Gość gregor Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Czy Kto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Jestem prawie pewein że temat juz był ale nawet jak nie to może więcej elokwencji bo cięzko będzie odpowiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 4 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2003 Pytanie gregora jest tendencyjne. Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 4 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2003 jak turbo to tylko wtrysk gazu. najtanszy to okolo 4000. sterowanie opiera sie glownie na sygnalach z sondy lambda (tak jak w tradycyjnej mieszalnikowej, tzw 2 generacji). przy takiej kwocie warto jednak dolozyc kilka stowek i za niecale 5000 zalozyc wtrysk sekwencyjny gdzie komputer gazowy przetwarza wszystkie dane/sygnaly z oryginalnego benzynowego urzadzenia. w tanszym wariancie przy uszkodzonej sondzie auto moze baaardzo dziwnie sie zachowywac, palic 2 razy wiecej itd. ja mam instalacje brc (legacy 2,0). spalanie na gazie jest o pol litra wieksze, jak chodzi o dynawike, elastycznosc, predkosc maksymalna , nie widze roznicy. roznica, i to wielka, jest na stacji. ~3,30 a ~1,45 to sporo. pozdrawiam, Abt ps. oprocz wymiany swiec i kabli na nowe powinno sie zmienic olej po okolo 1000km a nastepnie 5000. szczegolnie w przypadku duzego przebiegu auta (gaz ma wlasnosci czyszczace). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 10 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 Kochani, aż głupio że nikt nie zaproponował jeszcze panu Leszkowi Kuzajowi przerobienia jego Wurca na GAS. Przecież sport samochodowy jest bardzo kosztowny. Zawsze to jakaś oszczędność, i o sponsora łatwiej. Prodrive powinien pomyśleć także o Dieslu do WRC, że nie wspomnę o napędzie elektrycznym lub hybrydowym ( dieslowsko gazowo elektrycznym ), albo ogniwa słoneczne odrzutowe lub żagiel z doładowaniem triturbo. Następny w kolejności powinien być napęd na antymaterie lub na ...wszystko, jak w "powrocie do przyszłości III " . Ostatecznie Panowie ściganty będą się na metę teleportować, i wtedy już samochody nie będą potrzebne. Ja tam zostanę przy benzynce, a oszczędzać będę na kieckach żony, no bo na fajkach i gorzale się nie da. A teraz mam pytanie do gregora: - każdy kto kupuje lub interesuje się samochodami marki Subaru, twierdzi że ma benzynę zamiast krwi. Jak ty się czujesz z bropanem - butanem w żyłach ????? Mogę zrozumieć amatorów diesla w Subaru, wstają rano i mają ropę w oczach. Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 10 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 Tak tak. Mnie tez w Saabie mowia, Pan se zostawi tego dla zony, gaz zalozymy. Juz ja to widze, Aero na gaz. Na gazie to trzeba byc, zwlaszcza tutaj w Petersburgu. panu WB polecam naped o nazwie Russkij Standart. Vodka piervovo klassa. Tak a propos, po drodze z lotniska widzialem trzy nowiutkie STI, dwie niebieskie jedna czarna. Najwyrazniej robia sie ciiut popularne. Ciekawe, jaki wplyw to bedzie mialo na podwyzszenie stawek ubezpiecznenia w Polsce. A takoju pagoworku pan zna? Vodka biez piwa, diengi na wietier? I vtaroju: Tolko izwoszcziki nie piyut pod sup. Proletariusze wszystkich krajow laczta sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 19 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2003 arno kochany, czy mógłbyś mi przefaksować tej nastajaszczej gorzały ? Siwy - trzeźwy niczym świnia bezwstydna -............. chociarz setuchnę bo nie mam czym ogórka przepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 to ten alkohol do baku czy do gardla??