Skocz do zawartości

Jaki slick do WRXa ?


elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że ostatnim czasem prawie wszyscy przyjeżdżają na slickach, postanowiłem zgłębić nieco temat.

 

1. Jakie slicki są godne rozważenia - jest spora oferta opon używanych w cenach ok 1200zł/kpl (BF Googridge, Michelin itd) ? Na co zwracać uwagę ?

 

2. Jak rozmiar polecacie ? Czy 235/610/17 wejdzie do WRXa bez obcierania czy max to 225 ?

 

I tak będę musiał kupić ekstra zestaw felg, więc nie robi mi to specjalnej różnicy czy opony będą 17" czy 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888, ewentualnie Pirelli(modelu nie pamiętam) najlepiej nowe a jeżeli używane to ważne, żeby były równomiernie zużyte wszystkie 4 sztuki - szkoda mechanizmu roznicowego. Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu.

A co do rozmiaru to nie czuje się na silach nic doradzac czasami najlepszą metoda jest poprostu sprawdzenie jak auto zachowa sie na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

 

"wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888,

a co to za slick :shock: :?: jakiś chyba nowy model :roll: :twisted:

Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu.

toyo jak sie rozgrzeje , kompletnie nie trzyma, a do prawdziwego slicka to mu daleko :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A RE070A jak się do tego ma, bo ja osobiście odczuwałem znaczną poprawę przyczepności po rozgrzaniu.

 

oczywiście ze tak, RE070 na zimno prawie nie trzyma, jak rozgrzeje jest ok, a jak sie przegrzeje kompletnie nie trzyma , Toyo lepiej działa na zimnym jak RE070 , ale sie szybciej przegrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do głównego tematu, bo tylu wyjadaczy się tu wypowiada, a jeszcze nie padły żadne konkrety dotyczące polecanych SLIKÓW i ich rozmiarów :roll: :roll: :roll:

 

Elberoth, w zasadzie to nie ma co tu polecać !, sa generalnie dwie topowe firmy BF i Pirelli , czasami jakiś hankook, czy yoko, i tyle !, rozmiary w zasadzie masz dwa 17 i 18, tu nie ma sie co przejmowac szerokoscia, wysokoscia, bo prawie wszystkie sa takie same, wiec kupujesz i zakładasz. Strategicznym podejsciem , jest dobór mieszanki do warunków toru, drogi itp. i to złotego środka nie ma. Na kielce np. bo wiem że tam jeździsz , mieszanka średnia jest godna uwagi

czyli BF A010, lub A011 Pirelli RX7 lyb RS7 . Na ułeż zdecydowanie twarde, A022-024 , PIRELLI RS5, RX5. Powinienes miec róznież w zapasie jakies media lub deszczówki, albo miękkiego slicka mocno docietego.

Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

 

"wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach

 

nie o to wpadanie mi chodzilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił.

 

opony bajka :!: , polecam ,

 

nie masz czasem twardych a22 w 18" na Ułęż, nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz czasem twardych a22 w 18"

pewnie mam, lub moge miec bez problemów :grin:

carfit, ile cenisz BF 011?

1400 kpl 4szt.

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 7:52 pm ]

nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll:

znikną szybciej niż myślisz :twisted: , tam nawet twardy slick zjada :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie mam, lub moge miec bez problemów

 

to się zoorientuj i daj mi znac jakieś szczegóły :twisted:

znikną szybciej niż myślisz , tam nawet twardy slick zjada

 

tym bardziej daj znać :twisted: , chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię.

 

Najczęściej będę w Ułężu i w Kielcach, sporadycznie gdzie indziej

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:07 pm ]

carfit, ile cenisz BF 011? może być na pw

 

ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza :twisted::mrgreen: oponki mają sporo mięsa do zdarcia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię.

Do Ułęża jak nie sa to zawody o złote kalesony, to z powodzeniem można zastosowac slicka wyścigowego, dłuzej wytrzyma napewno, slick rajdowy jest dobry na trzy szybkie kólka, potem sie zwałkuje lub spali i na śmietnik. Jeszcze przy takich temperaturach spoko, ale w lecie jest masakra

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:26 pm ]

ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza :twisted::mrgreen: oponki mają sporo mięsa do zdarcia :twisted:

 

dzieki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja chyba muszę poszukać wyścigowego i próbować go zagrzać przed startem, chociaz kiedyś zdaje się Gracu przyjechał na takim i mówił że był nie do zagrzania :roll: , więc może średni wyścigowy byłby najlepszy :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

o ile sa aktualne napisz pls w jakim rozmiarze i stanie masz te BF 11.

 

pozdr RASTI kadett

 

225/40R18 stan bardzo dobry :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...