biegus 1982 Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Witam wszystkich mam wielką prosbe czy moglibyscie mi napisac jak podłaczyc czujniki od tempertury oleju temperatury spalin i doładoawania,z tego co przeczytałem to temperatura spalin trzeba wywiercic otwór w 2 lub 4 kolektorze a któwry to jest ? czujnik doładowania obojetnie jaki wezyk idący do interkulera moze byc ten przy zaworze? temperatura oleju gdzies w bloku czy ktos by mógł wyjasnic mi dokładnie w którym to jest miejscu ? bardzo dziekuje z góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 ciśnienie doładowania mam pociągnięte z rurki przed IC Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 ic mażna jasniej bo mam subaraka dopiero od pół roku i nie kumkam skrótów jeszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 egt odwiert na kolanku 4 cylindra (od strony kierowcy), temp oleju w głowicy 2/4cylindra zaslepka dolna gwint 1/8" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 czujnik temperatury spalin umiesc w kolektorze wydechowym na wylocie z czwartego cylindra, czujnik temperatury oleju mozesz wkrecic w miejsce w bloku, wykrecajac zaslepke kluczem imbusowym czujnik cisnienia doladowania mozesz wpiac np jakis wezyk podcisnieniowy idacy od kolektora ssacego postaram sie poszukac zdjec w wolnej chwili i wkleje Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 dzieki wielkie czekam na zdjecia jak numerowac cylindri 4 a 2 od strony kierowcy 4 ale stojąc przed maską to pierwszy czy ten z tyłu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 4 cylinder to ten najbliżej kierowcy. Zdjęcie, gdzie należy wkręcisz czujnik temp oleju :arrow: Boost zobacz tutaj http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=824008#824008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 są rózne szkoły ale generalnie tak jak mówi mówi Adam, najlepiej EGT w 4 cylindrze ( z małym ryzykiem ) , turbo w w jakikolwiek wyjście z kol ss., czujnik emp. olejju w magistrale olejową, czy to to w bloku czy głowicy , bez znaczenia byle nie w misce olejowej, a takie patęty niestety widziałem problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool: Ja osobiście jestem zwolnnikiem montowania EGT za turbo, fakt do pomiarów trzeba dodać 50-150st. ale o wiele mniejsze ryzyko, klient wybiera Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Ja byłem przekonany, że EGT tylko na 4tym cyl i nie ma bata, ale ktoś mnie tam uświadomił, że inne cylindry też lubią się płynąć i warto termoparę zamontować w Uppipie. Tak też zrobię w najbliższym czasie. Kwestia tego, że czasem czujnik może się uszkodzić i "wkręcić" w turbinę.... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool: Carfit, a po jakim mniej więcej przebiegu? Bo ja mam tak zamontowaną i zastanawiam sie kiedy ewentualnie wymienić profilaktycznie termoparę żeby uniknąć niespodzianki :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Kwestia tego, że czasem czujnik może się uszkodzić i "wkręcić" w turbinę.... :roll: Widzisz pewne rzeczy wychodzą po czasie :roll: , ja w tej chwili ( pomimo że mam EGT) to tak naprawde wogóle na niego nie patrze, bo mam przejechane ileś tam setek km , i nigdy nie było problemu , bo wiedziałem że remap jest dobrze zrobiony :roll: i nigdy tłok nie popłynął, w tej chwili nawet podajże mamuszkodzone sonde EGT, i wogóle sie tym nie przejmuje :cool: [ Dodano: Wto Cze 30, 2009 10:55 pm ] problem największy jest z EGT , najdokładniejszy pomiar jest z 4 cylindra, ale najbardziej ryzykowny że sonda EGT, sie upali po jakimś przebiegu i rozwali turbo , niestety już widziałem takie rzeczy :cool: Carfit, a po jakim mniej więcej przebiegu? Bo ja mam tak zamontowaną i zastanawiam sie kiedy ewentualnie wymienić profilaktycznie termoparę żeby uniknąć niespodzianki :wink: Jest to bardzo trudne do określenia :cool: , moim zdaniem jak jest dobrze wszystko zestrojone ( a z tym naprawde różnie bywa) to spokojnie taka sonda wytrzyma ok 50 tys. , choć miałem przypadek że przy 20 kilku sie rozsypała i na szczęście poszło tylko turbo a nie silnik :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 choć miałem przypadek że przy 20 kilku sie rozsypała i na szczęście poszło tylko turbo a nie silnik :cool:_________________ Thx, to po 20 paru tyś se wykręcę i zobaczę w jakim jest stanie :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 choć miałem przypadek że przy 20 kilku sie rozsypała i na szczęście poszło tylko turbo a nie silnik :cool:_________________ Thx, to po 20 paru tyś se wykręcę i zobaczę w jakim jest stanie :cool: nic Ci to nie da :roll: uwierz mi na słowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 nic Ci to nie da :roll: