Skocz do zawartości

Wymiana turbiny w foresterze


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

wstaw dobra TD04L i zrób niezbędny pod to remap , jak Sobie ustawisz tak 0,9 bara , to skończy się silnik szybciej niż myslisz.

Silnik jak będziesz robił, naprawiał zleć to komuś kto wie co robi inaczej może być więcej problemów i dostaniesz szału po ... Sprawdź sprzegło wszystkie węże itd

ideał byłby shortblok sti 2,0 i inne wałki lub głowice tak aby można zwięszyć obroty silnika i moc nie spadała tuż po 5900-6000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja silnika nie naprawiam, jak znajdę używany to itak na 99% podmiankę będę chciał mieć w Kocarze więc pewnie będę zawracał gitarę żeby ktoś mi tam wyjaśnił co mam do wyboru i czy będzie seria czy lekko odbiegnie od normy ale potwora raczej nie będę z niego robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym znalazl taki silnik STI w dobrej cenie to spoko ale nawet serie( w sensie nie STI) ciezko znalezc wiec wole nie kombinowac bo przez rok bede z buta napierał :D Chce miec moją subarynkę jak najszybciej ale nie wsadze w niego teraz 15 tysi bo nie bede mial pozniej na paliwo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Możesz Tdo4L z wrxa śmiało również zamontować i nic nie będzie przeładowywać , wystarczy aby ktoś kumaty Ci ją zamontował (...)
Wystarczy boost ustawić i jest oki , bardziej wydajna moim zdaniem mniej grzeje ładunek... (...)

PKocial, czy moglbys rozwinac swoje wypowiedzi? :)

 

opisze sytuacje: jest seryjny 2.0XT AT (zalozony 2.5-calowy cat-back H&S), a na polce lezy sprawna TD04-L...

 

Forek w sumie fajnie jezdzi, ale jakies dodatkowe koniki i niutki bylyby mile widziane :D

 

moje pytanie wiec brzmi (w nawiazaniu do Twoich cytowanych wypowiedzi): czy moge zalozyc TD04-L nie robiac remapu :?:

to ustawienie boostu, o ktorym pisales, ma byc za pomoca czego - EBC? a moze odpowiedni restryktor czy jak to sie nazywa? :) czy ma byc kompletny remap tylko i wylacznie?

 

btw, czy przy okazji moglbym/musialbym wymienic down-pipe i up-pipe?

 

wiem, ze niechetnie zdradzasz "tajemnice techniczne", ale moze jednak cos odpowiesz i skomentujesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tdo4 L wrx ... tak możesz bez remapu tylko boost ustawić jak fabryczny lub bardzo bliski niego

jak to zrobic? jak ten boost ustawic? (dobrze i tanio :D )

 

jak chcesz up+down i zyskać coś z montażu turbo i reszty to już niezbędna ingerencja elektroniczna

czyli przy wymiane samej turbiny (TD-04L) i ustawionym "na fabrycznie" booscie zadnego przyrostu nie bedzie, dobrze rozumiem?

no to wtedy gra nie warta swieczek (bez remapu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Tdo4 L wrx ... tak możesz bez remapu tylko boost ustawić jak fabryczny lub bardzo bliski niego

jak to zrobic? jak ten boost ustawic? (dobrze i tanio :D )

 

jak chcesz up+down i zyskać coś z montażu turbo i reszty to już niezbędna ingerencja elektroniczna

czyli przy wymiane samej turbiny (TD-04L) i ustawionym "na fabrycznie" booscie zadnego przyrostu nie bedzie, dobrze rozumiem?

no to wtedy gra nie warta swieczek (bez remapu)

 

Kontynuując temat PKocial możesz odpowiedzieć na pytanie Eddiego? sam jestem ciekawy odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubabb,

wykopki Panie, wiem jesień idzie :mrgreen:

 

A serio, ja co prawda nie Piotr ale :

