Skocz do zawartości

wolne obroty legacy 2,2


karol-antyk2.2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakładam nowy temat ponieważ nic nie znalazłem na forum.Wiem że temat był poruszany nie raz ale chyba nie było takiego przypadku.Moje autko to Legaś 2,2 sedan 1993r. Wywala mi błąd - 42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód.Objawy są takie silnik, nawet zimny nie ma wyższych obrotów przez co jak jest zimny lekko przygasa.Wolne obroty lekko falują. Wymieniłem silniczek krokowy ale to nic nie pomogło. Myśle że padło coś co steruje silniczkiem. Nie wiem jak on jest sterowany. prosze o pomoc :mrgreen::mrgreen: chyba jet to jakiś przekażnik ale nie mogę go znależć. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie poszukaj w komorze silnika (przy wlocie powietrza do kolektorów) czegoś takiego ja na zdjęciach z tej aukcji:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-99-SU ... 3aATQ3a102

 

W wątku co zapodałem Ci wcześniej jest opisana procedura czyszczenia tego zaworu - wymaga wpuszczenia środka czyszczącego (specjalnego) do tego zaworu podczas pracy silnika (czyszczenie na tej samej zasadzie co przepustnicy) poprzez wlot powietrza (po uprzednim zdemontowaniu rury od tego wlotu). Przyznam, że sam tego nie robiłem :) Może zaglądnij do serwisu? :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ta "czkawka" to może być przygasanie jednego z cylindrów. Sprawdz swiece i przewody. Czy wystepuje na benzynie? Krokowca czyściłem zmywaczem do hamulców lub benzyną. Pomaga ale na niezbyt długo. Bedziesz musiał postarać sie o nowego jeśli chcesz mieć równe obroty. I sprawdz kody to dużo może pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz swiece i przewody

 

Mi jak zacznie szarpać "czkawki dostawać" To w nocy otwieram maskę odpalam rakietę i wypatruję dyskoteki pod maską. Ostatni to chyba był nawet Festival Sunrise :mrgreen::mrgreen: bo tak się błyskało :mrgreen:. I nie żałuj na kable. Bosch u mnie bardzo krótko wytrzymał. Świece Polecam De.so do gazu :cool: :cool: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b4k3, Pod kolumną kierownicy powinieneś mieć dwie wtyczki zielone i dwie czarne.

 

Odczyt kodów z pamięci ECU:

 

1) Rozgrzej silnik do optymalnej temperatury pracy (o ile to możliwe) a następnie go wyłącz.

2) Połącz ze sobą czarne wtyczki.

3) Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu, zacznie mrugać lampka z silnikiem (CEL).

4) Sygnał jest zakodowany następująco:

Długie mrugnięcia - dziesiątki.

Krótkie mrugnięcia - jedności.

Zgaszona kontrolka przez dłuższy czas (w stosunku do mrugnięć) - pauza pomiędzy kodami błędów (może być ich kilka).

Równomierne mruganie kontrolki oznacza brak zapisanych błędów.

 

LONGSHORT.png

Na tym obrazku masz przykład jak wygląda zakodowany błąd numer 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdym wstrząsaniu wydmuchałem powietrzem z kompresora resztki syfów jakie mogły tam zostać a na koniec użyłem DW40 do nasmarowania.

WD40 nie zawsze się nadaje do smarowania, szczególnie rzeczy gdzie występuje elektryka.

 

Wszystkie wcześniej opisane dolegliwości ustąpiły z wyjątkiem szarpania podczas ruszania z miejsca.

To może być też spowodowane zużytym sprzęgłem/dociskiem.

Lekko trzeszczy ( zgrzypi , piszczy ) pedał sprzęgła , ale czy tu może być przyczyna ?

Jak jest to sterowanie linką to może nasmarowanie linki albo wymiana pancerza na nowy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wolnym spadaniem obrotów to wszystko sie musi skalibrować tzn. zresetuj ECU przez odłączenie klemy na kilka minut. Podłącz, odpal, włącz duże odbiorniki prądu (światła, grzanie tylnej szyby, wentylator, klime (jeżeli jest) ,daj mu się nagrzać do włączenia wentylatora, i w drogę, pojeździj trochę, spokojnie i ostro, tak żeby komp złapał różne parametry. Kalibracja albo samokalibracja może trochę potrwać. Generalnie po kiludziesięciu kilomterach powinno być już całkiem nieźle i obroty powinny szybciej spadać.

 

Jeżeli chodzi o szarpanie sprawdź czujnik położenia przepustnicy (TPS) jeżeli jest. Poszukaj na forum. Chodzi o to żeby był dobrze zamontowany -> skalibrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szukajce wpisuje " czujnik położenia przepustnicy TPS " i szukajka twierdzi , ze nie istnieją posty / tematy / tytuły o takowej tematyce

 

szukaj przez google, do zapytania dopisz site:subaru.pl i będziesz miał wyniki tylko z foruma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja panowie mam podobne problemy tylko inne :wink: W moim legacy obroty na zimnym ok, na luzie ok, ale jak zapnę D lub R obroty spadają na jakieś 700/min i auto zaczyna się lekko telepać i ogólnie drżeć. Czujnik położenia wału wymieniony a problem jest zarówno na gazie i benzynie. Próbowałem troszkę oszukać kompa i podkręciłem obroty na lince ale po chwili spadły i dalej jest to samo. Macie jakieś pomysły :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A u mnie to cały czas na wolnych obrotach kołysze, faluje, buja, miota silnikiem przenosząc drgania na całe auto, lewarek lata lewo-prawo, mało to przyjemne.

Na zimnym, na ciepłym, silnik krokowy wyczyściłem, co robić ?? jak pozbyć się falowania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...