green-wawa Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Pacjent to WRX STi silnik EJ207 po gruntowym remoncie ( niestety pękł wał) wiem ze to się nie zdarza . Ale jednak mi się udało. Chciał bym żeby to jakoś fajnie jeździło . Dodam i nie scigam sie na cwiartke raczej jakies sporadyczne miejskie wysciorach i chłostanie na jakis parkingach ew torach . Modyfikacje : Wał wzmocniony azotowany wersja spec-c Panewki Acl race Korby seria bo podobno wytrzymują ( oczywiście sprawdzone i wyważone ) Cała obróbka silnika w Krasnobrodzka Racing Dodatkowo dodałem natryski na denko tłoka org. subaru. . Kute tłoki Mahle spasowane na 0,06 ( dłuższy okres docierania ale warto) Szpilki ARP. Wydajniejsza pompa oleju . zamiast 47l na minute 68 . Wszystkie uszczelki org. subaru Troszkę żałuję ze nie wzmocniłem cylindrów poprzez dorobienie podparcia . ale podobno w EJ 20 wytrzymują. Wtryski org. rózowe . kolektor seryjny up pipe bez katalizatora za turbo pełen przelot 2,5 cala . wkładka K&N seryjny ic sprzegło wzmocnione ACT i teraz pytanie w jakie moce celować tak żeby bylo bezpiecznie a zarazem fajnie. Jakie turbo byscie zastosowali ? Mysiałem nad FP68HTA. Może jakies inne propo ? Sory za pisownie ale nie lubie sie nad tym spuszczac . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 A nie lepiej zostawić seryjną turbinkę? Przy dobrej mapie wyjdzie ~320KM i ~420Nm,dół będzie lepszy niż na seryjnej mapie i góra też. Mysiałem nad FP68HTA. Dobre turbinki ale do 2.0 trochę przyduże,przynajmniej dostępne obecnie.Górą będzie jechać ale wstawać będzie później niż seria i na dodatek seryjne wtryski przy niej nie wydolą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 twin scroll vf36 i naprawdę będziesz happy... dół jak w dieslu... jedynie miska i kolektor wydechowy musisz zmienić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 może VF48? Link to comment Share on other sites More sharing options...
green-wawa Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 no własnie sie zastanawiam niby seryjna mam w idealnym stanie . ale coś bym chętnie zmienił . Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.Subaru jest zabawka dla dużych chłopców a moja mi się znudziła i coś bym pozmieniał może VF48? masz jakies doswiadczenia z ta turbinka ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp. To pogadaj tam gdzie zamierzasz stroić auto. Naszykuj też jeszcze trochę kasy na dalsze mody,na seryjnych wtryskach zapomnij o takich parametrach,pewnie dolot i intercooler na przód do zrobienia. Jedyna turbina,z wyżej wymienionych,pozwalająca osiągnąć założony pułap mocy,to FP68HTA,tyle że najlepiej gdyby była z "małą dupką",ale takich już nie produkują od bodaj 2 lat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
green-wawa Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 to może warto poszukać takiej używanej . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylu8 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ale jaki jest sens kolejnych modów?Wszystko działa jak należy,auto sie sprawuje i dalsze "usprawnianie" sprzętu dla posiadania wiekszej ilości kucy,byle je mieć jest bez sensu.. Uwierz,przeżyłem to na własnej skórze i szybko powróciłem do serii,mimo mega przyrostu i wartościach na papierze.Nie ma wiekszej przyjemności,niż jazda autem które sprawia Tobie przyjemność,a awaryjność jest wzasadzie zerowa,bo to PRAWIE seria Nie warto,ciesz się tym co masz i nie stresuj że coś padnie:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
green-wawa Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Dlatego chce wzmocnić autko w ramach rozsądku a jak padnie to sie naprawi . 360 hp to nie jest duze obciążenie dla tego silnika i napędów . Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez półśrodków to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć. Dlatego dałem mocniejszy wał kute tloki , natryski dla lepszego chłodzenia i smarowania tłotka i cały szereg innych ulepszeń tego silnika . A tak naprawdę mogłem wymienić wał dać nowe panewki poskładać i cieszyc sie 300 hp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez półśrodków to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć. Decydującym czynnikiem będzie dobra mapa i prawidłowe dobranie poszczególnych komponentów.Muszę trochę dolać dziegciu do tego miłego obrazka.Im dalej od serii i większa moc,to awaryjność drastycznie rośnie,proporcjonalnie do liczby modów i wzrostu mocy. Porozmawiaj o turbinie i pozostałych modach z warsztatem,tunerem gdzie będziesz chciał stroić auto,dowiesz się ciekawych rzeczy i zapewne konkretnie coś doradzą.Policzysz,pomyślisz i zdecydujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASTO Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 To o sprzegle jeszcze pomysl bo na bank szybko padnie i tylko 2x robota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 sprzegło wzmocnione ACT Prędzej padnie to sprzęgło niż seria z STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 a po czym wnosisz? miałem do czynienia z ACT w driftowozach i nie widziałem jeszcze, żeby w "normalnie" używanym aucie(bez katowania na półsprzęgle itp) coś się stało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Co innego ośka nawet bardzo mocna i co innego mocny czterołap. Nie mam nic przeciwko sprzęgłom od ACT,ale seryjne sprzęgła w STi zniosą tyle samo lub nawet więcej niż ACT. Używam serii na nowej tarczy od dwóch sezonów i mimo prawie 500Nm i procedury startowej sprzęgło żyje i ma się dobrze.Przy niutkach w aucie sporo powyżej 500 warto założyć docisk N-kowy i mamy mocne sprzęgło do sportu i do jazdy codziennej. Wyliczenia firm ile to znoszą ich wzmacniane zestawy sprzęgłowe,nie mają czasem pokrycia w rzeczywistości a i żywot takich zestawów bywa niedługi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
green-wawa Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 wytrzymało dwa lata chłostania , i zrobiłem je teraz z uwagi na to ze miałem wyjęty silnik i wszytsko wywarzałem , jestem z nigo zadowolony , a nawet jak padnie to skrzynie wyciąga sie 40 min .tez damy rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now