Skocz do zawartości

Ultralekki rajdowy Type- R


SLIWA

Rekomendowane odpowiedzi

podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi.

 

A bielskie ireco nie robi?

 

Edit, znalazlem robia ze stali chromowo-molibdenowej 25CrMo4. http://www.ireco.com.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Custom cages robi, chyba mati taką jeszcze ma :)

 

Właśnie byłem na ich stronie i jakieś takie drogie to to nie jest T45 prawie 800 funtów + zamontowanie. Jeśliby wyszło 1050 to i tak myślę że tragedii nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na ich stronie i jakieś takie drogie to to nie jest T45 prawie 800 funtów + zamontowanie. Jeśliby wyszło 1050 to i tak myślę że tragedii nie będzie.

Bedziesz jechal do Angolow zeby ci klatkwe zamontowali? Czy zrobia ci skrecana i wysla? Zadzon do Ireco i dowiedz sie ile u nich taka zawawa kosztuje.

A potem wklej tutaj, bo naprawde sam jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie te 1050 to miałem na myśli kilogramy, a klatkę co oni robią to nie jest skręcana (przynajmniej na zdjeciach na taką nie wygląda), wysyłają mi cały zestaw dedykowany do coupe i w Polsce ktoś to montuje.

 

No chyba że Mati jeszcze taką ma i za dobrą cenę sprzeda :mrgreen: (bo z rok temu to jeszcze miał :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedziesz to wozil na lawecie, to wywal jeszcze swiatla (zastap zaslepkami), klakson, nagrzewnice.

 

Taka przebudowa to duzo kasy, wiec chyba warto przeniesc uklad chlodzenia do bagaznika plus wspomniany akumulator, zbiornik IC, spryskiwacz do szyb. Jesli uzyjesz lepszych zamiennikow - lzejsze aku wyrowna mase kabli, lzejsza chlodnica i wiatraki zrekompensuja elektryczna pompe, rury, wiecej plynu. Tymi przenosinami masy nie urwiesz, ale poprawisz jej rozklad. To sie moze bardzo przelozyc np. na hamowanie - wiekszy nacisk z tylu, ostrzejsze klocki.

 

Z poliweglanowymi szybami z przodu bedziesz mial problem, bo nie ma ramek. Szklana szyba jest gieta i ladnie dochodzi do uszczelek. Poliweglan bedzie sie prostowal. Zeby zamknac tylne drzwi w Legacu musze najpier upchnac szyby pod uszczelkami, a dopiero pozniej docisnac drzwi. Z przodu... ktos by Cie musial zamykac ;)

Mozna jednak zablokowac je w pozycji gornej i wywalic podnosniki.

 

Usuniecie zabezpieczen antykorozyjnych, nadkoli... slabo to widze. Rok minie, moze dwa i bedziesz widzial droge miedzy nogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysyłają mi cały zestaw dedykowany do coupe i w Polsce ktoś to montuje.

Jak ty sobie to wyobrazasz? Powyginaja ci rurki i wysla w kartonie.

Czy zespawaja cala klatke i tu ci gotowa przysla. Klatke sie robi na samochodzie a nie korespondencyjnie....

kilka milimetrow tu kilka tam i sie wszystko wykrzaczy, w szczegolnosci twoje piniachy

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 10:39 pm ]

Z poliweglanowymi szybami z przodu bedziesz mial problem....
to sie tez ogarnia nakleja sie dodatkowe platy np. laminatu i profiluje szybe. ale to nie wyglada zbyt elegancko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuniecie zabezpieczen antykorozyjnych, nadkoli... slabo to widze. Rok minie, moze dwa i bedziesz widzial droge miedzy nogami.

to popieram wywalenie nadkoli ktore w sumie na calym aucie waza moze ze 2kg nie ma najmniejszego sensu bo rdzawy szybcie zagosci u ciebie, poza tym mozesz miec tumany kurzu w srodku a to chyba niebezpieczne przy wiekszych predkosciach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuniecie zabezpieczen antykorozyjnych, nadkoli... slabo to widze. Rok minie, moze dwa i bedziesz widzial droge miedzy nogami.

Mówimy o zbudowaniu rajdówki/pojeżdżawkowozu, a w takich autach normalne jest wypiaskowanie całego nadwozia i pomalowanie go odpowiednimi farbami/lakierami. Po każdej imprezie gdzie był piach, błoto, śnieg czy mokro dokładne mycie pod ciśnieniem i ewentualne uzupełnienie ubytków farby w nadkolach itp. i dziur nie bedzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLIWA napisał/a:

wysyłają mi cały zestaw dedykowany do coupe i w Polsce ktoś to montuje.

