Skocz do zawartości

WRX rozmiar opon


Mont

Rekomendowane odpowiedzi

Prześledziłem archiwum i analizowałem "porównywarki" rozmiarów :)

 

Wydaje mi się, że zimówki powinny być węższe od letnich opon (obecnie 215/45'17"), czy zostawić ten rozmiar ??

Znalezione zamienniki różnią się jednak od standartu :

205/45'17 średnica +9 1,4%

205/50'17 -11mm -1,8%

175/55'17 0,2% +1mm

Te ostatnie chyba najmniej odbiegają od standartu ale czy nie są przesadnie za wąskie ??

Najchętniej założyłbym felgi '16 ale planuję na lato złote obręcze :cool:

 

PS.Czym się wyróżniają opony Nokian WR G2 Run Flat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyróżniają się tym, że po przebiciu takiej opony możesz nadal na niej jechać. No i jest dużo twardsza od konwencjonalnej opony (spada komfort jazdy).

 

Co do rozmiaru. Jeśli większość Twojej jazdy to jazda miejska to zostań przy standardowym rozmiarze. Chyba, że faktycznie dużo jeździsz po świeżym śniegu, wtedy bierz węższe ale na litość - nie 175 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(obecnie 215/45'17")

Znalezione zamienniki różnią się jednak od standartu :

205/45'17 średnica +9 1,4%

205/50'17 -11mm -1,8%

175/55'17 0,2% +1mm

Myślę, że różnica do 2% nie wpłynie znacząco na bezpieczeństwo i komfort jazdy, jednak pytanie zasadnicze jaki masz styl jazdy - mi we w miarę spokojnej jeździe miejskiej większa (tzn nieco wyższa) guma (205/55/16 oraz 195/55/16 zamiast 205/50/16) za bardzo nie przeszkadza.

 

Jak masz zamiar upalać to inna kwestia.

 

No i 175 to chyba jednak za wąsko... chyba że na typowe upalanko na kopnym śniegu? :D

 

Jakbyś jednak skusił się na jakies pasztetowe 16-tki to 195/55/16 byłby ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowanie polecałbym Ci 205/50R17. Jeździłem na takich w GT-ku i było całkiem dobrze.

Możesz też zostawić rozmiar oryginalny 215/45R17.

Run Flat to opony na których można jeździć praktycznie z zerowym ciśnieniem ale tylko kilkadziesiąt km z ograniczoną prędkością. To tyle z zalet natomiast mają dwa minusy. Pierwszy to wyższa cena od odpowiedników zwykłych opon, a drugi bardzo ważny szczególnie na polskich drogach to jazda w koleinach a raczej jej brak (po prostu tragedia ponieważ boki opon nie układają się do krzywizny drogi). Takie opony są dobre na równe drogi a w Polsce takich brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont, optymalny zestaw do WRXa to na lato: 225/45R17 albo 225/40R18 a na zimę 195/65R15 (np na BRAIDach) albo 205/50R17 + pełnowymiarowa dojazdówka w którymś z tych rozmiarów. Do tego doszedłem myśląc i myśląc intensywnie wiele godzin :lol: Taki wniosek głównie dlatego, że opony węższej niż 205 na lato nie chcę, a szerszej niż 205 nie chcę na zimę. Różnice w obwodach kół w tych wszystkich rozmiarach są zaniedbywalnie małe. Ewentualnie może też być 205/55R16, lub 205/50R17 latem i zimą, ale też z taką samą dojazdówką (ten sam rozmiar). W pierwszym przypadku różnice w średnicy są rządu 3-4mm, w każdym razie bez porównania z seryjna dojazdówką na przykład 165/60R16 czy coś takiego (średnica 604mm) a seryjnej 215/45R17 to chyba ze 630mm - pomyłka po prostu!!! Jedna uwaga 225/40R18 trzeba kupować świadomie, bo już trochę telepie.

 

175/55R17 sobie odpuść, bo tego nie powinno się zakładać na felgę szerszą, niż 5,5-6 cali... A nie wiem, gdzie taką znajdziesz w rozmiarze 17" i żeby jeszcze pasiła do subaru. Jeśli założysz taką oponę 175/55 na seryjną szeroką na 7" felgę to hmmm... Do czego by to przyrównać... Zdarzyło Ci się kiedyś kupić za małego kondoma? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowanie polecałbym Ci 205/50R17. Jeździłem na takich w GT-ku i było całkiem dobrze.

Możesz też zostawić rozmiar oryginalny 215/45R17.

Run Flat to opony na których można jeździć praktycznie z zerowym ciśnieniem ale tylko kilkadziesiąt km z ograniczoną prędkością. To tyle z zalet natomiast mają dwa minusy. Pierwszy to wyższa cena od odpowiedników zwykłych opon, a drugi bardzo ważny szczególnie na polskich drogach to jazda w koleinach a raczej jej brak (po prostu tragedia ponieważ boki opon nie układają się do krzywizny drogi). Takie opony są dobre na równe drogi a w Polsce takich brakuje.

 

Nie jest przypadkiem tak, ze run flat nie mozna naprawiac po przebiciu, wiec dochodzi jeszcze trzeci minus - wymiana calej po byle gwozdziu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...