Jump to content

Jaki slick do WRXa ?


elberoth
 Share

Recommended Posts

Jako że ostatnim czasem prawie wszyscy przyjeżdżają na slickach, postanowiłem zgłębić nieco temat.

 

1. Jakie slicki są godne rozważenia - jest spora oferta opon używanych w cenach ok 1200zł/kpl (BF Googridge, Michelin itd) ? Na co zwracać uwagę ?

 

2. Jak rozmiar polecacie ? Czy 235/610/17 wejdzie do WRXa bez obcierania czy max to 225 ?

 

I tak będę musiał kupić ekstra zestaw felg, więc nie robi mi to specjalnej różnicy czy opony będą 17" czy 18".

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888, ewentualnie Pirelli(modelu nie pamiętam) najlepiej nowe a jeżeli używane to ważne, żeby były równomiernie zużyte wszystkie 4 sztuki - szkoda mechanizmu roznicowego. Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu.

A co do rozmiaru to nie czuje się na silach nic doradzac czasami najlepszą metoda jest poprostu sprawdzenie jak auto zachowa sie na kołach.

Link to comment
Share on other sites

A z czego to wynika ? Ciepło od hamulców ? Myślałem że radą na miękki pedał są odpowiednie klocki i płyn hamulcowy (teraz mam DS2500 i Modula, i problem przy jazdach typu pojeżdżawka nie istnieje).

Link to comment
Share on other sites

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

Link to comment
Share on other sites

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

 

"wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o sliki to zdecydowanie polecam Toyo R 888,

a co to za slick :shock: :?: jakiś chyba nowy model :roll: :twisted:

Toyo jest oponą na tor, najlepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach a swoje maksymalne wlaściwości uzyskuje po tzw. dotarciu ( przetarciu)- rozgrzaniu.

toyo jak sie rozgrzeje , kompletnie nie trzyma, a do prawdziwego slicka to mu daleko :roll:

Link to comment
Share on other sites

toyo jak sie rozgrzeje , kompletnie nie trzyma,

A RE070A jak się do tego ma, bo ja osobiście odczuwałem znaczną poprawę przyczepności po rozgrzaniu.

Link to comment
Share on other sites

A RE070A jak się do tego ma, bo ja osobiście odczuwałem znaczną poprawę przyczepności po rozgrzaniu.

 

oczywiście ze tak, RE070 na zimno prawie nie trzyma, jak rozgrzeje jest ok, a jak sie przegrzeje kompletnie nie trzyma , Toyo lepiej działa na zimnym jak RE070 , ale sie szybciej przegrzewa

Link to comment
Share on other sites

A wracając do głównego tematu, bo tylu wyjadaczy się tu wypowiada, a jeszcze nie padły żadne konkrety dotyczące polecanych SLIKÓW i ich rozmiarów :roll: :roll: :roll:

 

Elberoth, w zasadzie to nie ma co tu polecać !, sa generalnie dwie topowe firmy BF i Pirelli , czasami jakiś hankook, czy yoko, i tyle !, rozmiary w zasadzie masz dwa 17 i 18, tu nie ma sie co przejmowac szerokoscia, wysokoscia, bo prawie wszystkie sa takie same, wiec kupujesz i zakładasz. Strategicznym podejsciem , jest dobór mieszanki do warunków toru, drogi itp. i to złotego środka nie ma. Na kielce np. bo wiem że tam jeździsz , mieszanka średnia jest godna uwagi

czyli BF A010, lub A011 Pirelli RX7 lyb RS7 . Na ułeż zdecydowanie twarde, A022-024 , PIRELLI RS5, RX5. Powinienes miec róznież w zapasie jakies media lub deszczówki, albo miękkiego slicka mocno docietego.

Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił.

Link to comment
Share on other sites

wynika to z przegrzewania sie hamulca i calej piasty. Czesciowym lekarstwem sa podobno tarcze dwuczestiowe. Oczywiscie 5x114 jest najlepszym rozwiazaniem.

 

BTW na slicku skrzynia szybko powie pa pa :)

 

 

naprosciej zapytac upalaczy lub firmy w ktorej stoi aktualnie Twoj WRX.

 

"wpadanie" pedalu hamulca nie wynika z przegrzewania piasty tylko z luzu na lozysku/lozyskach

 

nie o to wpadanie mi chodzilo.

Link to comment
Share on other sites

Jak cos mam bardzo dobry ostatni komplet BF 011 takich jak bęben miał w Kielcach, i z tego co wiem to sobie baardzo chwalił.

 

opony bajka :!: , polecam ,

 

nie masz czasem twardych a22 w 18" na Ułęż, nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll:

Link to comment
Share on other sites

nie masz czasem twardych a22 w 18"

pewnie mam, lub moge miec bez problemów :grin:

carfit, ile cenisz BF 011?

1400 kpl 4szt.

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 7:52 pm ]

nie wiem czy a11 mi nie znikną tam po kilku kółkach :roll:

znikną szybciej niż myślisz :twisted: , tam nawet twardy slick zjada :cry:

Link to comment
Share on other sites

pewnie mam, lub moge miec bez problemów

 

to się zoorientuj i daj mi znac jakieś szczegóły :twisted:

znikną szybciej niż myślisz , tam nawet twardy slick zjada

 

tym bardziej daj znać :twisted: , chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię.

 

Najczęściej będę w Ułężu i w Kielcach, sporadycznie gdzie indziej

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:07 pm ]

carfit, ile cenisz BF 011? może być na pw

 

ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza :twisted::mrgreen: oponki mają sporo mięsa do zdarcia :twisted:

Link to comment
Share on other sites

chyba że jeszcze coś innego polecasz na tą nawierzchnię.

Do Ułęża jak nie sa to zawody o złote kalesony, to z powodzeniem można zastosowac slicka wyścigowego, dłuzej wytrzyma napewno, slick rajdowy jest dobry na trzy szybkie kólka, potem sie zwałkuje lub spali i na śmietnik. Jeszcze przy takich temperaturach spoko, ale w lecie jest masakra

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 8:26 pm ]

ja mogę tak tylko przy okazji polecić tego allegrowicza :twisted::mrgreen: oponki mają sporo mięsa do zdarcia :twisted:

 

dzieki :lol:

Link to comment
Share on other sites

to ja chyba muszę poszukać wyścigowego i próbować go zagrzać przed startem, chociaz kiedyś zdaje się Gracu przyjechał na takim i mówił że był nie do zagrzania :roll: , więc może średni wyścigowy byłby najlepszy :roll: :?:

Link to comment
Share on other sites

carfit,

 

o ile sa aktualne napisz pls w jakim rozmiarze i stanie masz te BF 11.

 

pozdr RASTI kadett

 

225/40R18 stan bardzo dobry :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...