RaSH Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Witajcie. Mam pytanie. Słyszę stukanie na nierównościach dochodzące jak się okazało z przekładni kierowniczej. Znalazłem używkę ale z 2006 roku. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby potwierdzić, że ta przekładnia będzie pasowała do Forka z 2003 roku ? Mam zdjęcia tej przekładni z 2006 roku jakby ktoś chciał pomóc .... Pozdrawiam
crem Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 A czy powodem stukania nie są wyrobione poduszki pod przekładnią. Może taniej będzie niż wymieniać całą przekładnię.
RaSH Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 Krzysiu z Wójtowa zdiagnozował luzy na przekładni.... Jest jakiś inny prosty sposób na przetestowanie tego typu uszkodzenia ?
emotorsport Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Jak Krzysiek stwierdził, to nie ma możliwości, żeby było inaczej...
RaSH Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 A przekładnia z 2006 będzie pasowała do rocznika 2003 ?
emotorsport Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 W zasadzie między rocznikami była różnica głównie w optyce, a mechanicznie raczej niewiele, ale czy była zmiana w konstrukcji/budowie przekładni kierowniczej...? moim zdaniem nie, ale jest to raczej tylko gdybanie...
kazio Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu?
emotorsport Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu? bez problemu da się wymienić
kazio Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu? bez problemu da się wymienić To fajnie, będę musiał wymienić bo przy ostrym wchodzeniu w zakręt odzywa się. Amortyzatory będę wymieniał tez to i geometria za jednym zamachem. Znasz może wymiary śruby mocującej amortyzator? tej dolnej bo nie idzie jej odkręcić i pewnie ukręci się jak wezmę dłuższą przedłużkę....
emotorsport Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm
kazio Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm Wolę kupić na zapas. Psikałem i nie szło. Ani pneumatem, ani prawie metrową rurką i poddałem się Ale teraz będę musiał już to odkręcić.
RaSH Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć... W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć.
tzd Posted June 17, 2011 Posted June 17, 2011 Szanowni, trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu. Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz). Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK). A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/ Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5?
Spokojny Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Szanowni, trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu. Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz). Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK). A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/ Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5? Doświadczenie to ja mam, ale wytłumaczyć nie potrafię W moim S-t zamontowano mi przekładnię z STi 2004 (jeśli mnie pamięć nie myli). Zajął się tym pan Z. ze znanego serwisu. Podobno nie wszystko jest Pn'P ale przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić. Efekt jest bardzo pozytywny, więc polecam 8)
tzd Posted June 25, 2011 Posted June 25, 2011 przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić no właśnie o to mi chodzi. chciałbym być może to zrobić w Gdańsku, ale musiałbym poznać więcej szczegółów... może ktoś pomocny zdradzi kilka szczegółów? co wymaga zmiany, rzeźby, czy potrzebna jest spawarka i kątówka?
emotorsport Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć... W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć. cieszę się Twoim szczęściem , ale uważnie wsłuchuj się w stuki, czy się nie powiększają....
AdaSch Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia. Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje. tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni. Pozdrawiam
tzd Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie Adam, to że plug-and-play nie pasuje, to ja wiem. Chodzi mi o to, żeby dowiedzieć się, co trzeba przerobić i jak, by mógł mi to zrobić ktoś w 3mieście, żebym nie musiał pomykać do Wawy do 4T w ostateczności bym pojechał, ale ...
kitewinger Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia. Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje. tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni. [ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0268.jpg ] Pozdrawiam A możesz zdradzić jaka cena? Ja dzisiaj wymieniłem oba łączniki staba bo myślałem, że one stukają a diagnoza mechaniora, że stuka przekładnia jednak - faktycznie słychać. Wolałbym najpierw wymienić to co Ty zanim założę nową maglownicę.
kitewinger Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 nie dużo, około 200pln albo niecałe 200 pozdrawiam Dzięki za odpowiedź. A czy u Ciebie podczas krótkich ruchów kierownicą lewo/prawo na postoju także było słychać stuki? Czy tylko podczas jazdy?
AdaSch Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 cześć, co do stuków to nie wiem, raczej ich nie mam i nie miałem albo nie zwracałem uwagi. Wyszło na przeglądzie wiec zamówiłem i wymienili. Auto wcześniej nie chciało jeździć prosto. Pozdrawiam
tzd Posted September 12, 2013 Posted September 12, 2013 odświeżam temat- może ktoś się orientuje, czy przekładnia z WRX pasuje nieco bardziej do Forka ST, niż magiel z STI? czy to ta sama rzeźba?
Dzierzba Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 Odkopując necroposta : Czy maglownica z hawkeye będze pasować do forka 2001 2.0 125 kM ? Kod maglownicy to 69191137, producent JTEKT.
stablo Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Kolego ciśnij serwis kolumny tak jak silniki diesla padają jak muchy
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.