Skocz do zawartości

Impreza RS


GregDH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako ze jestem nowym uzytkownikiem forum odrazu mam pewne pytanko.

Zainteresowany jestem kupnem Subaru Imprezy RS dokladniej tej : http://allegro.pl/item1001955575_subaru ... 05_06.html

Wybor padl na taka a nie inna gdyz niestety jestem zmuzony kupic auto z ojcem "na wspóle" i musimy oboje wybrac odpowiednia oferte. On mial wymogi typu:

- nie starsza niz 2005

- nie wiecej niz 2.5

- spalanie do 13l

- przebieg do 100 000km

 

Natomiast mnie interesowal oczywiscie silnik. Jako ze mamy ograniczony budzet do 35 000zl to za wrx nawet sie nie rozgladam. Oczywiscie ta oferte co podalem wyzej znalazlem jako chyba jednyna sensowna do tej kwoty i z malopolski.

 

I teraz moje pytanie. Jak wychodzi utrzymanie wersji RS ? Bylo kilka tematow o WRX ale o RS nie znalazlem. Szczegolnie interesowalyby mnie sprawy czesci zamiennych ktore sa do zmiany najczesciej i jakby ktos sie orientowal to podanie mniej wiecej ceny. Moze teraz glupie pytanie ale czy na tym wydechu co jest w tej RS, idzie rozpoznac z daleka ze to subarka jedzie ? Jakos to pomrukuje sobie czy nie ?:P to ostatnie to juz takie moje zboczenie zwiazane z tą marka:)

 

Mam nadzieje ze dostane jak najwiecej konrentych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze teraz glupie pytanie ale czy na tym wydechu co jest w tej RS, idzie rozpoznac z daleka ze to subarka jedzie ? Jakos to pomrukuje sobie czy nie ?:P to ostatnie to juz takie moje zboczenie zwiazane z tą marka:)

 

Z tego co wiem to wszystkie Imprezki pomrukują, oprócz tej najnowszej, którą wytłumili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impreza jak impreza. jak na ssaka dość mocna i dynamiczna, ale do turbo jej daleko, logiczne....zużycie paliwa w manualnych autach - zmieścisz się w 10L jak będziesz jeździł piano, na trasie nawet mniej, a jak pociśniesz, dojdziesz i do 20L, jak w każdym aucie. piszesz o 35k pln, myślę, że za to można kupić całkiem przyzwoitego WRXa, może nie z 2005, ale 2002-2003 chyba tak, a o drobiną szczęścia i trochę młodszego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poruszam się takowym bolidem tylko rocznik 2007 czyli nowsza buda. Jestem bardzo zadowolony z auta, chyba pod każdym względem.

Ta Impreza nie bulgocze tak jak te z turbo ponieważ kolektor jest innej budowy o ile można to tak nazwać. Ja wymieniłem tłumik końcowy na produkt BLITZ i środek na H&S. Dźwięk jest jak dla mnie super ale dalej nie bulgocze a jest bardziej rajdowy. Robię przymiarkę do kolektora H&S i wtedy będzie czad. Tylko ja mam wersję 2.0.

Koszty. Spalanie oczywiście różne, mi po mieście pali 14 l , na trasie 10 - 13. Ostra jazda 17 l.

Przeglądy robię w firmie obsługującej Subaru ale nie ASO i wychodzi tak że np przy 30 tyś (wymiana oleju , filtrów, czyszczenie przepustnicy, płyn hamulcowy) to koszt ok 1200 pln. Teraz robiłem hamulce z przodu i z tyłu z przeglądem przy 45 tyś to wyszło ok 2000 pln. To norma.

Samochód jest bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł.

Cena jest chyba ok, ważne aby technicznie było jak najlepiej.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz jeździł głownie po mieście to na pewno bujda (koło 13 l wyjdzie). Ale jeżeli większość to trasy przy normalnych prędkościach to myślę, że jakimś cudem da się w 9 zmieścić. Auta 4x4 zawsze trochę więcej palą.

 

Ale zależy jak na to spojrzeć. Bo myślę, że jak trafisz na zadbany egzemplarz to będą twoje jedyne koszty poza planowanymi serwisami. Ja też z tego założenia wychodzą, że lepiej trochę więcej wydać na paliwo, ale mieć spokojną głowę o bezawaryjność. A radość z jady Subaru jest bezcenna mimo ze mam silnik tylko 1,8 103 KM. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o tej wersji? lepiej wyjdzie niz podana przeze mnie powyzej ? spalanie bedzie mniejsze ?

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11850246

 

 

Nie chce wyrokowac po zdjeciu jak eksperci z wiadomego-forum-o-bezwypadkowych-samochodach, ale ten przod chyba na mocnym kacu ktos skladal do kupy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o tej wersji? lepiej wyjdzie niz podana przeze mnie powyzej ? spalanie bedzie mniejsze ?

