Skocz do zawartości

Subaru i dziadowski alarm


Krzysztof Król

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Subaru Polska ponosi odpowiedzialnosc za montowane alarmy

 

Odebralem Forestera w srode i przez 5-dniowy wyjazd mialem dzika zabawe z alarmem.

 

Najpierw zaczynal wyc sam z siebie, wypadalem z domu, sprawdzalem drzwi, wszystko bylo OK, po kilkunastu lub kilkudziesieciu minutach zaczal z powotem wyc, pozniej przestawal na pare godzin.

 

Szczesliwie, auto parkowalo w strzezonych garazach, wiec tylko portierzy mowili mi, ze alarm sie wlaczal.

 

Stan ten trwal przez cztery dni, z 3 wycia dziennie. Jestem wyjatkowo spokojny, samochod byl strzezony, a ja mialem mnostwo waznej pracy i brak jakiejkolwiek wolnej chwili zeby zajac sie tym dziadostwem.

 

Jak wrocilem dzis do domu to okazalo sie, ze stan sie poglebil. Alarm zaczynal wyc po pewnym czasie (okolo godziny po zamknieciu samochodu) ale za to zona zwrocila mi uwage, ze w samochodzie pali sie swiatlo. Akurat zeszla do garazu i zauwazyla.

 

Okazalo sie, ze przyciski alarmu w kluczykach nie dzialaja. (pewnie sie wyladowaly)

 

Szczesliwie, w Subaru dostalem taki breloczek z przyciskami i on zadzialal.

 

Swiatlo wewnetrzene wylaczylem recznie, na razie nie wyje.

 

Zaczelo mnie tez denerwowac, ze sygnal z kluczyka dziala tylko w okolicy pol metra od przednich drzwi.

 

Ponadto, lekko denerwujace jest to ze przy wlaczaniu alrmu rozlega sie dosc glosny podwojny pisk, a po 5 sekundach jeszcze cztery pipniecia.

 

Pipniecia larmu wydaja mi sie dziadowskie i z przyjemnoscia bym sie ich pozbyl. Ponadto, wydaje mi sie ze w UE nie wolno stosowac alarmow, ktore wydaja glosne odglosy przy wlaczaniu i wylaczaniu.

 

U dealera w Warszawie dostalem namiar na speca od alarmow, ale w swojej naiwnosci zostawilem go w biurze i dotre do niego dopiero jutro rano.

 

Czy da sie alrm zamienic na bardziej odpowiadajacy klasie Subaru?

Czy szanowna dyrekcja bedzie czynna w Krakowie 2 maja?

 

Poza alarmem, Subaru jest bardzo OK.

 

Shell Oil cieszy sie razem ze mna, pierwsze tankowanie wykazalo srednia 15,3 :))

 

List wysylam takze na firum ogolne, poniewaz moze ktos z kolezenstwa mnie wesprze, albo wytlumaczy co robie zle z alarmem.

 

Pozdrawiam

 

KK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczynal wyc sam z siebie, wypadalem z domu, sprawdzalem drzwi, wszystko bylo OK, po kilkunastu lub kilkudziesieciu minutach zaczal z powotem wyc, pozniej przestawal na pare godzin.

 

Uszkodzone czujki ruchu i/lub centralka. Wymiana.

 

Okazalo sie, ze przyciski alarmu w kluczykach nie dzialaja. (pewnie sie wyladowaly)

 

Nadajnik w kluczyku w Subaru z założenia nie działa. Ten typ tak ma. Że może doprowadzić do szewskiej pasji jak się chodzi 5 minut wokół samochodu naciskając guzik na kluczyku, żeby zamknąć samochód, to fakt. Uprzedzając komentarze: nie tylko wokół Pałacu Kultury.

 

Ponadto, lekko denerwujace jest to ze przy wlaczaniu alrmu rozlega sie dosc glosny podwojny pisk, a po 5 sekundach jeszcze cztery pipniecia.

 

Pipniecia larmu wydaja mi sie dziadowskie i z przyjemnoscia bym sie ich pozbyl. Ponadto, wydaje mi sie ze w UE nie wolno stosowac alarmow, ktore wydaja glosne odglosy przy wlaczaniu i wylaczaniu.

 

Nie narzekaj na pipnięcia. To jedyny sposób, żeby zorientować się, że drzwi się zamknęły. Jak chcesz, możesz wyłączyć (ale nie radzę).

 

Czy da sie alrm zamienic na bardziej odpowiadajacy klasie Subaru?

Co za głupie pytanie! Jest jeden właściwy alarm!

 

Shell Oil cieszy sie razem ze mna, pierwsze tankowanie wykazalo srednia 15,3 )

I tak trzymać! Jakoś kosztuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy alarm przypadkiem nie jest wyborem dilera, tak więc pytanie nie do SIP.

Dziadowskie piszczenie mozna napewno wyłączyć.

Dali Ci jeszcze oddzielnego pilota?

Mój też sobie powywa, ale poprosiłem o odczulenie czujnika ultradzwiękowego i jest spokój.

Generalnie to masz pecha akurat tak Ci się trafiło, szkoda pieniędzy na wymianę.

Mi najbardziej przeszkadza sposób montażu.

Chcąc przeciągnąć kabel do syreny i wyłącznika pod maskę ekipa strasznie rozerwała jedną z gumowych zaślepek na przegrodzie komory silnika. Tak jakby nie można było jej przekłuć. Za każdym razem jak na to patrzę to flaki mi się przewalają.