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTA3 Opublikowano 25 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2003 Wurc na ropę... ostatnio cóś w radio słyszałem o rajdowej Skodzie z dieslem. Nie pamiętam kto tym kierował, to zdaje się jakieś jazdy próbne były. No ale nie śmiałbym się za wcześnie. Kiedyś ludziska śmiali się i pukali w czoło na hasło "kino z dźwiękiem" A na gaz jak najbardziej popieram. Zdecydowanie wolę oszczędzać na przekazywaniu funduszy skarbowi państwa w postaci akcyz i innych danin niż na kieckach dla samicy. Ale jeśli ktoś lubi wspomagać finansowo fiskusa to nie będę nikogo nawracać. Lubię w subarynach pewną inność, przynależność do mniejszości. I wprost nie mogę się doczekać Subaru z mechanicznie doładowanym boxerem dwusuwowym napędzanym gazem i zaworami dolotowymi sterowanymi elektromagnetycznie. Do tego obowiązkowo alternatoro-rozrusznik zabudowany w kole zamachowym i przekładnia CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555 Opublikowano 26 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2003 Moze to nie WRC, ale od tego roku na Polskich trasach rajdowych mozemy spotkac A grupowa Skode Fabie TDI za kierownica Tomasza PPlaczka. Auto to z rajdu na rajd staje sie coraz moniejsze, swoja droga podczas rajdu wzbudza duze zainteresowanie wsrod kibicow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaello Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 A teraz mam pytanie do gregora: - kaz˙dy kto kupuje lub interesuje sie˛ samochodami marki Subaru, twierdzi z˙e ma benzyne˛ zamiast krwi. Jak ty sie˛ czujesz z bropanem - butanem w z˙y?ach ????? Siwy A jak bedziecie sie czuli z olejem rzepakowym we krwi jak wejdzie biopaliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 Zaleje go kurna gorzałą i sie rozpusci - rozendzie po kościach Śmiech'us no problemus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 Moze to nie WRC, ale od tego roku na Polskich trasach rajdowych mozemy spotkac A grupowa Skode Fabie TDI za kierownica Tomasza PPlaczka. Mój Boże, gdzie Tomek Placzek ma kierownice, ze miesci sie za nia cala Skoda Fabia RS? A swoja droga, niewykluczone, ze w przyszlosci dajacej sie przewidziec bedzie tych Skod wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 A jak bedziecie sie czuli z olejem rzepakowym we krwi jak wejdzie biopaliwo? Kchańieńki, mam go tam od dzieciątka tyko w lekko zmodernizowany wersji, wyssałem go z piesiówki ojca. Poza tym wyobraź se takiego WRX-a na butan toż to "bombowe" autko. Siwy cięgiem na biopaliwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 chciałbymn jeszcze dodać że ta ustawa nie podoba mi się, bo żeby se pojeździć bede se musiał od ......ust odjąć. Siwus dylematus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 takie biopaliwo Panie Waldemarze to sie w wydaniu paliwowym niestety ma bardziej ku "jagodziance na kosciach" niz ku czystej rasowej trzy razy destylowanej.... a swoja droga to jestem ciekaw jak silniki Subaru sie nam "odwdziecza" po 50.000 km... ja na szczescie bede potrzebowal tej mieszanki paliwa z rzepakiem tylko na rozruch... Na szczescie nikt nie wpadl na pomysl dodawania owsa do gazu. Pozdrawiam Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irma Opublikowano 4 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2003 Rozumiem niechęć do oleju rzepakowego,ale wytłumaczcie mi skąd niechęć do paliwa gazowego?Benzyna też spala się w postaci gazowej (w komorze silnika) czyli jest gazem w momencie spalania podobnie jak propan-butan ,który przechowuje się w fazie ciekłej.Czekam na logiczne wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 OOooooo - będzie ciekawie Panie Waldemarze czekamy na replay. