Skocz do zawartości

Przekładnia kierownicza


RaSH

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Mam pytanie. Słyszę stukanie na nierównościach dochodzące jak się okazało z przekładni kierowniczej. Znalazłem używkę ale z 2006 roku. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby potwierdzić, że ta przekładnia będzie pasowała do Forka z 2003 roku ? Mam zdjęcia tej przekładni z 2006 roku jakby ktoś chciał pomóc ....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu?

 

 

bez problemu da się wymienić :)

To fajnie, będę musiał wymienić bo przy ostrym wchodzeniu w zakręt odzywa się. Amortyzatory będę wymieniał tez to i geometria za jednym zamachem.

Znasz może wymiary śruby mocującej amortyzator? tej dolnej bo nie idzie jej odkręcić i pewnie ukręci się jak wezmę dłuższą przedłużkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm

Wolę kupić na zapas. Psikałem i nie szło. Ani pneumatem, ani prawie metrową rurką i poddałem się :) Ale teraz będę musiał już to odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć...

W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szanowni,

 

trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu.

 

Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz).

 

Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK).

 

A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/

 

 

Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

 

trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu.

 

Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz).

 

Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK).

 

A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/

 

 

Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5?

 

Doświadczenie to ja mam, ale wytłumaczyć nie potrafię :mrgreen:

W moim S-t zamontowano mi przekładnię z STi 2004 (jeśli mnie pamięć nie myli). Zajął się tym pan Z. ze znanego serwisu. Podobno nie wszystko jest Pn'P ale przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić.

 

Efekt jest bardzo pozytywny, więc polecam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić

no właśnie o to mi chodzi.

chciałbym być może to zrobić w Gdańsku, ale musiałbym poznać więcej szczegółów...

może ktoś pomocny zdradzi kilka szczegółów? co wymaga zmiany, rzeźby, czy potrzebna jest spawarka i kątówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć...

W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć.

 

cieszę się Twoim szczęściem :lol: , ale uważnie wsłuchuj się w stuki, czy się nie powiększają.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO

 

co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia.

Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje.

 

tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni.

 

IMAG0268.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie

Adam, to że plug-and-play nie pasuje, to ja wiem.

 

Chodzi mi o to, żeby dowiedzieć się, co trzeba przerobić i jak, by mógł mi to zrobić ktoś w 3mieście, żebym nie musiał pomykać do Wawy do 4T :) w ostateczności bym pojechał, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO

 

co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia.

Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje.

 

tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni.

 

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0268.jpg ]

 

Pozdrawiam

 

A możesz zdradzić jaka cena? Ja dzisiaj wymieniłem oba łączniki staba bo myślałem, że one stukają a diagnoza mechaniora, że stuka przekładnia jednak - faktycznie słychać. Wolałbym najpierw wymienić to co Ty zanim założę nową maglownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dużo, około 200pln albo niecałe 200

 

pozdrawiam

 

Dzięki za odpowiedź. A czy u Ciebie podczas krótkich ruchów kierownicą lewo/prawo na postoju także było słychać stuki? Czy tylko podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

co do stuków to nie wiem, raczej ich nie mam i nie miałem albo nie zwracałem uwagi. Wyszło na przeglądzie wiec zamówiłem i wymienili. Auto wcześniej nie chciało jeździć prosto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...