Jump to content

Wymiana turbiny w foresterze


badmofu
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Gwiazdor w tym roku przyniesie mi tylko rózgę :)

 

W moim forku my04 2.0 XT turbina zaczęła chłeptać olej na potęgę. W związku z tym będzie konieczna wymiana. Zacząłem się rozglądać za nową ale mam problem, jaka seryjnie turbina jest montowana w moim autku? Z różnych źródeł wyczytałem, że:

 

TF035 (nie znalazłem na allegro używanych)

TD035 (jak wyżej)

TD04L (na allegro są używki, 600-100 PLN)

 

Dodatkowo znalazłem na allegro kilka turbin opisanych jako pasujące do foresterów XT. Chodzi konkretnie o:

 

TD05-H 16G

TD05 16G

 

Przykładowo np. tu: http://moto.allegro.pl/item850628680_tu ... x_sti.html

 

W sumie wolałbym trochę dopłacić a mieć sprzęt fabrycznie nowy (pewniejszy?).

 

Łącznie mam zatem informację, że do mojego forka pasuje 5 turbin wymienionych powyżej. Jaką wybrać? Rozumiem, że turbiny z serii TD05 są "wydajniejsze" - czy to będzie odczuwalne w moim aucie (zwiększone osiągi/spalanie)? Czy przy ewentualnej wymianie muszę dokupić/wymienić coś jeszcze oprócz samej turbosprężarki?

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc :-)

 

P.S. Chętnie przyjmę też słowa otuchy i pocieszenia :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przepraszam za swój brak wiedzy, ale nie wiem co oznacza "bolt-on" :) Chodzi tak naprawdę o wymianę turbiny, chciałbym, żeby auto pracowało nie gorzej niż w oryginale, to wszystko. Nie jest dla mnie priorytetem podnoszenie osiągów, aczkolwiek jeśli "przyjdzie" jako bonus wraz z wymianą turbiny to bardzo chętnie :)

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, bo wedlug mnie, turbiny mocno inne niz seria moga wymagac dostrojenia zaplonu, odetkania wydechu itp.

Jezeli nie chcesz miec takich problemow, kup turbine taka, jak jest w forku oryginalnie.

Aczkolwiek to bardzo dobry moment, zeby zalozyc nowe turbo i zestroic auto :>

 

do naszych silnikow trzeba uwaznie dobierac turbo - za duze bedzie sie pozno wkrecac...

 

Odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz modyfikowac forka, czy po prostu naprawic :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienia. Generalnie miałem zamiar tylko "naprawić samochód". Jednak wydatek, jaki za tym idzie może wart jest delikatnego doinwestowania i zrobienia tego o czym mówisz. Czy jesteś w stanie opisać jak to wygląda w Twoim autku? W jakimś innym wątku wyczytałem, że swojego forka modyfikowałeś. Ile może kosztować "przysposobienie" autka pod większą turbinę typu TD05? A no i która jest "seryjna" dla 2.0 XT? :)

Link to comment
Share on other sites

o ile wiem, to seria to td04.

 

Co do kosztow podniesienia mocy przy wymianie turbo, to moim zdaniem:

 

wydech - wywalenie precata z uppipe (wymiana uppipe), przelotowy uklad wydechowy za turbo - pewnie 2 tys zl nalezy liczyc minimum. Turbo td04l (chyba najszerzej dostepne) - 1tys zl sprawdzone. Strojenie - od 1 do 3 tys. Zerknij w podforum "jade nielegala"

 

efekt bedzie swietny, moim zdaniem 2.0XT bardzo ladnie poddaje sie strojeniu - moj mial fabrycznie nie uruchomiony AVCS np.

 

za tym powinno isc zawieszenie, hamulce...

 

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 11:12 pm ]

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=964861

 

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 11:13 pm ]

a szczegolnie cytat z pkociala:

 

z doświadczenia wsadzaj Td04L z wrx a 01-05 i ustaw okolice 0,5 bara jak seria powinna mieć.

Link to comment
Share on other sites

Poraz kolejny dzięki za sporą dawkę informacji :) Z tego co widzę to dalsze modyfikacje musiałbym mocno odsunąć w czasie... Na razie raczej będę musiał pozostać tylko przy wymianie turbiny. Pytanie czy jak wmontuję TD04L bez żadnych innych modyfikacji to będzie gorzej czy lepiej pod względem osiągów?

 

Po dalszym researchu na google znalazłem kilka miejsc, które potwierdza, że w forku 2.0 XT seryjnie montują TF035, opisywana jako "mniejsza" wersja TD04L. Trochę się gubię :oops:

Link to comment
Share on other sites

badmofu, forek 177ps ma tf035 i nie możesz zastąpić jej td04l bo auto będzie przeładowywać i musisz zrobić mapę. Jak już mapujesz możesz pojechać z doładowaniem np do 0.76 co da ci ~200(kilka)ps przy wydechu na jednym katalizatorze.

 

najtaniej wsadzić tf035, za 200-300 zł już powinieneś kupić.

 

a tak na marginesie jak podnosić moc to najpierw zawias bo się łatwo zabić można forkiem na seryjnym zawiasie...

 

Sprawdź kompresję na cylindrach bo być może to nie turbina chłepce olej tylko pojawia się nadciśnienie w skrzyni korbowej z powodu słabych pierścieni czy czego tam i wydmuchuje ci przez odmę. wtedy turbina niewinna tylko silnik trzeba naprawić.

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Możesz Tdo4L z wrxa śmiało również zamontować i nic nie będzie przeładowywać , wystarczy aby ktoś kumaty Ci ją zamontował. Sprawdź węże sterujące i plastikowe pod intercoolerem łączące turbo również.

