Skocz do zawartości

ostre szarpanie


jeedrass

Rekomendowane odpowiedzi

Temat już kiedyś wrzucilem na forum ale nie mialem czasu sie tym zająć, a propozycje forumowiczow zostaly wyczerpane i teraz sie zabralem za ten problem na nowo.

 

A mianowicie przy przyspieszaniu od 3 tys obrotów na każdym biegu strasznie mocno mi przerywa samochód, efekt jest taki jakby paliwa nie dostawał i wyskakuje missfire pierwszego cylindra, drugiego nie raz czwartego rożnie. Zrobiłem z kolega badania z laptopem komputer zapisał dosyć dużo ustawień ale jest tego tak dużo ze nie jestem w stanie wszystkiego wrzucić na forum.

Więc mam prośbę żeby eksperci którzy rozstrzygali takie problemy napisali co mam wrzucić i myślę ze wtedy się uda rozwiązać ta zagadkę.

 

Impreza WRX wersja US 2.0 T jedyne co zrobione to dolot, myślę nad fabrycznym filtrem powietrza bo podobno trzeba zgrać oprogramowanie ze stożkiem i to może być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki odpowiedzialne za sterowanie doładowaniem. Mi raz spadł wężyk z króćca na turbinie i też szarpało. Nie działał zawór upustowy na turbinie i dawała na maksa, a że nie mam zegara, to nie wiedziałem o co chodzi. Jest jeszcze czujnik ciśnienia, który jest podłączony do kolektora za intercoolerem i ona ma za zadanie odcinanie dawki paliwa, jeżeli ciśnienie przekroczy graniczną wartość - jeśli się mylę, niech spece mnie poprawią :) Jak ciśnienie wróci do normy, to znowu zaczyna podawać paliwo, ale tylko do momentu przekroczenia ciśnienia, i tak w kółko. Wtedy szarpie.

 

Zorientowałem się, że to coś w sumie prostego, bo samochód stał się bardzo żwawy, że tak powiem na 4 szedł jak przed usterką na 3 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mi przerywa/szarpie mw. między 3 a 4krpm? Niezależnie czy na pełnym otwarciu przepustnicy, czy na niewielkim? Ktoś ma pomysł?

 

Do tego - gdy w tym zakresie (powyżej 4100-4200 już nie) szybko puszczę gaz i wcisnę sprzęgło (i nie mam problemów z synchronizacją ;-)), to obroty przez chwilę rosną, zanim zaczną spadać.

 

WRX 2002 US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina ładuje w normie, auto przerywa przy maksymalnym wciśnięciu pedału. Jak delikatnie przyspieszam to nie przerywa. Ale logi wrzuce:)

Miałem identyczne objawy, winowajcą okazały się świece.

Ale tak jak pisano powyżej, podjedź lepiej do serwisu, bo to może być też kilka innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie silnka miałem podobne objawy (wolny ssak) przy pełnym gazie szarpanie dopuki niezebrał obrotów czasem do tego szczał z rury. Chciałem zmienic kable ale niemogłem ich zdjąć z cewki więc przerzuciłem kable z cewką z starego silnika i problem ustał.

Niema sensu abyś jechał odrazu na serwis zmien swiece i kable w pierwszej kojejności i tak musisz co jakiś czas je zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podobne objawy ale przy przyspieszaniu "delikatnym" w przypadku deptania od "dołu" coś takiego nie występuje. Dziś właśnie zaobserwowałem coś takiego na expresówce ok 3.5 tys.obr piąty bieg zaczynam przyspieszanie gaz w podłodze 3.7 obr szarpie przekracza 4.2 - szarpło znowu i tak jeszcze z 2 razy , odpuszczam ponad 5 tys obr. Taka sytuacja na biegu 3 i 4 przy spokojne jeździe i też występuje.

Próba od 0 - tak się nie dzieje. Zacząć od świec? czy może jakieś węże. Wiem że ten temat już tu kiedyś był poruszany ale chyba trzeba po kolei wszystko sprawdzać dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy ale przy przyspieszaniu "delikatnym" w przypadku deptania od "dołu" coś takiego nie występuje. Dziś właśnie zaobserwowałem coś takiego na expresówce ok 3.5 tys.obr piąty bieg zaczynam przyspieszanie gaz w podłodze 3.7 obr szarpie przekracza 4.2 - szarpło znowu i tak jeszcze z 2 razy , odpuszczam ponad 5 tys obr.

 

u mnie było podobnie, tyle, że przy niższym zakresie obrotów - 2,7-3,2 krpm.

Szarpało tylko przy delikatnym dodawaniu gazu, albo przy neutralnym gazie.

Przy deptaniu nie dało się odczuć, szczególnie na niższych biegach, bo za szybko się przez ten zakres przechodziło.

Ale u mnie kwestia okazała się prosta - spsuta mapa paliwowa, i AFR 16.7 w tym zakresie obrotów...

tzn. prosta w diagnozie, nie w rozwiązaniu niestety... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem zostal rozwiazany:)

wystarczylo wsadzic standardowy filtr powietrza i dedykowane swiece:) wymienic kilka stwardnialych wezykow od podcisnienia i subarak odrywa sie od ziemi:)

 

przyczyna byla za duza dawka powietrza przez stozek a za mala paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...