Skocz do zawartości

intalacja gazowa w Turbo Forester ?


Gość gregor

Rekomendowane odpowiedzi

:D:D:D:D:D:D:D

 

jak turbo to tylko wtrysk gazu. najtanszy to okolo 4000.

sterowanie opiera sie glownie na sygnalach z sondy lambda

(tak jak w tradycyjnej mieszalnikowej, tzw 2 generacji).

przy takiej kwocie warto jednak dolozyc kilka stowek i za niecale

5000 zalozyc wtrysk sekwencyjny gdzie komputer gazowy

przetwarza wszystkie dane/sygnaly z oryginalnego benzynowego

urzadzenia. w tanszym wariancie przy uszkodzonej sondzie

auto moze baaardzo dziwnie sie zachowywac, palic 2 razy wiecej itd.

ja mam instalacje brc (legacy 2,0). spalanie na gazie jest o

pol litra wieksze, jak chodzi o dynawike, elastycznosc, predkosc

maksymalna :), nie widze roznicy.

roznica, i to wielka, jest na stacji. ~3,30 a ~1,45 to sporo.

 

pozdrawiam,

Abt

 

 

ps. oprocz wymiany swiec i kabli na nowe powinno sie zmienic olej

po okolo 1000km a nastepnie 5000. szczegolnie w przypadku duzego

przebiegu auta (gaz ma wlasnosci czyszczace).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, aż głupio że nikt nie zaproponował jeszcze panu Leszkowi Kuzajowi przerobienia jego Wurca na GAS. Przecież sport samochodowy jest bardzo kosztowny. Zawsze to jakaś oszczędność, i o sponsora łatwiej. Prodrive powinien pomyśleć także o Dieslu do WRC, że nie wspomnę o napędzie elektrycznym lub hybrydowym ( dieslowsko gazowo elektrycznym ), albo ogniwa słoneczne odrzutowe lub żagiel z doładowaniem triturbo. Następny w kolejności powinien być napęd na antymaterie lub na ...wszystko, jak w "powrocie do przyszłości III " . Ostatecznie Panowie ściganty będą się na metę teleportować, i wtedy już samochody nie będą potrzebne. Ja tam zostanę przy benzynce, a oszczędzać będę na kieckach żony, no bo na fajkach i gorzale się nie da.

 

A teraz mam pytanie do gregora:

- każdy kto kupuje lub interesuje się samochodami marki Subaru, twierdzi że ma benzynę zamiast krwi. Jak ty się czujesz z bropanem - butanem w żyłach ?????

Mogę zrozumieć amatorów diesla w Subaru, wstają rano i mają ropę w oczach.

 

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak. Mnie tez w Saabie mowia, Pan se zostawi tego dla zony, gaz zalozymy.

Juz ja to widze, Aero na gaz.

Na gazie to trzeba byc, zwlaszcza tutaj w Petersburgu.

panu WB polecam naped o nazwie Russkij Standart. Vodka piervovo klassa. Tak a propos, po drodze z lotniska widzialem trzy nowiutkie STI, dwie niebieskie jedna czarna. Najwyrazniej robia sie ciiut popularne. Ciekawe, jaki wplyw to bedzie mialo na podwyzszenie stawek ubezpiecznenia w Polsce.

 

A takoju pagoworku pan zna? Vodka biez piwa, diengi na wietier?

I vtaroju: Tolko izwoszcziki nie piyut pod sup.

 

 

 

Proletariusze wszystkich krajow laczta sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wurc na ropę... ostatnio cóś w radio słyszałem o rajdowej Skodzie z dieslem. Nie pamiętam kto tym kierował, to zdaje się jakieś jazdy próbne były. No ale nie śmiałbym się za wcześnie. Kiedyś ludziska śmiali się i pukali w czoło na hasło "kino z dźwiękiem"

A na gaz jak najbardziej popieram. Zdecydowanie wolę oszczędzać na przekazywaniu funduszy skarbowi państwa w postaci akcyz i innych danin niż na kieckach dla samicy. Ale jeśli ktoś lubi wspomagać finansowo fiskusa to nie będę nikogo nawracać. :)

 

Lubię w subarynach pewną inność, przynależność do mniejszości.

I wprost nie mogę się doczekać Subaru z mechanicznie doładowanym boxerem dwusuwowym napędzanym gazem i zaworami dolotowymi sterowanymi elektromagnetycznie. Do tego obowiązkowo alternatoro-rozrusznik zabudowany w kole zamachowym i przekładnia CVT.

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie WRC, ale od tego roku na Polskich trasach rajdowych mozemy spotkac A grupowa Skode Fabie TDI za kierownica Tomasza PPlaczka. Auto to z rajdu na rajd staje sie coraz moniejsze, swoja droga podczas rajdu wzbudza duze zainteresowanie wsrod kibicow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Moze to nie WRC, ale od tego roku na Polskich trasach rajdowych mozemy spotkac A grupowa Skode Fabie TDI za kierownica Tomasza PPlaczka.

 

Mój Boże, gdzie Tomek Placzek ma kierownice, ze miesci sie za nia cala Skoda Fabia RS?

 

A swoja droga, niewykluczone, ze w przyszlosci dajacej sie przewidziec bedzie tych Skod wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak bedziecie sie czuli z olejem rzepakowym we krwi jak wejdzie biopaliwo?

 

Kchańieńki, mam go tam od dzieciątka tyko w lekko zmodernizowany wersji, wyssałem go z piesiówki ojca. Poza tym wyobraź se takiego WRX-a na butan toż to "bombowe" autko.

