Skocz do zawartości

Forester 2.0XT -> pierwsze pytania po pierwszym dniu


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nabyłem wczoraj drogą kupna Subaru Forester 2.0XT z 2004 roku. Z racji tego, że powrót do domu to ponad 200km (wrażenia niesamowite) to już mam kilka pytań:

 

1. Czy to normalne, że gałka zmiany biegów chodzi bardzo lekko? Po przesiadce z VW mam wrażenie, że gałka chodzi jak patyczek w wodzie i czasem boję się, że mogę ją ułamać... normalne? :)

 

2. Mega twarde sprzęgło, zajęło mi trochę czasu zanim mogłem płynnie ruszyć. W połowie trasy dopadł mnie skurcz lewej nogi od wciskania sprzęgła...

 

3. Czy dobrze myślę, że gdy zapomnę wyłączyć światła (a prawie za każdym razem w forku zostawiam) to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie muszę się martwić o aku? Bo zauważyłem, że światła automatycznie się wyłączają (na "wajsze" pozostawione na "ON").

 

4. W którymś temacie ktoś wspominał, że przy przeglądzie 90K warto wymienić pasek rozrządu - ktoś potwierdzi? Z książki wypada na 105K.

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Czy dobrze myślę, że gdy zapomnę wyłączyć światła (a prawie za każdym razem w forku zostawiam) to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie muszę się martwić o aku? Bo zauważyłem, że światła automatycznie się wyłączają (na "wajsze" pozostawione na "ON").

Dokładnie tak. Subaru jest jedną z tych fajnych marek gdzie światła włącza się raz... i zapomina o nich. Gasząc auto, gasisz również światła drogowe i pozycyjne.

Jeśli chcesz włączyć pozycyjne na postoju to musisz użyć włącznika "za kierownicą" (często mylony z awaryjnymi)

4. W którymś temacie ktoś wspominał, że przy przeglądzie 90K warto wymienić pasek rozrządu - ktoś potwierdzi? Z książki wypada na 105K.

Na pasek rozrządu nigdy nie jest za wcześnie :wink:

 

Co do pytań nr 1 i 2 się nie wypowiadam. Lekko/ciężko, twarde/miękkie to mocno subiektywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy to normalne, że gałka zmiany biegów chodzi bardzo lekko? Po przesiadce z VW mam wrażenie, że gałka chodzi jak patyczek w wodzie i czasem boję się, że mogę ją ułamać... normalne? :)

Gałka jest przymocowana do drążka i nie powinna raczej chodzić :mrgreen:

 

2. Mega twarde sprzęgło, zajęło mi trochę czasu zanim mogłem płynnie ruszyć. W połowie trasy dopadł mnie skurcz lewej nogi od wciskania sprzęgła...

Sprzęgło to normalkam jest twardsze niż w innych autach. Choć mega twarde przynajmniej u mnie nie jest - albo się już przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy to normalne, że gałka zmiany biegów chodzi bardzo lekko? Po przesiadce z VW mam wrażenie, że gałka chodzi jak patyczek w wodzie i czasem boję się, że mogę ją ułamać... normalne? :)

Hmm, dla mnie to właśnie w Subaru drążek jest dość oporny, ale biegi wchodzą raczej pewnie :)

 

2. Mega twarde sprzęgło, zajęło mi trochę czasu zanim mogłem płynnie ruszyć. W połowie trasy dopadł mnie skurcz lewej nogi od wciskania sprzęgła...

Przyzwyczaisz się, ja na początku też narzekałem. Nawet buty kupiłem z nieco twardszą podeszwą. :)

 

4. W którymś temacie ktoś wspominał, że przy przeglądzie 90K warto wymienić pasek rozrządu - ktoś potwierdzi? Z książki wypada na 105K.

