Jump to content

Jakie turbo polecacie ??


green-wawa

Recommended Posts

Pacjent to WRX STi silnik EJ207 po gruntowym remoncie ( niestety pękł wał) wiem ze to się nie zdarza . Ale jednak mi się  udało.

 

Chciał bym żeby to  jakoś fajnie jeździło . Dodam i nie scigam sie na cwiartke  raczej jakies sporadyczne miejskie wysciorach  i chłostanie  na jakis parkingach  ew torach . 

 

 

Modyfikacje :

 

Wał wzmocniony azotowany wersja spec-c

Panewki Acl race

Korby seria bo podobno wytrzymują ( oczywiście sprawdzone i wyważone )

Cała obróbka silnika w Krasnobrodzka Racing 

Dodatkowo dodałem natryski na denko tłoka org. subaru.  .

Kute tłoki Mahle spasowane  na 0,06 ( dłuższy okres docierania ale warto)

Szpilki ARP.

Wydajniejsza pompa oleju . zamiast 47l na minute 68 .

Wszystkie uszczelki org. subaru 

Troszkę żałuję ze nie wzmocniłem  cylindrów poprzez dorobienie podparcia  . ale podobno w EJ 20 wytrzymują.

Wtryski org. rózowe .

kolektor seryjny

up pipe bez katalizatora

za turbo pełen przelot 2,5 cala .

wkładka K&N

seryjny ic

sprzegło wzmocnione ACT

 

 i teraz pytanie w jakie moce celować tak żeby bylo bezpiecznie  a zarazem fajnie.

Jakie turbo byscie  zastosowali ?

Mysiałem nad FP68HTA. Może jakies inne propo ?

 

Sory za pisownie  ale nie lubie sie nad tym spuszczac .

 

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej zostawić seryjną turbinkę? ;)

Przy dobrej mapie wyjdzie ~320KM i ~420Nm,dół będzie lepszy niż na seryjnej mapie i góra też.

 

 

Mysiałem nad FP68HTA.

Dobre turbinki ale do 2.0 trochę przyduże,przynajmniej dostępne obecnie.Górą będzie jechać ale wstawać będzie później niż seria i na dodatek seryjne wtryski przy niej nie wydolą.

Link to comment
Share on other sites

no własnie sie zastanawiam niby seryjna mam w idealnym stanie . ale coś bym chętnie zmienił . Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.Subaru jest zabawka dla dużych chłopców  a moja mi się znudziła i coś bym pozmieniał :P


może VF48?

masz jakies doswiadczenia z ta turbinka ??

Link to comment
Share on other sites

 

 

Skoro już poczyniłem takie kroki to chciał bym osiągnąć jakies 350/360 hp.

To pogadaj tam gdzie zamierzasz stroić auto.

Naszykuj też jeszcze trochę kasy na dalsze mody,na seryjnych wtryskach zapomnij o takich parametrach,pewnie dolot i intercooler na przód do zrobienia.

Jedyna turbina,z wyżej wymienionych,pozwalająca osiągnąć założony pułap mocy,to FP68HTA,tyle że najlepiej gdyby była z "małą dupką",ale takich już nie produkują od bodaj 2 lat.

Link to comment
Share on other sites

Ale jaki jest sens kolejnych modów?Wszystko działa jak należy,auto sie sprawuje i dalsze "usprawnianie" sprzętu dla posiadania wiekszej ilości kucy,byle je mieć jest bez sensu..

Uwierz,przeżyłem to na własnej skórze i szybko powróciłem do serii,mimo mega przyrostu i wartościach na papierze.Nie ma wiekszej przyjemności,niż jazda autem które sprawia Tobie przyjemność,a awaryjność jest wzasadzie zerowa,bo to PRAWIE seria ;)

Nie warto,ciesz się tym co masz i nie stresuj że coś padnie:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dlatego chce wzmocnić autko w ramach rozsądku a jak padnie to sie naprawi :P . 360 hp to nie jest duze obciążenie dla tego silnika i napędów . Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez  półśrodków  to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć. Dlatego dałem mocniejszy wał kute tloki , natryski dla lepszego chłodzenia i smarowania tłotka i cały szereg innych ulepszeń tego silnika . A tak naprawdę mogłem wymienić wał dać nowe panewki  poskładać  i cieszyc sie  300 hp

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jezeli wszystko bedzie zrobione z głowa i bez  półśrodków  to awaryjność nie powinna sie dramatycznie zwiększyć.
 

Decydującym czynnikiem będzie dobra mapa i prawidłowe dobranie poszczególnych komponentów.Muszę trochę dolać dziegciu do tego miłego obrazka.Im dalej od serii i większa moc,to awaryjność drastycznie rośnie,proporcjonalnie do liczby modów i wzrostu mocy. ;)

Porozmawiaj o turbinie i pozostałych modach z warsztatem,tunerem gdzie będziesz chciał stroić auto,dowiesz się ciekawych rzeczy i zapewne konkretnie coś doradzą.Policzysz,pomyślisz i zdecydujesz. ;)

Link to comment
Share on other sites

Co innego ośka nawet bardzo mocna i co innego mocny czterołap. ;)

Nie mam nic przeciwko sprzęgłom od ACT,ale seryjne sprzęgła w STi zniosą tyle samo lub nawet więcej niż ACT.

Używam serii na nowej tarczy od dwóch sezonów i mimo prawie 500Nm i procedury startowej sprzęgło żyje i ma się dobrze.Przy niutkach w aucie sporo powyżej 500 warto założyć docisk N-kowy i mamy mocne sprzęgło do sportu i do jazdy codziennej.

Wyliczenia firm ile to znoszą ich wzmacniane zestawy sprzęgłowe,nie mają czasem pokrycia w rzeczywistości a i żywot takich zestawów bywa niedługi. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...