Harvester Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Witojcie. Nie dalej jak przedwczoraj wywaliło mi check'a podczas jazdy. Dzisiaj okazało się, że przyczyną jest katalizator. Pierwsze pytanie, czy to normalne (albo chociaż może się zdarzyć), że kat padł po 115 tysiącach ? Auto pełna seria (STi 03 EU), przeze mnie nie upalane itd. Czy może lepiej posprawdzać wszelkie parametry pracy silnika ? A skoro katalizator już powoli odmawia współpracy, to co najlepiej z nim zrobić ? Nie bardzo mam teraz kasę na remap, ale skoro już taka dobra sposobność się trafiła, to pomyślałem sobie, że może się warto go pozbyć na amen ? Wiem, że zamontowanie 2.5" przelotu w WRXie bez remapu, nie powoduje problemów. Czy tak samo jest w STi ? Cena nowego katalizatora o ile się orientuje nie jest zbyt pocieszna, więc co w tym budżecie najlepiej zrobić ? Co radzicie ? Pozdrawiam (ehhh... gdzie są pomuki ?? :/ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 można wyłączyć błąd powodowany przez katalizator ... (chyba) :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 19, 2010 Author Share Posted April 19, 2010 To już zrobiłem.... ale pytanie czy jest sens jeździć z katalizatorem, który wywala błędy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 To już zrobiłem.... ale pytanie czy jest sens jeździć z katalizatorem, który wywala błędy ? Jak on Ci wywala to ty go też wywal... Oko za oko! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Harvi, przeczytaj najpierw poniższy tekst : http://nie-ASO.pl/pl/ciekawostki_technic ... ezpiecznie a potem, finalnie ten : http://nie-ASO.pl/pl/ciekawostki_technic ... ydechowego and watch your six, baby Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark L.A. Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Zakup kpl H&S-a, montaz, strojenie i efekt ... miodziooo ! Poza dodatkowymi konikami pod maska zyskujesz najpiekniejsze brzmienie doladowanego boxera . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 nie-ASO: "Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania" nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co? można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii. papka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Zadzwoń do mnie 606-649-259 to Ci wytłumaczę co masz zrobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 nie-ASO:"Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania" nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co? można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii. papka No jest trochę lapsusików ale morał celny - wymiana wydechu (już dajmy spokój tym katalizatorem sportowym ) bez korekty map może się zakończyć niezdrowym przeładowanie, w konsekwencji zubożeniem mieszanki i dalej już czymś zupełnie niefajnym. Drugi morał jest taki, że bez korekty map auto będzie jeździło tylko "na peakach" - krzywa z wyraźnym wierzchołkiem, niepłaska, no chała jednym słowem. Ale masz rację, ktoś mógłby te artykuły przed wydaniem jednak trochę skorygować. Z drugiej stronie ładnie to o nich świadczy - Oni są od remapów a nie pisanie pięknych historii Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 19, 2010 Author Share Posted April 19, 2010 Hmmm.... rzeczywiście uwolnienie wydechu bez remapu nie służy STi Zobaczę ile kosztuje nowy kat i wtedy będę myślał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanon Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Jakby co to mam center pipe, z katalizatorem na zbyciu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Hmmm.... rzeczywiście uwolnienie wydechu bez remapu nie służy STi Zobaczę ile kosztuje nowy kat i wtedy będę myślał Zadzwoń do Raja bo chyba jakis niedrogi komplet , ladnie brzmiacy jeszcze ma..... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 19, 2010 Author Share Posted April 19, 2010 Andrzej Koper, można prosić do niego numer na PW ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Czy downpipe z katalizatorem nie jest taka sama jak w WRX? Gdyby nie odleglosc, to bym Ci oddal moj z przebiegiem ponizej 40kkm za darmo. Zapytaj na forum, moze ktos ma zbedny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imgw Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 znajac zycie to na Forumie znajdzie sie kilka katow do oddania. Popytaj a sie zaraz znajdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Oddam kotka w dobre rece Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 To już zrobiłem.... ale pytanie czy jest sens jeździć z katalizatorem, który wywala błędy ? ja wogule nie rozumie ludzi jak moga jezdzic WRXem czy STI z seryjnym zatkanym katami wydechem :roll: wywal katy, zrob remapik lekki zeby przeladowan nie bylo i ciesz sie jazda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 GRAF, ja wiem, że to grzech, ale dla mnie nawet seryjne STi jest szybkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 GRAF, ja wiem, że to grzech, ale dla mnie nawet seryjne STi jest szybkie bez katow wcale nie musi byc duzo szybsze a napewno bedzie przyjemniejsze w uzytkowaniu no i dzwiek sie troche poprawi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 Decyzja zapadła szczegóły wkrótce w stosownym wątku :roll: zamykamy. Dziękuję wszystkim za pomoc :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 GRAF, ja wiem, że to grzech, ale dla mnie nawet seryjne STi jest szybkie Nie ogarniasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now