Jump to content

Przekładnia kierownicza


RaSH
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

Mam pytanie. Słyszę stukanie na nierównościach dochodzące jak się okazało z przekładni kierowniczej. Znalazłem używkę ale z 2006 roku. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby potwierdzić, że ta przekładnia będzie pasowała do Forka z 2003 roku ? Mam zdjęcia tej przekładni z 2006 roku jakby ktoś chciał pomóc ....

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Krzysiu z Wójtowa zdiagnozował luzy na przekładni.... :(

Jest jakiś inny prosty sposób na przetestowanie tego typu uszkodzenia ?

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie między rocznikami była różnica głównie w optyce, a mechanicznie raczej niewiele, ale czy była zmiana w konstrukcji/budowie przekładni kierowniczej...? moim zdaniem nie, ale jest to raczej tylko gdybanie... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Da rade wymienić ten drążek bez ściągania przekładni z samochodu?

 

 

bez problemu da się wymienić :)

To fajnie, będę musiał wymienić bo przy ostrym wchodzeniu w zakręt odzywa się. Amortyzatory będę wymieniał tez to i geometria za jednym zamachem.

Znasz może wymiary śruby mocującej amortyzator? tej dolnej bo nie idzie jej odkręcić i pewnie ukręci się jak wezmę dłuższą przedłużkę....

Link to comment
Share on other sites

Nie ukręci się, popsikaj wódą, i poczekaj...dolna ma 14mm, a górna z mimośrodem do regulacji chyba 16mm

Wolę kupić na zapas. Psikałem i nie szło. Ani pneumatem, ani prawie metrową rurką i poddałem się :) Ale teraz będę musiał już to odkręcić.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć...

W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Szanowni,

 

trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu.

 

Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz).

 

Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK).

 

A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/

 

 

Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5?

Link to comment
Share on other sites

Szanowni,

 

trochę wkurza mnie, że przekładnia w Forku S-Turbo ma LOCK-TO-LOCK aż 3.4 obrotu.

 

Chciałbym wymienić ją na przekładnię z STi newage (~2.6 LOCK-TO-LOCK), albo przynajmniej z WRX (~3.0 LOCK-TO-LOCK)(szczególnie, że moja podobno puka, więc wymieniłbym na młodszy egzemplarz).

 

Wyczytałem jednak, że przekładnie z newage nie pasują do kolumny kierowniczej SF5, jedyne co można zamontować to przekładnię z klasyka (GC8 GT, ~3.0 LOCK-TO-LOCK).

 

A classic impreza rack will fit a SF5 forester. Its the bugeye onwards that won't fit the forester colum

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/sti-steering-rack-sf5-27191/

 

 

Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie? może da się jednak zamontować przekładnię z newage WRX/STI do SF5?

 

Doświadczenie to ja mam, ale wytłumaczyć nie potrafię :mrgreen:

W moim S-t zamontowano mi przekładnię z STi 2004 (jeśli mnie pamięć nie myli). Zajął się tym pan Z. ze znanego serwisu. Podobno nie wszystko jest Pn'P ale przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić.

 

Efekt jest bardzo pozytywny, więc polecam 8)

Link to comment
Share on other sites

przy pewnej dozie umiejętności i odrobinie rzeźby można sobie z tym poradzić

no właśnie o to mi chodzi.

chciałbym być może to zrobić w Gdańsku, ale musiałbym poznać więcej szczegółów...

może ktoś pomocny zdradzi kilka szczegółów? co wymaga zmiany, rzeźby, czy potrzebna jest spawarka i kątówka?

Link to comment
Share on other sites

Byłem dziś na badaniu technicznym, żeby się upewnić co do przekładni. Pan stwierdził, że zawieszenie w stanie idealnym (codziennie 2 x przejeżdżam leśny oes Gronity - Olsztyn, kto zna tą drogę to wie o czym mówię) i słychać delikatne stukanie w przekładni. Póki nie cieknie to jeździć...

W takim razie tematu na razie nie ruszam i temat możemy zamknąć.

 

cieszę się Twoim szczęściem :lol: , ale uważnie wsłuchuj się w stuki, czy się nie powiększają.... :D

Link to comment
Share on other sites

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO

 

co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia.

Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje.

 

tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni.

 

IMAG0268.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie

Adam, to że plug-and-play nie pasuje, to ja wiem.

 

Chodzi mi o to, żeby dowiedzieć się, co trzeba przerobić i jak, by mógł mi to zrobić ktoś w 3mieście, żebym nie musiał pomykać do Wawy do 4T :) w ostateczności bym pojechał, ale ...

Link to comment
Share on other sites

ztcw nie pasuje, bo jest inne mocowanie mam tu na myśłi 2.0xt i 2.5 xt. w 2.0 był jakiś bug i się przemieszczała na mocowaniach w 2.5 jest inaczej to rozwiązane - info z ASO

 

co do stuków na przekładni, u mne też coś stukało i okazała się to gruszka którą się normalnie wymienia.

Co najciekawsze "kilku speców" nie wiedziało o tej gruszce czy jabłku a w ASO wiedzieli. Po wymianie nic się nie dzieje.

 

tak to wygląda i jest przykręcone do przekładni.

 

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0268.jpg ]

 

Pozdrawiam

 

A możesz zdradzić jaka cena? Ja dzisiaj wymieniłem oba łączniki staba bo myślałem, że one stukają a diagnoza mechaniora, że stuka przekładnia jednak - faktycznie słychać. Wolałbym najpierw wymienić to co Ty zanim założę nową maglownicę.

Link to comment
Share on other sites

nie dużo, około 200pln albo niecałe 200

 

pozdrawiam

 

Dzięki za odpowiedź. A czy u Ciebie podczas krótkich ruchów kierownicą lewo/prawo na postoju także było słychać stuki? Czy tylko podczas jazdy?

Link to comment
Share on other sites

cześć,

co do stuków to nie wiem, raczej ich nie mam i nie miałem albo nie zwracałem uwagi. Wyszło na przeglądzie wiec zamówiłem i wymienili. Auto wcześniej nie chciało jeździć prosto.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...