uwierz mi na słowo To wymienie profilaktycznie po jakiś 25tyś - w końcu majątku to nie kosztuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Widzisz pewne rzeczy wychodzą po czasie :roll: , ja w tej chwili ( pomimo że mam EGT) to tak naprawde wogóle na niego nie patrze, bo mam przejechane ileś tam setek km , i nigdy nie było problemu , bo wiedziałem że remap jest dobrze zrobiony :roll: i nigdy tłok nie popłynął, w tej chwili nawet podajże mamuszkodzone sonde EGT, i wogóle sie tym nie przejmuje :cool:\ Jako, że mam WRXa, posiadam cudowną termoparę seryjną w Uppipie, którą mam aktualnie zrypaną, ponieważ przy maxymalnym obciążeniu pokazuje mi jedynie 580stopni C. Po remapie sonda ta zostanie wyłączona, a jej miejsce zastąpi dodatkowy zegera EGT. Najlepsze jest to, że mam czujnik temp oleju w korku i ciśnienia w bloku, tylko ktoś mię wymontował zegary przed kupnem. Wiem, że temp oleju najlepiej wkręcić w blok, ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 czy ktos ma jakies jeszcze inne zdanie na temat czujnika egt gdzie powinien sie znalezc zeby niczego z biegiem czasu nie uszkodzic bo przeciez to wszystko nie po to Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 biegus 1982, a jakiej firmy masz zegary?? jak autogeje to lepiej EGT montuj za turbiną... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika... moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem [ Dodano: Wto Cze 30, 2009 11:14 pm ] biegus 1982, a jakiej firmy masz zegary?? jak autogeje to lepiej EGT montuj za turbiną... najlepiej za końcowym tłumikiem zeby katów nie zapchac :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem No to będziem przekładać czujnik, bo wg mnie blok to jedyne słuszne rozwiązanie. niumen napisał/a: biegus 1982, a jakiej firmy masz zegary?? jak autogeje to lepiej EGT montuj za turbiną... najlepiej za końcowym tłumikiem zeby katów nie zapchac :wink: Najlepiej to porównywać wyniki na innym samochodzie. BTW Carfit, dzięki za szybkie ogarnięcie sprężyn. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomS Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 ale czy w korku może zostać? Mechanior powiedział, że istotna jest temperatura oleju, która idzie do smarowania silnika... moim zdaniem nie, już niestety widziałem silniki co tak miały czujnik wmontowany i zawsze pokazywałi temp. oleju w granicach 90 st., po przełozeniu samego czujnika temp. oleju już była co najmniej o 15 st. wyzsza, jak ktoś tak montował czujniki temp. oleju , tzn że jest zerem A jaka powinna być temperatura oleju podczas taksówkarskiej jazdy w korku przy temp zewnętrznej w granicach 30 st.? U mnie dochodzi tylko do 100 st- i nie wiem czy to dużo czy mało. Mam takie wrażenie że w moim poprzednim aucie (GT) było olejowi trochę cieplej... Korek oczywiście w bloku zamiast zaślepki pod IC Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 montowałem dzisiaj czujniki i mam mały problem czy możecie mi pomóc,po jakim czasie po odpaleniu silnika powinna sie ruszyc wskazówka od temp spalin bo u mnie nic nawet nie drgnie co moze byc tego powodem , jakie powinno byc cisnienie turbo bo jak gazuje go do 4000 to ładuje tylko do 0 a jak pocisne do odciecia to pokazuje 0,5 czy filterek trzeba wogule montowac na wezyku bo był odrazu w zestawie , jak zmieniac kolory podswietlenia czy przy zmianie trzeba odłaczac głowne zasilnanie z jednym przewodem od podswietlenia czy tylko wystary przy podłaczonym głownym zasilaniu przełaczac kabalki od podswietlenia ? prosze o jak naj szybsza pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Boost sprawdź na podczas jazdy na 4 lub 5 biegu, na postoju nic nie zobaczysz. Zobacz czy kabelki w zegarze EGT dobrze podłączone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 przy zegarze kostka jest podłaczona jak trzeba, jak by było cos odłaczone to chyba by piszczał ??a jakie powinno miec wogóle cisnienie doładowania podczas jazdy ?? [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 11:05 pm ] gdzie mozna dokupic sam czujnik od egt moze on od nowosci jest popsuty ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 a jakie powinno miec wogóle cisnienie doładowania podczas jazdy ?? 0,9 na wysokich biegach. gdzie mozna dokupic sam czujnik od egt moze on od nowosci jest popsuty ?? Jeżeli kupiłeś autogeje, to całkiem możliwe, że termopara jest zepsuta. Może spróbuj zareklamować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted July 22, 2009 Author Share Posted July 22, 2009 dziki za pomoc wszystko gra jak trzeba poprostu trzeba było to sprawdzic podczas jazdy 0,9 do 1.0 bara 90 stopni olej i 600 temp spalin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now