PatLove Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Chce trochę skrócić drogę lewarka z punktu A do B i chce założyć short shifter. Jaki najlepiej do GTka? Czy np. te z allegro albo sklepów internetowych w ogóle się nadają? np: 1) http://allegro.pl/item701649989_short_s ... rolla.html 2) http://allegro.pl/item686148477_short_s ... egacy.html 3) http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=5171 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Jaki najlepiej do GTka? taki: http://cgi.ebay.co.uk/GFB-SUBARU-QUICK- ... 69002r2525 mam i polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jaki najlepiej do GTka? taki: http://cgi.ebay.co.uk/GFB-SUBARU-QUICK- ... 69002r2525 mam i polecam ja też - i tez polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Też miałem GFB i też bardzo polecam - prosty w montażu, ma 3-stopniową regulację i świetnie działa :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Kruk, taa w szczególnie w wersji dżojstikowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 kashmere, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Panowie, Rozumiem że GFB podejdzie też do Forestera s-T. Mam jednak pytanie dodatkowe: moja skrzynia przejechała już solidną ilość kilometrów i jej praca przy operowaniu lewarkiem jest co najwyżej dostateczna. Biegi wchodzą a owszem, ale trzeba być przy tym bardzo precyzyjnym i... delikatnym :wink: Chodzi przede wszystkim o pierwszy bieg. Przechodząc do meritum pytania - czy założenie short shifter'a nie pogłębi tego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Spokojny, precyzja sie znacznie zwiększy, ale jak bedziesz szarpac skrzynia to popsujesz. U mnie skrzynia chodziła rewelacyjnie jeżeli chodziło o wbijanie biegów, ale miałem maly luz na drążku- po załozeniu GFB gała jest sztywna jak..... wiadomo co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 kashmere Rzecz nie w szarpaniu ale w prowadzeniu się samego drążka. Z pierwszym biegiem trzeba czasami walczyć. Prównuję to na codzień z autem służbowym i muszę powiedzieć, że stary Forek nie równa się do nowego Mondeo. Dzięki za podpowiedź :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 kashmere, Spokojny jest dobrym kierownikiem, mocno dobrze ogarniającym. Nie sądzę żeby cokolwiek szarpał. To tak gwoli tzw. legendy wprowadzającej :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 (...) Przechodząc do meritum pytania - czy założenie short shifter'a nie pogłębi tego problemu? jezeli wyobrazasz sobie zasade dzialania SS, to staje sie oczywiste, ze musisz przykladac wieksza sile, aby wlaczyc poszczegolne biegi... tym samym dodatkowo obciazasz synchronizatory, ktore i tak do najmocniejszych nie naleza reasumujac: do GT/WRX/XT osobiscie nie zakladalbym czegos takiego jak SS... ale ja sie nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Grzesiek_67 Conieco się znamy lecz nie widujemy a Ty masz o mnie takie szcowne zdanie Pokrywam się pąsem po raz pierwszy jezeli wyobrazasz sobie zasade dzialania SS, to staje sie oczywiste... eeemmm... nooo... właśnie... powinienem raczej rozpocząć od pytania o zasadę działania, bo nie orientuję się. I tu pokrywam się pąsem po raz drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Generalnie zasada jest taka, że jak ktoś umie obchodzić się ze skrzynią biegów i wie jak działa to nie zepsuje skrzyni ani bez ani z SS. A jak ktoś nieumiejętnie obchodzi się ze skrzynką to tak czy siak ją zepsuje bez względu na to czy będzie SS czy nie - SHORT-SHIFTERY NIE PSUJĄ SKRZYNI TYLKO KIEROWCY. [ Dodano: Sro Sie 12, 2009 1:42 pm ] powinienem raczej rozpocząć od pytania o zasadę działania, bo nie orientuję się SS działa na zasadzie prostej dźwigni i to wszystko - skracasz skok lewarka kosztem większej siły potrzebnej do jego działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 powinienem raczej rozpocząć od pytania o zasadę działania, bo nie orientuję się SS działa na zasadzie prostej dźwigni i to wszystko - skracasz skok lewarka kosztem większej siły potrzebnej do jego działania. mala wizualizacja :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Kruk tako też myślę że chodzi o prostą dźwignię, ale w jaki sposób to obciąża synchronizatory? Dlatego dobrze jest widzieć wizualizację a ta... mala wizualizacja u mnie nie działa :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Kruktako też myślę że chodzi o prostą dźwignię, ale w jaki sposób to obciąża synchronizatory? dlatego obciąża bardziej że jest krótsza droga prowadzenia lewarka czyli szybciej wbijasz biegi a tego synchronizatory nie lubią i się szybciej zużywają - dlatego trzeba używać SS z rozsądkiem i nie pakować biegów siłowo tylko z wyczuciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Kruk Najlepsze wyjaśnienie to żelazna logika. Dziękuję :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 tak, ale szybkości synchronizatorów nie przeskoczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 tak, ale szybkości synchronizatorów nie przeskoczysz No i dlatego się psują jak się nierozważnie wajchą macha :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 (...) Przechodząc do meritum pytania - czy założenie short shifter'a nie pogłębi tego problemu? jezeli wyobrazasz sobie zasade dzialania SS, to staje sie oczywiste, ze musisz przykladac wieksza sile, aby wlaczyc poszczegolne biegi... tym samym dodatkowo obciazasz synchronizatory, ktore i tak do najmocniejszych nie naleza hmmm... SS skraca ruch drazka i co za tym idzie zmniejsza dzwignie , to dlatego musisz przylozyc wieksza sile zeby przelozyc bieg. Ale IMHO raczej to nie ma nic wspolnego z dodatkowym obciazaniem synchronizatorow. Synchronizatory moga ucierpiec raczej z powodu szybszego wkładania poszczególnych biegow z wynikajacego z zastosowania SS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Radek wydaje mi się że dokładnie to samo napisaliśmy wyżej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Byc moze masz racje , tak to jest jak sie przeglada forum przed poranna kawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 odgrzewam nieco kotleta wczoraj zainstalowałem regulowany ss firmy Cobb - i powiem, że nie spodziewałem się takiego efektu można regulować zarówno wysokość drążka jak i długość drogi zmiany biegu polecam :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Kawas, ten: http://www.cobbtuning.com/products/?id=2342&rsku=0 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 ten który pokazałeś jest do wrx - do sti nieco się różni konstrukcją z uwagi na podciągany wsteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się