 

Siwy cięgiem na biopaliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie biopaliwo Panie Waldemarze to sie w wydaniu paliwowym niestety ma bardziej ku "jagodziance na kosciach" niz ku czystej rasowej trzy razy destylowanej....

a swoja droga to jestem ciekaw jak silniki Subaru sie nam "odwdziecza" po 50.000 km... ja na szczescie bede potrzebowal tej mieszanki paliwa z rzepakiem tylko na rozruch... Na szczescie nikt nie wpadl na pomysl dodawania owsa do gazu.

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem niechęć do oleju rzepakowego,ale wytłumaczcie mi skąd niechęć do paliwa gazowego?Benzyna też spala się w postaci gazowej (w komorze silnika) czyli jest gazem w momencie spalania podobnie jak propan-butan ,który przechowuje się w fazie ciekłej.Czekam na logiczne wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie zastanawialiscie sie czemu w jednym kraju ( np Holandii, Francji czy Wloszech) producent aut dopuszcza instalacje gazowe a w innych niekoniecznie?

Mysle ze firmy takie jak Mazda, Nissan czy Toyota nie pozwolilyby na instalowanie "gazowni" w fabrycznie nowych autach i nie udzielalyby na nie gwarancji jesliby to bylo dla silnikow szkodliwe.

 

P.S.

A propos samochodow wyscigowych na gaz widzialem na torze pod Dusseldorfem wyscigi plaskie samochodow z takim zasilaniem (np. VW New Beetle ok.500 KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z instalacją gazową w samochodach z turbiną polega na smarowaniu, spaliny z gazu są o wiele cystrze i to powoduje że mają mniejsze właściwości smarowania, tak samo jeżeli chodzi o podawanie benzyny - gazu na wtryski i tłoki, gaz nie smaruje części ruchomych co powoduje szybsze zużycie mechaniki. Dlatego proponuje się jazde na gazie co 5000 kilometrów, przynajmniej jeden pełny bak, ja robię to co 2500 kilometrów, i tak oszczędność na gazie jest taka, że dopiero nie opłacało by mi się to przy 1000 kilometrów tak jestem budżetowo do przodu o 360 zł na kazde 1000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azazel powiedz mi skąd ludzie biora takie idiotyczne koncepcje na temat gazu? Nie to zebym miał cos do CIebie osobiście bo wiem że to sa niestety rozpowszechnione bzdury opowiadane przez rózncyh pseudo-speców od gazu, ale nauki to zatym żadnej stojącej nie ma i nie rozumiem dlaczego ludize w to wierzą. Akurat problemy z instalacji gazowej w aucie turbo sa zupełnie inne i sa pochodna ogólnie problemów z instalacjami gazowymi tylko nasilonymi przez bardizej skomplikowany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa pochodna ogólnie problemów z instalacjami gazowymi tylko nasilonymi przez bardizej skomplikowany silnik.

 

Lekki belkot. Podobnie mowia w sejmie. Jakies konkrety?

Przelatalem "na gazie" prawie 300 tys km. (w tym Subaru Impreza - fakt, ze wolnossaca ok 100 tys.) i "ogolnych problemow z instalacjami" nigdy nie mialem.

Oczywiscie swieczki i przewody musz byc O.K. (grosze) no i pilnowac trzeba oleju ( wymieniam co jakies 7-8 tys.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólne problemy są raczej na etapie konstrukcji takich instalacji - w starszych zwęzka w dolocie, wysterownanie tego, podawanie odpowiednich dawek paliwa itp itd. W silniku turbo ze względu np. na chłodzenie cylindrów paliwem jest to jeszcze bardziej skomplikowane. Wiele zalezy tez jak ECU silnika dobrze chce "gadać" z dodatkowymi sterownikami. W każdym razie nadal ciezko o kogos kto by coś kompetentnego powiedział o instalacji w silniku turbo. Oczywiście w aucie typu Impreza dodatkowe pytanie powstaje gdy pomyślilmy o rozłożeniu masy, pojemności zbiornika itp itd. czasem dokładne przemyślaenie sprawy powoduje że jednak lepiej kupić mocnego turbo diesla jak kogoś nie stac na paliwo do zaturbionej benzyny. Ipmreza wolnossąca LPG.. czemu nie? ale bagaznik mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bagaznikiem nie tak zle (mam kombi), ale jechalem w Holandii Forysiem, ktory mial zalozony sekwencyjny wtrysk gazu i ok. 50 tys. km przejechanych - jazda bez zarzutu, nawet mialem wrazenie ze plynniej wchodzi na obroty niz na benzynce ( jakos tak bardziej "miekko").

Co do chlodzenia to zgodze sie, ale jezdzac w miare "cywilnie" i nie krecac mocy i tak nie dajesz silnikowi tak POPALIC jak krecac go do 250 czy 300 KM (albo lepiej). Naprawde to wydaje mi sie, ze akurat subarak nie powinien tego zbyt odczuc (silnik naprawde jest BARDZO zywotny i wyjatkowo odporny na extrema).

Poza tym instalacje nowszych generacji "ucza sie" od ECU silnika.

Co do turbo diesla - nie zartuj. Nie dosc, ze mulowaty to pare zetow trzeba dorzucic w porownaniu z benzyniakiem

Naprawde raczej nie widze zbyt duzej roznicy w "jakosci" jezdzenia z "gazownia" a z benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...