RaSH Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Witajcie. Mam pytanie. Słyszę stukanie na nierównościach dochodzące jak się okazało z przekładni kierowniczej. Znalazłem używkę ale z 2006 roku. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby potwierdzić, że ta przekładnia będzie pasowała do Forka z 2003 roku ? Mam zdjęcia tej przekładni z 2006 roku jakby ktoś chciał pomóc .... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 A czy powodem stukania nie są wyrobione poduszki pod przekładnią. Może taniej będzie niż wymieniać całą przekładnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Krzysiu z Wójtowa zdiagnozował luzy na przekładni.... Jest jakiś inny prosty sposób na przetestowanie tego typu uszkodzenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Jak Krzysiek stwierdził, to nie ma możliwości, żeby było inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 A przekładnia z 2006 będzie pasowała do rocznika 2003 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 W zasadzie między rocznikami była różnica głównie w optyce, a mechanicznie raczej niewiele, ale czy była zmiana w konstrukcji/budowie przekładni kierowniczej...? moim zdaniem nie, ale jest to raczej tylko gdybanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu? bez problemu da się wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu? bez problemu da się wymienić To fajnie, będę musiał wymienić bo przy ostrym wchodzeniu w zakręt odzywa się. Amortyzatory będę wymieniał tez to i geometria za jednym zamachem. Znasz może wymiary śruby mocującej amortyzator? tej dolnej bo nie idzie jej odkręcić i pewnie ukręci się jak wezmę dłuższą przedłużkę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm Wolę kupić na zapas. Psikałem i nie szło. Ani pneumatem, ani prawie metrową rurką i poddałem się Ale teraz będę musiał już to odkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć... W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Szanowni, trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu. Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz). Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK). A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/ Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Szanowni, trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu. Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz). Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK). A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/ Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5? Doświadczenie to ja mam, ale wytłumaczyć nie potrafię W moim S-t zamontowano mi przekładnię z STi 2004 (jeśli mnie pamięć nie myli). Zajął się tym pan Z. ze znanego serwisu. Podobno nie wszystko jest Pn'P ale przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić. Efekt jest bardzo pozytywny, więc polecam 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić no właśnie o to mi chodzi. chciałbym być może to zrobić w Gdańsku, ale musiałbym poznać więcej szczegółów... może ktoś pomocny zdradzi kilka szczegółów? co wymaga zmiany, rzeźby, czy potrzebna jest spawarka i kątówka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć... W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć. cieszę się Twoim szczęściem , ale uważnie wsłuchuj się w stuki, czy się nie powiększają.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia. Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje. tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie Adam, to że plug-and-play nie pasuje, to ja wiem. Chodzi mi o to, żeby dowiedzieć się, co trzeba przerobić i jak, by mógł mi to zrobić ktoś w 3mieście, żebym nie musiał pomykać do Wawy do 4T w ostateczności bym pojechał, ale ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia. Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje. tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni. [ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0268.jpg ] Pozdrawiam A możesz zdradzić jaka cena? Ja dzisiaj wymieniłem oba łączniki staba bo myślałem, że one stukają a diagnoza mechaniora, że stuka przekładnia jednak - faktycznie słychać. Wolałbym najpierw wymienić to co Ty zanim założę nową maglownicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 nie dużo, około 200pln albo niecałe 200 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 nie dużo, około 200pln albo niecałe 200 pozdrawiam Dzięki za odpowiedź. A czy u Ciebie podczas krótkich ruchów kierownicą lewo/prawo na postoju także było słychać stuki? Czy tylko podczas jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 cześć, co do stuków to nie wiem, raczej ich nie mam i nie miałem albo nie zwracałem uwagi. Wyszło na przeglądzie wiec zamówiłem i wymienili. Auto wcześniej nie chciało jeździć prosto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 odświeżam temat- może ktoś się orientuje, czy przekładnia z WRX pasuje nieco bardziej do Forka ST, niż magiel z STI? czy to ta sama rzeźba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Odkopując necroposta : Czy maglownica z hawkeye będze pasować do forka 2001 2.0 125 kM ? Kod maglownicy to 69191137, producent JTEKT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stablo Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Kolego ciśnij serwis kolumny tak jak silniki diesla padają jak muchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się