Skocz do zawartości

podłączenie czujników wrx 2003 EU


biegus 1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam wielką prosbe czy moglibyscie mi napisac jak podłaczyc czujniki od tempertury oleju temperatury spalin i doładoawania,z tego co przeczytałem to temperatura spalin trzeba wywiercic otwór w 2 lub 4 kolektorze a któwry to jest ? czujnik doładowania obojetnie jaki wezyk idący do interkulera moze byc ten przy zaworze? temperatura oleju gdzies w bloku czy ktos by mógł wyjasnic mi dokładnie w którym to jest miejscu ? bardzo dziekuje z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury spalin umiesc w kolektorze wydechowym na wylocie z czwartego cylindra,

 

czujnik temperatury oleju mozesz wkrecic w miejsce w bloku, wykrecajac zaslepke kluczem imbusowym

 

czujnik cisnienia doladowania mozesz wpiac np jakis wezyk podcisnieniowy idacy od kolektora ssacego

 

postaram sie poszukac zdjec w wolnej chwili i wkleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są rózne szkoły :lol:

ale generalnie tak jak mówi mówi Adam, najlepiej EGT w 4 cylindrze ( z małym ryzykiem ) , turbo w w jakikolwiek wyjście z kol ss., czujnik emp. olejju w magistrale olejową, czy to to w bloku czy głowicy , bez znaczenia byle nie w misce olejowej, a takie patęty niestety widziałem :evil:

problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool:

Ja osobiście jestem zwolnnikiem montowania EGT za turbo, fakt do pomiarów trzeba dodać 50-150st. ale o wiele mniejsze ryzyko, klient wybiera :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem przekonany, że EGT tylko na 4tym cyl i nie ma bata, ale ktoś mnie tam uświadomił, że inne cylindry też lubią się płynąć i warto termoparę zamontować w Uppipie. Tak też zrobię w najbliższym czasie. Kwestia tego, że czasem czujnik może się uszkodzić i "wkręcić" w turbinę.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool:

Carfit, a po jakim mniej więcej przebiegu? Bo ja mam tak zamontowaną i zastanawiam sie kiedy ewentualnie wymienić profilaktycznie termoparę żeby uniknąć niespodzianki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego, że czasem czujnik może się uszkodzić i "wkręcić" w turbinę.... :roll:

 

Widzisz pewne rzeczy wychodzą po czasie :roll: , ja w tej chwili ( pomimo że mam EGT) to tak naprawde wogóle na niego nie patrze, bo mam przejechane ileś tam setek km , i nigdy nie było problemu , bo wiedziałem że remap jest dobrze zrobiony :roll: i nigdy tłok nie popłynął, w tej chwili nawet podajże mamuszkodzone sonde EGT, i wogóle sie tym nie przejmuje :cool:

 

[ Dodano: Wto Cze 30, 2009 10:55 pm ]

problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool:

Carfit, a po jakim mniej więcej przebiegu? Bo ja mam tak zamontowaną i zastanawiam sie kiedy ewentualnie wymienić profilaktycznie termoparę żeby uniknąć niespodzianki :wink:

 

Jest to bardzo trudne do określenia :cool: , moim zdaniem jak jest dobrze wszystko zestrojone ( a z tym naprawde różnie bywa) to spokojnie taka sonda wytrzyma ok 50 tys. , choć miałem przypadek że przy 20 kilku sie rozsypała i na szczęście poszło tylko turbo a nie silnik :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć miałem przypadek że przy 20 kilku sie rozsypała i na szczęście poszło tylko turbo a nie silnik :cool:

_________________

Thx, to po 20 paru tyś se wykręcę i zobaczę w jakim jest stanie :cool:

nic Ci to nie da :roll: uwierz mi na słowo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz pewne rzeczy wychodzą po czasie :roll: , ja w tej chwili ( pomimo że mam EGT) to tak naprawde wogóle na niego nie patrze, bo mam przejechane ileś tam setek km , i nigdy nie było problemu , bo wiedziałem że remap jest dobrze zrobiony :roll: i nigdy tłok nie popłynął, w tej chwili nawet podajże mamuszkodzone sonde EGT, i wogóle sie tym nie przejmuje :cool:

\

 

Jako, że mam WRXa, posiadam cudowną termoparę seryjną w Uppipie, którą mam aktualnie zrypaną, ponieważ przy maxymalnym obciążeniu pokazuje mi jedynie 580stopni C. Po remapie sonda ta zostanie wyłączona, a jej miejsce zastąpi dodatkowy zegera EGT. Najlepsze jest to, że mam czujnik temp oleju w korku i ciśnienia w bloku, tylko ktoś mię wymontował zegary przed kupnem. Wiem, że temp oleju najlepiej wkręcić w blok, ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika...

moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem :twisted:

 

[ Dodano: Wto Cze 30, 2009 11:14 pm ]

biegus 1982, a jakiej firmy masz zegary?? jak autogeje to lepiej EGT montuj za turbiną... :mrgreen:

najlepiej za końcowym tłumikiem zeby katów nie zapchac :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem :twisted:

 

No to będziem przekładać czujnik, bo wg mnie blok to jedyne słuszne rozwiązanie.

 

niumen napisał/a:

biegus 1982, a jakiej firmy masz zegary?? jak autogeje to lepiej EGT montuj za turbiną... :mrgreen:

 

najlepiej za końcowym tłumikiem zeby katów nie zapchac :wink: :mrgreen:

 

Najlepiej to porównywać wyniki na innym samochodzie. :lol:

 

 

BTW Carfit, dzięki za szybkie ogarnięcie sprężyn. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika...

moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem :twisted:

 

A jaka powinna być temperatura oleju podczas taksówkarskiej jazdy w korku przy temp zewnętrznej w granicach 30 st.? U mnie dochodzi tylko do 100 st- i nie wiem czy to dużo czy mało. Mam takie wrażenie że w moim poprzednim aucie (GT) było olejowi trochę cieplej...

Korek oczywiście w bloku zamiast zaślepki pod IC

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

montowałem dzisiaj czujniki i mam mały problem czy możecie mi pomóc,po jakim czasie po odpaleniu silnika powinna sie ruszyc wskazówka od temp spalin bo u mnie nic nawet nie drgnie co moze byc tego powodem , jakie powinno byc cisnienie turbo bo jak gazuje go do 4000 to ładuje tylko do 0 a jak pocisne do odciecia to pokazuje 0,5 czy filterek trzeba wogule montowac na wezyku bo był odrazu w zestawie , jak zmieniac kolory podswietlenia czy przy zmianie trzeba odłaczac głowne zasilnanie z jednym przewodem od podswietlenia czy tylko wystary przy podłaczonym głownym zasilaniu przełaczac kabalki od podswietlenia ? prosze o jak naj szybsza pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zegarze kostka jest podłaczona jak trzeba, jak by było cos odłaczone to chyba by piszczał ??a jakie powinno miec wogóle cisnienie doładowania podczas jazdy ??

 

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 11:05 pm ]

gdzie mozna dokupic sam czujnik od egt moze on od nowosci jest popsuty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie powinno miec wogóle cisnienie doładowania podczas jazdy ??

 

0,9 na wysokich biegach.

 

gdzie mozna dokupic sam czujnik od egt moze on od nowosci jest popsuty ??

 

Jeżeli kupiłeś autogeje, to całkiem możliwe, że termopara jest zepsuta. Może spróbuj zareklamować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...