Szczyt niechlujstwa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wyłączenie dźwięków w cywilizowanym alarmie nie musi być przyczyną niepewności czy auto zostało zamknięte czy nie. Najczęstsza przyczyną nie uzbrojenia alarmu są niedomknięte drzwi. W takim przypadku alarm wydaję serię dźwięków z syreny. Dla mnie wystarczające jest mrugnięcie kierunkami.

2. Zarówno czujnik wstrząsowy jak i ultradźwiękowy powinny mieć regulację czułości. Zdarza się ta, że zostawiamy auto na słońcu lub mrozie i przy zmianie temp. nas tepują naprężenia i jeden trzask wzbudza alarm... Można wtedy zmniejszyć czułość na jakąś sensowną wartość lub wyłączyć dodatkowe czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof Król - Mój nie piszczy przy otwieraniu / zamykaniu - to chyba kwestia ustawień / podłączenia. Jedyny wyjątek, to jeśli w tzn międzyczasie alarm się wzbudził, to przy otwieraniu robu "pip pip pip" syglalizując, że coś się działo

 

Krzysiom - właśnie miałem pytać czy ultradźwięki mają jakąś regulację, bo też zdarza mi się (sporadycznie) wzbudza (stojąc w garażu najczęściej ;) )

 

A co do montażu to kwestia staranności ASO. Ja odbierałem w Krakowie i wszystkie dodatkowe instalacje (alarm, subwoofer, telefon) były zrobione wzorowo - jak z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w samochodzie pali sie swiatlo

 

Ja radziłbym sprawdzić czy czujnik domknięcia drzwi na desce rozdzielczej nie sygnalizuje otwarcia drzwi w trakcie uzbrajania lub po uzbrojeniu alarmu. Każde drzwi i tylna klapa bagażnika maja swoje czujniki (takie z gumkami w harmonijkę) na karoserii. Jeśli drzwi bądź klapa nie dociskają wystarczająco czujnika zapala się światełko w samochodzie oraz kontrolka sygnalizująca otwarte drzwi na desce rozdzielczej, a alarm wyje.

 

pozdrawiam

Śmiech'u

P.S. oczywiście mogę się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dali alarm X-safe montowany przez ETS Polska.

Moze dlatego to takie marne

 

Dzwonilem, opisalem problem i pan mechanik powiedzial: aaaaa..... to kontrolka sie rozkrecila, kolega widac montowal, nikech pan przyjedzie miedzy 9 a 18.

 

Kurcze, zeby wychodzic z pracy do jakiegos g... alarmu

 

Jak ja kocham polska mysl techniczna

Przypomina mi sie dowcip: Rozmawia dwoch inzynierow. -Wiesz - mowi jeden. - Jak pomysle jakimi jestesmy inzynierami, to boje sie pojsc do lekarza

 

KK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam o to dobry temat bo mam bardzo podobny.bryka nowa a przypadek miewam taki:

wlaczyl mi sie alarm najpierw ultra dzwieki a zaraz potem klakson.wylecialem w reczniczku w nocy zaspany w dygocie jak cholera ze mi krowke zap...dalaja.a tu nic i nikogo .alarm z pilota sie wlaczyl.no ale makabra dopieero sie zaczela.probowalem wylaczyc alarm pilotem co udalo mi sie polowicznie pochwili wciskania.natomiast wyloczyly sie tylko ultradzwieki a klakson nie.wyl wyl i wyl.otworzylem maske gluchy i oszolomiony postanowilem zdjac kleme i dopiero sie gowno wylaczylo ale trwalo to okolo 10 min .wiec cala wies o godzinie 4 rano obudzilem.wczoraj mialem podobna sytuacje z tym ze klakson wylaczyl sie .

i co w takim przypadku droga derekcjo zrobic :?: :shock: :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dali alarm X-safe montowany przez ETS Polska.

Moze dlatego to takie marne

 

 

 

KK

 

X-safe - to ten alarm co codziennie rano mobilizuje mnie do biegania w okół

auta i szukania miejsca gdzie załapie pilot żeby otworzyć drzwi?

 

Nawiększą polewkę mają sąsiedzi - O KUPIŁ SE TAKI SUBARU A OTWORZYĆ GO NIE MOŻE - hehehehehe!!!

 

Może ktoś wie jak to naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi lapie tak ok 15 cm od lewych drzwi

Pilot, ktory mi dolozyli lapie lepiej, ale po co nosic dodatkowego pilota. I tak zona narzeka, ze mam wypchane kieszenie.

 

KK

 

Mówisz lewe drzwi? U mnie to gdzieś w okolicach środka przedniej szyby (na wysokości wycieraczek). Co do zapasowego pilota to tylko gorzej. Wymiana baterii też nic nie daje.

Przy czym czasami łapię nawet z 5 metrów a czasem nawet z 5 cm przychodzi mu z trudem.

 

Ta to jest jak Polskie mechaniki wkładają łapki w Japoński HITECH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam podobne problemy z poltem w kluczyku. Zaczął działać lepiej jak skończyły się mrozy. Poza tym, ponieważ odbiornik jest umieszczony za schowkiem na rękawiczki, to zauważyłem, że skuteczność odbioru bardzo zależy od tego ile i jakich przedmiotów leży w schowku (czyli jak ekranują). :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w Top Gear pokazywali, ze jak sie przylozy pilota do glowy, to zwieksza sie zasieg. Sprobujcie :lol:

 

Sam se przyłóż do głowy.

Nie mówię, żebyś na spust naciskał...

:lol:

 

Gal masz zajebisty awatar usmialim sie z kolegami az flaki nas bolo :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...