DanielsDS Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 http://img156.imageshack.us/i/pa160023custom.jpg/ http://img527.imageshack.us/i/pa160024custom.jpg/ Witam, chciał bym się upewnić co do mojej diagnozy? Auto to BMW e30 325i od roku kiedy je mam zawsze przy mocnym upalaniu traciło trochę płynu chłodniczego, ale nie było budyniu pod korkiem. Ostatnio ubyło mi ok 1l płyn na jakieś 100km nocnej jazdy po mieście wiec odrazu i na korku wlewu oleju pokazal sie budyń wedłu tego co udało mi się wyczytać to płyn chłodniczy przedostaje sie do oleju. Jedyne co mnie dziwi to czemu płynu ubywa, a oleju nie przybywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Może odparowuje... to nie jest dla niego przyjazne miejsce.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Olej w czasie upalania często pracuje w temperaturze powyżej 100°C, a woda wtedy właśnie lubi zmieniać swój stan skupienia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 http://img156.imageshack.us/i/pa160023custom.jpg/ http://img527.imageshack.us/i/pa160024custom.jpg/ Witam, chciał bym się upewnić co do mojej diagnozy? Auto to BMW e30 325i od roku kiedy je mam zawsze przy mocnym upalaniu traciło trochę płynu chłodniczego, ale nie było budyniu pod korkiem. Ostatnio ubyło mi ok 1l płyn na jakieś 100km nocnej jazdy po mieście wiec odrazu i na korku wlewu oleju pokazal sie budyń wedłu tego co udało mi się wyczytać to płyn chłodniczy przedostaje sie do oleju. Jedyne co mnie dziwi to czemu płynu ubywa, a oleju nie przybywa ? Po tych zdjeciach na bank uszczelka lub głowica pęknieta lub krzywa, w BMW 6cyl. jest dosyć długa głowica i lubi sie krzywić lub pękac niestety, zdejmij głowice bezwarunkowo i daj ja do sprawdzenia szczelności koniecznie, oraz sprawdzenia liniowości. Jeśli nie przybywa Ci oleju tzn że płyn częściowo sie spala wraz z mieszanka, a częśc sie miesza z olejem i pozostaje ta charakterystyczna maź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 OK, to idę zdejmować głowicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Też bym coś poradził...ale carfit był pierwszy....zostało mi potwierdzenie, że to prawda i niestety czeka Cię robota.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 głowica zdjęta uszczelka wygląda ok, głowicy się przyglądałem i żadnych pęknięć nie widzę w poniedziałek dam na sprawdzenie ciśnieniowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Czy Subaraki też tak wyglądają po upalaniu :?: czy mamy do czynienia "tylko" z wyjątkową usterką tego BMW :?: DanielsDS, jak wyglądało to "mocne upalanie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 BMW służy mi jako zabawka do amatorskiego driftu. A mocne upalanie to miałem namyśli kręcenie bączków na 1biegu. Do tego auto jeździ na gazie ma 290tyś przebiegu i 21lat. Jeśli chodzi o stare Subaru takie jak moja Impreza to czytałem opinie ze pęknięcia uszczelki pod głowicą prawie się nie zdarzają, a ja Impreza to se tylko zimą bokami latam wiec jest znikoma szansa żeby się przegrała mam ją od 2lat i nie miałem żadnych problemów. A jeśli chodzi o 2.5l turbo to ostatnio w zakupie kontrolowanym jakoś kilka tygodni temu koleś kupował Imprezę i mówił coś o przegrzewającym silniku.Wie może ktoś o co mu chodziło :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 A jeśli chodzi o 2.5l turbo to ostatnio w zakupie kontrolowanym jakoś kilka tygodni temu koleś kupował Imprezę i mówił coś o przegrzewającym silniku.Wie może ktoś o co mu chodziło :?:O uszczelkę - częsta rzecz w 2.5T :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 ..a wiesz może czy ta przypadłość dotyczy również Outbacka 2.5XT my07 ?? Czym to się początkowo objawia żeby szybko zareagować, w niemodzonych silnikach też się to dzieje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 ..a wiesz może czy ta przypadłość dotyczy również Outbacka 2.5XT my07 ?? Czym to się początkowo objawia żeby szybko zareagować, w niemodzonych silnikach też się to dzieje??Z tego co ja się orientuję, to w STi często nawet przy seryjnych silnikach, w wrxach mniej, a co do reszty (OBK, forester,legacy) to osobiście nie znam przypadku, ale lepiej