Skocz do zawartości

cisnienie oleju


Panek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ma seryjną pompę pewnie 10-cio letnią i trzyma na wolnych 3,5bara

 

A to nie wiem od czego w takim razie juz zalezy w seryjnych pompkach.

Moze od tego, jak im ta sprezynka wyjdzie :)

 

Dopoki nie jest mocno nagrzany olej, to jeszcze w okolicach 3.5 bara sie pobuja jakis czas od rozruchu. Ale jak pojezdze troche, nawet nie to, ze poupalam, normalna w miare dynamiczna jazda po miescie - nie ma szans, zeby mi sie utrzymalo cisnienie wyzsze niz 2.8-3bary.

A pompa nowiutka, z pudelka z logo Subaru wjechala pod maske :)

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 6:06 pm ]

jak zmienisz sprężynę to automatycznie podnosisz ciśnienie maksymalne układu.

 

OK- zwracam honor, chyba jednak sie mylilem, bo przyjalem sobie pewne bzdurne zalozenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór przelewowy ustala ciśnienie maksymalne układu. Zwykle jest to kulka i sprężynka. Na wysokich obrotach wydajność pompy jest na tyle duża ze może dać większe ciśnienie niż jest ustawiony zawór przelewowy.

Zawór otwiera się dopiero po przekroczeniu danego ciśnienia a nie obrotów.

Na jałowych gdzie wydajność pompy jest mniejsza, zawór jest zamknięty dopóki ciśnienie nie osiągnie zadanej wartości. Jak kompa nie na wystarczającego wydatku to mocniejsza sprężyna nic nie da bo zawór jest i tak zamknięty.

Ciśnienie zależy od wielu rzeczy, od oleju, stanu pompy, luzów w silniku, itd...

 

ps. czemu usunąłeś treść swojego posta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazio - patrz wyzej :)

 

Natomiast z jakiegos powodu sa takie pompy stosowane w Subaru w sporcie, przynajmiej w UK - i najwyrazniej szkod wielkich nie czynia, skoro mozna je znalezc i u Rogera Clarka, i u Grahama Goode i pewnie w kilku jeszcze innych miejscach.

Inna para kaloszy, ze pewnie tez raczej nie w uliczno-pojezdzawkowych samochodach, a raczej juz sportowych zabawkach z wieksza iloscia modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... jesli nie bedziesz wyskakiwal ponad te 300KM (bo i tak dalej bedzie Cie juz pewnie skrzynia biegow ograniczac wytrzymaloscia), to moze po prostu zainwestuj w nowy wal, kute-mocniejse korby i swieze tloki - niekoniecznie kute, bo do tych mocy chyba nie ma potrzeby nawet w WRX?

 

wiec jest na odwrot ,korby wsadzic od Sti spokojnie wytrzymuja moc do 360koni a zakuc tloki ,no i oczywiscie nowy wal.Uszczelki to rzecz oczywista . Co do pompy oleju nie wiem jeszcze w jakim ona jest stanie ale z tego co sie orientuje to jest to dosc kosztowna sprawa.Obecnie juz za swoja glupote zaplace srogo i nie chcial bym wchodzic w kolejne koszta chodz nie ukrywam ze remont obecny silnika wykorzystam i zabezpiecze sie na przyszlosc bo noz widelec odbije mi kiedys i wieksza moc bede chcial osiagnac to na serji stanie sie to samo :cry:

 

ps. koledzy jestem wam bardzo wdzieczny za szczera pomoc bede dawal wam znac jak beda sie sprawy toczyc obecnie stoji w MTS rally i tam bedzie dokonywany remont silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko korby kute Eagle przynajmiej jakis czas temu byly tansze niz OEMowe.

Ale to juz jest osobna kwestia. Wsadzaj jakie chcesz.

 

Kutych tlokow do 300KM bym chyba nie wsadzal jednak -ze wzgledu na luzne pasowania, ktore maja swoje minusy - zwlaszcza chyba jesli chodzi o trwalosc silnika, zwlaszcza gladzi cylindrow - ale warto by bylo, zeby sie odezwal w temacie jakis spec od rozbierania silnikow. I skladania :)

 

