Skocz do zawartości

Opis jednego z problemów silników 2.5 (new adge)


niebieski708

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy było, ale według gościa jednym z problemów w silnikach 2.5 (turbo i N/A) jest stosowana uszczelka pod głowicę przes subaru.

Nie zrozumiales dobrze co gosc mowi, albo zle sobie przetlumaczyles. Obejrzyj film jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niedoskonałych językowo ;)

 

W skrócie - od 2010 r. subaru wprowadziło blok półzamknięty także do 2.5 N/A outback (w 2.5T jest to stosowane od dawna). W związku z tym blok/cylinder jest bardziej odporny na rozszerzalność temperaturową. Równocześnie zmieniono uszczelki pod głowice w N/A, mają one inny kształt (umieszczenie i rozmiar otworów na skraju uszczelki) i nie są kompatybilne z poprzednimi wersjami bloków otwartych.

 

Dodatkowo w końcu zmieniony zostały technologia i materiał, z którego wykonane są uszczelki w N/A - 1-warstwowa (której zdarzało się parcieć) została wymieniona na 4-warstwową metalową, lepszą, taką, jak w od zawsze stosowano w turbo i H6.

 

Tak więc jeśli już, to filmik mówi o wprowadzeniu poprawki do N/A, ale nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki.

 

A co do tematu - new age, nie new adge ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki (...)

a mogliby poprawic, bo pomimo "prawidlowych 4-warstwowych uszczelek" ( :mrgreen: ), uszczelki te w 2.5T sa wydmuchiwane ze az milo :lol:

 

Dobrze wiedziec. Z drugiej strony nie slyszalem o problemachz 2.5 N/A. Sami mamy jednego... moze to bedzie pierwszy ;)

no jak to, nie slyszales nic o "legendarnych" subarowskich 2.5 DOHC n/a :?: :lol:

spotykalem nawet ody o tym silniku (po rosyjsku :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz dziala. Niedlugo wymiana swiec to sobie kompresje sprawdze :???:

a wasz silnik to nie SOHC przypadkiem?

problem nagminnego padania uszczelek (i przegrzewania sie) dotyczyl pierwszych wolnossacych silnikow 2.5 DOHC... potem zmienili glowice na SOHC i ponoc problem ustapil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jeśli już, to filmik mówi o wprowadzeniu poprawki do N/A, ale nic tu nie ma o poprawieniu 2.5T - one miały "od dawna" półzamknięty blok i prawidłowe 4-warstwowe uszczelki.

a niedawno dyskutowaliśmy czy 2.5 mają półzamknięty czy nie i jednak mają :mrgreen:

 

wg mnie, uszczelka i całość (półzamknięty a nie całkiem zamknięty) jest pomyślana dla normalnej jazdy. Chcesz używać torowo, kup auto przystosowane do tego

 

nastukałem 100000+km i jeszcze ani razu mi nie padła :mrgreen:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wg mnie, uszczelka i całość (półzamknięty a nie całkiem zamknięty) jest pomyślana dla normalnej jazdy. Chcesz używać torowo, kup auto przystosowane do tego

 

 

Sugerujesz, ze projektanci STi na spotkaniu przed rozpoczeciem wypalili "wiem, zbudujmy samochod do jezdzenia po pieczywo za rogiem"? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówmy się, że nawet STi jest samochodem seryjnym, drogowym, do codziennej jazdy. Można powiedzieć, że jest to samochód sportowy.

 

Ale tak jak przychodzi z fabryki, to nie jest to profesjonalnie przygotowany samochód na tor, zawody czy rajdy...

 

Jest świetną bazą (patrz projekt forumowicza Kruk), ale nie jest gotowym pojazdem rajdowym/wyścigowym.

 

Tak przynajmniej ja myślę, ale... ja się nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radnor, gdyby STI bylo samochodem do uprawiania sportu motorowego (rajdy, jazda na torze), to by kosztowalo kilka razy wiecej i nie mialo by zadnej gwarancji. Jak Ci sie cos zepsuje to naprawiasz za wlasne pieniadze (znowu kilka razy drozej niz w seryjnym STI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony tak, ale z drugiej 265-konne STI 2.0 dawały bardzo zbliżone osiągi, a nie słyszało się tak dużo o uszczelkach. Może po prostu do 2.5 dorwało się mnóstwo neofitów, oczekujących sportowych osiągów przy cywilnych kosztach eksploatacji i efekty są, jakie widać :twisted:.

 

Ale jednak mimo wszystko lubię 2.5T i uważam, że to idealna baza do budowy fajnego, mocnego wozu. Z pełną świadomością, że to nigdy nie będzie bezobsługowy wóz cywilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak mimo wszystko lubię 2.5T i uważam, że to idealna baza do budowy fajnego, mocnego wozu. Z pełną świadomością, że to nigdy nie będzie bezobsługowy wóz cywilny.

 

A i ja się przychylę z pełnom odpowiedzialnościom :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...