Jump to content

Impreza RS


GregDH
 Share

Recommended Posts

Witam, jako ze jestem nowym uzytkownikiem forum odrazu mam pewne pytanko.

Zainteresowany jestem kupnem Subaru Imprezy RS dokladniej tej : http://allegro.pl/item1001955575_subaru ... 05_06.html

Wybor padl na taka a nie inna gdyz niestety jestem zmuzony kupic auto z ojcem "na wspóle" i musimy oboje wybrac odpowiednia oferte. On mial wymogi typu:

- nie starsza niz 2005

- nie wiecej niz 2.5

- spalanie do 13l

- przebieg do 100 000km

 

Natomiast mnie interesowal oczywiscie silnik. Jako ze mamy ograniczony budzet do 35 000zl to za wrx nawet sie nie rozgladam. Oczywiscie ta oferte co podalem wyzej znalazlem jako chyba jednyna sensowna do tej kwoty i z malopolski.

 

I teraz moje pytanie. Jak wychodzi utrzymanie wersji RS ? Bylo kilka tematow o WRX ale o RS nie znalazlem. Szczegolnie interesowalyby mnie sprawy czesci zamiennych ktore sa do zmiany najczesciej i jakby ktos sie orientowal to podanie mniej wiecej ceny. Moze teraz glupie pytanie ale czy na tym wydechu co jest w tej RS, idzie rozpoznac z daleka ze to subarka jedzie ? Jakos to pomrukuje sobie czy nie ?:P to ostatnie to juz takie moje zboczenie zwiazane z tą marka:)

 

Mam nadzieje ze dostane jak najwiecej konrentych odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Moze teraz glupie pytanie ale czy na tym wydechu co jest w tej RS, idzie rozpoznac z daleka ze to subarka jedzie ? Jakos to pomrukuje sobie czy nie ?:P to ostatnie to juz takie moje zboczenie zwiazane z tą marka:)

 

Z tego co wiem to wszystkie Imprezki pomrukują, oprócz tej najnowszej, którą wytłumili.

Link to comment
Share on other sites

impreza jak impreza. jak na ssaka dość mocna i dynamiczna, ale do turbo jej daleko, logiczne....zużycie paliwa w manualnych autach - zmieścisz się w 10L jak będziesz jeździł piano, na trasie nawet mniej, a jak pociśniesz, dojdziesz i do 20L, jak w każdym aucie. piszesz o 35k pln, myślę, że za to można kupić całkiem przyzwoitego WRXa, może nie z 2005, ale 2002-2003 chyba tak, a o drobiną szczęścia i trochę młodszego....

Link to comment
Share on other sites

Ja poruszam się takowym bolidem tylko rocznik 2007 czyli nowsza buda. Jestem bardzo zadowolony z auta, chyba pod każdym względem.

Ta Impreza nie bulgocze tak jak te z turbo ponieważ kolektor jest innej budowy o ile można to tak nazwać. Ja wymieniłem tłumik końcowy na produkt BLITZ i środek na H&S. Dźwięk jest jak dla mnie super ale dalej nie bulgocze a jest bardziej rajdowy. Robię przymiarkę do kolektora H&S i wtedy będzie czad. Tylko ja mam wersję 2.0.

Koszty. Spalanie oczywiście różne, mi po mieście pali 14 l , na trasie 10 - 13. Ostra jazda 17 l.

Przeglądy robię w firmie obsługującej Subaru ale nie ASO i wychodzi tak że np przy 30 tyś (wymiana oleju , filtrów, czyszczenie przepustnicy, płyn hamulcowy) to koszt ok 1200 pln. Teraz robiłem hamulce z przodu i z tyłu z przeglądem przy 45 tyś to wyszło ok 2000 pln. To norma.

Samochód jest bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł.

Cena jest chyba ok, ważne aby technicznie było jak najlepiej.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze slabo znajde za 35k wrx z 2005 z malym przebiegiem. Moze nie potrzeba mi mega mocnego auta bo niestety z spalaniem tez sie musze liczyc. A co do spalania to te 9l napisane na aukcji to bujda?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli będziesz jeździł głownie po mieście to na pewno bujda (koło 13 l wyjdzie). Ale jeżeli większość to trasy przy normalnych prędkościach to myślę, że jakimś cudem da się w 9 zmieścić. Auta 4x4 zawsze trochę więcej palą.

 

Ale zależy jak na to spojrzeć. Bo myślę, że jak trafisz na zadbany egzemplarz to będą twoje jedyne koszty poza planowanymi serwisami. Ja też z tego założenia wychodzą, że lepiej trochę więcej wydać na paliwo, ale mieć spokojną głowę o bezawaryjność. A radość z jady Subaru jest bezcenna mimo ze mam silnik tylko 1,8 103 KM. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tylko ja mam wersję 2.0.

Tak tylko ty masz Imprezę RS 2.0 160 KM a ten link co kolega podał to jest wersja amerykańska i troszkę odstaje od europejczyka np. siedziska lub panel środkowy.

Link to comment
Share on other sites

a co powiecie o tej wersji? lepiej wyjdzie niz podana przeze mnie powyzej ? spalanie bedzie mniejsze ?

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11850246

 

 

Nie chce wyrokowac po zdjeciu jak eksperci z wiadomego-forum-o-bezwypadkowych-samochodach, ale ten przod chyba na mocnym kacu ktos skladal do kupy..

Link to comment
Share on other sites

a co powiecie o tej wersji? lepiej wyjdzie niz podana przeze mnie powyzej ? spalanie bedzie mniejsze ?

