elberoth Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Jako że ostatnim czasem prawie wszyscy przyjeżdżają na slickach, postanowiłem zgłębić nieco temat. 1. Jakie slicki są godne rozważenia - jest spora oferta opon używanych w cenach ok 1200zł/kpl (BF Googridge, Michelin itd) ? Na co zwracać uwagę ? 2. Jak rozmiar polecacie ? Czy 235/610/17 wejdzie do WRXa bez obcierania czy max to 225 ? I tak będę musiał kupić ekstra zestaw felg, więc nie robi mi to specjalnej różnicy czy opony będą 17" czy 18". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888, ewentualnie Pirelli(modelu nie pamiętam) najlepiej nowe a jeżeli używane to ważne, żeby były równomiernie zużyte wszystkie 4 sztuki - szkoda mechanizmu roznicowego. Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu. A co do rozmiaru to nie czuje się na silach nic doradzac czasami najlepszą metoda jest poprostu sprawdzenie jak auto zachowa sie na kołach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 elberoth, na slicku w WRX bedziesz mial jaja z przegrzewaniem piast. Slaby IMO efekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 A na czym polega przegrzewanie piast ? I co je powoduje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 "mietki" pedal hamulca Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 A z czego to wynika ? Ciepło od hamulców ? Myślałem że radą na miękki pedał są odpowiednie klocki i płyn hamulcowy (teraz mam DS2500 i Modula, i problem przy jazdach typu pojeżdżawka nie istnieje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem. BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem. BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX. "wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888, a co to za slick :shock: :?: jakiś chyba nowy model :roll: Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu. toyo jak sie rozgrzeje , kompletnie nie trzyma, a do prawdziwego slicka to mu daleko :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 toyo jak sie rozgrzeje , kompletnie nie trzyma, A RE070A jak się do tego ma, bo ja osobiście odczuwałem znaczną poprawę przyczepności po rozgrzaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torro Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 ciekawie Panowie prawicie oj ciekawie :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 A RE070A jak się do tego ma, bo ja osobiście odczuwałem znaczną poprawę przyczepności po rozgrzaniu. oczywiście ze tak, RE070 na zimno prawie nie trzyma, jak rozgrzeje jest ok, a jak sie przegrzeje kompletnie nie trzyma , Toyo lepiej działa na zimnym jak RE070 , ale sie szybciej przegrzewa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 A wracając do głównego tematu, bo tylu wyjadaczy się tu wypowiada, a jeszcze nie padły żadne konkrety dotyczące polecanych SLIKÓW i ich rozmiarów :roll: :roll: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 A wracając do głównego tematu, bo tylu wyjadaczy się tu wypowiada, a jeszcze nie padły żadne konkrety dotyczące polecanych SLIKÓW i ich rozmiarów :roll: :roll: :roll: Elberoth, w zasadzie to nie ma co tu polecać !, sa generalnie dwie topowe firmy BF i Pirelli , czasami jakiś hankook, czy yoko, i tyle !, rozmiary w zasadzie masz dwa 17 i 18, tu nie ma sie co przejmowac szerokoscia, wysokoscia, bo prawie wszystkie sa takie same, wiec kupujesz i zakładasz. Strategicznym podejsciem , jest dobór mieszanki do warunków toru, drogi itp. i to złotego środka nie ma. Na kielce np. bo wiem że tam jeździsz , mieszanka średnia jest godna uwagi czyli BF A010, lub A011 Pirelli RX7 lyb RS7 . Na ułeż zdecydowanie twarde, A022-024 , PIRELLI RS5, RX5. Powinienes miec róznież w zapasie jakies media lub deszczówki, albo miękkiego slicka mocno docietego. Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 A Micheliny to złe ? Zawsze mi się wydawało że to dobra opona :roll: Jeździcie na slickach rajdowych czy wyścigowych ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem. BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX. "wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach nie o to wpadanie mi chodzilo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 A Micheliny to złe ? Zawsze mi się wydawało że to dobra opona :roll: Bo jest dobra, tylko że Michelin promuje w rajdach należącą do siebie markę BF Goodrich :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił. opony bajka :!: , polecam , nie masz czasem twardych a22 w 18" na Ułęż, nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomai Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 carfit, ile cenisz BF 011? może być na pw Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 nie masz czasem twardych a22 w 18" pewnie mam, lub moge miec bez problemów :grin: carfit, ile cenisz BF 011? 1400 kpl 4szt. [ Dodano: Sro Mar 31, 2010 7:52 pm ] nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll: znikną szybciej niż myślisz , tam nawet twardy slick zjada Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 pewnie mam, lub moge miec bez problemów to się zoorientuj i daj mi znac jakieś szczegóły znikną szybciej niż myślisz , tam nawet twardy slick zjada tym bardziej daj znać , chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię. Najczęściej będę w Ułężu i w Kielcach, sporadycznie gdzie indziej [ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:07 pm ] carfit, ile cenisz BF 011? może być na pw ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza oponki mają sporo mięsa do zdarcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię. Do Ułęża jak nie sa to zawody o złote kalesony, to z powodzeniem można zastosowac slicka wyścigowego, dłuzej wytrzyma napewno, slick rajdowy jest dobry na trzy szybkie kólka, potem sie zwałkuje lub spali i na śmietnik. Jeszcze przy takich temperaturach spoko, ale w lecie jest masakra [ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:26 pm ] ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza oponki mają sporo mięsa do zdarcia dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 to ja chyba muszę poszukać wyścigowego i próbować go zagrzać przed startem, chociaz kiedyś zdaje się Gracu przyjechał na takim i mówił że był nie do zagrzania :roll: , więc może średni wyścigowy byłby najlepszy :roll: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadett Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 carfit, o ile sa aktualne napisz pls w jakim rozmiarze i stanie masz te BF 11. pozdr RASTI kadett Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 carfit, o ile sa aktualne napisz pls w jakim rozmiarze i stanie masz te BF 11. pozdr RASTI kadett 225/40R18 stan bardzo dobry :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now