Skocz do zawartości

Klocki, tarcze, rozrząd a... Ułęż?


aerospin

Rekomendowane odpowiedzi

W piątek będę miał robiony rozrząd, wymiana wszystkich płynów, ale także nowe tarcze, klocki i przewody hamulcowe. No i pytanie laika - mogę w sobotę rano pojechać do Ułęża na śnieg? Co do tarcz to ponoć powinno się przez pierwsze 300km delikatnie je traktować, ale może po śniegu się tyle nie hamuje? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się szybko układa hamulec? Kilka razy ze średnią siłą? Krótko, długo?

Jest o tym cały, rozległy temat na forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Klocek zwykły, czy sportowy? Bo ponoć technika jest różna, jak różne są szkoły układania, ale raczej nie zaleca się jednoczesnego układania tarcz i klocków.

 

Układanie tarcz:

• przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h do zera.

• przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.

• przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.

• prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy kolor bez widocznych przebarwień.

• UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.

• przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno rozgrzanymi tarczami w kałuże.

• układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

 

 

Układanie klocków:

• przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.

• przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.

• układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

 

Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania techniki hamowania lewą nogą.

 

Autorzy:

SUNHOUSE Performance Parts

www.sunhouse.pl"

Źródło: http://www.tarox.com.pl/poradnik_jak_uk ... _tarox.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, dzięki, ale nie będę miał możliwości zmiany po kolei, robię wszystko na raz.

Zdaję sobie sprawę, nie Ty pierwszy :wink: Generalnie chodzi o to, żeby zetrzeć wierzchnią warstwę materiału dopasowując klocek do tarczy, ale nie doprowadzając do przegrzania. Myślę, że rozsądnie użytkując (stopniowo zwiększając częstotliwość i siłę hamowania), dotrzesz je bez problemu dojeżdżając na Ułęż. Pewnym wskaźnikiem może być ten kolor ułożonej tarczy, osiągnięty pod wpływem temperatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zgadzam się , że nie powinno wymieniac się klockow i tarcz jednoczeeśnie. Przecież po wymianie tarcz na nowe i załozeniu do nich używanych klocków, klocki te nie są idealnie równe ( są ulożone do poprzednich tarcz ) co moze powodować nierownomierne zużycie i nierówne ułożenie nowych tarcz. To tylko tak na logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki możesz ułożyć w godzinę, nie jest do tego wymagane przejechanie 300km ! Te 300km to dla ludzi którzy chcą docierać klocki podczas normalnej jazdy.

 

Ferodo Brake Bedding-in Procedure

To achieve optimum performance from Ferodo Racing brake pads please follow the instructions below:

1) Perform 25 to 30 trial brake applications, each of approximately 4 seconds, using around 50% of normal race pedal pressure. To shorten the procedure applications can be made along the straights as well as through bends.

2) On completion of trial applications return to the pit lane. Inspect the surface of the brake pads from the two wheels which have been working the hardest. There should be evidence of contact over the full pad area but without glazing. The pads are now ready to race.

 

Whilst we recommend that pads are inspected, if time does not allow this, assuming procedure (1) has been carried out and a short period of time has elapsed to allow the brake system to cool, the pads will be ready to race.

Important: to optimize the performance and life of both brake pads and discs, during the bedding-in period heat in the braking system should be built up progressively.

Pad wear inspection: brake pads must have at least 2mm of friction material. Excessively worn brake pads must be replaced.

Thermal paint temperature control. Using this procedure, if none of the 3 paints has changed appearance and the braking performance is not considered satisfactory, it may be necessary to reduce cooling to the discs. If all 3 paints have changed appearance, it may be necessary to increase cooling to the discs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zgadzam się , że nie powinno wymieniac się klockow i tarcz jednoczeeśnie.

A gdzie ktoś tak pisał bo ślepy jestem. Absolutnie można i powinno się!

Spoko zeby zakladac nowe tarcze na stare "ułożone" klocki...

Albo tak! :cool:

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...