JULI Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Mam takie pytanie mam jeszcze rok gwarancji nie chcial bym jej stracic co sadzicie o zmianie skrzyni biegow tej co jest w WRX na "short shifta" co jest oferowany w salonach Subaru.?? : http://www.subaru.pl/sklep/akcesoria/06 ... essory.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 JULI, jeśli założysz oryginalny short shift (z tego katalogu) i w ASO, to dlaczego masz stracić gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Sory moze mnie zle zrozumiales . W zwiazku z tym ze nie chce stracic gwarancji to nie mam wyboru i jesli chcialbym zmienic na short shifta to tylko moge sie zdecydowac na tego co oferuja salony Subaru. A moje pytanie to co wy o tym short shiftcie sadzicie?? Czy to dobry sprzet czy nie ?? Czy lepiej poczekac i moze jakiejs innej firmy?? Nie wiem , nie znam sie wiec pytam was fachowców. Dzieki z gory. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 A w ogóle po co Ci short shifter? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbarian Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 A w ogóle po co Ci short shifter? A po co są short shiftery? [ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 9:43 pm ] Odwołuje swoje bezsensowne pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 A w ogóle po co Ci short shifter? Po pierwsze jak czasem mam okazje sie przejechac Leszka SPRT to poprostu zmiana biegow to sama przyjemnosc. Po drugie tak mi sie wydaje ze szybsza zmiana biegow ma takze wplyw na czas w jakim auto sie rozpedza od 1 do 5 biegu. Wiem ze to minimalnie i prawie sie tego nie czuje no ale :neutral: Po trzecie cos bym chcial zrobic w aucie a przy okazji nie stracic gwarancji wiec pytam . Nie mowie ze to dobry pomysl bo moze mi go odradzicie. Tak wiec chetnie poslucham. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Ja u siebie założyłem short-shifter GFB i jest rewelacja. Biegi chodzą jak joystick w Sony Ericssonie Czysta przyjemność i precyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Kruk, a skąd sprowadziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 anakinsky, kupiłem od jednego z forumowiczy ale masz taki sam w wiadomym sklepie z 4 w nazwie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Kruk, jasne, dzięki :wink: Spytam ich czy do Forka XT sie nadaję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 A czy ktos z forumowiczow zalozyl short shifta z salony subaru tego co oferuja? Jakiej do wogole jest firmy, i co o tym sadzicie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Po pierwsze jak czasem mam okazje sie przejechac Leszka SPRT to poprostu zmiana biegow to sama przyjemnosc. Skrzynia 6MT to inna bajka. Po drugie tak mi sie wydaje ze szybsza zmiana biegow ma takze wplyw na czas w jakim auto sie rozpedza od 1 do 5 biegu. Wiem ze to minimalnie i prawie sie tego nie czuje no ale Skok lewarka nie wpływa na czas zmiany biegów. Szczególnie w 5MT Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Skok lewarka nie wpływa na czas zmiany biegów. Szczególnie w 5MT Subaru. U mnie miał, bo żeby wrzucić piątkę musiałem wstawać z fotela... a teraz sięgam na siedząco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Skok lewarka nie wpływa na czas zmiany biegów. Szczególnie w 5MT Subaru. U mnie miał, bo żeby wrzucić piątkę musiałem wstawać z fotela... a teraz sięgam na siedząco No to masz chyba złą pozycję za kierownicą - jeździsz na leżąco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No to masz chyba złą pozycję za kierownicą - jeździsz na leżąco? Wręcz przeciwnie, fotel ustawiali mi spece z ALDS ... ale piątka w standardzie wypada gdzieś między kolanami pasażerki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 piątka w standardzie wypada gdzieś między kolanami pasażerki aż się prosi żeby często wsteczny wrzucać... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Skok lewarka nie wpływa na czas zmiany biegów. Szczególnie w 5MT Subaru. Czy oprocz przyjemnosci zmiana skrzyni na short shifta cos daje.