.

Link to comment
Share on other sites

PKocial,

Piotr ale kolega nawet nie ma uwolnionego wydechu, nie będzie się za mocno EGT budowało ?

 

Choć, jak skręcą WG coby ładował do 0,6br to powinno być OK. No ale zmiany (mocowo, momentowo) to w porównaniu do serii to nie budiet :razz:

 

Moim zdaniem - uzbieraj pieniądze, zakup TD04L, uwolnij wydech i wybierz się do Poznania na zrobienie mapy. To będzie naprawdę odczuwalna zmiana i auto kompletnie różne od serii, na plus oczywiście. Wszelkie drobne kroczki sensu nie mają.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy boost ustawić i jest oki , bardziej wydajna moim zdaniem mniej grzeje ładunek...

Mam subiektywne zdanie jak każdego :)

Jak się znajdzie igła stan małą td04 to nie ma problemu, gorzej jak nie ma nic i to jest alternatywa. Miałem tak kiedyś w swoim Forku 99 i nie było żadnego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem :) Jednak na remap pieniążków nie starczy. A zmiana turbiny nie jest podyktowana chęcią posiadania większych osiągów tylko dlatego, że obecna przepuszcza olej. Z racji tego, że w odsprzedaży nie widziałem TF035 dlatego szukałem też TD04L - te używane są, nowych brak. A w ogóle najbardziej podoba mi się pomysł zamontowania fabrycznie nowej turbiny. Kolega z forum sprzedaje TD05-16g i podobno też bez żadnych machlojek bo zamontowaniu będzie śmigać jak seria (choć pełne doładowanie będzie osiągane przy wyższej ilości RPM). Z kolei zakup serii w subaru to koszt rzędu 6/7K co już dla mnie wyklucza taką opcję.

 

Jednym słowem widzę dwie opcje, założyć:

 

1. używkę TD04L

2. nówkę TD05-16g

 

Obie opcje nie przewidują żadnych modyfikacji. Oczywiście bardziej podoba mi się druga ze względu na to, że to jednak fabrycznie nowa turbina. Jednak która z tych opcji będzie bardziej odpowiednia do mojego autka tego nie wiem :(

 

Jeśli chodzi o sugestię co do pierścieni - mój autoryniezowany serwis potwierdził, że to jednak turbina. Poza tym autko ma przejechane ~97k km i chyba na pierścienie za wcześnie?

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

No jak ty chcesz zalozyc td05 nawet jesli to 16g to tym bardziej raczej szykowalbym sie na remap.

 

To, ze fizycznie jest plug'n'play nie zmienia faktu, ze jest to turbo sporo wieksze od td04 i pewnie Twojej tez.

Link to comment
Share on other sites

A jaki jest koszt zrobienia remapu/strojenia? I gdzie to można wykonać? :) Czuję, że trochę błądzę i jestem ślepy w tym temacie, jednak chcę po prostu jakoś "naprawić" samochód :-) Czyli bez remapu turbina będzie działać gorzej niż seria? Czy konieczność wykonania remapu wynika jeszcze z czego innego?

Link to comment
Share on other sites

Wkladajac wieksze turbo i jezdzac bez remapu przy dobrych wiatrach ryzykujesz wysadzenie silnika.

 

Najlepiej albo poszukaj takiego samego turbo jak masz, albo zrob tak jak mowi PKocial - jego doswiadczeniu mozna ufac :)

Link to comment
Share on other sites

2. nówkę TD05-16g

 

Uważaj na podróbki, na rynku jest sporo produktów made in China i ta którą pokazałeś w ramach aukcja na alledrogo, to właśnie (moim zdaniem - coś ta tabliczka znamionowa lipą pachnie) chińska produkcja.

 

To, jak pisał AMI, TD05 to nie jest małe wiaderko. Bez remapu nie będzie w ogóle wykorzystane a laga będziesz miał raczej odczuwalnego.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

 

PS. NIe śpiesz się, powoli, z głową, z myślą o portfelu i sensowności modów... :wink:

PS2. Poszedł prive - odbierz

Link to comment
Share on other sites

Hogi napisał/a:

badmofu, ja będę miał swoją niedługo do oddania za rozsądne pieniądze.

Mój forek ma w serii 177 KM.

 

coś mi się wydaje, że kolega o mnie zapomniał :twisted: Przecież wstępna rezerwacja była :roll: :razz:

 

Z rozpędu napisałem, jasne że tak. Trzymam dla Ciebie. :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A tak trochę z innej beczki - dużo się zmniejsza trwałość silnika po wsadzeniu turbiny td04 i remapie w stosunku do serii ?

 

Delikatnie mowiac jestem na etapie wymiany silnika w swoim forku i nie chce drugi raz pozniej robic przeszczepu serducha, chcialbym zeby to auto jezdzilo. Jest sens wracać do serii biorąc pod uwagę tylko trwałość silnika ? (no bo jesli chodzi o frajdę z jazdy to inna sprawa :wink: ). Mowię o 2.0 XT

Link to comment
Share on other sites

jmiciuk, trwałość silnika zależy od użytkownika. W tym przypadku od jakości remapu również i od tego czy silnik dobrze zrobiony.

 

tf035 we forku to była pomyłka, naprawisz cudzy błąd wstawiając td04l :smile:

Link to comment
Share on other sites

A tak trochę z innej beczki - dużo się zmniejsza trwałość silnika po wsadzeniu turbiny td04 i remapie w stosunku do serii ?

Jak ustawisz ładowanie max. 0,9 bara, to będzie bezpiecznie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...