 

Jak ty sobie to wyobrazasz? Powyginaja ci rurki i wysla w kartonie.

 

Brawo zgadłeś - tak przychodza klatki z custom cages, trzeba tylko wstawic zgodnie z instrukcją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz jakiesz przyklady? Chetie rzucilbym na takie cudo okiem.

 

zapraszam :grin: .

 

klatki CC przychodza w pudłach gotowe do wspawania, wg. praktycznie wszystkich źródeł jakie znam, od ludzi którzy to wspawują sa bardzo dokładnie wykonane w przeciwieństwie do innych , np. SPARCO.

 

a w temacie wagi, no cóż :roll: , zejscie 200kg (do 1000kg) nie mówie że nie jest możliwe, ale cholernie drogie, i jak ktoś myśli że to takie proste urwać 200kg, to jest w błędzie, owszem pierwsze 100kg idzie w miare gładko, potem zaczynają sie schody i duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KJS-y to śmigałem w zeszłym roku. Fajnie było lecz nadszedł czas aby iść dalej i się rozwijać. Bardziej już myślę o startach na OS-ach, tudzież rallysprintach itp.

 

Jeśli w pewnym momencie okaże się ze dalsze zbijanie masy nie dużo już da a kasy będzie trzeba sporo wydać to dam spokój.

 

Jeśli chodzi o treningi opony to jak najbardziej TAK lecz nie stoi to na przeszkodzie w polepszaniu Subaru.

 

Dziękuję wszystkim za rady, zaciekawiły mnie szczególnie porady z przeniesieniem wielu rzeczy do tyłu coby poprawić rozkład masy auta (oglądało się F1 :mrgreen: ) oraz ilość "pierdółek" możliwych do usunięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klatki Custom Cages już dawno nie mam, ale zamówienie jej z UK to nie problem.

 

Co do wagi coupe na poziomie 1000kg, jest to możliwe, ale praktycznie uniemożliwia używanie samochodu na ulicy, oraz zimą. Dragster marcin'a ważył ok. 1000kg, ale nie miał w środku nic, do tego wszystkie szyby plastikowe oprócz przedniej, plastikowe drzwi, maskę i klapę bagażnika itp.

 

Moim zdaniem trochę szkoda fajniej czarnej Type R'ki po Hołowczycu do takiej operacji. Zrób sobie bezpieczne 400KM/500NM i ciesz się samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rallysprintach .

 

To chyba krok wtecz :twisted:

 

Wstecz? Po KJS-ach (przynajmniej tych Dolnośląskich) taki rallysprint w Tychach był dla mnie nie lada wyzwaniem, sporo leciałem na 4 biegu z grubo ponad 100 km/h :shock: i jeszcze trzeba było się zhamowac do szykany itp. A na "Kajtkach" wbicie trójki to jakiś ewenement był. Najczęściej 1,2. Więc dla mnie to i tak by był krok na przód :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie tez ogarnia nakleja sie dodatkowe platy np. laminatu i profiluje szybe. ale to nie wyglada zbyt elegancko

Wiem, tak auta w RC jezdza. Jesli drzwi z laminatu, to w zasadzie szyba musi byc z poliweglanu, bo szklana pewnie wylamie mocowania.

Nie zmienia faktu, ze bezramkowosc jest tutaj minusem. Mnie raz tylne okienko od strony pasazera wyssalo, jak chcialem Vmax sprawdzic ;)

 

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 1:21 pm ]

Co do wagi coupe na poziomie 1000kg, jest to możliwe, ale praktycznie uniemożliwia używanie samochodu na ulicy, oraz zimą.

