SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Czy można zejść z masą przy budowie rajdówki pod tytułem Subaru Impreza Type-R MY98 do 1000 kg (z klatką i ze wszystkim oprócz kierowcy i pilota)? Nie pytam czy to będzie kosztować dwa tysiące czy trzy bo zdaję sobie sprawę że tanio nie będzie (jednak jeśli ma to kosztować np. 200 000 to też nie o to chodzi) Ogólnie chodzi mi oto że jeśli się da to może lepiej iść w tą stronę a silnik to np. wystroić tylko i pozostawić te 360 niutonów (może trochę więcej) i jeszcze zawias i hebel (z STI new age na pewno by wystarczył) i wówczas można klepać np. EVO itp. czy inne ciężkie Subaraki (szczególnie New Age)- jeśli driver da radę to ogarnąć- na imprezach typu Impreza&EVO Rallysprint w Tychach, Kamionki, Czechy, może nawet Barbórka. Co o tym myślicie i czy są na to jakieś realne szanse? Czy jednak 500 kuni? :smile: Dlaczego 1 tona- bo wydaje mi się że wtedy to będzie już mocno odczuwalne. Obecnie Type-R waży około 1200 kg. I nie chodzi mi o żadne homologacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 SLIWA, łatwiej, taniej i mniej awaryjnie wywalić 200kg niż zrobić z silnika 500KM. Poza tym te 500KM będzie mało praktyczne więc wg mnie lepiej zainwestować w zrzucenie wagi, zawias, heble niż koksować motor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Tylko jak tu się pozbyć tych 200 kg z wybebeszonego już Type-R'a ( prawie wybebeszonego). Te 500 koni to oczywiście z takim przymrużeniem oka. [ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:22 pm ] Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... :shock: Byłem przekonany że z 1200 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 SLIWA, z wybebeszonego 200kg trudno wyjąć, prawie niemożliwe. Byś musiał iść po bandzie i wszystko wycinać, robić laminaty, karbony jak do rallycrossu, czyli auto lekkie ale wygląda jak Tojtoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... :shock: Byłem przekonany że z 1200 kg. 1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał). Czy Type-R nie waży mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")? Wywalając te zbędne wyposażenie + tylną kanapę i wszelką tapicerkę nie wiem ile możesz zrzucić.... 150-200 kg? może mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Możesz zacząc od tego: -pozbyć się wygłuszeń i mat bitumowych -lekkie szyby z poliwęglanów i bez mozliwości otwierania tylko odsuwane okienko -lekka (plastikowa) maska , klapa tył i błotniki przód -o tapicerce boczkach itp nawet nie wspominam -wyciąć wzmocnienia w drzwiach - bedzie przecież klatka -klatka jak najlżejsza (np.Cro-MO) i mocna, więc może da sie cos jeszcze wyciąć -lekkie felgi -mniejszy i lżejszy zbiornik paliwa -deska rozdzielczą tez bym troche ograniczył w rozmiarach. To tak na szybko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Czyli profi klatkę wrzucić (lekka i bardzo wytrzymała) a "reszta" to laminaty, a z mechanicznych rzeczy jakieś lżejsze zamienniki? Edit: Nie zdążyłem przeczytać poprzedniego postu jak to pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... :shock: Byłem przekonany że z 1200 kg. 1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał). Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")? Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... :shock: Byłem przekonany że z 1200 kg. 1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał). Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")? Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd Też mi się wydaje że RA jest jeszcze lżejsze, więcej aluminium, cieńsze blachy... [ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:38 pm ] U mnie za to nie ma pary drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Idąc dalej: -mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo -wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu -zamki maski i bagażnika + linki won -nadkola plastikowe won -osłony progów won -wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won -tunel środkowy won - a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 -mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo w UK można kupić wyczynowy akumulator żelowy z carbonu :cool: Niezły lans i niska waga ale cena 399 Funtów. Dużo można zyskać montując carbonowy wał napędowy ale to już koszta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 w UK można kupić wyczynowy akumulator żelowy z carbonu :cool: Niezły lans i niska waga ale cena 399 Funtów. O znalazłem i cena bardziej przyjazna :wink: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129748 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 lukass, ale bez carbonu :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale waga cool :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ten carbonowy waży ok.5kg :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Idąc dalej:-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo -wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu -zamki maski i bagażnika + linki won -nadkola plastikowe won -osłony progów won -wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won -tunel środkowy won - a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana Czyli wizja 1 tony coraz bliższa :grin: Jak tak dalej pójdzie to może 900 kg? Rzeczywiście tych pierdółek to widzę że sporo jest. Z aku dobry pomysł bo waży okrutnie, klimy już nie mam... Jakieś fajne (najlepiej kilogramowe) kubły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 odchudzenie z klatką do 1 tony typer R mało realne w normalnych pieniadzach, z prostych wycinek, pozbycia sie konserwacji, lekkiego aku, pozbycia się elektryki z drzwi , lekkiej masce, lekkim dachu, lekkiej tylnej klapie, szybach poliweglan, kolektorze z nierdzewki (dobre 10kg z wagi), wydech z cienkosciennej stali, zejdziesz do mnniej wiecej do 1,1 tony, pamietaj ze do twoich 1,2 dodajesz 50kg klatke. Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc. Nie ważyłem go a poprzedni właściciel rajdowiec mówił że około 1200 kg więc tego się trzymam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 nie wiem gdzie i jak kaka go ważył, zważ go na wagach profi będziesz wiedział jaki masz prawdziwy punkt wyjścia,, najlżejszy z type R tj ver 3 ważył 1190kg w serii, ver 5/6 była cięższa bo już 1250 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą... nie ma opcji żeby zejśc do tony. Z tego co pamiętam dragster Marcina tyle ważył a był ostro okrojony w dodatku nie miał klatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 dragster miał klatkę ale dragową, innaczej by go nie dopuscili do startu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi. To tego co wyzej. Dach caly wycinasz i wstawiasz lekki z laminatow. Dobrze zrobione drzwi z laminatow (w koncu krzyz w dzwiach bedzie :smile: ) i juz masz ok 40kg mniej. Ale wtedy auto juz jest jak wydmuszka-rallycrosowa. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale 1050 jest realne bez specjalnych problemów skoro kiedyś na KJSy maluchy ważyły po około 490-500 kg vs seria 600 z hakiem. A taka waga - 1050 to już będzie dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 chętnie bym ujrzał taki wynik :wink: S4 turbo będąc wydmuszką z plastikowymi drzwiami, plastikową klapą, poliwęglanami, bez konserwacji, bez deski rozdzielczej waży więcej :wink: podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi. Custom cages robi, chyba mati taką jeszcze ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się