Skocz do zawartości

diesle w subaru


Sigma_74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przekopałem forum i naprawdę nic nie znalazłem, może źle szukałem :)

ma ktoś diesla ?

 

co to za jednostka ?

jak sie sprawuje ?

jak z awarynością ?

łańcuch na wieki czy rozrządy do wymiany ?

jak turbina wytrzymuje ?

i wszystko co sie Wam nasunie na myśl

 

 

wiem tylko że to boxer, ale nic więcej nie udało mi sie znaleść.

 

dziękuję za ewnetulane informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no mogłeś troche lepiej poszukać :razz:

rzuć okiem tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116290

tu coś najnowszego:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

a tak w ogóle pierwszy post powinien być tu: :wink:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... start=7400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym dokopałem sie ze sa dwa diesle, 2.0 i 2.5

 

coś to kopanie kiepsko ci idzie :shock:

jest tylko 1 diesel 2.0... tylko troche sie rozni w zalenosci od tego, w jakim modelu jest montowany (np. kojarze roznice z otwartym / zamknietym DPF). zajrzyj na subaru.pl, przejrzyj sobie specyfikacje techniczne to bedziesz miał jakiś punkt wyjscia. a co do trwałości, przejrzyj sobie wątki na forum. generalnie nie kojarze zeby ktos na silniki narzekał, wydaja sie bardzo dobre i trwałe, potencjalne problemy o ktorych sie pisze leża pewnie gdzie indziej (np. sprzęgła)

 

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 12:18 pm ]

aha dodam ze interesuje sie dieslem o tyle, ze byc moze nastepne subaru byłoby na ropę... ale poczekamy, zobaczymy jak sie sytuacja z nowymi modelami będzie rozwijała :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo testowany i długo wdrażany do produkcji, dopracowany, dynamiczny, ekonomiczny silnik. Obarczony podobno kilkoma chorobami młodzieńczymi, ale który nie jest....

Opinia przeczytana i zasłyszana, osobiście jeszcze Subau Diesla nie ujeżdżam, ale na pewno niedługo nadejdzie ta wielkopomna chwila... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG, musiał złą kratke w formularzu zaznaczyć i tyle

 

zobaczylem ze poza tym zaznaczeniem ze diesel, podał ze auto ma silnik 2,5 i moc 165KM (ktora by pasowala ale do 2.0), wiec widac ze nie tylko kratka źle zaznaczona... a skoro Kuba wyhaczyl ze to US Spec ze zmienianymi zegarami, to jak widac cos ładnie namotane :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

nie ukrywam że jako miłośnik diesla - mało pali - to wasze zdanie mnie cieszy i czytam Wasze forum z zapartym tchem.

Wasza znajomość Subaru mnie przeraża, ale to chyba podobnie jak ja znam Octavie :)

Diesle to diesle, a benzyniaka troszkę sie boje ze względu na spalanie :)

 

a poza tym nie wiem jak z częściami do Subaru wychodzi cenowo :)

ale na razie w fazie rozglądania sie jestem ...

bo jesli diesel to od razu "wirus" w DYNOSOFCIE i po temacie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle to diesle, a benzyniaka troszkę sie boje ze względu na spalanie :)

Tutaj panuje akurat chyba nieco odwrotne podejście, benzyna to benzyna, a diesel... w sumie to dopiero ich pierwszy silnik. A spalanie...? Jest osobny na ten temat wątek, ale mi wyszło ostatnio w trasie KR-WAW-KR niecałe 8,5l/100km - czyli rozsądnie :)

 

bo jesli diesel to od razu "wirus" w DYNOSOFCIE i po temacie:)

To nie VAG, więc z tym uważaj, by faktycznie nie było po temacie przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jesli diesel to od razu "wirus" w DYNOSOFCIE i po temacie:)

 

Wasza znajomość Subaru mnie przeraża, ale to chyba podobnie jak ja znam Octavie

 

