badmofu Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Hej, Tydzień temu byłem w ASO na przeglądzie. Miałem m.in. wymieniany olej, na Castrol Long Life 5w30 (wcześniej Castrol 10w60). Dziś sprawdziłem poziom oleju i na bagnecie mokro grubo ponad "F", aż do "skręcenia się" bagnetu, czyli również ponad wycięcie. Autko było zimne i stało na równym podłożu. Pomiar sprawdziłem w innym miejscu - to samo... Czy możliwe, że w ASO za dużo zalali czy może płyn chłodniczy się tam dostał? Dodam, że poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku był dużo niższy na zimnym silniku niż na ciepłym przy drugim pomiarze (pomiędzy min/max). Jak szybko pędzić do serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Jak szybko pędzić do serwisu? szybko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 No to pędzę Ile oleju najlepiej ściągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 badmofu, krążą pogłoski, że do 3/4 bagnetu na zimnym [ Dodano: Wto Sie 18, 2009 6:23 pm ] tj. 3/4 odległości między E a F, żeby nie było ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Ja leje może milimetr poniżej F i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 najnowsza moda głosi że spokojnie może być na full :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Wniosek jest taki, że byle by nigdy nie spadło poniżej E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedzi Byłem dziś w zaufanym serwisie, ściągnęli do poziomu F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 najnowsza moda głosi że spokojnie może być na full :cool: :?: :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedzi Byłem dziś w zaufanym serwisie, ściągnęli do poziomu F good for you Ostatnio widziałem pacjenta leczonego po przelaniu oleju, oszczędziłeś sobie dodatkowych kosztów. Na Twoim miejscu podjechałbym jeszcze do ASO poinformowac ich o błędzie :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Na Twoim miejscu podjechałbym jeszcze do ASO poinformowac ich o błędzie :???: Myślałem o tym. Ale z jednej strony mam nie po drodze. Z drugiej strony po zsumowaniu wrażeń, podobnych do tych z poziomem oleju postanowiłem już nie odwiedzać tego ASO. No a poza tym czy to by coś zmieniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 najnowsza moda głosi że spokojnie może być na full :cool: :?: :?: :?: ale że co nie kaman? ja nie napisałem że może być poza F tylko na równo z F - bo niektórzy leją własnie na 3/4. A ja leję od 4 lat na F i jest gites. ps. nożesz fatum jakieś czy co - dzisiaj mi zrobili to samo co koledze w jednym z serwisów w Łomiankach :roll: muszę jutro jechać z rana do nich na ściagniecie. tak do 2,5 tys obr mogę chyba jechać nie? :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Panowie podepnę się do tematu z pytaniem: W moim Foresterze 2.5 wolnossak nie mogę dokładnie sprawdzić poziomu oleju w silniku. Po wyjęciu bagnet z jednej strony jest prawie suchy z drugiej cały mokry i nie widać wyraźnej granicy. Po wytarciu go i ponownej próbie dzieją się podobne cuda. Jedynie po nocnym postoju wyjmując bagnet stan jest jakieś nawet wyższy niż potrzeba ale tylko do momentu aż włożę i wyjmę bagnet drugi raz. W sumie problem podobny jak u autora wątku. Forek ma 20 tys. mil. Oleju na bank nalane było tyle ile potrzeba. Ki czort? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 poinformowac ich o błędzie a szczególnie tego co wymieniał olej, że ZABŁĄDZIŁ do zawodu mechanika.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 ale że co nie kaman? ja nie napisałem że może być poza F tylko na równo z F - Napisales ze moze byc "na full" A jak jakaś sierotka zrozumie to tak ze ma zalac pod korek ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panewka Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Jako laik chciałbym zapytać czym grozi "przelanie" oleju (powyżej F). Pozdrawiam, k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No więc np grozi zaoraniem turbiny i katalizatora. W ekstremalnych przypadkach powoduje wygięcie korby i tłoków a i dodatkowo ich wypadnięcie ze sworznia - ale podkreślam że to już maximum perversum :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No więc np grozi