma kupy i cytowanych wypowiedzi? Byłoby zdecydownie mniej odpowiedzi bez pytań. :twisted:

A jak nie widzisz różnicy między teorią a praktyką to pozostaw ocenę skrzyni 5 w Imprezie użytkownikom oraz mechanikom wprawionym w bojach. :)

 

Sam żyję ze znacznie gorzej pracującą skrzynią bez większych problemów, ale nie mam nowoczesnego japońskiego samochodu sportowego ;-)

 

I dlatego Subaru podbija świat rajdowy i codzienny, ludzie uwielbiają WRX, kochają STI, bo te auta(skrzynie w tym oczywiscie również) działają i jest OK, a escorta zastąpili focusem.

Czaisz? Nie zmienia się czegoś co jest dobre tak jak nie zmienia sie w zespołe rajdowym Mistrza Świata. No chyba ze FHI to banda nieuświadomionych ludków działających wbrew logice.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Dlatego Subaru opracowało nową skrzynię że stara 5 biegowa była super, rewelacyjna. Wiesz IWAN nie da się z Tobą dyskutować czasem. Mógłbyś napisać coś rzeczowego zamiast atakowac rozmówcę i pisać peany na temat Subaru. Konstruktywna krytyka jest zdecydowanie lepsza.

 

Zdecydowanie nie chce mi się dyskutować na tym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

A jak nie widzisz różnicy między teorią a praktyką to pozostaw ocenę skrzyni 5 w Imprezie użytkownikom oraz mechanikom wprawionym w bojach. :)

 

Użytkownikom mówisz? To wejdź sobie na jakiekolwiek forum Imprezy w USA i poszukaj terminu "glass tranny". Na pierwszy tydzień czytania ci wystarczą tylko te główne. :-)

Link to comment
Share on other sites

 

Dla ciekawskich podam, że seria np 2 bieg piątki wytrzymuje 330Nm, ...

 

Czy to znaczy ze Prodrive swoim PPP oferujac w UK i innych krajach skraca zycie WRXow? I to za niemale pieniadze.

 

Saval

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Wtajcie, chciałem odgrzać wątek... a konkretnie Quickshift do Forysia 2,5XT, ten z oficjalnego katalogu akcesoriów - ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

 

Ja mam dość krótkie ręce no i wogóle jestem mały (gruby, niezdarny itp...) i machanie seryjną skrzynią... wydaje mi się, że mogłoby być sprawniesze... Pytanie czy będę zadowolony :P :P :P z quickshift'a?

Link to comment
Share on other sites

Bluetooth chodzi oczywiście o element

75

C1010SA000

STI, Short gear shift lever (5MT)

:?: :cool:

Ja też chcę :grin: i podłączam się do pytania czy warto i ile to kosztuje, bo o ile katalog jest ładny :roll: to trudno się w nim cen dopatrzeć :sad: a może źle szukam :?:

Link to comment
Share on other sites

Tak, o ten... dowiadywałem się dzisiaj w SIPie... trzeba ciągnąć z zaświatów, nawet europejski magazyn tego nie ma. 10 tygodni czekania, cena 1,5tys...

 

Chyba jak zwykle w takich tematach będę jednym z pierwszych... w kwietniu mam urodziny, może akurat dojdzie jak teraz zamówię...

Link to comment
Share on other sites

10 tygodni :?: booosze... to chyba statkiem płynie... Na moje urodziny nie zdążą :wink:

Ale cena nie jest zła, jak się mi wydaje.

Bluetooth nie wiesz jeszcze może czy to kwota za samą część, czy razem z montażem :?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...