Jak bym teraz chciał sprzedać jednego to nie wiem którego wybrać bo fajnie mi sie jezdzi 2.5 a znowu nikt mi nie odda pieniędzy przy sprzedaży tego starszego mimo iz mam cała dokumentacje fotograficzną itp . robiłem ten silnik dla siebie wiem jak i na jakich częściach go złożyłem i jak przebiegał okres docierania . stad moje pytanie czy taka operacja wchodzi w gre bo zwróciłem jeszcze dziasiaj uwage ze jeden ma linke drugi ma przepustnice elektryczna . czyli duza ingerencja w wiazke elektryczna a ja nie jestem druciażem
chodzi mi o wiazki silnika tak zeby to dzialało z silnikiem 2.0
skoro silnik 2.2 to rozwiercona dwulitrowka a wkładają ja zamiast 2.5 to chyba da sie to jakoś połączyć żeby to miało ręce i nogi i nie było druciarstwa .
Ja tutaj tylko w kwestii formalnej - chyba avcs.
EDIT: a jesli juz koniecznie zmiana na 2 litry, to nie lepiej po prostu blok zmienic i zrobic remap, zachowujac glowice z avcs?
mam dwa sti 2003 rok ej207 zakuty wzmocniony wał spec c natryski na denko z przebiegiem 3500 km od dwoch dni dotarty a kupilem 2.5 sti z dccd 2005 rok . oba silniki na chodzie i w bdb stanie . ale szkoda mi tej pracy i $ ktore wsadzilem w silnik ej207 i myslałem ze moze by je podmienc i miec fajny zestaw 2005 rok z nowszysm wnetrzem dwu litrowym zakutym i bardzo rozwojowym silnikiem i skrzynie z dccd.
Panowie czy ktos z was przerabiał zmianę silnika z ej25 z dccd na silnik ej207 . Duzo przerabiania czy trzeba tylko jakoś wiązki przerabiać do czujników położenia wałkow. Ej25 ma sygnał pobierany bezpośrednio z wałka a ej207 bierze sygnał z kółka zmiennych faz . Da sie to jakoś łatwo obejść czy sa z tym jakieś większe problemy
Panowie taki głupi temat bo szukam i nie moge sie doczytac . Przy remacie silnika zagineła mi rurka z reztryktorem od turbiny . i teraz moje pytanie jakiej srednicy powinien byc ten reztryktor pacjent Wrx Sti ej207 turbinka narazie seryjna . wsadziłem teraz 0,8 mm i nie chodzi tak jak kiedys .
wytrzymało dwa lata chłostania , i zrobiłem je teraz z uwagi na to ze miałem wyjęty silnik i wszytsko wywarzałem , jestem z nigo zadowolony , a nawet jak padnie to skrzynie wyciąga sie 40 min .tez damy rade.
Dlatego chce wzmocnić autko w ramach rozsądku a jak padnie to sie naprawi . 360 hp to nie jest duze obciążenie dla tego silnika i napędów . Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez półśrodków to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć. Dlatego dałem mocniejszy wał kute tloki , natryski dla lepszego chłodzenia i smarowania tłotka i cały szereg innych ulepszeń tego silnika . A tak naprawdę mogłem wymienić wał dać nowe panewki poskładać i cieszyc sie 300 hp
no własnie sie zastanawiam niby seryjna mam w idealnym stanie . ale coś bym chętnie zmienił . Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.Subaru jest zabawka dla dużych chłopców a moja mi się znudziła i coś bym pozmieniał
masz jakies doswiadczenia z ta turbinka ??
Pacjent to WRX STi silnik EJ207 po gruntowym remoncie ( niestety pękł wał) wiem ze to się nie zdarza . Ale jednak mi się udało.
Chciał bym żeby to jakoś fajnie jeździło . Dodam i nie scigam sie na cwiartke raczej jakies sporadyczne miejskie wysciorach i chłostanie na jakis parkingach ew torach .
Modyfikacje :
Wał wzmocniony azotowany wersja spec-c
Panewki Acl race
Korby seria bo podobno wytrzymują ( oczywiście sprawdzone i wyważone )
Cała obróbka silnika w Krasnobrodzka Racing
Dodatkowo dodałem natryski na denko tłoka org. subaru. .
Kute tłoki Mahle spasowane na 0,06 ( dłuższy okres docierania ale warto)
Szpilki ARP.
Wydajniejsza pompa oleju . zamiast 47l na minute 68 .
Wszystkie uszczelki org. subaru
Troszkę żałuję ze nie wzmocniłem cylindrów poprzez dorobienie podparcia . ale podobno w EJ 20 wytrzymują.
Wtryski org. rózowe .
kolektor seryjny
up pipe bez katalizatora
za turbo pełen przelot 2,5 cala .
wkładka K&N
seryjny ic
sprzegło wzmocnione ACT
i teraz pytanie w jakie moce celować tak żeby bylo bezpiecznie a zarazem fajnie.
Jakie turbo byscie zastosowali ?
Mysiałem nad FP68HTA. Może jakies inne propo ?
Sory za pisownie ale nie lubie sie nad tym spuszczac .