 

ad.1 Boost możesz ograniczyć śrubą regulacyjną ramienia wastgate (ogranicz do 0,7 br). Niektórzy wspominali wyżej o 0,9 br i być może w kontekście mocno przelanej seryjnej mapy nie jest czymś okrutnie niebezpiecznym (znaczy mieszanka nie zuboży się jakoś okrutnie) ale i tak i tak przy nieruszonym zapłonie auto moim zdaniem nie będzie wcale mocniej jechało.

ad.2 Przyrostu nie będzie ale doładowanie na TD04L będzie :

a) stabilniejsze, bo turbina (TD04L) nie pracuje,przy 0,7-0,9br, w górnym zakresie jej możliwości (w odróżnieniu od maleństwa TF035)

B) zimniejsze, czyli temperatura w dolocie będzie mierzalnie niższa. Plusy są oczywiste (mniejsze ryzyko knocków).

 

No i po wymianie (uwolnieniu) wydechu jest otwarta droga do remapu, czyli tego co czyni z Forka S-turbo naprawdę fajną i wdzięczną zabawkę.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam podążać podobną ścieżką, moja turbina na zimno już też trochę puszcza.

Rozglądam się za czymś ciut większym np. TD05.

Najbliższa modyfikacja to FMIC, przy wymianie turbiny up&down pipe.

Potem Poznań.

 

Ile koników można zyskać w ten sposób, ile wytrzymuje skrzynia automat sportshift ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubabb,

wykopki Panie, wiem jesień idzie :mrgreen:

 

A serio, ja co prawda nie Piotr ale :

 

ad.1 Boost możesz ograniczyć śrubą regulacyjną ramienia wastgate (ogranicz do 0,7 br). Niektórzy wspominali wyżej o 0,9 br i być może w kontekście mocno przelanej seryjnej mapy nie jest czymś okrutnie niebezpiecznym (znaczy mieszanka nie zuboży się jakoś okrutnie) ale i tak i tak przy nieruszonym zapłonie auto moim zdaniem nie będzie wcale mocniej jechało.

ad.2 Przyrostu nie będzie ale doładowanie na TD04L będzie :

a) stabilniejsze, bo turbina (TD04L) nie pracuje,przy 0,7-0,9br, w górnym zakresie jej możliwości (w odróżnieniu od maleństwa TF035)

B) zimniejsze, czyli temperatura w dolocie będzie mierzalnie niższa. Plusy są oczywiste (mniejsze ryzyko knocków).

 

No i po wymianie (uwolnieniu) wydechu jest otwarta droga do remapu, czyli tego co czyni z Forka S-turbo naprawdę fajną i wdzięczną zabawkę.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Piotr super dzięki za konkretną odp dobrze że odnalazłem ten niedokończony temacik :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coin, masz króćce na kolektorze - pokażą doładowanie jeśli przepustnica jest otwarta, możesz też dać trójniczek na wężyku, który wychodzi z wyjścia turbiny.

komputer mierzy ciśnienie w kolektorze

a ciśnienie nie musi być zmierzone dokładnie - wystarczy to co komputer pokazuje na interfejsie bo i tak tylko to się dla niego liczy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coin, nie pokazuje czegoś jak manifold absolute pressure?

a jak pytałeś dlatego dlaczego pytałeś to prawidłowa odpowiedź jest -> króćce na kolektorze. bo 'dokładne mierzenie ręczne' nijak nie pasuje do tego :wink:

 

happy modding

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie kopci i nie wywala oleju, a a jednak olej znika? To nie turbo?

bardzo watpliwe...

 

Czy trzeba zajrzeć do środka turbiny aby z całą pewnością stwierdzić/wykluczyć?

w IC bedziesz mial spore ilosci oleju a z wydechu bedziesz czul aromat spalonego oleju... jeszcze zalezy jakie ilosci znikaja w jakim czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile koników można zyskać w ten sposób, ile wytrzymuje skrzynia automat sportshift ?

 

też właśnie za chwilkę będzie u mnie remap i wiem że bezpieczny max przy AT to 270km, ale głównym ograniczeniem jest moment :!:

zależy jeszcze jak będziesz potem Forka użytkował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...