Jump to content

Co zrobić z wydechem w STi ?


Harvester
 Share

Recommended Posts

Witojcie. Nie dalej jak przedwczoraj wywaliło mi check'a podczas jazdy. Dzisiaj okazało się, że przyczyną jest katalizator.

Pierwsze pytanie, czy to normalne (albo chociaż może się zdarzyć), że kat padł po 115 tysiącach ? Auto pełna seria (STi 03 EU), przeze mnie nie upalane itd.

Czy może lepiej posprawdzać wszelkie parametry pracy silnika ?

 

A skoro katalizator już powoli odmawia współpracy, to co najlepiej z nim zrobić ? Nie bardzo mam teraz kasę na remap, ale skoro już taka dobra sposobność się trafiła, to pomyślałem sobie, że może się warto go pozbyć na amen ? Wiem, że zamontowanie 2.5" przelotu w WRXie bez remapu, nie powoduje problemów. Czy tak samo jest w STi ? Cena nowego katalizatora o ile się orientuje nie jest zbyt pocieszna, więc co w tym budżecie najlepiej zrobić ? Co radzicie ?

 

Pozdrawiam

(ehhh... gdzie są pomuki ?? :/ :( )

Link to comment
Share on other sites

nie-ASO:

"Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania"

nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co?

 

można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii.

papka :lol:

Link to comment
Share on other sites

nie-ASO:

"Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania"

nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co?

 

można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii.

papka :lol:

 

No jest trochę lapsusików ale morał celny - wymiana wydechu (już dajmy spokój tym katalizatorem sportowym :mrgreen: ) bez korekty map może się zakończyć niezdrowym przeładowanie, w konsekwencji zubożeniem mieszanki i dalej już czymś zupełnie niefajnym. Drugi morał jest taki, że bez korekty map auto będzie jeździło tylko "na peakach" - krzywa z wyraźnym wierzchołkiem, niepłaska, no chała jednym słowem.

 

Ale masz rację, ktoś mógłby te artykuły przed wydaniem jednak trochę skorygować. Z drugiej stronie ładnie to o nich świadczy - Oni są od remapów a nie pisanie pięknych historii :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Czy downpipe z katalizatorem nie jest taka sama jak w WRX? Gdyby nie odleglosc, to bym Ci oddal moj z przebiegiem ponizej 40kkm za darmo. Zapytaj na forum, moze ktos ma zbedny.

Link to comment
Share on other sites

To już zrobiłem.... ale pytanie czy jest sens jeździć z katalizatorem, który wywala błędy ?

ja wogule nie rozumie ludzi jak moga jezdzic WRXem czy STI z seryjnym zatkanym katami wydechem :roll:

wywal katy, zrob remapik lekki zeby przeladowan nie bylo i ciesz sie jazda

Link to comment
Share on other sites

GRAF, ja wiem, że to grzech, ale dla mnie nawet seryjne STi jest szybkie ;)

bez katow wcale nie musi byc duzo szybsze a napewno bedzie przyjemniejsze w uzytkowaniu no i dzwiek sie troche poprawi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...