Zwibel Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Silnik EJ20 N/A Witam czy ktoś może mi wyjaśnić jak w Subaru 2.0 wygląda obieg wody i gdzie znajduje się czujnik temp. cieczy?? Może jakiś schemat jak to bywa w innych instrukcjach (subaru manulala przekopałem i nic nie znalazłem). Termostat jest przy wejściu wody z chłodnicy do silnika(chyba tak mi się wydaje że jest obieg) a jeżeli tak to w jaki sposób on ma się otworzyć skoro cały czas jest w zimnym płynie??CUDA Nie kumam tego ale w innych silnikach był na początku dużego obiegu czyli na wyjściu płynu z silnika. Pytam dlatego iż silnik mam dość szybko gorący po odpaleniu, po przejechaniu 10km włacza się wiatrak a chłodnica na dole na wylocie jest zimna, czyli termostat się nie otworzył. Czy czujnik jest w innym miejscu niż normalnie przy chłodnicy?? Nieźle się napisałem ale lubię wiedzieć co w trawie piszczy, jak już jeżdze z tłokami uciekającymi przed sobą :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 czujnik temperatury masz pod kolektorem ssacym, termostat masz przy pompie wody, mały obieg idzie z pompy na nagrzewnice, a po otwarciu na chłodnice, jest normalnie jak w kazdym aucie, jak masz ochote to wpadnij do mnie do warsztatu to ci temat przyblize jutro mam troche czasu (JG, wincentego pola 10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 motorajdy, Jak dla mnie pomógł podpięty do kompa, wszystko działa ok jednak termostat jakby otwierał się w czasie jazdy za późno.Na postoju wszystko ok zanim włączy się wentylator termostat puszcza, w trakcie jazdy termostat się jeszcze nie otworzy a wentylator już hula :!: Dzisiaj wymiana termostatu na nowy zobaczymy jak będzie banglać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 wywala Ci wode?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Nie wody mi nie wywala, porada dla innych, chyba faktycznie należy zakładać termostat zgodnie z manualem czyli ten cycek co jest z boku termostatu musi iść w stronę przodu auta. Jak na razie wszystko ok, nie wiem czy tu była wina czy po stronie starego termostatu zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Dzięki i POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iskier Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 stary temat ale wlasnie mnie dotyczy, silnik sie grzeje wskaznik temeratury stoi jak powinien wentylator sie wlacza a chlodnica zimna! i zaczyna wywalac wode przez zbiorniczek uzupelniajacy. dzieje sie tak po wymianie termostatu, pytanie czy ten maly zaworek ma jakies znaczenie ( ma byc na gorze czy na dole), a moze musze odpowietrzyc jakos uklad ale nie wiem gdzie i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Nie wiem czy to jest fizycznie możliwe ale mogłeś włożyć termostat odwrotnie. Co do odpowietrzania układu to sam się odpowietrzy i po paru cyklach nagrzania i chłodzenia uzupełni płynem ze zbiorniczka w błotniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dokładnie inaczej niż jest to przewidziane go nie założysz. Jednak radzę nakierować tak jak jest to pokazane w manualu tym małym zaworkiem w stronę przodu auta u mnie pomogło(obracać wokół własnej osi spokojnie go można obracać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iskier Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 u mnie jest inna konstrukcja nie moge go skierowac w strone przodu auta bo caly jest w ta strone jesli juz to moge dac gora/dol, termostat u mnie jest zakladany pionowo a nie poziomo( ciezko to wytlumaczyc ale tam gdzie zakladasz uczelke na termostat to ten caly obwod jest w pionie a sprezyna od termostatu wchodzi tak jakby w strone silnika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam.Dzisiaj stojąc w korkach przy obecnych upałach zauważyłem,że wskazówka temp. wody poszła niepokojąco na maxa w górę :!: Na moment wyłączyłem silnik. Po przejechaniu krótkiego odcinka ,wróciła do prawidłowej pozycji i tak została. Płyn jest,wiatrak chodzi.Niepokoi mnie to,ponieważ do tej pory wszystko było o.k. Jaka może być przyczyna,oprócz ,naturalnie, korków Przejmować się tym? Czy to tylko upał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobil01 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Iskier, teraz ja odkopię temat. Mam te same objawy co Ty... jak u Ciebie skończyła sie usterka? rzeczywiście był to termostat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Ja wymieniłem termostat i pomogło.Potrafi się zawieszać. Powodzenia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobil01 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 sirubaII, dzięki za pomoc. Wymieniłem termostat robię próbę auta i dalej mokro... okazało się że jeden z dwóch przewodów idących od pompy wody (zaraz za termostatem) był przetarty i on też lał. Nie wiem teraz czy usterki były dwie czy jedna bo koło zbiorniczka wyrównawczego też było mokro. Tak czy owak usterka usunięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Jeżeli ubywało płynu,to mogła być również i ta przyczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glodzio Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Odkopuję. Pacjent GF 2.0 N/A 115KM (85KW) '97 Mam pytanie, prawdopodobnie mam problem z termostatem. Przeglądając ofertę IC są dwa modele o temperaturze otwarcia: 78 i 81. Pytanie, czy obydwa będą odpowiednie. Czy może tylko jeden będzie pasował. Który? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 nie chce wprowadzac w blad ale w innych autach roznica w temp otawrcia roznila sie tylko ze wzgledu na region w ktorym auto bylo sprzedawane. kiedys jak mialem zabawke do upalania to bralem termostat z 10stopni nizsza temp bo bylo bezpieczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glodzio Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 (edytowane) Wszystko poszło jak po maśle. Jak się okazało i temperatura otwarcia się zgadza bo 78 siedział w aucie. Późniejszy test z wrzątkiem nie otworzył starego, więc chyba diagnozę dobrze postawiłem Jednak mam pytanie. Czy to normalne że w dwudziesto letnim aucie gniazdo termostatu wygląda jak na zdjęciu? Czy raczej powód do zmartwień? Edytowane 19 Października 2017 przez Glodzio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Pompa wody też chyba 20 lat ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się