Skocz do zawartości

Zewnętrzny filtr oleju w skrzyni 4eat.Jest u Was czy nie?


premier

Rekomendowane odpowiedzi

Mierzi mnie to od dłuższego czasu. Oglądając pdf-y o skrzyni 4EAT widać wyraźnie że skrzynia ma zewnętrzny filtr oleju z lewej strony obok lewej pół osi. Filtr wygląda jak ten od silnika. U mnie na pewno go nie ma. Pytanie mam czy u Was jest a jak jest to dlaczego u mnie nie ma? :twisted:

U mnie to miejsce jest jakby zaślepione śrubą.

Z Service manuala wychodzi że jest to część nieobowiązkowa. Tylko z czego ta "nieobowiązkowość" wynika? Z wersji silnikowej, specyfikacji, mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2/ czy aby NA PEWNO lepiej się poczujesz mając ten filtr wkręcony w miejsce zaślepki ? To tylko olej przekładniowy, a my nie mieszkamy na Saharze...

 

Per analogia proponuję zrezygnować z filtra oleju silnikowego, przecież to nie Sahara :mrgreen:

 

W temacie : dlaczego w niektórych AT (zwłaszcza US) nie ma zewnętrznego filtra fioletowego pojęcia nie mam. W moim leciwym 4EAT występuje ale silnik jest doładowany. Wnioski wskazują, że wodne ssaki i jeszcze do tego na rynek US pozbawione są zewnętrznego filerka AT. I tak, jak piszesz, jeden diwajs z głowy przy wymianie. Pamiętaj tylko, że płyn ATF tak czy siak co ca. 60k km do wymiany.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden wydatek mniej

 

20pln na 100k km....to się naoszczędzasz... :smile: po prostu producent przewidział opcjonalną mozliwość zamontowania filtra w skrzyni w autach o teoretycznie przewidywanym cięższym żywocie, nie wiem dlaczego, ale chyba OBK miał być ,,z urzedu" bardziej ,,offroadowy" od normalnego Legaca...(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

premier,

W Forkach z US filterek zewnętrzny AT part No 38325AA032 występuje w:

 

'99, July — '01, February WAGON 2500CC SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission L Normal suspension

'99, July — '01, February WAGON 2500CC SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission S Normal suspension

'01, March — WAGON 2500CC SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission L Normal suspension

'01, March — WAGON 2500CC SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission S Normal suspension

'01, November — '04, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5X Normal suspension

'01, November — '04, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XS Normal suspension

'03, January — '05, March WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XT Normal suspension

'05, January — '06, March WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XT Normal suspension

'06, February — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XT Normal suspension

'03, December — '05, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5X Normal suspension

'05, January — '06, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5X Normal suspension

'06, February — WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5X Normal suspension

'03, December — '05, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XS Normal suspension

'05, January — '06, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XS Normal suspension

'06, February — WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XS Normal suspension

'03, December — '05, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission L.L.BEAN(LL) Normal suspension

'05, January — '06, March WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission L.L.BEAN(LL) Normal suspension

'06, February — WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission L.L.BEAN(LL) Normal suspension

'07, February — WAGON 2500CC EMPI SOHC NA FULLTIME 4WD Automatic transmission FORESTER SPORTS Normal suspension

'07, February — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission FORESTER SPORTS Normal suspension

 

Pytanie czy założenie akurat tego ww. filtra po tylu latach coś pomoże - teoretycznie są lifetime bo zbierają jedynie grubsze odłamki i potrzebne są chyba głównie na początku życia skrzyni - mimo obecności tego filtra ja miałem niezły syf w ATFie kiedy zlewałem go zaraz po sprowadzeniu. Teraz zakładam filtry o sporo wyzszej skuteczności filtrowania i ATF mam czysty jak łza (muszę jednak pamiętać aby te filtry wymieniać co max 15k mil ale u mnie to nie problem bo od dawna żaden ATF tyle czasu nie gościł w mojej AT :mrgreen: ).

 

Przy kolejnej wymianie ATFu możesz przechylić auto na lewą stronę aby zleciało więcej szlamu (może zlecieć nawet o 1L więcej ATFu) - zobaczysz czy skrzynia ma czysto.. choćby z ciekawości jeśli nie masz ochoty inwestować w filtry AT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy około miesiąca temu kupiłem forka S-Turbo MY99 z automatem 4eat.

Chciałbym zrobic kompleksowy przegląd + wymiany, mimo zapewnień poprzedniego właściciela.

Będę wymieniał olej w silniku, dyfrach i skrzyni + inne płyny ustrojowe.

Pytanko: co lać do skrzyni?

Obecnie pracuje płynnie, natomiast przy zmianach 1>2 i 2>3 czasem czuć delikatne szarpnięcia. Nie dotyczą jednak każdej zmiany i są sporadyczne.

Oleje + filtry chcę wymienić w ramach świętego spokoju.

Nie wiem jaki olej obecnie mam w skrzyni :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki olej obecnie mam w skrzyni :roll:

Więc wymień na fabryczny . One się daja mieszać ale bym nie ryzykował . Pewnie wpadnie tu taki spamer od olejów i płukanek ale nie ma potrzeby nic robić skoro działa poprawnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wymień na fabryczny . One się daja mieszać ale bym nie ryzykował . Pewnie wpadnie tu taki spamer od olejów i płukanek ale nie ma potrzeby nic robić skoro działa poprawnie .

 

Problem w tym, że jak się pomiesza stary olej firmy X i nowy Y to może już nie działać poprawnie. Przelanie całego oleju nawet bez specjalnej maszyny nie jest trudne. Mi to zajęło trzy browary. Dochodzi koszt 5L oleju.

Oczywiście do tego nowy filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że mechanik który bedzie to ogarniał da sobie radę z wymianą bez tej specjalnej maszynki do liposukcji :mrgreen:

jakieś szczególne uwagi które mogę mu ewentualnie przekazać?

ewentualnei na wymianę płynu + filterka w skrzyni moge się wybrac do jakiegos kumatego speca w okolicy stolicy i w niej samej, polecacie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guerrilla, jeśli chcesz to mogę podać namiar na dynamiczną wymianę ATFu w Wa-wie na PW. Przy zrzucie całości przemyślałbym zdjęcie miski i wymianę smoka/filtra w AT oprócz tego zewnętrznego - dobre serwisy Subaru tak robią co ok 100kkm - wtedy będzie nówka sztuka a sama wymiana obu filtrów niewiele kosztuje. Płukanki też już dobre serwisy Subaru stosują (znam nawet takie ASO) w takich przypadkach a potem wymianę dynamiczną ale to kawał drogi od Ciebie...

Taka kosmetyka potrafi przedłużyć życie AT a Twój portfel uchronić przed kosztownymi naprawami i wymianami zabrudzonych/zatartych elektrozaworów :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

się podepnę jeśli można, pacjent to Forek 2.5 X Sports wolny ssak (produkcja druga połowa 2007), filtra oleju nie ma (nie ma też w nadkolu, sprawdzane).

I teraz pytanko: czy jeśli bym chciał założyć taki filtr to muszę oprócz filtra coś dokupić, jakieś części, czy zwyczajnie przykręcam filtr w miejsce wykręconej "zaślepki"? Wygląda to tak:

 

filtroleju.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...