karol-antyk2.2 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam. Zakładam nowy temat ponieważ nic nie znalazłem na forum.Wiem że temat był poruszany nie raz ale chyba nie było takiego przypadku.Moje autko to Legaś 2,2 sedan 1993r. Wywala mi błąd - 42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód.Objawy są takie silnik, nawet zimny nie ma wyższych obrotów przez co jak jest zimny lekko przygasa.Wolne obroty lekko falują. Wymieniłem silniczek krokowy ale to nic nie pomogło. Myśle że padło coś co steruje silniczkiem. Nie wiem jak on jest sterowany. prosze o pomoc chyba jet to jakiś przekażnik ale nie mogę go znależć. :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 karol-antyk2.2, na start warto sprawdzić czujnik położenia wału z przyległościami: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103278 Być może problem dotyczy termostatu podającego temperaturę do komputera - ECU myśli, że silnik jest ciepły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Czujniki wyczyściłem nic nie pomogło. :sad: ale czemu pokazuje błąd 42? co steruje silniczkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 karol-antyk2.2, jak dobrze zrozumiałem z Twojego opisu, to ciepły silnik też ma problemy z obrotami? Jeżeli tak to tutaj jest wątek gdzie chyba jest podobny problem opisany: http://bbs.scoobynet.co.uk/general-tech ... valve.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Tak właśnie na ciepłym silniku też są problemy z obrotami. Troche cienko u mnie z angielskim wstyd ale cóż :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Ogólnie poszukaj w komorze silnika (przy wlocie powietrza do kolektorów) czegoś takiego ja na zdjęciach z tej aukcji: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-99-SU ... 3aATQ3a102 W wątku co zapodałem Ci wcześniej jest opisana procedura czyszczenia tego zaworu - wymaga wpuszczenia środka czyszczącego (specjalnego) do tego zaworu podczas pracy silnika (czyszczenie na tej samej zasadzie co przepustnicy) poprzez wlot powietrza (po uprzednim zdemontowaniu rury od tego wlotu). Przyznam, że sam tego nie robiłem Może zaglądnij do serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 na tej aukcji to jest silniczek krokowy nie musze go czyścić bo mam nowy. Ja to myśle ze padł przekaźnik który włącza ten silniczek i dlatego on w ogóle nie działa. Szukałem w manualach ale nigdzie nie ma gdzie takie coś się znajduje. Chyba nie obejdzie się bez serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 na ciepłym silniku też są problemy z obrotami Z inst. gazowa auto :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 tak z gazem ze zwykłą instalacją. Ale dwa lata chodził na gazie i było dobrze a teraz problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 tak z gazem ze zwykłą instalacją. Ale dwa lata chodził na gazie i było dobrze a teraz problem. Wydaje mi sie , ze jest jakas nieszczelnosc w przewodach podcisnieniowych , spr. czy cos nie pekło , spadlo... :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Nie wiem ciezka sprawa bo 1 dzień było dobrze a teraz znów źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 b4k3, Zacząłbym od zdiagnozowania ewentualnych problemów i ich usunięcia podczas jazdy na benzynie. Dopiero wtedy mając pewność, że silnik i osprzęt jest OK zabrałbym się za poprawę części gazowej - może trzeba wystroić instalację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-antyk2.2 Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Ta "czkawka" to może być przygasanie jednego z cylindrów. Sprawdz swiece i przewody. Czy wystepuje na benzynie? Krokowca czyściłem zmywaczem do hamulców lub benzyną. Pomaga ale na niezbyt długo. Bedziesz musiał postarać sie o nowego jeśli chcesz mieć równe obroty. I sprawdz kody to dużo może pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Sprawdz swiece i przewody Mi jak zacznie szarpać "czkawki dostawać" To w nocy otwieram maskę odpalam rakietę i wypatruję dyskoteki pod maską. Ostatni to chyba był nawet Festival Sunrise bo tak się błyskało . I nie żałuj na kable. Bosch u mnie bardzo krótko wytrzymał. Świece Polecam De.so do gazu :cool: :cool: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 b4k3, Pod kolumną kierownicy powinieneś mieć dwie wtyczki zielone i dwie czarne. Odczyt kodów z pamięci ECU: 1) Rozgrzej silnik do optymalnej temperatury pracy (o ile to możliwe) a następnie go wyłącz. 2) Połącz ze sobą czarne wtyczki. 3) Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu, zacznie mrugać lampka z silnikiem (CEL). 4) Sygnał jest zakodowany następująco: Długie mrugnięcia - dziesiątki. Krótkie mrugnięcia - jedności. Zgaszona kontrolka przez dłuższy czas (w stosunku do mrugnięć) - pauza pomiędzy kodami błędów (może być ich kilka). Równomierne mruganie kontrolki oznacza brak zapisanych błędów. Na tym obrazku masz przykład jak wygląda zakodowany błąd numer 12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Po każdym wstrząsaniu wydmuchałem powietrzem z kompresora resztki syfów jakie mogły tam zostać a na koniec użyłem DW40 do nasmarowania. WD40 nie zawsze się nadaje do smarowania, szczególnie rzeczy gdzie występuje elektryka. Wszystkie wcześniej opisane dolegliwości ustąpiły z wyjątkiem szarpania podczas ruszania z miejsca. To może być też spowodowane zużytym sprzęgłem/dociskiem. Lekko trzeszczy ( zgrzypi , piszczy ) pedał sprzęgła , ale czy tu może być przyczyna ? Jak jest to sterowanie linką to może nasmarowanie linki albo wymiana pancerza na nowy pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Z tym wolnym spadaniem obrotów to wszystko sie musi skalibrować tzn. zresetuj ECU przez odłączenie klemy na kilka minut. Podłącz, odpal, włącz duże odbiorniki prądu (światła, grzanie tylnej szyby, wentylator, klime (jeżeli jest) ,daj mu się nagrzać do włączenia wentylatora, i w drogę, pojeździj trochę, spokojnie i ostro, tak żeby komp złapał różne parametry. Kalibracja albo samokalibracja może trochę potrwać. Generalnie po kiludziesięciu kilomterach powinno być już całkiem nieźle i obroty powinny szybciej spadać. Jeżeli chodzi o szarpanie sprawdź czujnik położenia przepustnicy (TPS) jeżeli jest. Poszukaj na forum. Chodzi o to żeby był dobrze zamontowany -> skalibrowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 W szukajce wpisuje " czujnik położenia przepustnicy TPS " i szukajka twierdzi , ze nie istnieją posty / tematy / tytuły o takowej tematyce szukaj przez google, do zapytania dopisz site:subaru.pl i będziesz miał wyniki tylko z foruma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automat Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja panowie mam podobne problemy tylko inne :wink: W moim legacy obroty na zimnym ok, na luzie ok, ale jak zapnę D lub R obroty spadają na jakieś 700/min i auto zaczyna się lekko telepać i ogólnie drżeć. Czujnik położenia wału wymieniony a problem jest zarówno na gazie i benzynie. Próbowałem troszkę oszukać kompa i podkręciłem obroty na lince ale po chwili spadły i dalej jest to samo. Macie jakieś pomysły :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 A u mnie to cały czas na wolnych obrotach kołysze, faluje, buja, miota silnikiem przenosząc drgania na całe auto, lewarek lata lewo-prawo, mało to przyjemne. Na zimnym, na ciepłym, silnik krokowy wyczyściłem, co robić ?? jak pozbyć się falowania ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się