Skocz do zawartości

Jakie turbo polecacie ??


green-wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to WRX STi silnik EJ207 po gruntowym remoncie ( niestety pękł wał) wiem ze to się nie zdarza . Ale jednak mi się  udało.

 

Chciał bym żeby to  jakoś fajnie jeździło . Dodam i nie scigam sie na cwiartke  raczej jakies sporadyczne miejskie wysciorach  i chłostanie  na jakis parkingach  ew torach . 

 

 

Modyfikacje :

 

Wał wzmocniony azotowany wersja spec-c

Panewki Acl race

Korby seria bo podobno wytrzymują ( oczywiście sprawdzone i wyważone )

Cała obróbka silnika w Krasnobrodzka Racing 

Dodatkowo dodałem natryski na denko tłoka org. subaru.  .

Kute tłoki Mahle spasowane  na 0,06 ( dłuższy okres docierania ale warto)

Szpilki ARP.

Wydajniejsza pompa oleju . zamiast 47l na minute 68 .

Wszystkie uszczelki org. subaru 

Troszkę żałuję ze nie wzmocniłem  cylindrów poprzez dorobienie podparcia  . ale podobno w EJ 20 wytrzymują.

Wtryski org. rózowe .

kolektor seryjny

up pipe bez katalizatora

za turbo pełen przelot 2,5 cala .

wkładka K&N

seryjny ic

sprzegło wzmocnione ACT

 

 i teraz pytanie w jakie moce celować tak żeby bylo bezpiecznie  a zarazem fajnie.

Jakie turbo byscie  zastosowali ?

Mysiałem nad FP68HTA. Może jakies inne propo ?

 

Sory za pisownie  ale nie lubie sie nad tym spuszczac .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zostawić seryjną turbinkę? ;)

Przy dobrej mapie wyjdzie ~320KM i ~420Nm,dół będzie lepszy niż na seryjnej mapie i góra też.

 

 

Mysiałem nad FP68HTA.

Dobre turbinki ale do 2.0 trochę przyduże,przynajmniej dostępne obecnie.Górą będzie jechać ale wstawać będzie później niż seria i na dodatek seryjne wtryski przy niej nie wydolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie sie zastanawiam niby seryjna mam w idealnym stanie . ale coś bym chętnie zmienił . Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.Subaru jest zabawka dla dużych chłopców  a moja mi się znudziła i coś bym pozmieniał :P


może VF48?

masz jakies doswiadczenia z ta turbinka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.

To pogadaj tam gdzie zamierzasz stroić auto.

Naszykuj też jeszcze trochę kasy na dalsze mody,na seryjnych wtryskach zapomnij o takich parametrach,pewnie dolot i intercooler na przód do zrobienia.

Jedyna turbina,z wyżej wymienionych,pozwalająca osiągnąć założony pułap mocy,to FP68HTA,tyle że najlepiej gdyby była z "małą dupką",ale takich już nie produkują od bodaj 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki jest sens kolejnych modów?Wszystko działa jak należy,auto sie sprawuje i dalsze "usprawnianie" sprzętu dla posiadania wiekszej ilości kucy,byle je mieć jest bez sensu..

Uwierz,przeżyłem to na własnej skórze i szybko powróciłem do serii,mimo mega przyrostu i wartościach na papierze.Nie ma wiekszej przyjemności,niż jazda autem które sprawia Tobie przyjemność,a awaryjność jest wzasadzie zerowa,bo to PRAWIE seria ;)

Nie warto,ciesz się tym co masz i nie stresuj że coś padnie:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chce wzmocnić autko w ramach rozsądku a jak padnie to sie naprawi :P . 360 hp to nie jest duze obciążenie dla tego silnika i napędów . Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez  półśrodków  to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć. Dlatego dałem mocniejszy wał kute tloki , natryski dla lepszego chłodzenia i smarowania tłotka i cały szereg innych ulepszeń tego silnika . A tak naprawdę mogłem wymienić wał dać nowe panewki  poskładać  i cieszyc sie  300 hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez  półśrodków  to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć.
 

Decydującym czynnikiem będzie dobra mapa i prawidłowe dobranie poszczególnych komponentów.Muszę trochę dolać dziegciu do tego miłego obrazka.Im dalej od serii i większa moc,to awaryjność drastycznie rośnie,proporcjonalnie do liczby modów i wzrostu mocy. ;)

Porozmawiaj o turbinie i pozostałych modach z warsztatem,tunerem gdzie będziesz chciał stroić auto,dowiesz się ciekawych rzeczy i zapewne konkretnie coś doradzą.Policzysz,pomyślisz i zdecydujesz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego ośka nawet bardzo mocna i co innego mocny czterołap. ;)

Nie mam nic przeciwko sprzęgłom od ACT,ale seryjne sprzęgła w STi zniosą tyle samo lub nawet więcej niż ACT.

Używam serii na nowej tarczy od dwóch sezonów i mimo prawie 500Nm i procedury startowej sprzęgło żyje i ma się dobrze.Przy niutkach w aucie sporo powyżej 500 warto założyć docisk N-kowy i mamy mocne sprzęgło do sportu i do jazdy codziennej.

Wyliczenia firm ile to znoszą ich wzmacniane zestawy sprzęgłowe,nie mają czasem pokrycia w rzeczywistości a i żywot takich zestawów bywa niedługi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...