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzoniasty36 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Tak czy nie, Jak tak to, jaki, ile procentowo mocy więcej żeby było bezpiecznie? Jaki czas wtrysku? I czy w ogóle ktoś już bawił się w takie cos w subaru sti [ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 11:06 pm ] sory pomylka [ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 11:08 pm ] to nie mialo tu trafic [ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 11:09 pm ] Teraz na temat: Jak Short Shift nic by nie dawał to raczej nikt by tego nie montował do swojego auta. Naprawdę dobra rzecz. Szybsza zmiana biegów, ściągasz rękę z kierownicy na krótszy okres czasu, z ta precyzja jest rożnie, a w sti do zmiany biegów musisz włożyć ciut więcej siły, ale to detal. Więcej plusów niż minusów. A co do wypowiedzi ze krótszy skok skrzyni nie przyspiesza zmiany biegów to jakąś bzdura. Każdy wie ze, jeżeli chcesz przebiec dystans 100 metrów to potrzebujesz więcej czasu niż na 60 metrów. Im krótszy dystans tym szybszy czas dotarcia do celu, w tym przypadku szybsza zmiana biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Jak Short Shift nic by nie dawał to raczej nikt by tego nie montował do swojego auta. Zdziwiłbyś się jak wiele rzeczy nic nie daje a ludzie je montują i chcą montować, często za grubą kasę. w sti do zmiany biegów musisz włożyć ciut więcej siły, ale to detal. Porównywanie skrzyni biegów STi z innymi modelami Subaru jest bez sensu bo to inne konstrukcje. A co do wypowiedzi ze krótszy skok skrzyni nie przyspiesza zmiany biegów to jakąś bzdura. Każdy wie ze, jeżeli chcesz przebiec dystans 100 metrów to potrzebujesz więcej czasu niż na 60 metrów. Im krótszy dystans tym szybszy czas dotarcia do celu, w tym przypadku szybsza zmiana biegu 80% tego dystansu pokonujesz dowolnie szybko, 20% dystansu pokonujesz zoporem proporcjonalnym do siły jaką włożysz - innymi słowy nie zmienisz biegu szybciej niż potrafi synchronizator (w synchronizowanej skrzyni). Próby robienia tego szybciej skończą się conajwyżej uszkodzeniem skrzyni. Zdaje się już mamy forumowicza który wie ile kosztują złamane widełki wybieraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 (...) A co do wypowiedzi ze krótszy skok skrzyni nie przyspiesza zmiany biegów to jakąś bzdura. Każdy wie ze, jeżeli chcesz przebiec dystans 100 metrów to potrzebujesz więcej czasu niż na 60 metrów. Im krótszy dystans tym szybszy czas dotarcia do celu, w tym przypadku szybsza zmiana biegu ok, badzmy precyzyjni... sam krotszy skok lewarka nic nie zmienia (taki efekt mozna, np., uzyskac skracajac gorna czesc drazka zmiany biegow ) w short shift'erze podstawa do dluzsza dolna czesc drazka (dluzsza w porownaniu do serii) p.s. (...) Zdziwiłbyś się jak wiele rzeczy nic nie daje a ludzie je montują i chcą montować, często za grubą kasę (...) + zylion :!: tyle ze troche dziwi taka wypowiedz czlowieka, ktory pracuje w barnzy tjuningu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 tyle ze troche dziwi taka wypowiedz czlowieka, ktory pracuje w barnzy tjuningu Mnie tjunink nie nie interesuje zbytnio, ani tworzenie rzeczywistości alternatywnej w której rzeczy, które nie działają, działają. Short shifter jest fjany w aucie które ma metrowy skok lewarka. Jest to tez fajna opcja jak seryjny lewarek mamy zużyty, ale sam krótki skok nie przyspiesza niczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Az :arrow: jeżeli podnosisz lewarek do góry , tak aby był bliżej kierownicy, automatycznie skok drązką się zwiększy. Zakładając QS można ten skok zmniejszyć. Efekt koncowy wyglada tak -> drązek wyżej/blizej ,skok pozostaje taki jaki był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Gracowy, tak to oczywiste, ale też bym nie przeceniał tego podnoszenia lewarka, topowe N-ki jeżdżą z seryjnym lewarkiem i gałką i dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Sa rozne spekulacje na ten temat. To moze zapytam inaczej zeby nie wywolywac zadnych kontrowersji. Czy montaz short shifta moze przyniesc jakies minusy, zle wplynac na cos?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 topowe N-ki jeżdżą z seryjnym lewarkiem Nie do końca; poduszkę gumową mocowania wybieraka zamienia się na teflon (sztywność po promieniu), poduszkę mocowania podpory wybieraka na skrzyni też na teflon (sztywność osiowa), nooo... i czasem, tego...., jak homologacji za literalnie się nie bierze, gałkę (łoże) manetki zamienia się na łożyskowane, lub na uni ball. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się