Myślę, że dobry serwis spokojnie oceni czy to konieczne, nie jest to tania operacja. Generalnie na pewno inżynierowie założyli współczynnik bezpieczeństwa. Czyli przypuszczalnie taki pasek padnie przy 140kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

 

Ad 1. Zapytam w serwisie lub dam komuś obeznanemu zobaczyć czy biegi wchodzą jak powinny. Dla mnie coś za mało oporu stawia gałka. Choć wsteczny faktycznie wchodzi najciężej :)

 

Ad 2. Jutro kupuję buty z twardszą podeszwą :) Teraz mam wyjątkowo miękkie.

 

Ad 3. Bomba, dla mnie idealne rozwiązanie :)

 

Ad 4. Zapytam w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. W którymś temacie ktoś wspominał, że przy przeglądzie 90K warto wymienić pasek rozrządu - ktoś potwierdzi? Z książki wypada na 105K.

Myślę, że dobry serwis spokojnie oceni czy to konieczne, nie jest to tania operacja. Generalnie na pewno inżynierowie założyli współczynnik bezpieczeństwa. Czyli przypuszczalnie taki pasek padnie przy 140kkm :)

 

Orientujesz się ile kosztuje wymiana paska?

 

[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 10:25 pm ]

Ad 3. Bomba, dla mnie idealne rozwiązanie :)

 

Uprzedzając pytanie, które pewnie prędzej czy później pojawiło by się z Twojej strony - przejrzyj ten temat http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=126465 :wink:

 

Dzięki :) Ale już czytałem kiedyś ten temat i wczoraj wsiadając do Forka zobaczyłem ten przełącznik i uśmiechnąłem się myśląc o tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się ile kosztuje wymiana paska?

Przypuszczam, że są różnice cenowe dla wersji turbo i wolnossącej. Mimo wszystko mnie w pewnym serwisie wspomnieli o kwocie 2800zł - kompletny rozrząd z wymianą. Wiemy też, że ta firma do tanich nie należy. Kojarzę też kwotę 1400zł za same części, w jakimś temacie ktoś się chwalił -> pamięć mam dobrą ale krótką. Jak przedzwonisz do ASO lub innego serwisu, który zajmuje się Subaru to myślę, że podadzą Ci konkretne kwoty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się ile kosztuje wymiana paska?

 

zdaje się, że ASO liczy sobie za kompletny przegląd (oleje, filtry, świece, cały rozrząd) po 100kkm koło 4kPLN.

2. Mega twarde sprzęgło, zajęło mi trochę czasu zanim mogłem płynnie ruszyć. W połowie trasy dopadł mnie skurcz lewej nogi od wciskania sprzęgła...

miałem takie same wrażenia po pierwszych 200km swoim :-) nie we wszystkich XT sprzęgło tak chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1: Możliwe, ze nie masz już takiej małej sprężynki, która trzyma "za mordę" dźwignię. W serwisie 5.99,- :D

Ad 2: U mnie też jest twardsze nieco, ale po przejechaniu się serwisanta dowiedziałem się, że mam zbyt twarde :shock: , ale dramatu nie ma i gdy za jakiś czas będę robił sprzęgło, zajmą się i tym :D Tak więc przypuszczam, że jeśli jest bardzo twarde, to można by zajrzeć...

 

Gratuluję zakupu super forka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1: Możliwe, ze nie masz już takiej małej sprężynki, która trzyma "za mordę" dźwignię. W serwisie 5.99,- :D

 

Hm, będę chciał o tym wspomnieć w serwisie - znasz może jakąś inną nazwę dla tej sprężynki? :) Wymieniałeś to u siebie?

 

Gratuluję zakupu super forka :mrgreen:

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie wiem dokładnie, jakie Ty masz objawy :D Wydawało mi się, że mam coś słabą "kontrolę" nad dzwignią, latała trochę bezwładnie, niełatwo trafiało się w biegi itd. W tej chwili jest normalnie "przyciśnięta" do prawej strony, tak na wprost "trójki", rusza się nią z lekkim, ale wyraźnym oporem, jest jak trzeba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sprzęgła, to twardnieje z czasem zużycia, syf się gdzieś odkłada. Po wymianie na nowe jest lepiej ale i tak twardo w stosunku do cywilnych aut.

