Skocz do zawartości

Forester 2009 2,5 turbo automat czy manual?


mastah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, bo to moj pierwszy post.

Nosze sie od jakiegos czasu z zakupem nowego Forestera. Nie zdecydowalem jednak jaka wziac skrzynie - auto czy manual. W internecie nie znalazlem zbyt wielu informacji o tym jak sie sprawuje automatyczna skrzynia w tym samochodzie z tym silnikiem.

Moze ktos z forumowiczow chcialby sie podzielic swoimi spostrzezeniami?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie tu http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114821 kompendium wiedzy o automacie. W 2,5XT starszych masz klasyczny sterownik 4EAT, w nowych jest już (chyba) 5EAT. Sprawuje się rzetelnie, niektórzy narzekają na ospałość reakcji skrzyni.

 

mastah, mówię serio, w co drugim wątku (no dobra, co trzecim przewija się motyw automatycznej skrzyni biegów), niestety wyszukiwarka forumowa wciąż nie działa - przykre :oops: Inicjatywa własna - to jest to co na tym Forum się ceni :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem - poza trochę słabszymi osiągami , to same zalety . Z tego co wiem , to te skrzynie pracują bezawarynie , dość szybko zmieniają biegi , spalają porównywalnie do manuala . Poza tym nie ma problemów ze sprzęgłem , komfort jazdy lepszy , nie ma problemów z diagnostyką hamulców i parę innych mniejszych zalet .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mój zmienia jeszcze wolniej - tak mi się wydaje . Przy mocy mojego 156KM , to 2,5 turbo i tak jest rakieta . Jeśli brać pod uwagę haczenie skrzyń subaru , to automat jest rozsądną alternatywą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże (jak mi małżowina pozwoli :mrgreen: ) 2.5 turbo w manualu. Lubię kiedy to ja decyduję jak mam zmieniać biegi, czy szybko czy wolno, jak mam hamować czy z redukcją biegami czy bez , jak mam przyspieszać i do ilu rpm kręcic silnik,i nie mam problemów ani z diagnostyką hamulców, ani ze sprzęgłem. Więc reasumując, to jeśli chcesz automat to kup sobie diesla, a jeśli chcesz korzystać z osiągów 2.5 turbo to zdecydowanie manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryku, aleś mnie podsumował :mrgreen: A ja mimo wszystko uważam, że 2,5xt w automacie to super opcja przynajmniej dla mnie. Uwierz mi, że dużo łatwiej mi sie teraz rozmawiac przez dwa telefony w trakcie jazdy niż jak miałem jeszcze do tego zmieniać biegi. A jak chce korzystać z osiągów to wsiadam do 2,0 turbo :mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci, bo chyba gdzies kiedys rzucilo mi sie na oczy... czy nie ma jakis istotnych roznic w automacie US vs. EU? Cos kojarze, ze EU ma dadatkowe opcje... :?:

nie wiem, jak jest w przypadku "europejczyk" 2.5XT AT vs "amerykaniec" 2.5XT AT, ale w przypadku "europejczyk" 2.0XT AT vs "amerykaniec" 2.5XT AT (z tego samego rocznika), "amerykaniec" ma WYZSZE obroty sinika przy tej samej szybkosci... :o

(sprawdzalismy ze znajomym, ktory ma 2.5XT AT z USA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryku, aleś mnie podsumował :mrgreen: A ja mimo wszystko uważam, że 2,5xt w automacie to super opcja przynajmniej dla mnie. Uwierz mi, że dużo łatwiej mi sie teraz rozmawiac przez dwa telefony w trakcie jazdy niż jak miałem jeszcze do tego zmieniać biegi. A jak chce korzystać z osiągów to wsiadam do 2,0 turbo :mrgreen::twisted:

 

Sorki Orzi.

Ale kużden ma swoje :mrgreen: Ja to nawet z żoną nie gadam jak jadę , co dopiero przez 2 telefony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mojego Forka wybrałem świadomie z manualem bo to wolny ssak a mi zależało na reduktorze który występuje tylko przy manualu. Ale jak bym wybierał wersje z turbinką to raczej na pewno byłby to automat.

 

ale musiałbyś w tym przypadku pogodzić się z trochę większym apetytem auta na paliwo.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Zastanawiam sie czy 4 biegi starczaja do sprawnej jazdy. I czy przy przyspieszaniu, na przyklad, wystarczajaco szybko redukuje

4 to nie nowocześnie, ale starczają (bo mocy i momentu dość).

Redukcję ( w każdym automacie !) sugeruję manualną, gdy konieczne (pożądane) jest intensywne przyspieszanie w myśl zasady - po co niepotrzebnie tracić czas ?

Należy jeszcze wspomnieć w tym miejscu o rozdziale momentu pomiędzy osiami. Otóż w "manualu" jest to klasyczne 50:50, podczas gdy w automacie jest pewna przewaga na przód ( = bardziej podsterowne zachowanie).

Spalanie (temat przy 2.5 T wstydliwy) jest w mieście większe dla A/T, na trasie prawie bez różnic.

Szczególnie w A/T można nieco ograniczać apetyt na paliwo używając tempomatu (bo elektronika interpretuje jako stan stabilny i dołącza sprzęgło mechaniczne likwidując poślizg na hydrokinetycznym).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie w A/T można nieco ograniczać apetyt na paliwo używając tempomatu (bo elektronika interpretuje jako stan stabilny i dołącza sprzęgło mechaniczne likwidując poślizg na hydrokinetycznym).

 

Pozdrowienia

 

Teraz wiem, dlaczego udało mi się w bardzo długiej trasie jadąc autostradą na tempomacie 110-120 km/h uzyskać nierealne niskie spalanie w moim Forku na poziomie 8,3 l/100km na jednym z etapów podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem ze swojego 2.5XT w automacie bardzo zadowolony.

A najbardziej zadowolona jest moja żona :-)

Dzieci też nie narzekają, córka co jakiś czas rzuca z tylniej kanapy "szybka fura!" :-)

Poza czasami widocznym opóźnieniem przy zmianie biegów (jeśli nie pomagamy automatowi redukcją), dla mnie nie ma wad, za to ma wiele zalet (witamy warszawskie korki).

 

BTW: Ostatnio na trasie mieliśmy średnią 8.7l, bez tempomatu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...