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaello Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Czy nie zastanawialiscie sie czemu w jednym kraju ( np Holandii, Francji czy Wloszech) producent aut dopuszcza instalacje gazowe a w innych niekoniecznie? Mysle ze firmy takie jak Mazda, Nissan czy Toyota nie pozwolilyby na instalowanie "gazowni" w fabrycznie nowych autach i nie udzielalyby na nie gwarancji jesliby to bylo dla silnikow szkodliwe. P.S. A propos samochodow wyscigowych na gaz widzialem na torze pod Dusseldorfem wyscigi plaskie samochodow z takim zasilaniem (np. VW New Beetle ok.500 KM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Owszem, owszem. Jesli dobrze pamietam, to w wyscigu 24h Nurburgringu bralo udzial Audi (R?)S4 na gaz. Oczyiwscie mocno podrasowane. Pozdrawiam, TJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azazel Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Problem z instalacją gazową w samochodach z turbiną polega na smarowaniu, spaliny z gazu są o wiele cystrze i to powoduje że mają mniejsze właściwości smarowania, tak samo jeżeli chodzi o podawanie benzyny - gazu na wtryski i tłoki, gaz nie smaruje części ruchomych co powoduje szybsze zużycie mechaniki. Dlatego proponuje się jazde na gazie co 5000 kilometrów, przynajmniej jeden pełny bak, ja robię to co 2500 kilometrów, i tak oszczędność na gazie jest taka, że dopiero nie opłacało by mi się to przy 1000 kilometrów tak jestem budżetowo do przodu o 360 zł na kazde 1000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Azazel powiedz mi skąd ludzie biora takie idiotyczne koncepcje na temat gazu? Nie to zebym miał cos do CIebie osobiście bo wiem że to sa niestety rozpowszechnione bzdury opowiadane przez rózncyh pseudo-speców od gazu, ale nauki to zatym żadnej stojącej nie ma i nie rozumiem dlaczego ludize w to wierzą. Akurat problemy z instalacji gazowej w aucie turbo sa zupełnie inne i sa pochodna ogólnie problemów z instalacjami gazowymi tylko nasilonymi przez bardizej skomplikowany silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaello Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 sa pochodna ogólnie problemów z instalacjami gazowymi tylko nasilonymi przez bardizej skomplikowany silnik. Lekki belkot. Podobnie mowia w sejmie. Jakies konkrety? Przelatalem "na gazie" prawie 300 tys km. (w tym Subaru Impreza - fakt, ze wolnossaca ok 100 tys.) i "ogolnych problemow z instalacjami" nigdy nie mialem. Oczywiscie swieczki i przewody musz byc O.K. (grosze) no i pilnowac trzeba oleju ( wymieniam co jakies 7-8 tys.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Ogólne problemy są raczej na etapie konstrukcji takich instalacji - w starszych zwęzka w dolocie, wysterownanie tego, podawanie odpowiednich dawek paliwa itp itd. W silniku turbo ze względu np. na chłodzenie cylindrów paliwem jest to jeszcze bardziej skomplikowane. Wiele zalezy tez jak ECU silnika dobrze chce "gadać" z dodatkowymi sterownikami. W każdym razie nadal ciezko o kogos kto by coś kompetentnego powiedział o instalacji w silniku turbo. Oczywiście w aucie typu Impreza dodatkowe pytanie powstaje gdy pomyślilmy o rozłożeniu masy, pojemności zbiornika itp itd. czasem dokładne przemyślaenie sprawy powoduje że jednak lepiej kupić mocnego turbo diesla jak kogoś nie stac na paliwo do zaturbionej benzyny. Ipmreza wolnossąca LPG.. czemu nie? ale bagaznik mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaello Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Z bagaznikiem nie tak zle (mam kombi), ale jechalem w Holandii Forysiem, ktory mial zalozony sekwencyjny wtrysk gazu i ok. 50 tys. km przejechanych - jazda bez zarzutu, nawet mialem wrazenie ze plynniej wchodzi na obroty niz na benzynce ( jakos tak bardziej "miekko"). Co do chlodzenia to zgodze sie, ale jezdzac w miare "cywilnie" i nie krecac mocy i tak nie dajesz silnikowi tak POPALIC jak krecac go do 250 czy 300 KM (albo lepiej). Naprawde to wydaje mi sie, ze akurat subarak nie powinien tego zbyt odczuc (silnik naprawde jest BARDZO zywotny i wyjatkowo odporny na extrema). Poza tym instalacje nowszych generacji "ucza sie" od ECU silnika. Co do turbo diesla - nie zartuj. Nie dosc, ze mulowaty to pare zetow trzeba dorzucic w porownaniu z benzyniakiem Naprawde raczej nie widze zbyt duzej roznicy w "jakosci" jezdzenia z "gazownia" a z benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się