zaoraniem turbiny i katalizatora. W ekstremalnych przypadkach powoduje wygięcie korby i tłoków a i dodatkowo ich wypadnięcie ze sworznia - ale podkreślam że to już maximum perversum :cool: Zależy o ile, jeździłem raz od wymiany do wymiany ponad F, jakieś 2-3 mm, bo nic nie chciało mi się z tym robić. No i oczywiście w moim czołgu nic się nie stało, śmiga aż miło, za chwilę kończy 11 lat :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panewka Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No więc np grozi zaoraniem turbiny i katalizatora. W ekstremalnych przypadkach powoduje wygięcie korby i tłoków a i dodatkowo ich wypadnięcie ze sworznia - ale podkreślam że to już maximum perversum :cool: Czy to dotyczy także silniki diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No więc np grozi zaoraniem turbiny i katalizatora. W ekstremalnych przypadkach powoduje wygięcie korby i tłoków a i dodatkowo ich wypadnięcie ze sworznia - ale podkreślam że to już maximum perversum :cool: Czy to dotyczy także silniki diesla? aleś uparty a widziałes w dieslu katalizator? w nowych gnojowozach masz coś takiego jak filtr cząsteczek stałych - to się czyści w serwisie - ale ale - za duża ilość oleju może odkładać się w dolocie i jak się np odłoży z 0,5 l to może dojść do ciekawego efektu - silnik przez odmę zasysa olej i np przez kilka chwil masz z 7 tys obrotów które fura łapie automatycznie - super sprawa bo fabryka tyle nie przewiduje :cool: i po konkretnej zasłonie dymnej z wydechu następuje mega efektowne kabooooom z latającymi korbami w tle. Jak znajdę filmik to zapodam bo widziałem taką fajną akcję z x5. Fury nie da się w żaden sposób zgasić - ale ja tu też podaję extremum więc spoko :grin: nie nerwuj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panewka Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 jestem uparty - przynajmniej tak rodzice mówili dobrze wiedzieć jakie mogą być skutki. W moim foresterze dieslu na wymianie 10,000 km temu wlali oleju sporo powyżej "F". Na moje pytania o zasadność takiego postępowania odpowiadali, że tak jest dobrze. Nie wiem czy mam już zacząć płakać i szykować pieniądze na remont silnika. Co robić???? Następny przegląd mam za miesiąc. aleś uparty a widziałes w dieslu katalizator? w nowych gnojowozach masz coś takiego jak filtr cząsteczek stałych - to się czyści w serwisie - ale ale - za duża ilość oleju może odkładać się w dolocie i jak się np odłoży z 0,5 l to może dojść do ciekawego efektu - silnik przez odmę zasysa olej i np przez kilka chwil masz z 7 tys obrotów które fura łapie automatycznie - super sprawa bo fabryka tyle nie przewiduje :cool: i po konkretnej zasłonie dymnej z wydechu następuje mega efektowne kabooooom z latającymi korbami w tle. Jak znajdę filmik to zapodam bo widziałem taką fajną akcję z x5. Fury nie da się w żaden sposób zgasić - ale ja tu też podaję extremum więc spoko :grin: nie nerwuj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 nie no nie przesadzaj. podjedź - poproś o ściągnięcie nadmiaru, pilnuj tego później i będzie dobrze. tak od razu to nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panewka Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 nie no nie przesadzaj. podjedź - poproś o ściągnięcie nadmiaru, pilnuj tego później i będzie dobrze. tak od razu to nic się nie stanie jeżdżę tak już od ok. 10,000km i trochę poziom mi spadł. sporo jeździłem w trasy i czasem dość dynamicznie przyspieszam i szybko jeżdżę. następna wymiana za 2,000km. pytanie czy przez te 10,000km coś się mogło popsuć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 no więc jeśli fura lata to jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac-iek Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 A moze ktos z Dyrekcji/Techniki zabralby glos? Wyglada na to, ze ASO Subaru dosc beztrosko "przelewaja" olej ponad poziom F. Czy to jest naprawde takie zabojcze dla silnika? Jesli tak, to co z rzetelnoscia/fachowoscia ASO jesli natychmiast po np. przegladzie trzeba sprawdzic poziom oleju, najlepiej przed opuszczeniem stacji aby uniknac niepotrzebnych dyskusji. Troche to niepowazne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się