Dodalbym jeszcze, ze uniemozliwia zostawienie auta na ulicy zeby zrobic zakupy, albo zaparkowac pod blokiem. Jak maja byc maski i klapy ultralekkie, to bez zawiasow, na zapinki. I chwila moment nieuwagi i ktos zwinie te klapy, oprozni bagaznik, zabierze akumulator, BOVa i co jeszcze da sie szybko wyrwac. Wydlubanie bezramkowej szyby z poliweglanu to tez nie problem, a pozniej juz gladko idzie. Wtedy dopiero bedzie odelzony ;) To dziki kraj jest :( Widzialem film z jakiegos rajdu PZMotu gdzie chlopaki na wyjsciu z zakretu dziabneli w jakies schody do budynku czy cos i na kilka sekund ich to zatrzymalo. Kibice sie zbiegli, myslalem, ze chca pomoc, a oni zaczeli odrywac 'na pamiatke' kawalki auta. Rajdowka juz ruszyla, a ciec jakis jeszcze zderzak szarpal... i wyszarpal. Jak w Black Hawk Down :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie raz tylne okienko od strony pasazera wyssalo, jak chcialem Vmax sprawdzic ;)

Ja ze swojego doswiadczenia powiem ze jechalem takim autem bez ramek (i nie bylo to subaru, lecz nissan 200SX) z wlasnie takimi jak wyzej opisanymi szybami z poliwenglanu grubo ponad 150km/h i na wprost i "bokiem" i nic nie wypadlo.

Ale z jednym musze sie napewno zgodzic,

uniemozliwia zostawienie auta na ulicy zeby zrobic zakupy, albo zaparkowac pod blokiem
- auto juz bedzie wtedy typowo garazowo-lawetowe :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLIWA, ja bym się w to nie bawił i na siłę nie kombinował z wagą wywal zbędne rzeczy ale nie przesadzaj wstaw klatke podnieś trochę moc ale żeby silnik ładnie wstawał z dołu i będzie git.Szkoda Type Ra tak odchudzać zrób rajdówke a nie wydmuszke :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojego doswiadczenia powiem ze jechalem takim autem bez ramek (i nie bylo to subaru, lecz nissan 200SX) z wlasnie takimi jak wyzej opisanymi szybami z poliwenglanu grubo ponad 150km/h i na wprost i "bokiem" i nic nie wypadlo.

Ale to auto 2 drzwiowe bylo? A w Legacy jest czworo drzwi i wyciagnelo szybe od pasazera z tylu. Ona tylko na dole do blachy przynitowana, na gorze wsunieta pod uszczelke (widac akurat slabo), a po bokach luzno. Test Vmaxa zostal przerwany wkrotce po przekroczeniu GPSowech 200kmh :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 11:09 pm ]

SLIWA, nie wiem jakie tam masz fotele, ale mozesz na nich duzo urwac - lekkie kubly bez regulacji mocowane wytloczkami z 3mm blachy do podlogi (zgodnie z FIA). Raz ustawiasz, przykrecasz i pozamiatane. Mysle ze w stosunku do serii to minimum 10kg na fotel. Tak w Legacu bede robil, bo kubly na oryginalnych przesuwnych szynach sa za wysoko i prawie dachu kaskiem siegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zioma SLIWA

 

dobra rada - jeśli planujesz się rozwijać i iść w rajdy to tylko ośka bo Puchar Polski ogranicza się do ośki dla zdobywających punkty do licencji M . Subaru nie jest dobrym autem jeśli ktoś poważnie myśli o jeżdżeniu - zabawa ok.

 

Ponadto czytając Twój post że zapięta 4 i hamowanie do szykany to ma się nic z rajdowaniem. Rajdy to jest las, góra dół i łamanie bariery na wyczynowej oponie . A to auto co masz miał Hołek a potem pewien menadżer . Krzysiek przyjeżdżał nim do nas na herbatkę i 1200 kg to waży i to zdecydowanie...

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makinen_rally, odnośnie rajdowania zgadzam się z Tobą.

 

Nie wiem dlaczego uważasz że jak pisałem o tej 4 i hamowaniu to miałem na myśli że to prawdziwe rajdowanie? :roll:

 

Ośka- wg mnie to cofanie się.

 

Mogę rozwijać się mocno w rajdach nie uczestnicząc w pzmotowskim czempionacie. Przykład to sławne już Czechy gdzie dla kogoś z ograniczonym budżetem mimo wszystko jest szansa na prawdziwe rajdowanie (rajdy dla amatorów mają nawet po 100 km oesowych :shock: przez łąki góry i lasy w dół i w górę).

 

Jest kilka bardzo chętnych osób z Dolnego Śląska którzy już robią przygotowania aby latać u sąsiadów mocnymi Subarakami. Ośka mi nie leży bo Subaru też mogę po oesach ganiać więc wybór jest oczywisty a że nie wygram RSMP trudno, można się realizować w inny sposób.

 

Dzięki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...