 

co do paska, ja miałem przegląd na 90k i aso tego nie potwierdza. Odczułem sugestię, za nawet na 105k nie musi być to konieczne

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, widze, ze mamy podobne samochody i podobny przebieg - tzn ja mialem taki przebieg jakis rok temu :)

 

1. Zmiana biegow przypomina mieszanie kijem w wiadrze - tttm

2. sprzeglo jest normalnie twarde, moze ewentualnie byc twardsze :)

3. swiatla - mozesz spokojnie wylaczac stacyjke, swiatla gasna, nic sie nie rozladuje, po wlaczeniu masz zapalone. Na kolumnie kierownicy masz dodatkowo osobny wlacznik do postojowych. Gorzej, ze jak oddaje do serwisu i mi serwis wylacza swiatla, to zapominam wlaczyc - brak odruchu :/

4. Pasek na 105, koszt calego przegladu w granicach 3000-3600 o ile pamietam. U mnie dodatkowo na 105tys doszly amortyzatory tyl.

5. Nie pytasz o spalanie i klimatyzacje ? :)

 

Olej co 7500, kontrolowac czesto, tankowac dobre paliwo, nie oszczedzac, cieszyc sie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na przykład około 5-letnia avensis z d4d. Wciskanie sprzęgła przypomina tam ćwiczenia na siłowni. Tam akurat to błąd konstrukcyjny łożyska i pomaga wymiana ale ciężko jest. W porównaniu do niej w subaru sprzęgło działa jak marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, widze, ze mamy podobne samochody i podobny przebieg - tzn ja mialem taki przebieg jakis rok temu :)

 

;-)

 

5. Nie pytasz o spalanie i klimatyzacje ? :)

 

Spalanie jest takie jakie miało być, czyli spore więc nie ma o co pytać :)

Klimatyzacja działa elegancko. Mam wrażenie, że lepiej niż Climatronic w VW :)

 

Dzięki za odpowiedzi!

 

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 8:51 am ]

teraz, jak już wszystko wiesz, dawaj na tor do Torunia, 29.08.09.... :smile: na Pojeżdżafffkę.... :smile:

 

AAaaaaaa, no będę ;) Ale nie wiem czy jeżdżący... :oops:

 

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 2:55 pm ]

Małe pytanko, jak włączyć spryskiwacze reflektorów? :oops: Wciskam przycisk koło lewego kolana (dolny rząd po prawej stronie). Jest jakiś słyszalny "klik" ale spryskiwacze nie "pryszczą" ;) Płyn oczywiście jest. Mam zepsute? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel i sprzeglo to inna bajka... tam z definicji jest twardo :)

Jeździłem sporą ilością diesli, zarówno starych jak i nowych i jakoś nie zauwazyłem aby było twardo. W nowym aucie bez znaczenia czy benzyna czy diesel to sprzęgła działają miękko. W starych autach zależało wiele od zużycia, ale nie odczułem aby było bardziej twardo.

 

Małe pytanko, jak włączyć spryskiwacze reflektorów? :oops: Wciskam przycisk koło lewego kolana (dolny rząd po prawej stronie). Jest jakiś słyszalny "klik" ale spryskiwacze nie "pryszczą" ;) Płyn oczywiście jest. Mam zepsute? :(

A tylko naciskasz czy trzymasz ?? :mrgreen: Coś w takim razie nie bangla. Trzeba sprawdzić wtyczki czy, któraś się nie wypięła. Ew. sprawdź czy wężyki są ok. No chyba, że szlag trafił pompkę. Może bezpiecznik ale wtedy przekaźnik by nie cykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem sporą ilością diesli, zarówno starych jak i nowych i jakoś nie zauwazyłem aby było twardo. W nowym aucie bez znaczenia czy benzyna czy diesel to sprzęgła działają miękko. W starych autach zależało wiele od zużycia, ale nie odczułem aby było bardziej twardo.

 

ja tez... :)

generalnie z praktyki moge powiedziec ze jesli auto ma odpowiednik benzyny w dieslu to diesel chodzi ciezej.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...