Skocz do zawartości

Poszła uszczelka pod głowicą ? Budyń na korku wlewu oleju


DanielsDS

Rekomendowane odpowiedzi

http://img156.imageshack.us/i/pa160023custom.jpg/

 

http://img527.imageshack.us/i/pa160024custom.jpg/

 

Witam, chciał bym się upewnić co do mojej diagnozy?

Auto to BMW e30 325i od roku kiedy je mam zawsze przy mocnym upalaniu traciło trochę płynu chłodniczego, ale nie było budyniu pod korkiem. Ostatnio ubyło mi ok 1l płyn na jakieś 100km nocnej jazdy po mieście wiec odrazu i na korku wlewu oleju pokazal sie budyń wedłu tego co udało mi się wyczytać to płyn chłodniczy przedostaje sie do oleju.

 

Jedyne co mnie dziwi to czemu płynu ubywa, a oleju nie przybywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img156.imageshack.us/i/pa160023custom.jpg/

 

http://img527.imageshack.us/i/pa160024custom.jpg/

 

Witam, chciał bym się upewnić co do mojej diagnozy?

Auto to BMW e30 325i od roku kiedy je mam zawsze przy mocnym upalaniu traciło trochę płynu chłodniczego, ale nie było budyniu pod korkiem. Ostatnio ubyło mi ok 1l płyn na jakieś 100km nocnej jazdy po mieście wiec odrazu i na korku wlewu oleju pokazal sie budyń wedłu tego co udało mi się wyczytać to płyn chłodniczy przedostaje sie do oleju.

 

Jedyne co mnie dziwi to czemu płynu ubywa, a oleju nie przybywa ?

 

Po tych zdjeciach na bank uszczelka lub głowica pęknieta lub krzywa, w BMW 6cyl. jest dosyć długa głowica i lubi sie krzywić lub pękac niestety, zdejmij głowice bezwarunkowo :idea: i daj ja do sprawdzenia szczelności koniecznie, oraz sprawdzenia liniowości. Jeśli nie przybywa Ci oleju tzn że płyn częściowo sie spala wraz z mieszanka, a częśc sie miesza z olejem i pozostaje ta charakterystyczna maź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW służy mi jako zabawka do amatorskiego driftu. A mocne upalanie to miałem namyśli kręcenie bączków na 1biegu. Do tego auto jeździ na gazie ma 290tyś przebiegu i 21lat.

 

Jeśli chodzi o stare Subaru takie jak moja Impreza to czytałem opinie ze pęknięcia uszczelki pod głowicą prawie się nie zdarzają, a ja Impreza to se tylko zimą bokami latam wiec jest znikoma szansa żeby się przegrała mam ją od 2lat i nie miałem żadnych problemów.

 

A jeśli chodzi o 2.5l turbo to ostatnio w zakupie kontrolowanym jakoś kilka tygodni temu koleś kupował Imprezę i mówił coś o przegrzewającym silniku.Wie może ktoś o co mu chodziło :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a wiesz może czy ta przypadłość dotyczy również Outbacka 2.5XT my07 ?? Czym to się początkowo objawia żeby szybko zareagować, w niemodzonych silnikach też się to dzieje??
Z tego co ja się orientuję, to w STi często nawet przy seryjnych silnikach, w wrxach mniej, a co do reszty (OBK, forester,legacy) to osobiście nie znam przypadku, ale lepiej niech ktoś kto styka się z tymi autami na codzień się wypowie ;)

 

STi 2.5T znam kilka co już po wymianie uszczelki jest :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a wiesz może czy ta przypadłość dotyczy również Outbacka 2.5XT my07 ?? Czym to się początkowo objawia żeby szybko zareagować, w niemodzonych silnikach też się to dzieje??
Z tego co ja się orientuję, to w STi często nawet przy seryjnych silnikach, w wrxach mniej, a co do reszty (OBK, forester,legacy) to osobiście nie znam przypadku, ale lepiej niech ktoś kto styka się z tymi autami na codzień się wypowie ;)

 

STi 2.5T znam kilka co już po wymianie uszczelki jest :roll:

Chyba problem dotyczy wszystkich zaturbionych 2.5 - zarówno STi jak i WRX, Forestery i Legacy/OBK XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką ma moc i moment ten silnik ?

 

Z tego co podaje producent chipa +6% KM + 19% NM na 95oct

czyli 265KM i 404NM nie wiem czy moment dobrze przeliczyłem z amerykańskiego. Moze nie wiele przyrosły osiągi bo ogranicza go turbina, ale roznica jest naprawde odczuwalna miał ok7.6 do 100 teraz ma ok6.3 do 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, że nie wiem.... wiele zależy też jak kto jeździ, od egzemplarza itd.... najlepiej jak się carfit, albo ktoś wypowie :roll: Według obiegowej opinii silniki 2.5T mają z tym problem, ale jak jest w Twoim przypadku, ciężko mi powiedzieć :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze na 100% to jest woda w oleju.

 

to wiem tylko w jakim miejscu się przedostała, skoro uszczelka nie jest pęknięta i wygląda na szczelną. Zmartwienie będę miał jak się okaże ze głowica szczelna. Któredy jeszcze się może przedostawać??

 

[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 11:54 pm ]

a gdzie tu offtop ;)

Właśnie takich opinii/faktów Daniel szuka :P;)

 

Ja szukam innych opinii typu:

U mnie przy poprzednim właścicielu uszczelka nie wydmuchana. Stage 3 420KM 600NM silnik seria nie zakuty z seryjna uszczelką:)

 

Problem nie dotyczy zapewne wszystkich 2.5 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro uszczelka nie jest pęknięta i wygląda na szczelną.

I nie widac w zadnym miejscu, zeby miala inny kolor, tak, jak by np. woda sie saczyla tam?

Któredy jeszcze się może przedostawać??

A peknieta tuleja? Moze jakies inne miejsce w bloku, ktoredy woda dostaje sie do miski?

głowicy się przyglądałem i żadnych pęknięć nie widzę

Gdybys widzial golym okiem, to juz bys chyba plynu dawno nie mial.

A probowales obejrzec gladz cylindrow? Nic na nich nie widac dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...