Skocz do zawartości

Zdlawiona moc po przez brak wlotu na masce


Gyraf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie panikujcie!!!

po 1- intercooler jest w zderzaku ?? jak tak to chlodzenie jest nawet lepsze (oczywiscie dolotu)

2 masa samochodow i to mocniejszych nie ma wogole (starszy gt tez chyba) zdnego smiesznego dolotu na turbo

jezeli masz tem wody i oleju ok to nie ma co sie przejmowac a jak bys chcial poprawic chlodzenie zawsze mozna poprowadzic kanaly powietrzne

 

ile bedzie szybszy ??? zwarzywszy ze bys mial wydajniejszy cooler i minimalnie mniej sze opory powietrza....hmm ciezko powiedziec 10km/h :twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę , że brak kurnika= brak chłodzenie TMIC=wyższa temperatura powietrza=wyprzedzony zapłon by uniknąć spalania detonacyjnego=mniejsza moc.

ECU po stwierdzeniu, że w cylindrach ze wzgledu na wysoką temperature zachodzi spalanie detonacyjne zaczyna regulowac zapłon tak by zapobiec zniszczeniom silnika co skutkuje obnizaniem mocy.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasłonięty górny IC, to na pewno mniejsza moc ze wzgledu na wyższą temperaturę (brak chłodzenia powietrza doładowanego) a w skrajnym przypadku awaria silnika, a na pewno szybsze zużycie....nie polecam takiego rozwiązania. dlaczego nie możesz założyć normalnej maski? albo wyciąć dziury i zamontować wlotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gyraf, seryjny wlot powietrza na masce w GT jest nawet za mały bo znanych jest wiele przypadków popłynięcia silnika na autobanie, ponieważ podobno powyżej 160km/h prąd powietrza zaczyna omijać wlot bo jest za niski, a co dopiero jak wogóle nie ma wlotu ani nawet dziury w masce. Silniki Subaru są szczególnie wrażliwe na temperaturę więc ja bym tak bez wlotu nie jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej no ja tak z ciekawości zadałem pytanko zrobiłem tylko z 700 km :oops: i mam nadzieje za ała nie zrobiłem ! maska docelowa sie właśnie maluje tylko te padki lakiernicy malują malują i wylansować nie mogą :|

 

Kruk, co to znaczy popłynęły ? egt za wysokie ? tłoki wypaliło ?

 

tak mi nawet powiedzieli w ASO. Dlatego zdecydowałem sie na wersję wlotu a la czołg :razz:

 

no właśnie nie chcesz go sprzedac on przecie taki szpetny jest :P :roll: może komuś zalega to ja chętny jestem !?!? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, co to znaczy popłynęły ? egt za wysokie ? tłoki wypaliło ?
Tak. Wysokie EGT, spalanie stukowe i wiele innych niechcianych efektów zbyt wysokiej temperatury pod maską może doprowadzić do wielu poważnych awarii m.in. awarii uszczelek pod głowicami i znanych tego konsekwencji, wypaleniu dziury w denku tłoka, pęknięcie tłoka, itp. Dobre chłodzenie uturbionego silnika w Subaru to podstawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gyraf, seryjny wlot powietrza na masce w GT jest nawet za mały bo znanych jest wiele przypadków popłynięcia silnika na autobanie, ponieważ podobno powyżej 160km/h prąd powietrza zaczyna omijać wlot bo jest za niski,

Kruk Naprawdę to nie jest atak :!: :wink: , ale czy naprawdę wierzysz, że inżynierowie FHI nie wpadli na to o czym piszesz i przez wiele lat stosowano zbyt małe kurniki, które narażały producenta na m.in. koszty związane z kosztownymi naprawami gwarancyjnymi ? :roll:

 

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 12:37 am ]

Subaru są szczególnie wrażliwe na temperaturę więc ja bym tak bez wlotu nie jeździł.

Tu się zgadzam w 100% :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk napisał/a:

Gyraf, seryjny wlot powietrza na masce w GT jest nawet za mały bo znanych jest wiele przypadków popłynięcia silnika na autobanie, ponieważ podobno powyżej 160km/h prąd powietrza zaczyna omijać wlot bo jest za niski,

 

Patrzac na moja maske i jej drgania spowodowane zaburzeniem czystego przeplywu to moim zdaniem musi tam panowac huragan w tym wlocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk Naprawdę to nie jest atak :!: :wink: , ale czy naprawdę wierzysz, że inżynierowie FHI nie wpadli na to o czym piszesz i przez wiele lat stosowano zbyt małe kurniki, które narażały producenta na m.in. koszty związane z kosztownymi naprawami gwarancyjnymi ? :roll:
Alex to nie jest kwestia wiary tylko czytałem kilka tego typu przypadków opisywanych na forach Subaru całego świata i nie tylko ja o tym słyszałem - temat był już poruszany na tym forum przez innego forumowicza, który też o tym czytał więc nie są to wiadomości które mi się dzisiaj przyśniły. Jeśli już pytasz czy w to wierzę to tak, jak dla mnie ma to sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem lata temu test na hamowni z Audi S2, 2,2T, z bardzo dużym IC, po polaniu go lodowatą wodą temperatura powietrza spadła o 30 stopni i moc na rolkach wzrosła też o 30, ale KM.....i może to zabrzmi dziwnie, ale nawet maska silnika podniesiona na zamku o 1cm, plus wyrzucona uszczelka między podszybiem i maską w moim STi dużo daje....popieram Kruka (wyjątkowo :mrgreen: ) , w przypadku Subaru temperatura jest głównym kilerem motorów, a duży wlot pomaga silnikowi dobrze i długo chodzić. maska bez wlotu to morderstwo dla silnika Turbo. a fabryka robi dużo dziwnych rzeczy, które dają się poprawić bez większych problemów. wyrzuciłem np. w Foresterze S turbo tą dziadowską dolną plastikową osłone silnika i wyraźnie odżył termicznie, trzyma niższą temperaturę i się nie przegrzewa...coś w tym chyba jest....Amen!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram Kruka (wyjątkowo :mrgreen: )
no od pewnego czasu o dziwo się zgadzamy ze sobą, jak jeszcze zacznę się dogadywać z Alexem to chyba czas będzie opuścić to forum :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...