Jak słusznie zauważył aflinta, świat subaru, w tym w szczególności świat tuningu subaru, to (dzięki Bogu! :twisted: ) świat zupełnie inny, niż świat wozów VAG, z którym jednoznacznie kojarzy się określenie "cziptjuning. Tu sprawa nie jest taka prosta, a więc, innymi słowy, legacy diesel to nie jest taka inna octavia, tylko z logo subaru i S-AWD, a zupełnie inne zwierzę :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jesli diesel to od razu "wirus" w DYNOSOFCIE i po temacie:)

 

Wasza znajomość Subaru mnie przeraża, ale to chyba podobnie jak ja znam Octavie

 

Jak słusznie zauważył aflinta, świat subaru, w tym w szczególności świat tuningu subaru, to (dzięki Bogu! :twisted: ) świat zupełnie inny, niż świat wozów VAG, z którym jednoznacznie kojarzy się określenie "cziptjuning. Tu sprawa nie jest taka prosta, a więc, innymi słowy, legacy diesel to nie jest taka inna octavia, tylko z logo subaru i S-AWD, a zupełnie inne zwierzę :twisted:.

 

jasna sprawa. jak coś się zacznie to się kończy na wymianie wszystkiego. żeby szybciej, ostrzej i czasami głośniej :)

 

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 4:45 pm ]

czas pokarze,

na razie próbuje sprzedać swoja Ocie, i mysle o Legacy i to bardzo mocno, jesli nie diesel to cóz, ide po całości i 3.0 biore wolnssaka

 

ale do tematu, same superlatywy o tym dieslu czytalem, więc zobaczymy.

 

jeśli rozważasz H6 3.0 to jest osobny watek użytkowników spec B.

kopalnia wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, moze i są ale co wpisze w SZUKAJ to mam "Nie znaleziono tematów ani postów pasujących do Twoich kryteriów" chyba coś nie halo jest:)

 

a co do silnika to sie zobaczy jeszcze, ale chetnie poczytam o H6

 

spróbuj "grupa operacyjna specB"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas pokarze,

na razie próbuje sprzedać swoja Ocie, i mysle o Legacy i to bardzo mocno, jesli nie diesel to cóz, ide po całości i 3.0 biore wolnssaka

 

ale do tematu, same superlatywy o tym dieslu czytalem, więc zobaczymy.

 

Ja tez czytałem same superlatywy o tym silniku ale...

 

...napisze troche moich odczuć z użytkowania diesla na dystansie 10kkm (niby nieduzo ale już coś można powiedzieć). Niestety jeśli zalezy Ci na tanim jeżdżeniu to boxer diesel nie jest tu najlepszym wyborem - patrząc obiektywnie spalania jakie mają nieśmiertelne TDi-ki nie osiągniesz. W warunkach zimowych w mieście moje Legacy spala ~ 10l/100km. W trasie jest lepiej ale realnie patrząc trzeba liczyć powyżej 7l/100 przy sprawnej ale nie szaleńczej jeździe. Ogromnym plusem jest napęd 4x4 ale co latwo znajdziesz też trzeba na niego uwazać przez pryzmat upalenia sprzęgła, więc z jednej strony zachęca do przedzierania sie przez niedostępne dla osiek w warunkach zimowych odcinki, a z drugiej strony wizja wydania 6000zł na wymianę sprzęgła skutecznie powstrzymuje te zapędy.

 

Silnik jak na diesla jest swietnie wyciszony i o całkiem niezłej kulturze pracy ale IMO do jazdy w miescie ma kompletnie idiotyczne dobrane przełożenia biegów 1-2-3 i to wymaga przyzwyczajenia. Na poczatku mnie strasznie denerwowało, teraz już sie troche przyzwyczaiłem - STRASZNIE brakuje automatycznej przekladni do diesla. W trasie z racji jazdy na wyższych przełożeniach skrzynia już nie denerwuje.

 

reasumując jeśli bym stanąl ponownie przed wyborem Legacy to nie kupiłbym diesla. Oszczędności są czysto teoretyczne a nic nie zastąpi przyjemności jazdy benzyna o dużej pojemności. W 3.0 będziesz miał też automat co znacznie uprzyjemni stanie w korkach i tak naprawdę jedyne co trzeba wymienić to hamulce przednie na brembo od Sti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...