niebieski708 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Nie wiem czy było, ale według gościa jednym z problemów w silnikach 2.5 (turbo i N/A) jest stosowana uszczelka pod głowicę przes subaru. [ Dodano: Sro Mar 03, 2010 3:19 am ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Nie wiem czy było, ale według gościa jednym z problemów w silnikach 2.5 (turbo i N/A) jest stosowana uszczelka pod głowicę przes subaru. Nie zrozumiales dobrze co gosc mowi, albo zle sobie przetlumaczyles. Obejrzyj film jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Dla niedoskonałych językowo W skrócie - od 2010 r. subaru wprowadziło blok półzamknięty także do 2.5 N/A outback (w 2.5T jest to stosowane od dawna). W związku z tym blok/cylinder jest bardziej odporny na rozszerzalność temperaturową. Równocześnie zmieniono uszczelki pod głowice w N/A, mają one inny kształt (umieszczenie i rozmiar otworów na skraju uszczelki) i nie są kompatybilne z poprzednimi wersjami bloków otwartych. Dodatkowo w końcu zmieniony zostały technologia i materiał, z którego wykonane są uszczelki w N/A - 1-warstwowa (której zdarzało się parcieć) została wymieniona na 4-warstwową metalową, lepszą, taką, jak w od zawsze stosowano w turbo i H6. Tak więc jeśli już, to filmik mówi o wprowadzeniu poprawki do N/A, ale nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki. A co do tematu - new age, nie new adge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Dobrze wiedziec. Z drugiej strony nie slyszalem o problemachz 2.5 N/A. Sami mamy jednego... moze to bedzie pierwszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 (...) nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki (...) a mogliby poprawic, bo pomimo "prawidlowych 4-warstwowych uszczelek" ( ), uszczelki te w 2.5T sa wydmuchiwane ze az milo Dobrze wiedziec. Z drugiej strony nie slyszalem o problemachz 2.5 N/A. Sami mamy jednego... moze to bedzie pierwszy no jak to, nie slyszales nic o "legendarnych" subarowskich 2.5 DOHC n/a :?: spotykalem nawet ody o tym silniku (po rosyjsku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 uszczelki te w 2.5T sa wydmuchiwane ze az milo O tym nie było w filmiku mowy, więc nie nawiązywałem do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Nasz dziala. Niedlugo wymiana swiec to sobie kompresje sprawdze :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Nasz dziala. Niedlugo wymiana swiec to sobie kompresje sprawdze :???: a wasz silnik to nie SOHC przypadkiem? problem nagminnego padania uszczelek (i przegrzewania sie) dotyczyl pierwszych wolnossacych silnikow 2.5 DOHC... potem zmienili glowice na SOHC i ponoc problem ustapil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 eddie_gt4, alez mi dzien poprawil Ja gupi pomylilem, toz stara turbawka ma 16V a ssaczek tylko 8V :shock: :grin: Jesli sie kiedys zepsuje... to sciagne z US ciekawsze glowice, tloki doprezajace i zrobimy ze 200KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 na forum usa kilku gosci mialo problemy z sohc 2.5... ale zeby na skale masowa to nie zauwazylem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 grzywaczewski, zarówno SOHC jak i DOHC mają po 16 zaworów. Czym się różnią to ilością wałków. SOHC ma jeden wałek w głowicy, a DOHC - dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 SOHC ma jeden wałek w głowicy, a DOHC - dwa Jak sama nazwa zresztą wskazuje :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Oglądałm o 3 w nocy i chyba źle zrozumiałem niektóre cześci , ale moze komuś to coś pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tak więc jeśli już, to filmik mówi o wprowadzeniu poprawki do N/A, ale nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki. a niedawno dyskutowaliśmy czy 2.5 mają półzamknięty czy nie i jednak mają wg mnie, uszczelka i całość (półzamknięty a nie całkiem zamknięty) jest pomyślana dla normalnej jazdy. Chcesz używać torowo, kup auto przystosowane do tego nastukałem 100000+km i jeszcze ani razu mi nie padła Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 wg mnie, uszczelka i całość (półzamknięty a nie całkiem zamknięty) jest pomyślana dla normalnej jazdy. Chcesz używać torowo, kup auto przystosowane do tego Sugerujesz, ze projektanci STi na spotkaniu przed rozpoczeciem wypalili "wiem, zbudujmy samochod do jezdzenia po pieczywo za rogiem"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Umówmy się, że nawet STi jest samochodem seryjnym, drogowym, do codziennej jazdy. Można powiedzieć, że jest to samochód sportowy. Ale tak jak przychodzi z fabryki, to nie jest to profesjonalnie przygotowany samochód na tor, zawody czy rajdy... Jest świetną bazą (patrz projekt forumowicza Kruk), ale nie jest gotowym pojazdem rajdowym/wyścigowym. Tak przynajmniej ja myślę, ale... ja się nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 "wiem, zbudujmy samochod do jezdzenia po pieczywo za rogiem"? a co? tak nie było kwestia jak daleko, i jak szybko ma być dostarczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 radnor, gdyby STI bylo samochodem do uprawiania sportu motorowego (rajdy, jazda na torze), to by kosztowalo kilka razy wiecej i nie mialo by zadnej gwarancji. Jak Ci sie cos zepsuje to naprawiasz za wlasne pieniadze (znowu kilka razy drozej niz w seryjnym STI). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Z jednej strony tak, ale z drugiej 265-konne STI 2.0 dawały bardzo zbliżone osiągi, a nie słyszało się tak dużo o uszczelkach. Może po prostu do 2.5 dorwało się mnóstwo neofitów, oczekujących sportowych osiągów przy cywilnych kosztach eksploatacji i efekty są, jakie widać . Ale jednak mimo wszystko lubię 2.5T i uważam, że to idealna baza do budowy fajnego, mocnego wozu. Z pełną świadomością, że to nigdy nie będzie bezobsługowy wóz cywilny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Z pełną świadomością, że to nigdy nie będzie bezobsługowy wóz cywilny. i to jest sedno STI pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 nastukałem 100000+km i jeszcze ani razu mi nie padła A no właśnie 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Ale jednak mimo wszystko lubię 2.5T i uważam, że to idealna baza do budowy fajnego, mocnego wozu. Z pełną świadomością, że to nigdy nie będzie bezobsługowy wóz cywilny. A i ja się przychylę z pełnom odpowiedzialnościom :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się