niech ktoś kto styka się z tymi autami na codzień się wypowie STi 2.5T znam kilka co już po wymianie uszczelki jest :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 ..a wiesz może czy ta przypadłość dotyczy również Outbacka 2.5XT my07 ?? Czym to się początkowo objawia żeby szybko zareagować, w niemodzonych silnikach też się to dzieje??Z tego co ja się orientuję, to w STi często nawet przy seryjnych silnikach, w wrxach mniej, a co do reszty (OBK, forester,legacy) to osobiście nie znam przypadku, ale lepiej niech ktoś kto styka się z tymi autami na codzień się wypowie STi 2.5T znam kilka co już po wymianie uszczelki jest :roll: Chyba problem dotyczy wszystkich zaturbionych 2.5 - zarówno STi jak i WRX, Forestery i Legacy/OBK XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 DanielsDS, możliwe, że nie objawy nie wystąpią - ale jak tylko się pojawią trzeba to zrobić, na dobrych częściach, dobrze poskładać i przy seryjnym silniku powinien być spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Pytam bo Outback ojca jeździ już 1rok(15tyś km) na tak zwanym stag2(wydech przelotowy plus chip CobbTuning). Jak przez rok się nic nie stało to już chyba się nic nie stanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Jak przez rok się nic nie stało to już chyba się nic nie stanie??Nigdy nie wiadomo, jest to część, która jak każda może się zużyć, lub wystąpić usterka. Jaką ma moc i moment ten silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 DanielsDS, wszystko zalezy do jakiego serwisu jezdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Jaką ma moc i moment ten silnik ? Z tego co podaje producent chipa +6% KM + 19% NM na 95oct czyli 265KM i 404NM nie wiem czy moment dobrze przeliczyłem z amerykańskiego. Moze nie wiele przyrosły osiągi bo ogranicza go turbina, ale roznica jest naprawde odczuwalna miał ok7.6 do 100 teraz ma ok6.3 do 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Powiem Ci szczerze, że nie wiem.... wiele zależy też jak kto jeździ, od egzemplarza itd.... najlepiej jak się carfit, albo ktoś wypowie :roll: Według obiegowej opinii silniki 2.5T mają z tym problem, ale jak jest w Twoim przypadku, ciężko mi powiedzieć :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Po Carficie sie juz nie poprawia, ale od siebie powiem, ze na 100% to jest woda w oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerz Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Panowie, wybaczcie mały OT: U mnie przy poprzednim właścicielu uszczelka wydmuchana. Problem dotyczy zapewne wszystkich 2.5 T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Panowie, wybaczcie mały OT: a gdzie tu offtop Właśnie takich opinii/faktów Daniel szuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 ze na 100% to jest woda w oleju. to wiem tylko w jakim miejscu się przedostała, skoro uszczelka nie jest pęknięta i wygląda na szczelną. Zmartwienie będę miał jak się okaże ze głowica szczelna. Któredy jeszcze się może przedostawać?? [ Dodano: Sob Paź 17, 2009 11:54 pm ] a gdzie tu offtop Właśnie takich opinii/faktów Daniel szuka Ja szukam innych opinii typu: U mnie przy poprzednim właścicielu uszczelka nie wydmuchana. Stage 3 420KM 600NM silnik seria nie zakuty z seryjna uszczelką Problem nie dotyczy zapewne wszystkich 2.5 T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Ja szukam innych opinii typu:U mnie przy poprzednim właścicielu uszczelka nie wydmuchana. Stage 3 420KM 600NM silnik seria nie zakuty z seryjna uszczelką Problem nie dotyczy zapewne wszystkich 2.5 T Takie rzeczy to tylko w erze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 skoro uszczelka nie jest pęknięta i wygląda na szczelną. I nie widac w zadnym miejscu, zeby miala inny kolor, tak, jak by np. woda sie saczyla tam? Któredy jeszcze się może przedostawać?? A peknieta tuleja? Moze jakies inne miejsce w bloku, ktoredy woda dostaje sie do miski? głowicy się przyglądałem i żadnych pęknięć nie widzę Gdybys widzial golym okiem, to juz bys chyba plynu dawno nie mial. A probowales obejrzec gladz cylindrow? Nic na nich nie widac dziwnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się