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11850246

 

Temat spalania nie powinien być dominującym przy zakupie Subaru bo zawsze będzie ono wieksze niż u przednionapędowej konkurencji. Tutaj spektakularnych sukcesów nie odniesiesz. Ale nie jest też tak źle. Przy spokojnej jeździe zmieścisz się w zakładanych 13 nawet w zakorkowanym mieście. Poniżej 9 na trasie też jest możliwe ale jazda musi być emyrycka. Szukając auta weź mimo wszystko pod uwagę WRX. Koszty zakupu, utrzymania i spalanie będą trochę większe ale jakość jazdy i przyjemność również. Przed zakupem sprawdź stan auta w ASO. Przewagę "zwykłej" Imprezy nad resztą aut poznasz dopiero późną jesienią i zimą. Jak nie masz doświadczenia z napędem 4x4 to polecam również szkolenie w SJS (Szkoła Jazdy Subaru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wyrokowac po zdjeciu jak eksperci z wiadomego-forum-o-bezwypadkowych-samochodach, ale ten przod chyba na mocnym kacu ktos skladal do kupy..

Ja do gościa kiedyś dzwoniłem przed kupnem mojego RS-a to mówił że był lekko dojechany przodem ale zdjęć nie posłał i wtedy był za 45000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj RS 2.0l z 2008r pali 11.4 (srednia z 30kkm) przy jezdzie autostrady i misto. Po polskich drogach przy spiacej jezdzie spadlo nawet do 8l. Mruczy rtoche malo i to dopiero po 4000rpm. 150 koni to malo do zabawy ale z reduktorem po gorach calkiem niezle tanczy. Jako "zonowoz" wystarczajacy. Jazda przyjemna i zona nie ma oporow zeby kierowac po powrocie z imprezy gdy ja zione na prawym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę własnie takim 2,5 RS'em tylko w kombi MY2005 i nauczyłem sie od żony :mrgreen: jeździć tak że schodzimy do 10,5 po mieście. Tylko nie przekraczać 3000 rpm i ujdzie. A w trasie łyknęła zaledwie 7,5 l/100 ale znowuż nie przekraczając 120 km/h.

 

A jak fantazja poniesie to 13-14 po mieście a przy upalaniu to 15-17 (i pewnie wiecej ale nie przyjmuję do wiadomości bo nie o to chodzi) literów też wessie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie ta biała dużo fajniejsza najprawdopodobniej sprowadzona z holandii sądząc po spojlerze, fajniejsza bo:

biały kolor + czarne felgi = kozak:)

EU spec

spryski na reflektory -zimą się przydaje

 

a co dywagacji nad spasowaniem musisz pojechać z jakimś dobrym blacharzem lub lakiernikiem i Ci oceni wstępnie autko, a potem serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam kotleta - widujecie jakieś RSy w sprzedaży?? Chciałabym tą Type-r'ową :) No albo amerykańca wolnossącego (tylko nie w automacie!!!)... Czy ich wyprodukowana ilość jest jakoś drastycznie mniejsza od reszty że są takie nie do dostania czy już wszystkie rozbite?

 

edit: namierzyłam jedną, ale ani słowa o niej w całej aukcji...

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-5-rs-awd-C28217545.html

Edytowane przez karloszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie :) narazie zawiesiłam sprzedaż aukcyjną bo nie chcę zostać bez imprezy :P

Obecnie stoi na warsztacie i będą wymienione wszystkie części tego wymagające.

 

A mam pytanie, po czym rozpoznać na 1 rzut oka czy to jest P1, RS czy 22b albo Type R?

Edytowane przez karloszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończyki GC8 czyli JDM (WRX, WRX Sti, 22b, Type R, RA, S201, Casablanca) są zawsze RHD, mają krótki Vin (chyba 9 cyfrowy), wycieraczkę z tyłu (poza RA i s201), Ver5/6 ma automatyczną klime, natrysk wody na intercooler, el. składane lusterka, obrotomierz na śrdoku i licznik do 180km/h (ale większośc jest w UK przerobione na 180Mil/h), Type R i RA w wersji STI mają DCCD, wersja limited ma klapkę na dachu, ver 5/6 są strojone na paliwo 102 oktany (podobno ;))

 

P1 to wykastrowany Type R, ma Europejski Vin, Wycieraczkę z tyłu, nie ma DCCD i zwykłe napędy, jezdzi na zwykłe paliwo, ma zwykłą klime, nie ma natryku na cooler, ma za to swój spoiler z tyłu, spliter przedniego zderzaka i zamiast zaślepek halogenów- zaślepki z małymi halogenami i pierdółki typu siedzenia plakietki z napisem Prodrive.

 

Hamerykańskie Coupe to za wiele nie powiem, napewno nie ma turbo i ma długi vin...

 

Mogłem gdzieś się z czymś pomylić ale ogólnie jakoś tak to wygląda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejko Karloszka

 

Mam RS 2.5 2001 168 KM. Daj na PW jeżeli Cie to interesuje

Edytowane przez Arecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...