Skocz do zawartości

Termostat


Zwibel

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik EJ20 N/A

Witam czy ktoś może mi wyjaśnić jak w Subaru 2.0 wygląda obieg wody i gdzie znajduje się czujnik temp. cieczy?? Może jakiś schemat jak to bywa w innych instrukcjach (subaru manulala przekopałem i nic nie znalazłem).

 

Termostat jest przy wejściu wody z chłodnicy do silnika(chyba tak mi się wydaje że jest obieg) a jeżeli tak to w jaki sposób on ma się otworzyć skoro cały czas jest w zimnym płynie??CUDA :mrgreen::mrgreen:

Nie kumam tego ale w innych silnikach był na początku dużego obiegu czyli na wyjściu płynu z silnika.

Pytam dlatego iż silnik mam dość szybko gorący po odpaleniu, po przejechaniu 10km włacza się wiatrak a chłodnica na dole na wylocie jest zimna, czyli termostat się nie otworzył. Czy czujnik jest w innym miejscu niż normalnie przy chłodnicy??

 

Nieźle się napisałem ale lubię wiedzieć co w trawie piszczy, jak już jeżdze z tłokami uciekającymi przed sobą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury masz pod kolektorem ssacym,

 

termostat masz przy pompie wody, mały obieg idzie z pompy na nagrzewnice, a po otwarciu na chłodnice, jest normalnie jak w kazdym aucie,

 

jak masz ochote to wpadnij do mnie do warsztatu to ci temat przyblize jutro mam troche czasu (JG, wincentego pola 10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorajdy, Jak dla mnie pomógł;) podpięty do kompa, wszystko działa ok jednak termostat jakby otwierał się w czasie jazdy za późno.Na postoju wszystko ok zanim włączy się wentylator termostat puszcza, w trakcie jazdy termostat się jeszcze nie otworzy a wentylator już hula :!: Dzisiaj wymiana termostatu na nowy zobaczymy jak będzie banglać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wody mi nie wywala, porada dla innych, chyba faktycznie należy zakładać termostat zgodnie z manualem czyli ten cycek co jest z boku termostatu musi iść w stronę przodu auta. Jak na razie wszystko ok, nie wiem czy tu była wina czy po stronie starego termostatu zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Dzięki i POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

stary temat ale wlasnie mnie dotyczy,

 

silnik sie grzeje wskaznik temeratury stoi jak powinien wentylator sie wlacza a chlodnica zimna!

 

i zaczyna wywalac wode przez zbiorniczek uzupelniajacy.

 

dzieje sie tak po wymianie termostatu,

pytanie czy ten maly zaworek ma jakies znaczenie ( ma byc na gorze czy na dole), a moze musze odpowietrzyc jakos uklad ale nie wiem gdzie i jak.

 

thermostaty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest inna konstrukcja nie moge go skierowac w strone przodu auta bo caly jest w ta strone jesli juz to moge dac gora/dol, termostat u mnie jest zakladany pionowo a nie poziomo( ciezko to wytlumaczyc ale tam gdzie zakladasz uczelke na termostat to ten caly obwod jest w pionie a sprezyna od termostatu wchodzi tak jakby w strone silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Dzisiaj stojąc w korkach przy obecnych upałach zauważyłem,że wskazówka temp. wody poszła niepokojąco

na maxa w górę :!: Na moment wyłączyłem silnik. Po przejechaniu krótkiego odcinka ,wróciła do prawidłowej pozycji

i tak została. Płyn jest,wiatrak chodzi.Niepokoi mnie to,ponieważ do tej pory wszystko było o.k. Jaka może być przyczyna,oprócz ,naturalnie, korków :D Przejmować się tym? Czy to tylko upał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

sirubaII, dzięki za pomoc. Wymieniłem termostat robię próbę auta i dalej mokro... okazało się że jeden z dwóch przewodów idących od pompy wody (zaraz za termostatem) był przetarty i on też lał. Nie wiem teraz czy usterki były dwie czy jedna bo koło zbiorniczka wyrównawczego też było mokro. Tak czy owak usterka usunięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopuję.

Pacjent GF 2.0 N/A 115KM (85KW) '97

Mam pytanie, prawdopodobnie mam problem z termostatem. Przeglądając ofertę IC są dwa modele o temperaturze otwarcia: 78 i 81.

Pytanie, czy obydwa będą odpowiednie. Czy może tylko jeden będzie pasował. Który?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko poszło jak po maśle. Jak się okazało i temperatura otwarcia się zgadza bo 78 siedział w aucie. Późniejszy test z wrzątkiem nie otworzył starego, więc chyba diagnozę dobrze postawiłem ;)

Jednak mam pytanie. Czy to normalne że w dwudziesto letnim aucie gniazdo termostatu wygląda jak na zdjęciu? Czy raczej powód do zmartwień? 

IMG_20171019_091625.thumb.jpg.efe4f84189669fa4c064158a8f817da6.jpg

Edytowane przez Glodzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...