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11850246

 

Temat spalania nie powinien być dominującym przy zakupie Subaru bo zawsze będzie ono wieksze niż u przednionapędowej konkurencji. Tutaj spektakularnych sukcesów nie odniesiesz. Ale nie jest też tak źle. Przy spokojnej jeździe zmieścisz się w zakładanych 13 nawet w zakorkowanym mieście. Poniżej 9 na trasie też jest możliwe ale jazda musi być emyrycka. Szukając auta weź mimo wszystko pod uwagę WRX. Koszty zakupu, utrzymania i spalanie będą trochę większe ale jakość jazdy i przyjemność również. Przed zakupem sprawdź stan auta w ASO. Przewagę "zwykłej" Imprezy nad resztą aut poznasz dopiero późną jesienią i zimą. Jak nie masz doświadczenia z napędem 4x4 to polecam również szkolenie w SJS (Szkoła Jazdy Subaru).

Link to comment
Share on other sites

Nie chce wyrokowac po zdjeciu jak eksperci z wiadomego-forum-o-bezwypadkowych-samochodach, ale ten przod chyba na mocnym kacu ktos skladal do kupy..

Ja do gościa kiedyś dzwoniłem przed kupnem mojego RS-a to mówił że był lekko dojechany przodem ale zdjęć nie posłał i wtedy był za 45000zł

Link to comment
Share on other sites

moj RS 2.0l z 2008r pali 11.4 (srednia z 30kkm) przy jezdzie autostrady i misto. Po polskich drogach przy spiacej jezdzie spadlo nawet do 8l. Mruczy rtoche malo i to dopiero po 4000rpm. 150 koni to malo do zabawy ale z reduktorem po gorach calkiem niezle tanczy. Jako "zonowoz" wystarczajacy. Jazda przyjemna i zona nie ma oporow zeby kierowac po powrocie z imprezy gdy ja zione na prawym ;)

Link to comment
Share on other sites

Spalanie w 2.5 9L w miescie to bujda (nie wiem poco takie bzdury ludzie pisza jak Golf TDI pali ok 8L jezdzac po Krakowie)

mi Impreza 2.0 palila 11-12, a 1.8 ok 10 (9 da sie ale emerycka jazda latem i bez duzych korkow)

Link to comment
Share on other sites

A ja jeżdżę własnie takim 2,5 RS'em tylko w kombi MY2005 i nauczyłem sie od żony :mrgreen: jeździć tak że schodzimy do 10,5 po mieście. Tylko nie przekraczać 3000 rpm i ujdzie. A w trasie łyknęła zaledwie 7,5 l/100 ale znowuż nie przekraczając 120 km/h.

 

A jak fantazja poniesie to 13-14 po mieście a przy upalaniu to 15-17 (i pewnie wiecej ale nie przyjmuję do wiadomości bo nie o to chodzi) literów też wessie.

Link to comment
Share on other sites

W mojej ocenie ta biała dużo fajniejsza najprawdopodobniej sprowadzona z holandii sądząc po spojlerze, fajniejsza bo:

biały kolor + czarne felgi = kozak:)

EU spec

spryski na reflektory -zimą się przydaje

 

a co dywagacji nad spasowaniem musisz pojechać z jakimś dobrym blacharzem lub lakiernikiem i Ci oceni wstępnie autko, a potem serwis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odgrzewam kotleta - widujecie jakieś RSy w sprzedaży?? Chciałabym tą Type-r'ową :) No albo amerykańca wolnossącego (tylko nie w automacie!!!)... Czy ich wyprodukowana ilość jest jakoś drastycznie mniejsza od reszty że są takie nie do dostania czy już wszystkie rozbite?

 

edit: namierzyłam jedną, ale ani słowa o niej w całej aukcji...

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-5-rs-awd-C28217545.html

Edited by karloszka
Link to comment
Share on other sites

Nie :) narazie zawiesiłam sprzedaż aukcyjną bo nie chcę zostać bez imprezy :P

Obecnie stoi na warsztacie i będą wymienione wszystkie części tego wymagające.

 

A mam pytanie, po czym rozpoznać na 1 rzut oka czy to jest P1, RS czy 22b albo Type R?

Edited by karloszka
Link to comment
Share on other sites

Po vinie poznasz czy to JDM czy nie a po applied code poznasz dokładnie co to za wersja ;-)

Na 1 rzut oka to po której stronie ma antenę, czy ma wycieraczke z tyłu, czy ma el. składane lusterka...

Link to comment
Share on other sites

Japończyki GC8 czyli JDM (WRX, WRX Sti, 22b, Type R, RA, S201, Casablanca) są zawsze RHD, mają krótki Vin (chyba 9 cyfrowy), wycieraczkę z tyłu (poza RA i s201), Ver5/6 ma automatyczną klime, natrysk wody na intercooler, el. składane lusterka, obrotomierz na śrdoku i licznik do 180km/h (ale większośc jest w UK przerobione na 180Mil/h), Type R i RA w wersji STI mają DCCD, wersja limited ma klapkę na dachu, ver 5/6 są strojone na paliwo 102 oktany (podobno ;))

 

P1 to wykastrowany Type R, ma Europejski Vin, Wycieraczkę z tyłu, nie ma DCCD i zwykłe napędy, jezdzi na zwykłe paliwo, ma zwykłą klime, nie ma natryku na cooler, ma za to swój spoiler z tyłu, spliter przedniego zderzaka i zamiast zaślepek halogenów- zaślepki z małymi halogenami i pierdółki typu siedzenia plakietki z napisem Prodrive.

 

Hamerykańskie Coupe to za wiele nie powiem, napewno nie ma turbo i ma długi vin...

 

Mogłem gdzieś się z czymś pomylić ale ogólnie jakoś tak to wygląda ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...