Co do pompy oleju - juz mnie koledzy naprostowali wyzej nieco - mozesz spokojnie pozostac przy seryjnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki dopiero to padaja w fiacie 16VT tutaj to jest i tak malo takich postow
. oj kolega ma racje moim ex byl taki fiacik i dwa razy robilem taki remacik . lekarstwem okazal sie starszy pan na minskiej ktory naprawde wie jak dorabia sie panewki. wedlug forumowiczow fckp silniki te wytrzymuja jeden szlifi i nie zawsze moj byl po 3 mial 70kM + i zrobilem nim jakies 30 tys i o dziwo chodziL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa na rynku kute tłoki które pasujesz ciasno, prawie jak seria (0,025-0,03mm), i chodzi jak seria i sa bardzo wytrzymałe, mozesz równiez załozyć pompe oleju od STI 08 jak pamietam 10mm, bedzie pasować a jest bardziej wydajniejsza :cool:

Seria korby spokojnie do 380, a jak pamietam kosztują grosze . jak sie nie myle to coś 1200zł kpl. Najważniejsze w tym wszystkim to żeby był nowy wał , panewki, tłoki możesz założyć z STI ( pamietaj wtedy o zmianie stopnia sprezania) lub kute, najważniejsze żeby ktoś to dobrze obrobił czyt. spasował i przehonował, tu nawet jest ważny kąt honowania i grubość , robi sie bardziej agresywnie lub mniej :cool:

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 7:46 am ]

Natomiast z jakiegos powodu sa takie pompy stosowane w Subaru w sporcie, przynajmiej w UK - i najwyrazniej szkod wielkich nie czynia, skoro mozna je znalezc i u Rogera Clarka, i u Grahama Goode i pewnie w kilku jeszcze innych miejscach.

oczywiscie ze tak, sa pompy modyfikowane nawet 12mm, ale to wszystko ma sens jak sie buduje strikte wyczynowy silnik do sportu, który ma przejechac z góry założony dystans powiedzmy 2000km , potem sie robi inspekcje i od " czoła spiew" :twisted: . U Rogera Clarka widziałem silnik budowany całkowicie bez uszczelek pod głowice , który miał 750-800KM i jeździł nie na 1/4 mili, tylko w Time Atack żeby było jasne :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Rogera Clarka widziałem silnik budowany całkowicie bez uszczelek pod głowice , który miał 750-800KM i jeździł nie na 1/4 mili, tylko w Time Atack żeby było jasne :roll:

 

To chyba sie dla watkotworcy faktycznie nie nada :)

 

Dzieki za info o tlokach - tak z ciekawosci - jakie to konkretnie i jakie koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panek jeszcze jedno. Jak bedziesz robic silnik to niech zerkna na pompe oleju tak przy okazji. Skoro zauwazyles male cisnienie oleju to albo pompa albo Ci np jakis kanal olejowy strzelił w jednej z dwóch głowic - ale to już mniej prawdopodobne. Tak czy siak zrobisz remont i bedziesz dalej męsko jezdził .... jak już ogarniesz samochód to się zdzwaniamy i lecimy gdzieś polatać . Głowa do góry :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info o tlokach - tak z ciekawosci - jakie to konkretnie i jakie koszta?

tloki CP

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 2:32 pm ]

Panek jeszcze jedno. Jak bedziesz robic silnik to niech zerkna na pompe oleju tak przy okazji. Skoro zauwazyles male cisnienie oleju to albo pompa albo Ci np jakis kanal olejowy strzelił w jednej z dwóch głowic - ale to już mniej prawdopodobne

 

pompe tez panowie wymieniaja, wsadzaja od Sti 2,0

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 2:32 pm ]

Panek jeszcze jedno. Jak bedziesz robic silnik to niech zerkna na pompe oleju tak przy okazji. Skoro zauwazyles male cisnienie oleju to albo pompa albo Ci np jakis kanal olejowy strzelił w jednej z dwóch głowic - ale to już mniej prawdopodobne

 

pompe tez panowie wymieniaja, wsadzaja od Sti 2,0

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 2:33 pm ]

Panek jeszcze jedno. Jak bedziesz robic silnik to niech zerkna na pompe oleju tak przy okazji. Skoro zauwazyles male cisnienie oleju to albo pompa albo Ci np jakis kanal olejowy strzelił w jednej z dwóch głowic - ale to już mniej prawdopodobne

 

pompe tez panowie wymieniaja, wsadzaja od Sti 2,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CP się składa z 3 pasowaniami (ulica,sport,drag)

 

praktycznie wszystkie kute tłoki tak sie składa , nie tylko CP, ale CP byś chyba nie zaryzykował składac na 0,03 mm :?: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moglbym sie dowiedziec w koncu, jakie kute tloki mozna zakladac z ciasnym pasowaniem? ;)

Skoro juz wiemy, ze CP - nie :)

 

np. Mahle Performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...